Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi raskaana olevaa kohdellaan kuin sairasta/vammaista tms.?

Kiehuttaa!!
23.05.2017 |

Mulla toinen raskaus ja taas saa kuulla tätä jatkuvaa: älä nyt vaan kiipeä tuolille, älä rehki liikaa ettei vauva synny liian aikaisin, lepää nyt että ei mene paikat kipeiksi, älä tee sitä, älä tee tätä, varo tuota ja varo tätä.
Olemme vanhempieni luona ja täällä on vieraitakin. Ensin oli mukavasti alkanut päivä, sitten alkoi tämä: noniin meneppäs lepäämään me hoidetaan tämä. Hei nyt älä rehki liikaa, voi kun tuo sinun kävely näyttää vaikealta, anna minä autan. Kaikki alkoi säälimään. Minua katsottiin kuin olisin kuolemassa, autettiin kävelyssä, käskettiin rauhoittua. Vaikka kyse oli astioiden laitosta ja oman lapsen jälkien siivouksesta ym. Pienestä. Ja sitten tätä hirveää kehumista kun kieltäydyin lepäämästä: miten sinä jaksat, voi kun olet reipas! Ööö.. ai miten jaksan kerätä lapseni leluja? Se onkin niin helvetin rankkaa.
Noh äsken hermostuin tähän jatkuvaan sääliin ja lähdin ulos ovet paukkuen, samalla tönäisin kottarit kovasti edestäni ja ne lensi isäni autoon ja siitä lähti maalit todella pahasti ja nyt mökötän häpeissäni ulkona ja kaikki ihmettelevät mikä minuun meni.
Mitä minä teen? Kaikki säälii minua entistä enemmän, minua hävettää ja vituttaa.
Miksette ihmiset voi kohdella raskaana olevia normaalisti! Me ei olla sairaita, ja jokainen odottava tietää tasan tarkkaan itse mitä pystyy ja jaksaa tekemään, ilman että te kerrotte mitä saa tehdä ja mitä ei!

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei ainakaan haittais jos joku urpo haluis välttämättä siivota mun jäljet. T: Puolessavälissä raskaana ja fyysinen työ sujuu ongelmitta. Älä oo tuollainen draamailija.

Vierailija
22/29 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sietääkin hävetä. Ei se raskaus myöskään oikeuta tuollaiseen riehumiseen. Kauheeta jos riehuu niin että autotkin menee rikki - vaikka ei tarkottaiskaan. Mitä jos ens kerralla edessä on lapsi? Mene nyt vähän ittees hyvä nainen!!

Mukavaahan se on jos on ympärillä ihmisiä jotka auttaa. Vai meinaatko että ne tiskit ja lelujen keräämiset loppuu sulta kesken, jos et nyt saa tehdä? Kyllä sä saat sitä rumbaa hoitaa vielä seuraavat 20 vuotta ainakin...

Jotkut ei tosiaan tajua etuoikeutettua asemaansa.

Kiitos vaan mutta tajuan myös tässä tilanteessa vaarat, en tekisi noin lasten lähellä, siksi menin ulos mököttämään ja samalla tönöisin kottarit koska ne oli edessä ja siinä tunnetilassa harva alkaa nätisti niitä siirtämään.

Miksi raskaana olevan pitäisi antaa ihmisten palvoa ja siivota omia jälkiään jos itsekkin jaksaa/haluaa? Tämä hössöttäminen on jatkuvaa, ei pelkästään tänään tapahtunutta. Siksi meni hermot. En todellakaan halua alkaa avuttomaksi sen takia että saisin vain laiskotella ja muut siivoaisi jälkeni. Huhhuh.

-aloittaja

No jos tunnetilassa kamat lentelee, niin ei se asia ainakaan itsestään lievenny tulevaisuudessa.

Asutko sä siis 24/7 niiden sukulaistes kanssa? No sit toki ymmärrän.

Jep, olen tällainen hullu joka riehuu jokapäivä ja hajottelee toisten autoja. :)

En puhunut pelkästään sukulaisista, puhuin kaikista. Perhe, miehen perhe, sukulaiset, ystävät, kaverit, naapurit, jopa tuntemattomat ihmiset tulee huokailemaan miten ihmeessä jaksan olla ulkona lapseni kanssa kun on näin iso maha...

