Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskauden keskeytys

Vierailija
23.05.2017 |

Hei! Olen viikolla 15 ja minulla on huomenna lääkkeellinen raskauden keskeytys sairaalassa, onko kellään kokemusta tästä sattuuko sikiön synnytys, supistukset yms? Tänään hain sairaalalta sen pillerin joka lopettaa veren kierron kohtuun.. toistaiseksi ei ole ollut mitään oireita

Kommentit (109)

Vierailija
61/109 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

kai mä sitten olen itsekäs paska jos sen näin ajattelee mutta yrittäkääpä nyt herranjestas ymmärtää että en tahdo sitä lasta enkä pysty hänelle hyvää elämää tarjoamaan... enkä itse henkilökohtaisesti näe aborttia minään lapsen murhana

Vierailija
62/109 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkkeellinen keskeytys tehdään viimeidtään viikolla 12. Ja kyllä se sattuu.

Ai kas kun mulle on tehty rv 18. T:1

Vain kaksi viikkoa myöhemmin ei enää olisi tehty lainkaan aborttia.

Höpö höpö, rv 22, joissain tapauksissa jopa 24.

Sosiaalisista syistä abortit tehdään alle 20 rv, vain sikiön vaikean sairauden vuoksi sen jälkeen.

Sanoinko, että mulle tehtiin sosiaalisista syistä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
63/109 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimen omaan tämä että en ole millään mittakaavalla valmis, olisin varmasti todella huono äiti enkä edes halua kuvitella miltä tuntuisi olla aidosti ei haluttu lapsi... ehkä vielä joskus kun on vakaa suhde ja asiat paremmalla mallilla

No, nyt maksat virheestäsi. Se sattuu ja muista että saatat saada vaurioita. Toivottavasti et enää häslää. Vitun tyhmää.

Huvittavaa, miten nämä "pro life" -ihmiset haluaa väkisin kaikkien mahdollisten ihmisten syntyvän maailmaan, mutta eivät välitä tippakaan jo täällä pallon päällä olevista ihmisistä (kuten ap:sta, jolle täällä kommentoidaan järkyttävällä tavalla). Niin tekopyhää.

64/109 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkkeellinen keskeytys tehdään viimeidtään viikolla 12. Ja kyllä se sattuu.

Ai kas kun mulle on tehty rv 18. T:1

Vain kaksi viikkoa myöhemmin ei enää olisi tehty lainkaan aborttia.

Höpö höpö, rv 22, joissain tapauksissa jopa 24.

Sosiaalisista syistä abortit tehdään alle 20 rv, vain sikiön vaikean sairauden vuoksi sen jälkeen.

Ei tarvitse olla vaikea sairaus tai vamma.

Miten niin??

Yli 20+0 rv voidaan keskeytys tehdä ainoastaan silloin, jos luotettavalla tutkimuksella on todettu vaikea sikiön sairaus tai rakenteellinen poikkeavuus ja raskaus on kestänyt enintään 24+0 viikkoa.

Mistään muusta syystä ei saa keskeytystä yli 20+0 viikolla.

Jos nyt ajatellaan vaikka downin syndroomaa niin sehän ei ole sairaus ollenkaan eikä vammanakaan vaikea. Ja jopa turnerin oireyhtymä riittää syyksi. Turneria ei välttämättä koskaan elämän aikana huomata. Sitä ei siis mitenkään voi pitää vaikeana vammana ja sairaus ei ole sekään.

Sinulla ei selkeästi ole mitään käsitystä downista, monet ovat syvästi vammaisia ja asuvat laitoksissa. Luultavasti olet tavannut vain niitä, joilla hyvin lievä versio ko. syndroomasta. Lisäksi downiin liittyy yleisesti monia fyysisiä sairauksia liitännäisenä, kuten sydänvikaa ja leukemiaa, monet kuolevat itse asiassa jo nuorena. Jostain syystä näistä ei vain puhuta ja julkisuuteen tuodaan aina ne, joilla lievä versio downista.

Vierailija
65/109 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on ei-down sikiö jolla sydänvika niin se pyritään pelastamaan eikä tappamaan

Vierailija
66/109 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä leukemiaakaan jätetä hoitamatta. Toki kaikki eivät selviä mutta ainakin tavallisen lapsen puolesta taistellaan.

