19 kuollut ja 59 loukkaantunut terrori-iskussa popkonsertissa Manchesterissa :(
Surullista, tätä iskua poliisi ei onnustunut estämään.
Kommentit (537)
Mikä suuri tapahtuma helatorstaina on?
Tosiasia on että näitä ei pysty estämään. Voidaan toitottaa että pelolle ei saa antaa valtaa ja muita paskamantroja, mutta noin suuressa tapahtumassa pitäisi tutkia kaikki kengistä lähtien. Jos siis halutaan olla varmoja että mitään ei tapahdu. Jos terroristi päättää että isku tapahtuu, se myöskin tapahtuu. Eurooppa ei enää muutu tästä paremmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
http://amgs.puheenvuoro.uusisuomi.fi/237331-manchesterin-isku
"Pahuudelle ei pidä antaa tilaa. Nyt tarvitaan rakkautta ja kauneutta elämämme ympärille. Ihan oikeasti, jaksaisit nyt vain rakastaa!"
Verraton i d i o o t t i . Menisi selittämään uhreille ja omaisille.
Eiköhän uhreilla ja omaisilla ole nyt vähän muuta mietittävää. Miksi heille pitäisi kenenkään mennä selittämään yhtään mitään?
No, vielähän ei ole selvinnyt kuka oili iskun takana. Mutta veikkaan vahvasti, etten tule yllättymään.
Kyllä toi merkkelin kauhistelu ärsyttää, tämä on just sitä mihin hän on eurooppaa ajamassa. Olis v****u HILJAA!!!
Vierailija kirjoitti:
Mikä suuri tapahtuma helatorstaina on?
Noita terrori-iskuja tapahtuu milloin vaan ja missä vaan, vaikka tavallinen kauppareissu voi päättyä pommi-iskuun.
Vierailija kirjoitti:
Ettekö te ihmiset ymmärrä, että ne käy pyhää sotaa, jota heidän koraaninsa käskee käymään. Nämä tälläiset iskut yms. ovat heidän mielestä täysin oikea tapa toimia, jotta vääräuskoiset saadaan kitkettyä ja islamilaisuus levitettyä mahd. laajalle. He eivät näe näissä iskuissa mitään väärää vaan kuvittelevat tekevänsä juuri oikein ja olevansa "pelastuneita" kun itse kuolevat uskontonsa vuoksi näissä itsemurhaiskuissa.
Vähän niinku kouluampujat?
Pelko ja varovaisuus on eri asia. Päästä lapsi konserttiin, mutta opasta miten hätätilanteissa toimitaan. Paniikki ja pelko on yleensä typerin ja hengenvaarallisin toimintatapa.
Varovaisuudelle ja valppaudelle PITÄÄ antaa valta, eikä sillä ole mitään tekemistä pelon kanssa.
Pelkäävällä menee aivot solmuun ja juuri sitä terroristit tahtovat, aivotonta paniikkia kaikilla tasoilla.
Vierailija kirjoitti:
Ettekö te ihmiset ymmärrä, että ne käy pyhää sotaa, jota heidän koraaninsa käskee käymään. Nämä tälläiset iskut yms. ovat heidän mielestä täysin oikea tapa toimia, jotta vääräuskoiset saadaan kitkettyä ja islamilaisuus levitettyä mahd. laajalle. He eivät näe näissä iskuissa mitään väärää vaan kuvittelevat tekevänsä juuri oikein ja olevansa "pelastuneita" kun itse kuolevat uskontonsa vuoksi näissä itsemurhaiskuissa.
Lontoon muslimipormestari: isku oli barbaarinen ja raukkamainen. Tuomitsi iskun selvin sanoin ja lisäsi poliiseja Lontoon kaduille.
Ja ensimmäisenä saaraalaan näytettiin kuskattaneen artisti Adriana itse. Hän kun oli traumatisoitunut :-). Sairaal heitti sen ulos saman tien.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla jotenkin Tukholman jälkeen meni toivo paremmasta, nytkin pääsi itku aamulla.
Minäkin nieleskelen kyyneleitä, ensimmäinen kerta kun olen näin pois tolaltani. Teinini oli juuri kaksi viikkoa sitten Arianan konsertissa Tukholmassa.
Meillä ihan sama tilanne päällä! Itkettää ja on oikein paha olo.
Olin itse juuri kolme vuotta sitten Manchesterissä, onneksi ei osunut tuo kohdalle.
Vierailija kirjoitti:
Tosiasia on että näitä ei pysty estämään. Voidaan toitottaa että pelolle ei saa antaa valtaa ja muita paskamantroja, mutta noin suuressa tapahtumassa pitäisi tutkia kaikki kengistä lähtien. Jos siis halutaan olla varmoja että mitään ei tapahdu. Jos terroristi päättää että isku tapahtuu, se myöskin tapahtuu. Eurooppa ei enää muutu tästä paremmaksi.
Miksi Itä-euroopassa ei räjähtele pommit
juha on shokissa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, siellä vaan ammutaan alas matkustajalentokoneita Venäjän tukemana.
Ei saa antaa totuudelle valtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Materiaalipula, josta alueen EU-valtiot ovat jo saaneetkin nuhteita Eu-johdolta..
Vierailija kirjoitti:
Miksi Trump ei osaa taaskaan kommentoida mitään asiallisesti niin kuin muiden maiden johtajat vaan pitää tunkea hirveä määrä superlatiiveja jotka saa kuulostamaan vilpilliseltä.
" evel looser" ei ole superlatiivi, vaan erittäin hyvin tekijää kuvaava ilmaus.
Ei anneta pelolle valtaa on nykyään kiertoilmaisu, muistathan keskustella asiasta niin, että kaikki on ympäripyöreää diipa daapa, eikä ongelmien todellisista syistä keskustella ollenkaan. Pitää muistaa, että heille tulee paha mieli jos heidän uskontoaan kritisoi.
Vierailija kirjoitti:
juha on shokissa...
Miksi jätit Pietarin ja Münchenin pois kuvastasi? Nekin löytyy Juhalta.
Juu, iskuja solkenaan. Mutta hei, ei anneta pelolle valtaa ja mä tiedän ei edes keskustella koko asiasta.
Meillä ihan sama tilanne päällä! Itkettää ja on oikein paha olo.