Kysyinkin aloituksessa että miksi ihmiset kohtelee näin ja mitä voi tehdä kun ei nätisti sanominen auta.

-aloittaja

No mun mielestä jo yksikin kerta on liikaa 😲 Sun mielestä saa heitellä kamoja ja rikkoa autoja jos ei tee sitä usein?

Tuskin nyt sentään kaikki väkisin sinua auttaa. En vaan voi uskoa tuommosta, että sua muka ihan jokapuolella vainottaisiin 😂

Edelleen se autoon osuminen oli vahinko? Kummallista että vahingosta vedetään hirvee juttu, ihan kun olisi niin ihmeellistä että ihmine hermostuu ja tönäisee jotain kottaria? Sekö minusta nyt tekee sekopään?

Jos olet sitä mieltä niin okei. Ihan sama sitten.

Enkä sanonut että kaikki minua auttaa, vaa sanoin että hössötetään ja ihmetellään miten jaksat ja kehutaan että kylläpä hienosti jaksat ja käsketään levätä ym.

En jaksa enää sulle selitellä kun tahalleen väännät asioita miten ne ei ole. :)

-aloittaja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä juuri. Itse olen liikkunut paljon ihan h-hetkeen asti. Toiset tuntuvat haluavansa tuon sairaan roolin, kun mitään ei tarvitse edes itse tehdä, koska raskaana. Ja joillakin vaan on vaikea raskaus ja on oikeasti sairaana jopa sairaalahoidossa.

Vierailija
24/29 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ei ainakaan haittais jos joku urpo haluis välttämättä siivota mun jäljet. T: Puolessavälissä raskaana ja fyysinen työ sujuu ongelmitta. Älä oo tuollainen draamailija.

Hah, minua haittaa koska olen aikuinen ja itsekkin kykenevä kaikkeen mihin tähänkin asti elämässä. Olen tähänkin asti itse osannut jälkeni ja lapseni jäljet siivota. Ja osaan apua pyytää jos tarvitsen. En nauti mistään laiskottelusta ja nukkumisesta. Enkä varsinkaan halua katsoa että muut siivoaa jälkeni. En mahda sille mitään etkä mahda sinäkään että ihmiset on erilaisia :)

Vierailija
25/29 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sietääkin hävetä. Ei se raskaus myöskään oikeuta tuollaiseen riehumiseen. Kauheeta jos riehuu niin että autotkin menee rikki - vaikka ei tarkottaiskaan. Mitä jos ens kerralla edessä on lapsi? Mene nyt vähän ittees hyvä nainen!!

Mukavaahan se on jos on ympärillä ihmisiä jotka auttaa. Vai meinaatko että ne tiskit ja lelujen keräämiset loppuu sulta kesken, jos et nyt saa tehdä? Kyllä sä saat sitä rumbaa hoitaa vielä seuraavat 20 vuotta ainakin...

Kiitos vaan mutta tajuan myös tässä tilanteessa vaarat, en tekisi noin lasten lähellä, siksi menin ulos mököttämään ja samalla tönöisin kottarit koska ne oli edessä ja siinä tunnetilassa harva alkaa nätisti niitä siirtämään.

Miksi raskaana olevan pitäisi antaa ihmisten palvoa ja siivota omia jälkiään jos itsekkin jaksaa/haluaa? Tämä hössöttäminen on jatkuvaa, ei pelkästään tänään tapahtunutta. Siksi meni hermot. En todellakaan halua alkaa avuttomaksi sen takia että saisin vain laiskotella ja muut siivoaisi jälkeni. Huhhuh.

-aloittaja

No jos tunnetilassa kamat lentelee, niin ei se asia ainakaan itsestään lievenny tulevaisuudessa.

Jep, olen tällainen hullu joka riehuu jokapäivä ja hajottelee toisten autoja. :)

En puhunut pelkästään sukulaisista, puhuin kaikista. Perhe, miehen perhe, sukulaiset, ystävät, kaverit, naapurit, jopa tuntemattomat ihmiset tulee huokailemaan miten ihmeessä jaksan olla ulkona lapseni kanssa kun on näin iso maha...