Vierailija
67/109 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kai mä sitten olen itsekäs paska jos sen näin ajattelee mutta yrittäkääpä nyt herranjestas ymmärtää että en tahdo sitä lasta enkä pysty hänelle hyvää elämää tarjoamaan... enkä itse henkilökohtaisesti näe aborttia minään lapsen murhana

Minusta on todella hyvä asia, että ne ketkä eivät halua lasta tekevät sen abortin. Siitä ei tarvitse kokea mitään syyllisyyttä, että tietää omat rajansa ja voimansa. Syyllistäjät voisivat käyttää energiansa niihin pieniin lapsiin ketä ei ole haluttu ja joita hoidetaan huonosti. Heitä on paljon ja tulevaisuus on ankea. Masentunut ja työkyvytön ja ehkä itsarin partaalla aikuisena. Elämä ei ole mikään suloinen satu kaikille.

Ja niitä joita huolettaa nuo aborttitilastot voisivat pohtia mistä ne johtuu. Kohdistakaa katseenne päättäjiin. Jos ei ole töitä ja ilmapiiri on hyvin lapsivihamielinen, niin eipä tänne mitään lapsia kannata tehdä.

Vierailija
68/109 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2513 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimen omaan tämä että en ole millään mittakaavalla valmis, olisin varmasti todella huono äiti enkä edes halua kuvitella miltä tuntuisi olla aidosti ei haluttu lapsi... ehkä vielä joskus kun on vakaa suhde ja asiat paremmalla mallilla

No, nyt maksat virheestäsi. Se sattuu ja muista että saatat saada vaurioita. Toivottavasti et enää häslää. Vitun tyhmää.

Huvittavaa, miten nämä "pro life" -ihmiset haluaa väkisin kaikkien mahdollisten ihmisten syntyvän maailmaan, mutta eivät välitä tippakaan jo täällä pallon päällä olevista ihmisistä (kuten ap:sta, jolle täällä kommentoidaan järkyttävällä tavalla). Niin tekopyhää.

No voi hitto!:D

Ei se mun syy oo että se sattuu, ja ihan oikein että sattuu. Ehkä muistaa hetken pitää kinttunsa ristissä. Ei täällä yhdestäkään toheloinnista selviä ilman rangaistusta.

Vierailija
69/109 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on tehty keskeytys viikolla 23. Ikuiset arvet jätti, henkisesti todella rankkaa.

En osaa auttaa sinua ap, mutta voisin kuvitella että synnytys ihan käynnistetään jo noillakin viikoilla.

Omani oli aivan normaali synnytys, sikiö vain oli pienempi (vajaa 30cm ja vajaa 500g)

Yli pääseminen todella rankkaa, onneksi saatiin pitää vauvaa sylissä ja jättää jäähyväiset

Vierailija
70/109 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta on todella hyvä asia, että ne ketkä eivät halua lasta tekevät sen abortin. Siitä ei tarvitse kokea mitään syyllisyyttä, että tietää omat rajansa ja voimansa. Syyllistäjät voisivat käyttää energiansa niihin pieniin lapsiin ketä ei ole haluttu ja joita hoidetaan huonosti. Heitä on paljon ja tulevaisuus on ankea. Masentunut ja työkyvytön ja ehkä itsarin partaalla aikuisena. Elämä ei ole mikään suloinen satu kaikille.

Ja niitä joita huolettaa nuo aborttitilastot voisivat pohtia mistä ne johtuu. Kohdistakaa katseenne päättäjiin. Jos ei ole töitä ja ilmapiiri on hyvin lapsivihamielinen, niin eipä tänne mitään lapsia kannata tehdä.

Olipa lapsellinen kirjoitus.

Päättäjien asia ei ole katsoa että sulla on ehkäisy kunnossa.

Vierailija
71/109 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahvemman ehdoilla mennään. Sikiö on helppo nitistää. Elämme kovien arvojen aikoja.

Vierailija
72/109 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei satu kun aikaisessa vaiheessa keskeytys.

Vierailija
73/109 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä että ajatellaan että voi ihan rauhassa elää kuin pellossa ja tyhmäillä ja sitten voi syyttää maailmaa ja päättäjiä ja ilmapiiriä ja naapurin irmaa. Mitään vastuuta ei tarvi ottaa ja jos paska turahtaa housuun, syytetään vielä muita ja tehdään itsestä uhri.

