Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te hamstraajat, jotka...

22.05.2017 |

...säästätte kaiken rikkinäisistä sukista eripari kahvikuppeihin; ajatteletto koskaan säästämisvimmassanne niitä, jotka jonain päivänä joutuvat siivoamaan jälkenne ja tyhjäämään kotinne? Vai eikö sillä ole väliä, kun kuitenkin olette silloin jo kuolleet?

Meillä on nyt urakkana appivanhempien kuolinpesän tyhjääminen. Suuri omakotitalo täpötäynnä vuosikymmenien mittaan kertynyttä tavaraa. Kaikki kaapit, komerot, hyllyt, kipot ja lokerot täynnä roinaa ja vaatteita. Siis ihan täynnä. Ei yhtään paljasta pintaa missään. Kaikki on säästetty, kun mistään ei olla maltettu luopua.

Appivanhempien omien tavaroiden lisäksi talosta löytyy myös valtava määrä heidän omien vanhempiensa kuolinpesän tavaraa, kun sieltäkin on kaikki pitänyt säästää.

Ja voi että tuota vaatteiden määrää. Anoppi oli muotitietoinen nainen, joka tykkäsi shoppailusta. Ilmeisesti hän ei kuitenkan malttanut viedä vanhoja vaatteita pois uusien tieltä. Ei ihme että koko talo haisee tunkkaiselle, kun vanhoja tekstiilejä on joka puolella pölyyntymässä.

Itse olen päättänyt, että oma lapseni ei ikinä joudu tähän samaan tilanteeseen, joten kierrätän tai lahjoitan / heitän pois kaiken turhan. Kaikki kunnia edesmenneille appivanhemmilleni, toki rakastan heitä edelleen, mutta nyt juuri pistää vihaksi :(

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini on juuri tuollainen hullu hamstraaja,hänen kodissaan on polkuja tavarakasojen välissä,lattiaa ei juuri näy.Hirvittää ajatus joskus tulevaisuudessa joutua selvittämään sitä kaaosta,sitten kun äitiä ei enää ole.Olisi varmaan helpointa polttaa koko paikka maan tasalle.

Vierailija
62/68 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kirjoitti:

Itse olen päättänyt, että oma lapseni ei ikinä joudu tähän samaan tilanteeseen, joten kierrätän tai lahjoitan / heitän pois kaiken turhan.

Muistathan, että vaikka jokin koriste-esine tms. "turha" olisi sinun silmissäsi pois laitettava, joku lapsistasi saattaa pitää sitä tärkeänä muistona joka tuottaa iloa. 

Ehdottaisin, että keräät yhteen paikkaan pois lähtevät tavarat, ja annat lastesi katsoa läpi ne ja ottaa itselleen jos on jotain heille tärkeää siellä seassa. 

Itse halusin mummoni vanhan pyyheliinatelineen, jonka pappani oli nikkaroinut ja mummo kirjonut suojakankaan. He olivat pistämässä sitä palamaan saunanpesään, täysin uskoen että se on turha eikä sitä kukaan voisi kaivata, kun taas minä taas olin aina ihaillut sitä ja nyt se on entisaikojen tyyliin sisustetun piha-aittani aarre. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lattiarättejä tarvitaan. Nehän maksaa kaupassa!

Vierailija
64/68 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun kieltäytyy myös perinnöstä, niin ei miniöiden tarvitse vaivautua myöskään siivoamaan kuolleen jäämistöä, tappeluhan  niistä rojuista useimmissa kuolinpesissä lopulta tulee.

Miniöiden kiusaksiko sitä rojua kerätään?

Vierailija
65/68 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä lattiarättejä tarvitaan. Nehän maksaa kaupassa!

Siivous on sen verran välinelaji, että mieluusti haen kaupasta lattiarätit.

Vierailija
66/68 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnen pari hamstraajaa,

molemmat perheenäitejä.

He ovat kykenemättömiä tunnistamaan roskaa, eivätkä sisäistä, että jokaisella käyttöesineellä on käyttöikä,

jonka jälkeen se on syytä heittää roskikseen.

Heidän kotinsa on täynnä haisevia, kulahtaneita lumppuja,

lehtiä, purkkeja, vanhoja papereita, rikkinäistä romua, rikkinäisiä esineitä, haisevia astioita, homeisia loppuunhiutuneita tavaroita ja toukkiakuhisevia jauhoja, kasoittain löyhkäävää likapyykkiä,

toisella on lisäksi vihertäviksi mädäntyneitä ruokia lattiat täynnä.

Mitään kodinhoitotaitoja ei ole.

Ruoka syödään kylmänä suoraan paketista, koska hella ja uuni on täynnä saastaa ja tavaraa. Vessa on tukossa ja kylpyhuone täynnä likaista, homeista lumppua.

Miten joku kehtaa vihjaistakaan ap:lle, että hän "ei saa heittää pois toisten tavaroita"?

Ette edes tiedä, mitä se hamstraus-niminen tauti tarkoittaa.

Itse hermoilen näiden perheiden lasten takia, ja äitien tietysti myös. Ei voi olla kovin onnellista elämää.

Nämä perheenjäsenet haisevat itsekin kauttaaltaan pistävästi lumpulta ja pahentuneelta ruoalta,

sekä suoraan sanoen ulosteelta.

Opettajatkin ovat väsyneet tilanteeseen ja soittelevat koteihin - ei tulosta.

Ei kaikkea tarvitse säästää!

Ihmiset heittävät aivan liian vähän huonoa tavaraa roskiin. Moni kellarikomero esimerkiksi on pelkkä roskasäiliö. Kun ei raaski heittää loppuunkäytettyä pois.

Kaikki roskiin vaan ja äkkiä.

