Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te hamstraajat, jotka...

22.05.2017 |

...säästätte kaiken rikkinäisistä sukista eripari kahvikuppeihin; ajatteletto koskaan säästämisvimmassanne niitä, jotka jonain päivänä joutuvat siivoamaan jälkenne ja tyhjäämään kotinne? Vai eikö sillä ole väliä, kun kuitenkin olette silloin jo kuolleet?

Meillä on nyt urakkana appivanhempien kuolinpesän tyhjääminen. Suuri omakotitalo täpötäynnä vuosikymmenien mittaan kertynyttä tavaraa. Kaikki kaapit, komerot, hyllyt, kipot ja lokerot täynnä roinaa ja vaatteita. Siis ihan täynnä. Ei yhtään paljasta pintaa missään. Kaikki on säästetty, kun mistään ei olla maltettu luopua.

Appivanhempien omien tavaroiden lisäksi talosta löytyy myös valtava määrä heidän omien vanhempiensa kuolinpesän tavaraa, kun sieltäkin on kaikki pitänyt säästää.

Ja voi että tuota vaatteiden määrää. Anoppi oli muotitietoinen nainen, joka tykkäsi shoppailusta. Ilmeisesti hän ei kuitenkan malttanut viedä vanhoja vaatteita pois uusien tieltä. Ei ihme että koko talo haisee tunkkaiselle, kun vanhoja tekstiilejä on joka puolella pölyyntymässä.

Itse olen päättänyt, että oma lapseni ei ikinä joudu tähän samaan tilanteeseen, joten kierrätän tai lahjoitan / heitän pois kaiken turhan. Kaikki kunnia edesmenneille appivanhemmilleni, toki rakastan heitä edelleen, mutta nyt juuri pistää vihaksi :(

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tyhjentää, ei tyhjätä!

Vierailija
22/68 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Konmaritus on mahdollista, koska konmarittaja uskoo voivansa koska tahansa hankkia uuden poisheittämänsä tilalle. Useat yli 60v ikäiset tietävät, että välttämättä uuteen ei ole varaa. Vanha sukka kelpaa siivoukseen siinä missä mikrokuituliinakin ja vain tuhlailevat miniäs heittävät roskiin hyvää tavaraa.

Meillä ei veljen vaimo päässyt lainkaan tyhjentämään äitini kotia ja siitäkös sota syttyi: miksi hän ei pääse näkemään, mitä kaikkea arvokasta kannamme sieltä pois. Varmaan siksi, että hän ei ole perillinen.

Oletko koskaan käyttänyt mikrokuituliinaa siivoamiseen, jos vanha sukka ajaa mielestäsi saman asian??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ajattele perillisiä. Multa jää sen verran riihikuivaa rahaakin perinnöksi, että sillä kuitataan kevyesti palvelu, jossa joku firma tyhjentää koko mun asuntoni maksua vastaan. 

Vierailija
24/68 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan häpeilemättä kirpputorilta kirjoja jos haluan sekä kasvatan levykokoelmaa. Nappaan myös kauniita esineitä mukaan. Olen vasta vähän yli 40 joten paljon ehdin vielä hamstrata.

Vierailija
25/68 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joopa joo. Kannattaa olla tarkkana. Itselläni on ollut seteli tyhjässä kirjekuoressa ja jos joku vieras siivoaisi, saattaisi rahaa mennä roskiin!

Vierailija
26/68 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukkia voi pitää päällekkäin. Yks reikä ei haittaa!

Penni on miljoonan alku.

Vierailija
27/68 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sitä tavaraa on niin julmetusti joka paikassa ja 99.99% täyttä roskaa niin joka ikisen koskettelu ja miettiminen: onko tämä arvokas, säästetäänkö vai mitä tehtäisiin, vie kuukausia. Helpompaa, nopeampaa ja ehkä jopa ekologisempaa on heittää kaikki roskiin. Näin olen suunnitellut tekeväni. Terv. Alta nelikymppinen, jolla edessä 3 omakotitalon raivaus sitten joskus. Jokaisessa asuu/asunut jugurttipurkkihuuhtelija aka himohamstraaja

Vierailija
28/68 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä kauhulla odotan anopin kupsahtamista. Iso omakotitalo + vielä isommat piharakennukset täynnä tavaraa. Mitään ei heitetä pois. Jatkuvasti vaan haalii lisää.

Mä olin pari Ikea-kassillista tyhjentänyt vanhoja verhoja, muutaman peiton jne kaapista, että saadaan lisää tilaa. Sattui anoppi paikaille, kun olin lähdössä viemään niitä löytöeläintaloon ja kirppikselle. Kaikki kelpasi. Tuskin on mitään niistä tarvinnut. Vanhojen sukulaisten jäämistöjä haalii itselleen.

