Miksi makaronilaatikon pitää olla niin kauan uunissa vaikka melkein kaikki siihen laitettavat aineet on jo kypsiä?
1 tunti uunissa lukee monessa ohjeessa, mitä järkeä? Itse tein juuri makaronilaatikon ja 20 minuuttia riitti.
Kommentit (33)
30 min, jos makaroonit esikeitetty ja 60 min , jos ei.
Tulee parempaa, kun ei esikeitä makaronia. Ei tuu niin muhjua.
Teen makaryynilootan nin etten laita siihe munamaitoo enkä laita sitä uuniin.
T: Urpo
Sitä nyt tulee laitettua 20 kertaa vuodessa, et ei reseptejä kato. Jos haluaa rapean, vähän kireämpi lämpötila. Meil ne on uunissa 30-40 minuuttia vilkaistaan enemmän uuniin, kuin kelloon.
Minä otan sen pois sitten, kun tökin haarukalla, eikä ole liian vetistä enää, vaan munat hyytyneitä. En tiedä kauan menee.
Vierailija kirjoitti:
Että se munamaito imeytyy ja sitoutuu ja siitä tulee laatikkoa eikä makaronijauhelihamössöä
Munamaito ei kuulu makaronilaatikkoon. Siihen laitetaan lihalientä. Kokeile, tulee paljon parempaa ja halvempaa.
Ei sen tarvitsekaan tuntia olla. Puoli tuntia voi riittää. Seuraa sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että se munamaito imeytyy ja sitoutuu ja siitä tulee laatikkoa eikä makaronijauhelihamössöä
Munamaito ei kuulu makaronilaatikkoon. Siihen laitetaan lihalientä. Kokeile, tulee paljon parempaa ja halvempaa.
Kuuluupa. Koulussa oli lihaliemestä tehtyä. Se oli sellaista limaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkään en laita munamaitoa. Välillä sekaisin maitoa ja lihalientä, välillä vain lihalientä ja vaikka koskenlaskijaa.
Jos keitän makaronit etukäteen, keitän ne lihaliemessä ja käytän sen nesteen.
Mä laitan tomaattipassataa tai tomaattimurskaa " liemeksi". On itse keksimäni resepti, hyvää tulee :)
Vierailija kirjoitti:
Teen makaryynilootan nin etten laita siihe munamaitoo enkä laita sitä uuniin.
T: Urpo
Se ei oo makaronilaatkko. Se on sotku
Sähkönkulutus on silloin helpompi laskea kuin se olisi uunissa vaikkapa 37 ja puoli minuuttia! MOT
T: kokki evp
Vierailija kirjoitti:
Mä laitan tomaattipassataa tai tomaattimurskaa " liemeksi". On itse keksimäni resepti, hyvää tulee :)
Hyi helvata - ja alapeukku tuosta hymiöstä.
Vierailija kirjoitti:
Tämäkään ei ole makaronilaatikko, vaan jauhelihapasta.
Kokeile maistaa sitä makaronilaatikkoa, ennen kuin laitat uuniin. Jos on jo mielestäsi hyvää, niin sitten ei tarvitse laittaa uuniin.
Vierailija kirjoitti:
Tulee parempaa, kun ei esikeitä makaronia. Ei tuu niin muhjua.
Makaroonit ensin keitettävä ja huuhdeltava. Muuten tulee liivatteinen ja paksu.
Minä tein juuri makaronilaatikon kasvisliemeen. Makaronit laitetaan siihen raakoina, tulee hyvä, kun on sen tunnin verran.