Raskauden keskeytys
Hei! Olen viikolla 15 ja minulla on huomenna lääkkeellinen raskauden keskeytys sairaalassa, onko kellään kokemusta tästä sattuuko sikiön synnytys, supistukset yms? Tänään hain sairaalalta sen pillerin joka lopettaa veren kierron kohtuun.. toistaiseksi ei ole ollut mitään oireita
Kommentit (109)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vahvemman ehdoilla mennään. Sikiö on helppo nitistää. Elämme kovien arvojen aikoja.
Saatana mitä jeesustelua! Silloin kun abortti on laiton, niitä tehdään runsaasti ja moninkertaisesti maan alla. Näin oli Suomessakin muinoin. Ja naiset tekivät itse virkkuukoukuilla ym. Lisäksi lastensurmat olivat yleisiä.
jos nainen ei halua lasta, siitä hankkiudutaan eroon tavalla tai toisella. Tai koetetaan lapsen elinaikana.
Tämä kertookin kaiken oleellisen abortin tekijöiden luonteesta
Mitä tuo kommentti kertoo tämän ihmisen luonteesta? Äiti/nainen yksin asian kanssa ja jotenkin selvitäkseen, abortoi sen jota ei enää jaksa.
Et sinäkään hirviöihminen miestä syyllistä? Joka naisen raskaaksi laittaa?
Voisko tuon down-väittelyn lopettaa??? Ei liity aiheeseen niin ollenkaan....
Voimia ap!
Jos itse synnyttelisin vahinkovauvaa jollekin parille lahjaksi, vaatisin ainakin 50 000 euroa vaivanpalkaksi.
Vierailija kirjoitti:
Jos itse synnyttelisin vahinkovauvaa jollekin parille lahjaksi, vaatisin ainakin 50 000 euroa vaivanpalkaksi.
Ei riittäisi mulle. Minä en turhaan synnyttele mistään hinnasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle on tehty keskeytys viikolla 23. Ikuiset arvet jätti, henkisesti todella rankkaa.
En osaa auttaa sinua ap, mutta voisin kuvitella että synnytys ihan käynnistetään jo noillakin viikoilla.Omani oli aivan normaali synnytys, sikiö vain oli pienempi (vajaa 30cm ja vajaa 500g)
Yli pääseminen todella rankkaa, onneksi saatiin pitää vauvaa sylissä ja jättää jäähyväiset
Näin jälkeenpäin ajatellen, koetko että sinun olisi tullut jatkaa raskautta loppuun asti? Uskotko, että olisit päässyt psyykkisesti vähemmällä kuormalla silloin?
En ole keltä kysyt mutta hyvin samanlaiset kokemukset. En olisi jatkanut tällä tiedolla raskautta vaikka itsellekin raskain koskaan kokemani asia. T: 1
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuossa ole yhtään mitään vastuullisuutta. Ei toisen elämän päättäminen ole sellaista. Vastuullista olisi ottaa vastuu tekemisistään ja antaa toiselle mahdollisuus elää. Adoptio on miljoona kertaa parempi ratkaisu kuin keskeytys.
Mä en ole koskaan saanut aborttia vastustavilta vastausta, että mistä ne kaikki adoptioperheet saadaan ei-halutuille ja mahdollisesti sairaillekin lapsille?
Niinpä, 10 000 lasta joka ikinen vuosi. Ekat pari vuotta varmaan sujuis, mutta sitten alkais lastenkodit täyttyä lapsista joita kukaan ei haluaisi. Kaipa nämä adioptio on aina parempi ratkaisu- ihmiset sitten adoptois ne kaikki lapset itselleen. Myös ne vaikeasti vammaiset.
Jos nyt vaan laskettaisiin mukaan ne ns sosiaaliset syyt. Kun ei ole viitsitty käyttää ehkäisyä, kun nyt vaan ei huvita ja kun saahan sen abortin. Tuohon kymppitonniin kuitenkin sisältyy myös elinkelvottomat sikiöt, äidin sairaudet, raiskaukset. Joissakin tapauksissa abortti on hyvä vaihtoehto. Sehän on utopistinen ajatus, että kaikki antaisivat lapsen adoptioon. Mutta kun edes nämä ei huvittaa tyypit. Toisaalta ne harvat, jotka ajattelevat lapsen parasta ja päätyvät abortin sijasta adoptioon ovat älykkäitä ja empaattisia. Se alkaa tässä maailmassa olla harvinaista.
Adoptio on lapselle aina hylkäyskokemus ja trauma. Eli sikäli vähän huonompikin biologinen koti saattaa olla parempi kuin hyvä adoptiokoti. Älykäs ja empaattinen ihminen tiedostaa tämänkin, ja onneksi adoptiopäätöstä ei ole pakko eikä voikaan tehdä heti lapsen syntymän jälkeen.
Ei pieni vauva tiedä mitään hylkäämisestä eikä hänelle tule traumaa adoptiosta ellei sitä hänelle hoeta. Ei minun lapsellani ainakaan mitään traumaa ole, vaikka en ole häntä synnyttänyt. On tiennyt aina, että toinen nainen hänet synnytti ja tietää, että tämä synnyttäjä äiti ei ole voinut hänestä huolehtia. Ei ole ongelmaa ellei sellaista tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim downin syndrooman (mikä ei ole vaikea vamma) perusteella saa abortin vielä rv 24
Ei ole vaikea vamma? 🙄 Sitä on niin eri asteista että et voi noin yleistää
Ei voi tietää minkäasteinen kehitysvamma on. Useimmiten ei vaikea. Eli ihan varmuuden vuoksi sikiön tappaminen on arveluttavaa.
Onko sulla lähdettä tähän "useimmiten ei vaikea" -väitteeseen? Tiedäthän, että down sisältää muutakin kuin vain erilaisen ulkonäön.
Ihan voit itse katsoa vaikka googlella. Downiin liittyvä kehitysvamma on useimmiten keskitasoinen. Lisävammoja on osalla, mutta ei kaikilla eikä todellakaan kaikkia. Ja useimmat ovat niitä, joita on muillakin ja joiden kanssa kyllä pärjää. Näin siis useimmiten. Pieni osa on vaikeasti tai lievästi kehitysvammaisia.
Vierailija kirjoitti:
kai mä sitten olen itsekäs paska jos sen näin ajattelee mutta yrittäkääpä nyt herranjestas ymmärtää että en tahdo sitä lasta enkä pysty hänelle hyvää elämää tarjoamaan... enkä itse henkilökohtaisesti näe aborttia minään lapsen murhana
Aina löytyy niitä joiden mielestä abortti on murha. Tiedät itse mikä on paras vaihtoehto. Niin kauan kuin olet itse päätöksen tehnyt, se on juuri tällä hetkellä oikea. Kukaan ei voi kertoa miltä viiden vuoden päästä tuntuu, mutta ainakin itsellä kolmen vuoden takainen keskeytys 21v iässä oli oikea päätös. liikaa lapsia kasvaa huonoissa perheissä. Päätin silloin itse että kerta menee vahingon piikkiin ( söin silloin kyllä e-pillereitä,mutta eivät ole 100% varma ehkäisy) mutta jos uudestaan tahattomasti raskaaksi tulen niin se on "kohtaloa". Nyt raskaana, ja lasta odottaa kaksi vakityössä olevaa onnelista vanhempaa. Lapsi aikaisemmin olisi ollut virhe ja keskeytys oikes päätös!
Lapsena luulin, että vauva ilmestyy itsestään naisen mahaan. Moni aikuinen näyttää luulevan niin nykyään.