Romujen seasta löytyy esineitä, jotka olisivat arvokkaita, JOS olisivat ehjiä. Mutta kun ei. Ihan jokaisesta vaasista ja kannusta puuttuu pala. "Elämisen jälkiä". Tai sit huolimatonta säilytystä. Kyseessä siis ihminen, joka pesee hopeat ja kristallitkin tiskikoneessa.

Joo, anopin tavarat jne. Mutta jos mies sisaruksineen tuon määrän tavaraa tyhjää yksin, niin siihen ei yksi tai kaksi päivää riitä. Ellei kanna suosiolla kaikkea roskalavalle.

Eipä ne tavarat kuulu pätkääkään sinulle. Ja edelleenkin, niitä ostopalveluitakin voi käyttää.

Periaatteessa ei kuulu, käytännössä sitten aikanaan kuuluu. Valitettavasti.

Hassu ajatus, että en auttaisi miestäni isossa urakassa, vaikka ei kyse olekaan mun tavaroista. Eikä siellä ole mitään, mitä itselleni pelastaisin. Lapsille haluaisin säästää valokuvia isänsä lapsuudesta.

Vierailija
29/68 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostan häpeilemättä kirpputorilta kirjoja jos haluan sekä kasvatan levykokoelmaa. Nappaan myös kauniita esineitä mukaan. Olen vasta vähän yli 40 joten paljon ehdin vielä hamstrata.

Kirjat ja huuhdellut jogurttipurkit ei kuitenkaan ole verrannollisia keskenään.

Kirjoja ostan itsekin, musiikissa siirtynyt digiaikaan.

Vierailija
30/68 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joopa joo. Kannattaa olla tarkkana. Itselläni on ollut seteli tyhjässä kirjekuoressa ja jos joku vieras siivoaisi, saattaisi rahaa mennä roskiin!

Jos kirjekuoressa on seteli, se ei ole tyhjä.

Vierailija
31/68 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ajattele perillisiä. Multa jää sen verran riihikuivaa rahaakin perinnöksi, että sillä kuitataan kevyesti palvelu, jossa joku firma tyhjentää koko mun asuntoni maksua vastaan. 

En minäkään tavaroiden määrän rajaamisella perillisiäni ajattele. Itsekkäänä ihmisenä oma viihtyvyys on etusijalla.

Vierailija
32/68 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanotaan että vanhana lapsena koetut asiat palautuu mieleen. Jos / kun lapseni raivaavat tavaroitani elinaikanani niin minulta voi tulla melkoinen puolustusreaktio. Muistissa on kuinka äitini hävitti tavaroitani ja miten pahalta se tuntui.

Vierailija
33/68 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ala ajattelemaan asioita siltä kantilta, että "perillisillä on helpompaa". Mutta koitan elää mahdollisimman minimalistisesti, helpompi siivota kun ei ole kilokaupalla koriste-esineitä ja kirjoja keräämässä pölyä. Itsellä myös jotenkin parempi olo kun kaapit eivät ole täynnä tavaraa. Esimerkiksi, jos jotain pitää viedä varastoon, niin mietin että tarvitsenko sitä oikeasti, ja yleensä en.

Vierailija
34/68 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen pari hamstraajaa,

molemmat perheenäitejä.

He ovat kykenemättömiä tunnistamaan roskaa, eivätkä sisäistä, että jokaisella käyttöesineellä on käyttöikä,

jonka jälkeen se on syytä heittää roskikseen.

Heidän kotinsa on täynnä haisevia, kulahtaneita lumppuja,

lehtiä, purkkeja, vanhoja papereita, rikkinäistä romua, rikkinäisiä esineitä, haisevia astioita, homeisia loppuunhiutuneita tavaroita ja toukkiakuhisevia jauhoja, kasoittain löyhkäävää likapyykkiä,

toisella on lisäksi vihertäviksi mädäntyneitä ruokia lattiat täynnä.

Mitään kodinhoitotaitoja ei ole.

Ruoka syödään kylmänä suoraan paketista, koska hella ja uuni on täynnä saastaa ja tavaraa. Vessa on tukossa ja kylpyhuone täynnä likaista, homeista lumppua.

Miten joku kehtaa vihjaistakaan ap:lle, että hän "ei saa heittää pois toisten tavaroita"?

Ette edes tiedä, mitä se hamstraus-niminen tauti tarkoittaa.

Itse hermoilen näiden perheiden lasten takia, ja äitien tietysti myös. Ei voi olla kovin onnellista elämää.

Nämä perheenjäsenet haisevat itsekin kauttaaltaan pistävästi lumpulta ja pahentuneelta ruoalta,

sekä suoraan sanoen ulosteelta.

Opettajatkin ovat väsyneet tilanteeseen ja soittelevat koteihin - ei tulosta.

Ei kaikkea tarvitse säästää!

