Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskauden keskeytys

Vierailija
23.05.2017 |

Hei! Olen viikolla 15 ja minulla on huomenna lääkkeellinen raskauden keskeytys sairaalassa, onko kellään kokemusta tästä sattuuko sikiön synnytys, supistukset yms? Tänään hain sairaalalta sen pillerin joka lopettaa veren kierron kohtuun.. toistaiseksi ei ole ollut mitään oireita

Kommentit (109)

Vierailija
41/109 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim downin syndrooman (mikä ei ole vaikea vamma) perusteella saa abortin vielä rv 24

Vierailija
42/109 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuossa ole yhtään mitään vastuullisuutta. Ei toisen elämän päättäminen ole sellaista. Vastuullista olisi ottaa vastuu tekemisistään ja antaa toiselle mahdollisuus elää. Adoptio on miljoona kertaa parempi ratkaisu kuin keskeytys.

Mä en ole koskaan saanut aborttia vastustavilta vastausta, että mistä ne kaikki adoptioperheet saadaan ei-halutuille ja mahdollisesti sairaillekin lapsille?

Älä nyt alapeukuta tätä vaan vastaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/109 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim downin syndrooman (mikä ei ole vaikea vamma) perusteella saa abortin vielä rv 24

Ei ole vaikea vamma? 🙄 Sitä on niin eri asteista että et voi noin yleistää

Vierailija
44/109 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkkeellinen keskeytys tehdään viimeidtään viikolla 12. Ja kyllä se sattuu.

Ai kas kun mulle on tehty rv 18. T:1

Vain kaksi viikkoa myöhemmin ei enää olisi tehty lainkaan aborttia.

Höpö höpö, rv 22, joissain tapauksissa jopa 24.

Sosiaalisista syistä abortit tehdään alle 20 rv, vain sikiön vaikean sairauden vuoksi sen jälkeen.

Ei tarvitse olla vaikea sairaus tai vamma.

Miten niin??

Yli 20+0 rv voidaan keskeytys tehdä ainoastaan silloin, jos luotettavalla tutkimuksella on todettu vaikea sikiön sairaus tai rakenteellinen poikkeavuus ja raskaus on kestänyt enintään 24+0 viikkoa.

Mistään muusta syystä ei saa keskeytystä yli 20+0 viikolla.

Jos nyt ajatellaan vaikka downin syndroomaa niin sehän ei ole sairaus ollenkaan eikä vammanakaan vaikea. Ja jopa turnerin oireyhtymä riittää syyksi. Turneria ei välttämättä koskaan elämän aikana huomata. Sitä ei siis mitenkään voi pitää vaikeana vammana ja sairaus ei ole sekään.

Vierailija
45/109 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se sattuu, mutta ei mahdottomasti. Kivunhoito ainakin minulla oli hyvää ja hoitajat ammattimaisia. Monet ovat sanoneet, että henkisesti rankka kokemus eikä sikiötä kannata katsoa. Itse koin samassa tilanteessa toisin. Tiesin päätöksen olevan oikea, eikä tapahtuma ollut mitenkään raskas. Sikiö on jo toki vauvan näköinen, mutta en osannut itse pitää asiaa mitenkään kamalana. Tiesin mihin ryhdyin, eikä ollut mitään tunnesidettä. Olen itse ollut samassa tilanteessa hoitajan roolissa, joten tiesin mitä odottaa. Toivoisin, että aina ei peloteltaisi sillä miten traumaattinen kokemus raskaudenkeskeytys on. Ei se kaikille ole.

Saat varmasti sairaalasta tukea jos sitä tarvitset, naistentaudeilla ollaan usein todella mukavia ja tarjotaan kaikkea mahdollista apua. Tsemppiä!

Vierailija
46/109 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuossa ole yhtään mitään vastuullisuutta. Ei toisen elämän päättäminen ole sellaista. Vastuullista olisi ottaa vastuu tekemisistään ja antaa toiselle mahdollisuus elää. Adoptio on miljoona kertaa parempi ratkaisu kuin keskeytys.

Mä en ole koskaan saanut aborttia vastustavilta vastausta, että mistä ne kaikki adoptioperheet saadaan ei-halutuille ja mahdollisesti sairaillekin lapsille?

Ihmiset odottavat adoptiojonoissa vuosia. Uusia ihmisiä tulee jonoon koko ajan. Moni haluaisi adoptoida vielä toisen ja kolmannenkin lapsen. Vanhemmista ei tule pulaa. On paljon sellaisia ihmisiä, jotka ihan vapaaehtoisesti jättäisivät biologisten lasten hankkimisen ja sen sijaan adoptoisivat vaikka olisi mahdollisuuskin biologisiin lapsiin. 

Vierailija
47/109 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset odottavat adoptiojonoissa vuosia. Uusia ihmisiä tulee jonoon koko ajan. Moni haluaisi adoptoida vielä toisen ja kolmannenkin lapsen. Vanhemmista ei tule pulaa. On paljon sellaisia ihmisiä, jotka ihan vapaaehtoisesti jättäisivät biologisten lasten hankkimisen ja sen sijaan adoptoisivat vaikka olisi mahdollisuuskin biologisiin lapsiin. 

Hei oikeasti, nyt järki käteen. Jo pelkästään Suomessa tehdään abortteja vuosittain 10 000. Meinaatko, että vuosittain löytyisi tuolle määrälle adoptioperhe? Ja tuossa tosiaan oli vain Suomessa tehdyt abortit.