Kysyinkin aloituksessa että miksi ihmiset kohtelee näin ja mitä voi tehdä kun ei nätisti sanominen auta.

-aloittaja

No mun mielestä jo yksikin kerta on liikaa 😲 Sun mielestä saa heitellä kamoja ja rikkoa autoja jos ei tee sitä usein?

Tuskin nyt sentään kaikki väkisin sinua auttaa. En vaan voi uskoa tuommosta, että sua muka ihan jokapuolella vainottaisiin 😂

Edelleen se autoon osuminen oli vahinko? Kummallista että vahingosta vedetään hirvee juttu, ihan kun olisi niin ihmeellistä että ihmine hermostuu ja tönäisee jotain kottaria? Sekö minusta nyt tekee sekopään?

Enkä sanonut että kaikki minua auttaa, vaa sanoin että hössötetään ja ihmetellään miten jaksat ja kehutaan että kylläpä hienosti jaksat ja käsketään levätä ym.

-aloittaja

No ei ole normaalia vieraspaikassa riehua noin. Toivottavasti tajusit edes pyytää anteeksi ja maksaa sen auton korjauksen.

Toivon että kukaan ei noteeraa sinua ja raskauttasi jatkossa, niin ei tuu paha mieli. Voimia!

Vierailija
26/29 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaatteko, että raskaana olevat itse eivät ruokkisi ko. asennetta?! Jos kukaan ei nokkaansa lotkauta tulevan äityliinin mammavatsasta, niin eiköhän tuo itse ala touhuamaan siihen malliin, että raskaus huomataan!

Omasta raskaudesta jäi mieleen parhaiten se, että aina tarjottiin tuolia, vaikka selkäni ei kestänyt istumista lainkaan.

Vierailija
27/29 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et itse voi sanoa suoraan ihmisille, ettei sulla raskaus tunnu missään etkä tarvi apua? Miksi pitää riehua kuin hormoonihullu?

Mulla eka raskaus oli helppo viimeisiä viikkaa lukuunottamatta. Pystyin oleen töissä, ei ollut mitään vaivoja. Toisessa oli 5kk migreeni, jota seurasi unettomuus ja päiväväsymys. En saanut saikkua, joten nuokuin töissä pöydän äärellä ja välillä voin huonosti, koska en päässyt lepäämään. Silloin svitutti, kun osa ihmisistä ei tajunneet, että en ollut työkykyinen, mutta jouduin roikkumaan töissä koska en saanut saikkuakaan. Vaikka kuinka sanoin, että mä en pysy hereillä, niin osa kävi urputtamassa miten pitäs tehdä se tämä ja tuo. Neuvolassakin kommentit oli sitä luokkaa, että kun ei ole fyysinen työ, niin voin nuokkua siellä töissä.

Että kiukuttelun sijaan voisit sanoa ihan suoraan, että et tarvitse hössötystä.

Vierailija
28/29 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos riehut ja räyhäät tuolla tavalla, niin ei ehkä tarvitse ihmetellä miksi sinua kohdellaan kuin lasta tai sairasta. Normaali tasapainoinen aikuinen ei käyttäydy noin. Kyllä sen verran pitää pystyä katsomaan miten niitä tavaroita paiskoo, ettei tee isoja henkilö- tai omaisuusvahinkoja.

Vierailija
29/29 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-aloittaja

-aloittaja

-aloittaja

No ei ole normaalia vieraspaikassa riehua noin. Toivottavasti tajusit edes pyytää anteeksi ja maksaa sen auton korjauksen.

Toivon että kukaan ei noteeraa sinua ja raskauttasi jatkossa, niin ei tuu paha mieli. Voimia!

Täysin samaa mieltä. Ei varsinkaan vieraspaikassa, mutta ei kyllä kotonakaan. Kyllä aikuisen pitää pystyä käsittelemään tunteitaan tuhoamatta omaisuutta ja sortumatta väkivaltaan.