Ihmiset heittävät aivan liian vähän huonoa tavaraa roskiin. Moni kellarikomero esimerkiksi on pelkkä roskasäiliö. Kun ei raaski heittää loppuunkäytettyä pois.

Kaikki roskiin vaan ja äkkiä.

Herranjumala tee lastensuojeluilmoitus! Tuo on lapsille epäterveellinen asuinympäristö

Vierailija
35/68 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omien vanhempien koti täynnä tavaraa myös. Pari taulut voisin sieltä ottaa, jos joskus joudun sen tyhjentämään. Lopuille raapaisisin surutta tulitikun, mutta ehkä siitä vois joutua linnaan.

Vierailija
36/68 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä vaiheessa kun anoppi kuolee ja mies siskoineen jakaa tavarat niin toivon ettei meille tule sieltä mitään. Tiedän että mies haluaa jotakin raahata kotiin, valittaa jostain mitä siskot ovat ottaneet vaikka  hän olis halunnut ja se raastaa hermoja jo nyt. Toki asia on niin että mitä hän tuo meidän kotiin on siitä lähtien yhteistä omaisuutta eikä hällä yksinoikeutta:) Sellaista se on täällä Suomen ulkopuolella, maassa jossa kaikki mihin miehellä on laillisesti oikeus on myös vaimon ja toisinpäin. Jos haluaisin niin voisin siis aivan täysin taistella miehen siskojen kanssa tavaroista:D

Vierailija
37/68 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnen pari hamstraajaa,

molemmat perheenäitejä.

He ovat kykenemättömiä tunnistamaan roskaa, eivätkä sisäistä, että jokaisella käyttöesineellä on käyttöikä,

jonka jälkeen se on syytä heittää roskikseen.

Heidän kotinsa on täynnä haisevia, kulahtaneita lumppuja,

lehtiä, purkkeja, vanhoja papereita, rikkinäistä romua, rikkinäisiä esineitä, haisevia astioita, homeisia loppuunhiutuneita tavaroita ja toukkiakuhisevia jauhoja, kasoittain löyhkäävää likapyykkiä,

toisella on lisäksi vihertäviksi mädäntyneitä ruokia lattiat täynnä.

Mitään kodinhoitotaitoja ei ole.

Ruoka syödään kylmänä suoraan paketista, koska hella ja uuni on täynnä saastaa ja tavaraa. Vessa on tukossa ja kylpyhuone täynnä likaista, homeista lumppua.

Miten joku kehtaa vihjaistakaan ap:lle, että hän "ei saa heittää pois toisten tavaroita"?

Ette edes tiedä, mitä se hamstraus-niminen tauti tarkoittaa.

Itse hermoilen näiden perheiden lasten takia, ja äitien tietysti myös. Ei voi olla kovin onnellista elämää.

Nämä perheenjäsenet haisevat itsekin kauttaaltaan pistävästi lumpulta ja pahentuneelta ruoalta,

sekä suoraan sanoen ulosteelta.

Opettajatkin ovat väsyneet tilanteeseen ja soittelevat koteihin - ei tulosta.

Ei kaikkea tarvitse säästää!

Ihmiset heittävät aivan liian vähän huonoa tavaraa roskiin. Moni kellarikomero esimerkiksi on pelkkä roskasäiliö. Kun ei raaski heittää loppuunkäytettyä pois.

Kaikki roskiin vaan ja äkkiä.

Herranjumala tee lastensuojeluilmoitus! Tuo on lapsille epäterveellinen asuinympäristö

Kaikelle eläväiselle epäterveellinen asuinympäristö. Kovasti taitaa olla mt-ongelmia, jos asiat ovat tuossa pisteessä. Toivottavasyi saavat apua.

Vierailija
38/68 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vittumainen miniän täytyy kyllä olla jos sureva puoliso ei saa tuoda kotiin mitään muistoksi kuolleesta vanhemmasta

Vierailija
39/68 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika vittumainen miniän täytyy kyllä olla jos sureva puoliso ei saa tuoda kotiin mitään muistoksi kuolleesta vanhemmasta

Riippuu tilanteesta. Jos talo on jo täynnä roinaa toisen lapsuudenkodista, niin sit on ok pistää kielto päälle. Tai jos tilanne on kuin minulla, on niin vitttttmainen anoppi, että en kaipaa hänestä yhtään muistoa kotiini. En usko, että fiilikset muuttuvat anopin kuoltua. Onneksi mieheni ei kaipaile lisää tavaraa, jonkun akkuporakoneen korkeintaan nappaa jäämistöstä itselleen.

Vierailija
40/68 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä olen hiukan ruvennut ajattelemaan perillisiä ja karsimaan turhaa tavaraa ja rikkinäiset tavarat ja vaatteet lähtevät heti pois.

Pelkään että siltikin siivottavaa löytyy maalaistalon ulkorakennuksista tarpeeksi vaikka joskus täsmäiskuja miehen kanssa sinne tehdään.