Lähde: http://www.vaestoliitto.fi/tieto_ja_tutkimus/vaestontutkimuslaitos/tila…

Vierailija
48/109 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

itseäni ei sattunut niin paljon kuin mitä muut kommentoijat täälä sanoo. rv taisi olla 6 tai 8 tms. tuntui kovilta menkkakivuilta. (kipulääkettä kannattaa siis ottaa). henkisiä oireita ei ollut mitään koska tiesin ja tiedän tehneeni oikein, paitsi hetkellinen häpeä, että miten näin pääsi käymään.

ps. nämä syyllistäjä-pillittäjä-moralisoijat voisi mennä osallistumaan johonki muuhun keskusteluun.

Vierailija
49/109 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa vielä harkita. Viikkoja on jo paljon. Sairaalassa varmasti tahtovat asiasta keskustella vielä. Lapsi ei ole este opiskella tulevaisuudessa. Ensikoti voisi olla tilanteessasi hyväksi, sinne pääsee jo raskausaikana, jos vielä muutat mielesi. Kannattaa aina muistaa, että tämä voi myös olla ensimmäinen ja viimeinen tilaisuutesi lapsen saantiin.

Vierailija
50/109 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi tietää minkäasteinen kehitysvamma on. Useimmiten ei vaikea. Eli ihan varmuuden vuoksi sikiön tappaminen on arveluttavaa.

Vierailija
51/109 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa vielä harkita. Viikkoja on jo paljon. Sairaalassa varmasti tahtovat asiasta keskustella vielä. Lapsi ei ole este opiskella tulevaisuudessa. Ensikoti voisi olla tilanteessasi hyväksi, sinne pääsee jo raskausaikana, jos vielä muutat mielesi. Kannattaa aina muistaa, että tämä voi myös olla ensimmäinen ja viimeinen tilaisuutesi lapsen saantiin.

Vähän myöhäistä ulista, spede :D

Vierailija
52/109 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei oikeasti, nyt järki käteen. Jo pelkästään Suomessa tehdään abortteja vuosittain 10 000. Meinaatko, että vuosittain löytyisi tuolle määrälle adoptioperhe? Ja tuossa tosiaan oli vain Suomessa tehdyt abortit.

Meinaan kyllä. Ja sitähän voisi myös miettiä, että miksi tuollainen määrä abortteja tehdään.

Vierailija
53/109 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi tietää minkäasteinen kehitysvamma on. Useimmiten ei vaikea. Eli ihan varmuuden vuoksi sikiön tappaminen on arveluttavaa.

Onko sulla lähdettä tähän "useimmiten ei vaikea" -väitteeseen? Tiedäthän, että down sisältää muutakin kuin vain erilaisen ulkonäön.

Vierailija
54/109 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se sattuu, mutta ei mahdottomasti. Kivunhoito ainakin minulla oli hyvää ja hoitajat ammattimaisia. Monet ovat sanoneet, että henkisesti rankka kokemus eikä sikiötä kannata katsoa. Itse koin samassa tilanteessa toisin. Tiesin päätöksen olevan oikea, eikä tapahtuma ollut mitenkään raskas. Sikiö on jo toki vauvan näköinen, mutta en osannut itse pitää asiaa mitenkään kamalana. Tiesin mihin ryhdyin, eikä ollut mitään tunnesidettä. Olen itse ollut samassa tilanteessa hoitajan roolissa, joten tiesin mitä odottaa. Toivoisin, että aina ei peloteltaisi sillä miten traumaattinen kokemus raskaudenkeskeytys on. Ei se kaikille ole.

Saat varmasti sairaalasta tukea jos sitä tarvitset, naistentaudeilla ollaan usein todella mukavia ja tarjotaan kaikkea mahdollista apua. Tsemppiä!

tämä x 100 ! kiitos.

Vierailija
55/109 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi reppana :'(

Tulet katumaan kauan...mieti vielä hetki!!!

Käsitin että ap on jo ottanut ekan pillerin. Joten miettiminen lienee jo myöhäistä. Turhaan te tässä ap:ta syyllistätte. Häpeäisitte, lisäätte vaan nuoren naisen taakkaa noilla sikiöjutuillanne ja katumisvakuutteluilla. Joskus abortti on vaan tehtävä ja ulkopuolisten on turha tulla siihen sekaantumaan hyvin neuvoineen. 

Tämä. Ihan oikein teet Ap. Jaksamista ja huolehdi itsestäsi.

Vierailija
56/109 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meinaan kyllä. Ja sitähän voisi myös miettiä, että miksi tuollainen määrä abortteja tehdään.

Ja näille 10 000 lapselle löytyisi vuosittain aina sopiva perhe? Ei adoptioperheillä turhaan ole todella tarkkoja kriteerejä.

Vierailija
57/109 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla lähdettä tähän "useimmiten ei vaikea" -väitteeseen? Tiedäthän, että down sisältää muutakin kuin vain erilaisen ulkonäön.

Tiedän ihan tarkalleen mitä se tarkoittaa. 

Vierailija
58/109 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän ihan tarkalleen mitä se tarkoittaa. 

Epäilen.

Vierailija
59/109 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen on lopettamassa toisen ihmisen elämän ja suurin huoli on se sattuuko häneen.

Vierailija
60/109 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Abortti ei ole murha.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kaksi