Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

19 kuollut ja 59 loukkaantunut terrori-iskussa popkonsertissa Manchesterissa :(

Vierailija
23.05.2017 |

Surullista, tätä iskua poliisi ei onnustunut estämään.

Kommentit (537)

Vierailija
81/537 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun lapset menossa isoon tuhansien ihmisten yleisötapahtumaan nyt kesällä, vakavasti mietin et pitäiskö perua, "ei pelolle valtaa" ei paljon lohduta jos oma lapsi kuolee jonkun islamistiterroristin iskussa.

Paljon todennäköisempää on että lapsesi kuolee rattijuopon yliajamana, pahoinpitelyn uhrina tai kouluampumisessa.

Pidä sinä todennäköisyytesi. Minä pyrin pienentämään kaikki riskit mitä omaan lapseni tulee.

Vierailija
82/537 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lehdessä oli että äidit etsivät lapsiaan netistä. Eikö niitä kannattaisi etsiä ennemmin tapahtumapaikan lähistöltä? Tuskinpa ne netissä roikkuvat sentään.

Et ilmeisesti ole käynyt missään suuressa tapahtumassa. Kun on tarpeeksi ihmisiä paikalla jotka yrittävät saman aikaisesti soittelen tai lähettää viestejä menee verkko tukkoon. Nämä vanhemmat toivovat havaintoja lapsistaan koska eivät itse saa heihin yhteyttä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/537 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun pikkusiskoni asuu Manchesterissa. Kyllä vaan sydän hyppäsi kurkkuun, kun luin aamulla otsikon. Luojan kiitos on kunnossa, mutta surettaa nuo muut nuoret ja lapset. Ennen ei pelottanut, mutta nyt tuo sattui siskoni takia niin lähelle, että nyt toden teolla pelottaa jo. :(

Kun Saksassa tapahtui olis siskoni siellä muuta eri kaupungissa. Silti ensimmäisenä tuli pelko jos se olisikin ollut siellä.

Mun sisko asuu Pihtiputaalla, mutta heti pelotti jos olisi ollutkin Manchesterissa käymässä jostain syystä. Sydän hyppäs kurkkuun. Melkein uhri siis hänkin.

Vierailija
84/537 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä iskuja tehdään niin kauan kuin jaksetaan hokea ettei "anneta pelolle valtaa". Sitten niiden loppumisesta on toivo, jos terroristeja vastaan aletaan tapella ihan kunnolla. Se tarkoittaa tietyn "rauhanuskonnon" pysäyttämistä.

Ei tämä lopu koskaan, jos aina vain käännetään toinen poski.

Oudointa on, että samat ihmiset jotka hokevat ettei pelolle saa antaa valtaa ovat niitä jotka määräävät isot ajoneuvot poikittain tielle suojellakseen ihmisiä. Eli he todellisuudessa antavat pelolle vallan.

Vierailija
85/537 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen järkyttynyt kun luin uutiset tänään :,(

En voi tajuta millainen hirviö täytyy ihmisen olla tappaakseen nuoria ihmisiä konserttipaikalla. Mihin tämä maailma on menossa.

M u s l i m i.

Ei liity mitenkään asiaan.

Vierailija
86/537 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun lapset menossa isoon tuhansien ihmisten yleisötapahtumaan nyt kesällä, vakavasti mietin et pitäiskö perua, "ei pelolle valtaa" ei paljon lohduta jos oma lapsi kuolee jonkun islamistiterroristin iskussa.

Paljon todennäköisempää on että lapsesi kuolee rattijuopon yliajamana, pahoinpitelyn uhrina tai kouluampumisessa.

Kyllä on paljon todennäköisempää, että lapsesi kuolee terrori-iskussa.

Vierailija
87/537 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäinen kerta kun en yllättynyt tai järkyttynyt uutisesta yhtään. Tunnen vain syvää pettymystä siitä, että taas kävi jotain tällaista. Milloin saamme vanhan ja turvallisen Eurooppamme takaisin?

Ulkopoliittisen instituutin tutkija sanoi Tukholman terrori-iskun jälkeen, että tämänkaltaiset iskut tulevat jatkumaan vielä vuosia, kenties n. 20 vuoden ajan. Ihan Ylellä puhui suorassa lähetyksessä.

Vuosi aikaisemmin ulkopoliittisen instituutin asiantuntija sanoi, että terroristit ovat satuolentoja. En luottaisi noiden sanaan kovinkaan paljon. Näytöt eivät vakuuta.

Vierailija
88/537 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalaa, kyllä.

Mutta vain muutamaa tuntia aikaisemmin Jemenissä oli "huti" pommi, joka murhasi useita lapsia. Ei ensimmäinen, tuskin viimeinen.

Länsimaat kuvittelee olevansa niin paljon parempia, että kukaan ei lähtisi kostoretkelle.

Niin kauan, kun pommeja sataa heidän lastensa niskaan niin oletettavaa on, että sieltä tulee yksilöitä joiden ainut tarkoitus on aiheuttaa samaa tuskaa täälläkin.

Surullista.

Vierailija
89/537 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näitä iskuja tehdään niin kauan kuin jaksetaan hokea ettei "anneta pelolle valtaa". Sitten niiden loppumisesta on toivo, jos terroristeja vastaan aletaan tapella ihan kunnolla. Se tarkoittaa tietyn "rauhanuskonnon" pysäyttämistä.

Ei tämä lopu koskaan, jos aina vain käännetään toinen poski.

Oudointa on, että samat ihmiset jotka hokevat ettei pelolle saa antaa valtaa ovat niitä jotka määräävät isot ajoneuvot poikittain tielle suojellakseen ihmisiä. Eli he todellisuudessa antavat pelolle vallan.