Oisko se niin vaikeaa elää niin, että ei tarvi tehdä abortteja eikä jatkuvasti sammutella pikku tulipaloja?

Mitäköhän näistä nuorista vielä tulee???

Vierailija
74/109 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuossa ole yhtään mitään vastuullisuutta. Ei toisen elämän päättäminen ole sellaista. Vastuullista olisi ottaa vastuu tekemisistään ja antaa toiselle mahdollisuus elää. Adoptio on miljoona kertaa parempi ratkaisu kuin keskeytys.

Mä en ole koskaan saanut aborttia vastustavilta vastausta, että mistä ne kaikki adoptioperheet saadaan ei-halutuille ja mahdollisesti sairaillekin lapsille?

Niinpä, 10 000 lasta joka ikinen vuosi. Ekat pari vuotta varmaan sujuis, mutta sitten alkais lastenkodit täyttyä lapsista joita kukaan ei haluaisi. Kaipa nämä adioptio on aina parempi ratkaisu- ihmiset sitten adoptois ne kaikki lapset itselleen. Myös ne vaikeasti vammaiset.

Vierailija
75/109 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa abortti on laillinen. Sitä ei pidä käyttää ehkäisykeinona ja täytyy olla naisen omatahto että haluaako abortin vai ei.

Vierailija
76/109 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei satu kun aikaisessa vaiheessa keskeytys.

Kyllä tekee.

Ikävä kyllä, spontaanin keslenmenon kärsivät joutuvat kärsimään ja suremaan yksin kotona ja kärsimään tuskat.

Nämä joille tehdään keskeytys, saavat tukea ja särkylääkettä ja lässyn lässyn.

Minä menetin lapseni viikolla 12, lähetettiin kotiin ja käskettiin pärjäillä, siinä se.

Tekis mieli jo haistatella.

Vierailija
77/109 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä että ajatellaan että voi ihan rauhassa elää kuin pellossa ja tyhmäillä ja sitten voi syyttää maailmaa ja päättäjiä ja ilmapiiriä ja naapurin irmaa. Mitään vastuuta ei tarvi ottaa ja jos paska turahtaa housuun, syytetään vielä muita ja tehdään itsestä uhri.

Oisko se niin vaikeaa elää niin, että ei tarvi tehdä abortteja eikä jatkuvasti sammutella pikku tulipaloja?

Niistä tulee ihan hyviä aikuisia. Ihan kuten tuli niistä 1970-luvun nuorista jotka tekivät abortteja ennätystahtiin. Nykynuorethan ei vastaavaan pysty. Kai tiesit että abortteja tehtiin aiemmin paljon enemmän kuin nykyään. Ja että aborttien määrä on vähentynyt nimenomaan nuorten kohdalla. Nykynuoret on paljon fiksumpia kuin vanhempansa.

Vierailija
78/109 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niistä tulee ihan hyviä aikuisia. Ihan kuten tuli niistä 1970-luvun nuorista jotka tekivät abortteja ennätystahtiin. Nykynuorethan ei vastaavaan pysty. Kai tiesit että abortteja tehtiin aiemmin paljon enemmän kuin nykyään. Ja että aborttien määrä on vähentynyt nimenomaan nuorten kohdalla. Nykynuoret on paljon fiksumpia kuin vanhempansa.

Mikähän siinä on, että 70- luvun lasten lapset tuntuu taas olevan yhtä pöljiä, kuin vanhempansa.

Toivottavasti.

Vierailija
79/109 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tehtiin viikolla 12. Menet siis sairaalaan ja saat lääkkeet (nämä käydään työntämässä emättimeesi), jäät osastolle odottelemaan että alkio poistuu. Itselläni ei juurikaan sattunut, epäonnekseni jopa ehdin näkemään sen pikkuisen räpyläkätisen alkion. Pois pääset kun homma on ohi ja jälkitarkastus sitten muistaakseni viikon-parin päästä että varmistetaan että kaikki on varmasti lähtenyt. Omalla kohdalla se jälkivuoto oli kivuliaampaa kuin se itse alkion poistuminen (kuin kovat kuukautiskivut). Kyllä sinä siitä selviät.

Vierailija
80/109 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä leukemiaakaan jätetä hoitamatta. Toki kaikki eivät selviä mutta ainakin tavallisen lapsen puolesta taistellaan.

Hinnalla millä hyvänsä pitää siis downitkin säästää. Viis kärsimyksistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kaksi