Herranjumala tee lastensuojeluilmoitus! Tuo on lapsille epäterveellinen asuinympäristö

En ole ilmiantaja.

Minusta on halpamaista soitella heti viranomaisille, jis lapsia kuitenkin kohdellaan hyvin.

Näitä lapsia kuljetellaan harrastuksiin ja heille ostetaan leluja & viedään erittäin usein ulos syömään. Ei lyödä tai jätetä yksin, kodeissa ei ole koskaan alkoholia.

Likaisuus suututtaa, koska he asuvat naapurissa ja ovat tartuttaneet meillekin tuhohyönteisiä. Rauhoitan kuitenkin itseni, väkisin, enkä soittele suutuspäissäni mihinkään, vaan puhdistan ja myrkytän oman kotini.

Epätoivo tosin alkaa pilkistää...

Siivousapuni ei kelpaa näille perheille, en kuulemma tiedä mikä on heille roska.

Kouluterveydenhoitajaan otin kerran yhteyttä, kun näiden lasten täitä ei osattu/ jaksettu hoitaa pois. Tarkistin itse naapurin lasten päät, kun olivat meillä leikkimässä ja ostin täigeeliä heillekin.

Ikävä kyllä äiti ei hoitanut sitä omaa päätään lainkaan. Tällä hetkellä rajoitan lasten yhdessäleikkimistä. Tuntuu väärältä ja ilkeältä soittaa lastensuojeluun.

Jos kyseessä on taloyhtiö ("ovat tartuttaneet meillekin tuhohyönteisiä") koskee asia myös taloyhtiötä, eli velvollisuutesi on kyllä ilmoittaa asiasta taloyhtiön puheenjohtajalle ja isännöitsijälle. Tuosta voi tulla pitemmän päälle kalliit laskut, jos lattialla on homeista tavaraa ja viemärit puhdistamatta ja tukossa.

Ilmoittaminen ei ole halpamaista, mutta ilmoittamatta jättäminen kyllä on!!!

Vierailija
67/68 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnen pari hamstraajaa,

molemmat perheenäitejä.

He ovat kykenemättömiä tunnistamaan roskaa, eivätkä sisäistä, että jokaisella käyttöesineellä on käyttöikä,

jonka jälkeen se on syytä heittää roskikseen.

Heidän kotinsa on täynnä haisevia, kulahtaneita lumppuja,

lehtiä, purkkeja, vanhoja papereita, rikkinäistä romua, rikkinäisiä esineitä, haisevia astioita, homeisia loppuunhiutuneita tavaroita ja toukkiakuhisevia jauhoja, kasoittain löyhkäävää likapyykkiä,

toisella on lisäksi vihertäviksi mädäntyneitä ruokia lattiat täynnä.

Mitään kodinhoitotaitoja ei ole.

Ruoka syödään kylmänä suoraan paketista, koska hella ja uuni on täynnä saastaa ja tavaraa. Vessa on tukossa ja kylpyhuone täynnä likaista, homeista lumppua.

Miten joku kehtaa vihjaistakaan ap:lle, että hän "ei saa heittää pois toisten tavaroita"?

Ette edes tiedä, mitä se hamstraus-niminen tauti tarkoittaa.

Itse hermoilen näiden perheiden lasten takia, ja äitien tietysti myös. Ei voi olla kovin onnellista elämää.

Nämä perheenjäsenet haisevat itsekin kauttaaltaan pistävästi lumpulta ja pahentuneelta ruoalta,

sekä suoraan sanoen ulosteelta.

Opettajatkin ovat väsyneet tilanteeseen ja soittelevat koteihin - ei tulosta.

Ei kaikkea tarvitse säästää!

Ihmiset heittävät aivan liian vähän huonoa tavaraa roskiin. Moni kellarikomero esimerkiksi on pelkkä roskasäiliö. Kun ei raaski heittää loppuunkäytettyä pois.

Kaikki roskiin vaan ja äkkiä.

Herranjumala tee lastensuojeluilmoitus! Tuo on lapsille epäterveellinen asuinympäristö

En ole ilmiantaja.

Minusta on halpamaista soitella heti viranomaisille, jis lapsia kuitenkin kohdellaan hyvin.

Näitä lapsia kuljetellaan harrastuksiin ja heille ostetaan leluja & viedään erittäin usein ulos syömään. Ei lyödä tai jätetä yksin, kodeissa ei ole koskaan alkoholia.

Likaisuus suututtaa, koska he asuvat naapurissa ja ovat tartuttaneet meillekin tuhohyönteisiä. Rauhoitan kuitenkin itseni, väkisin, enkä soittele suutuspäissäni mihinkään, vaan puhdistan ja myrkytän oman kotini.

Epätoivo tosin alkaa pilkistää...

Siivousapuni ei kelpaa näille perheille, en kuulemma tiedä mikä on heille roska.

Kouluterveydenhoitajaan otin kerran yhteyttä, kun näiden lasten täitä ei osattu/ jaksettu hoitaa pois. Tarkistin itse naapurin lasten päät, kun olivat meillä leikkimässä ja ostin täigeeliä heillekin.

Ikävä kyllä äiti ei hoitanut sitä omaa päätään lainkaan. Tällä hetkellä rajoitan lasten yhdessäleikkimistä. Tuntuu väärältä ja ilkeältä soittaa lastensuojeluun.

Lapsia ei hoideta hyvin, jos täitä ei saada asianmukaisesti häädettyä.

Ja se nyt on vain typerää jättää huomiotta asia, jos naapurista leviää tuholaisia omalle puolelle.

Tälläisessa tapauksessa ei ole halpamaista ottaa yhteyttä viranomaisiin. Viranomaisille ilmoittamatta jättäminen on julmaa lapsia kohtaan!

Vierailija
68/68 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirppikselle vaan