Oletko vähän lapsellinen?

Vierailija
90/537 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaisi tietää, miten iskun tekijä on saanut vietyä pommin paikalle. Eikö noissa konserteissa ole aika tiukat turvajärjestelyt? Tai ainakin Suomessa reput ja käsilaukut tutkitaan sisääntuloporteilla asiattomien juomien ja teräaseiden varalta, siis avataan laukut ja taputellaan vaatetus läpi. Tietysti voi olla, että on etukäteen käynyt piilottamassa pommin jonnekin.

Vierailija
91/537 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se näin Euroopassa nyt on. Minä pidän yhtä todennäköisenä sitä, että joku murhaisi minut kuin että joutuisin Euroopassa terrori-iskun uhriksi.

Vierailija
92/537 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kamalaa, kyllä.

Mutta vain muutamaa tuntia aikaisemmin Jemenissä oli "huti" pommi, joka murhasi useita lapsia. Ei ensimmäinen, tuskin viimeinen.

Länsimaat kuvittelee olevansa niin paljon parempia, että kukaan ei lähtisi kostoretkelle.

Niin kauan, kun pommeja sataa heidän lastensa niskaan niin oletettavaa on, että sieltä tulee yksilöitä joiden ainut tarkoitus on aiheuttaa samaa tuskaa täälläkin.

Surullista.

Ne ovat kostaneet jotakin jo 1400 vuotta, kauan ennen kuin länsimaita oli olemassakaan.

Vierailija
93/537 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostaisi tietää, miten iskun tekijä on saanut vietyä pommin paikalle. Eikö noissa konserteissa ole aika tiukat turvajärjestelyt? Tai ainakin Suomessa reput ja käsilaukut tutkitaan sisääntuloporteilla asiattomien juomien ja teräaseiden varalta, siis avataan laukut ja taputellaan vaatetus läpi. Tietysti voi olla, että on etukäteen käynyt piilottamassa pommin jonnekin.

Pakistanissa vai olikohan se Afganistanissa oli isku pääministeriä vastaan jossa terroritero oli tunkenut räjähteen p*rseeseensä, veljensä, imaamin, avustuksella. Ministeriltä irtosi peukalo, räjäyttäjä räjäytti p*rseensä ja kuoli hetken päästä.

Vierailija
94/537 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäinen kerta kun en yllättynyt tai järkyttynyt uutisesta yhtään. Tunnen vain syvää pettymystä siitä, että taas kävi jotain tällaista. Milloin saamme vanhan ja turvallisen Eurooppamme takaisin?

Jännä juttu, mutta kun aamulla heräsin ja menin telkkarin ääreen, jonka oli jo aikaisemmin herännyt avannut. Kun näin kuvaa Manchesteristä, niin eka kysymys oli, että missä nyt on taas ollut terrori-isku. Ensimmäinen ajatus oli, että taas. Terrori-iskut ovat arkipäiväistyneet Euroopassa. Pelon ilmapiiri on kosketeltava. Odotan, koska Helsingissä tapahtuu ja milloin. Nyt kesällä on paljon yleisötapahtumia ja Helsingin metro, jossa päivittäin liikun. Minulle kysymys on vaan, koska. Toivon ja rukoilen, että minä tai läheiseni ei olla silloin paikalla.

Minulle tämä on kolmas maailmansota länsimaista arvomaailmaa ja ääri-islamismia vastaan. Erona sille, että länsimaailma on aseeton.

Eurooppa hymistelee vielä humanismin aatteiden mukaan vapaudesta, tasa-arvosta, ihmisarvoista, demokratiasta .... sivistyksestä, jonka piti tuottaa niin jaloja ihmisiä, että kaikki olemme sovusssa ja ystäviä.

Olemme tosiaan sotatilassa.

Vierailija
95/537 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Räjähdys tapahtui aulatilassa, turvatarkastus on vasta katsomotilojen ovilla. Aulatilassa on mm. myyntikojuja, lipunmyynti ja vessat. Aulatilasta pääsee myös kulkemaan viereiselle rautatieasemalle.

Vierailija
96/537 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kommenttini "moninaisuudessaan yhtenäinen" poistettiin?! Mitä asiatonta siinä oli?

Vierailija
97/537 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se näin Euroopassa nyt on. Minä pidän yhtä todennäköisenä sitä, että joku murhaisi minut kuin että joutuisin Euroopassa terrori-iskun uhriksi.

Olin aikeissa käydä kaupassa mutta nyt kyllä tuli suunnitelmiin muutos. Myös kaupassa tai postissa voi tapahtua terrori-isku tai murha.

Vierailija
98/537 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

http://amgs.puheenvuoro.uusisuomi.fi/237331-manchesterin-isku

"Pahuudelle ei pidä antaa tilaa. Nyt tarvitaan rakkautta ja kauneutta elämämme ympärille. Ihan oikeasti, jaksaisit nyt vain rakastaa!"

Verraton i d i o o t t i . Menisi selittämään uhreille ja omaisille.

Vierailija
99/537 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla jotenkin Tukholman jälkeen meni toivo paremmasta, nytkin pääsi itku aamulla.

Minäkin nieleskelen kyyneleitä, ensimmäinen kerta kun olen näin pois tolaltani. Teinini oli juuri kaksi viikkoa sitten Arianan konsertissa Tukholmassa.

Vierailija
100/537 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisyytesi eivät kiinnosta uhreja ja omaisia. Itse asiassa ne eivät kiinnosta yhtään ketään.

Juuri näin! Tosiasiat ja todennäköisyydet pilaavat tämän kiintymyksen täyteisen ja yhteisesti jaetun nautinnon hetken.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yksi