Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka haitallista mielestäsi on juoda viikossa kolmena päivänä viikossa 1-2 annosta alkoholia?

Vierailija
23.05.2017 |

Mitä mieltä?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni on jo alkoholismia.

Vierailija
2/22 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kovinkaan kummoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama mitä ismiä on, mutta onko terveydellistä haittaa? Ap

Vierailija
4/22 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noilla numeroilla suurin osa joistain ranskalaisista olisi alkoholisteja. Alkoholisti ei tyydy 1-2 annokseen kerralla.

Vierailija
5/22 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se on jatkuvaa eikä ole enää ''maistelusta'' kyse vaan ihan pakko ottaa välillä lasillinen niin ei tee hyvää.

Vierailija
6/22 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koen siis elämäni hirveän kiireisenä ja stressaavana, alkoholi auttaa rentoutumaan ja siten sen avulla saatan kokea elämäni merkittävästi mielekkäämpänä kuin ilman alkoholia. Myös stressillä on haitallisia vaikutuksia terveydelle. Niin jos koen alkoholista noilla määrillä suurta apua mielialaan ja stressiin, niin voittavatko hyödyt haitat? Määrät eivät ole koskaan kasvaneet tuosta, keskimäärin. Ap

Vierailija
7/22 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla menee 3-4 pulloa viiniä viikossa.

Luojan kiitos ollaan italialaista sukujuurta 😜

Vierailija
8/22 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei varmasti ole terveydellistä haittaa, päin vastoin. Ellei ole jotakin yliherkkyyttä alkoholille... itse juon kymmenkertaisen määrän.

Sehän alkoholin tarkoitus on; rentouttaa. Jos ei määrät kasva ja alkoholi ei pyöri koko ajan mielessä niin juo pois vaan!

Vierailija
9/22 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni ei lainkaan haitallista, riskirajat eivät ylity. Suomessa vaan on sellainen kulttuuri, että kuvitellaan olevan normaalimpaa, jos juo harvoin ja paljon kerralla. Turhia kaloreita tuosta kyllä tulee ja itse juon yleensä pelkkää vettä, koska elämä on muutenkin yhtä painon kanssa kamppailua.

Vierailija
10/22 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lainkaan haitallista eikä epäterveellistä. Jos auttaa sinua mainitsemissasi asioissa ja määrät eivät kasva, on terveellistä.

Vierailija
11/22 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fysiologisesti varmaankin aika lievä haitta. Ihan toinen juttu on se, että onko joku viikko määrä hiukan enempi, sitten vielä vähän enempi, sitten... ?

Vierailija
12/22 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fysiologisesti varmaankin aika lievä haitta. Ihan toinen juttu on se, että onko joku viikko määrä hiukan enempi, sitten vielä vähän enempi, sitten... ?

Ei ole. Joinain satunnaisina viikkoina ikinä on ollut mutta sen jälkeen vähempi. Ja näin olen juonut jo 15 vuotta, paitsi raskaana. Ap

Vierailija
13/22 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostan joka perjantai viinipullon ja juon sen yleensä kolmen illan aikana (pe-su) eli kerralla pari lasillista. Mullakaan määrät ei tuosta kasva eli ei tee mieli ottaa kerralla enemmän. En myöskään arkisin ajattele alkoholia, mutta viikonloppuun viini jotenkin "kuuluu". Olen myös miettinyt, että pitäisikö huolestua.

Vierailija
14/22 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole..itsellänikin menee saman verran.

Vierailija
15/22 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään haittaa tai vaaraa, kalorimääräkin pysyy about kohtuudessa, riippuen tietty mitä laatua otat.

Kohtuukäyttäjä

Vierailija
16/22 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koen siis elämäni hirveän kiireisenä ja stressaavana, alkoholi auttaa rentoutumaan ja siten sen avulla saatan kokea elämäni merkittävästi mielekkäämpänä kuin ilman alkoholia. Myös stressillä on haitallisia vaikutuksia terveydelle. Niin jos koen alkoholista noilla määrillä suurta apua mielialaan ja stressiin, niin voittavatko hyödyt haitat? Määrät eivät ole koskaan kasvaneet tuosta, keskimäärin. Ap

No tuo nyt ainakin on alkoholismia. Jos et voi olla ilman, olet alkkis. Tai jos otat yhden ja tuntuu, että on pakko saada toinen, niin sekin on jo riippuvuus ja alkoholismia.

Vierailija
17/22 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tuo nyt ainakin on alkoholismia. Jos et voi olla ilman, olet alkkis. Tai jos otat yhden ja tuntuu, että on pakko saada toinen, niin sekin on jo riippuvuus ja alkoholismia.

Suomessa sitten lienee ainakin pari miljoonaa alkoholistia. Ainakin alkoholivaurioisten mielestä. 

Vierailija
18/22 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on ihan sama olenko alkoholisti vai en tällä juomisella. Olen myös kofeinisti koska en voi olla puolta päivää ilman kahvia vaan sitä on saatava aamulla lähes ensimmäisenä. Mua kiinnostaa vain se, missä määrin tästä 3-6 annoksesta alkoholia viikossa on terveydelle haittaa. Ap

Vierailija
19/22 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miksi kyselet täältä. Huutoäänestykselläkö asia ratkeaa? Googleta suomeksi, enkuksi, saksaksi, mitä nyt osaatkaan ja ota selvää, mitä on matalariskinen alkoholinkulutus. Voin sen sulle kertoakin: 0-1 annosta alkoholia päivässä on ok. Kerralla korkeintaan 3 annosta. Kulutus siis jaetaan koko viikolle, siksi 0-1 mutta max. 3 päivässä.

Vierailija
20/22 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis olet juonut noin 15 vuotta ja nyt kysyt onko terveyshaittaa? Oiskohan niitä haittoja jo näkyvissä jos niitä tulis?