Jos ruoka-allergikko kieltäytyy tarjoamastani ruuasta, ymmärrän sen. Jos vegaani kieltäytyy, en todellakaan ymmärrä
Jos minulle on tulossa vieraita ja joku kieltäytyy tarjoamastani ruuasta sillä verukkeella, että on vegaani, niin on kyllä todellakin loukkaus ja hävyttömyyden huippu minua kohtaan. Vegaanisuus ei ole mikään pätevä syy kieltäytyä, koska se ei ole terveyteen liittyvä syy. Jos taas ruoka-allergikko kieltäytyy, niin sen ymmärrän, koska se on terveyteen liittyvä syy. Ymmärrän myös sellaiset syyt, jos ateriaa ei voi juuri silloin syödä, esim. on muuta menoa tulossa, johon pitää lähteä piakkoin jne. Mutta jos ainoa syy tarjoamastani ruuasta kieltäytymiseen on vegaanisuus, niin silloin se on todellakin mielestäni törkeää käytöstä vieraalta.
Joku raja siinäkin täytyy olla, mihin asti ihmisen nirsoutta voidaan sietää. Vegaanisuus on suurilta osin vain ja ainoastaan nirsoutta.
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Jos minulle on tulossa vieraita ja joku kieltäytyy tarjoamastani ruuasta sillä verukkeella, että on vegaani, niin on kyllä todellakin loukkaus ja hävyttömyyden huippu minua kohtaan. Vegaanisuus ei ole mikään pätevä syy kieltäytyä, koska se ei ole terveyteen liittyvä syy. Jos taas ruoka-allergikko kieltäytyy, niin sen ymmärrän, koska se on terveyteen liittyvä syy. Ymmärrän myös sellaiset syyt, jos ateriaa ei voi juuri silloin syödä, esim. on muuta menoa tulossa, johon pitää lähteä piakkoin jne. Mutta jos ainoa syy tarjoamastani ruuasta kieltäytymiseen on vegaanisuus, niin silloin se on todellakin mielestäni törkeää käytöstä vieraalta.
Joku raja siinäkin täytyy olla, mihin asti ihmisen nirsoutta voidaan sietää. Vegaanisuus on suurilta osin vain ja ainoastaan nirsoutta.
Tuo ahdistunut jankutus ja samojen ulkoaopittujen uhriutumisfantasioita julistavien fraasien loputon toisto kielii todella pahasta olosta. Tuollaisella ihmisellä ei mene hyvin, sillä tuollaista ihmistä on todella vaikea rakastaa. Kun halveksii muita ja käyttäytyy kuin ihmisperse, saa vain muiden vihat ja halveksunnan päällensä. Tavallaan säälin sinua ja kaltaisiasi ihmisiä, koska te ette tule koskaan kokemaan aitoa rakkautta, onnellisuutta ja ystävällisyyttä. Positiiviset tunteet ovat täysin käsittämättömiä ja koko elämää vaivaa loputon kyyninen tyhjyyden tunne, jota täytetään satumanvaraisellä aggressiolla joka peitellään pakkomielteiseen jankuttamiseen samoista asioista, samalla tavalla ja aina yhtä turhaan. Liikaa sinua ja kaltaisiasi ihmisiä ei kannata kuitenkaan sääliä, sillä te käytätte muiden empatiaa häikäilemättömästi hyväkseen paikataksenne omaa tyhjyyden tunnettanne.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole vuosiin syönyt lihaa, niin kyllä siitä aika kovat vatsakivut saa, jo ihan pienestäkin määrästä. Vaikka provo taisi olla, kun ei kai kukaan näin juntti ole, kun ap?
Ja höpöhöpö. Mulla niin ärsyttää tää vegejen uhrautuminen. "Voi, apua, saan kauheat vatsakivut, kun KUULEN, että ruoassa on kinkkusuikale! Hei, oikeesti! Olen itse ollut viljaton, lihaton ja kanaton ja pavuton 10 vuotta, ja todellakaan yksi kinkkusuikale ei tee mitään ongelmia. Se yksi vilja tekee, mutta senkin kestää. Vituttaa kaikki saatanan ituhipit, jotka valittaa ihan kaikesta. Menkää ulos, on hieno ilma. Bongatkaa lintuja ja kerätkää ne rehunne muualta, kuin jalostajan hernesopasta, eiku siinähän oli lihaa... Minä teen huomenna nokkoslättyjä, enkä siitä tee isompaa numeroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei jaksa selittää, jos joku ei tajua. Jos kerta sun pöperöistä ei saa kieltäytyä, nii miks sulle ei sit ne tofut ja muut maistu? En itekkään tofusta ym tykkää, mut ihan piruuttaan tarjoaisin just kaikkee tuollaista ap:n tullessa kylään ja jos ei maistu, niin ihmettelisin, että eihän sulla mitään allergiaa oo?
Tää on muuten tosi metka ilmiö näissä ruokavaliojankkausketjuissa. Ihmetellään, kun tarjottu ruoka ei nirsolle vegaanille kelpaa, mutta auta armias jos joku suunnittelee vaikka yo-juhliinsa vegaanisia tarjoilua - eihän sitä voi syödä kun se on pahaa!
En ole vegaani, lapseni kummi on. Eli meillä on kaikissa juhlissa suurin osa ruoista vegaanisia. Ei sitä kukaan muu huomaa jos en kerro.
No tämä juuri. Moni ihan tavallinen ruoka on ok kasvissyöjälle/vegaanille, mutta ihmiset ei tajua sitä. Odottavat jokaisen ruuan sisältävän just näitä mainittuja tofua, ituja, papuja jne. Ostavat myös itse kaupasta kasvissyöjille ja vegaaneillekin sopivia ruokia, marjakeittoja, pinaattilettuja, puuroa, perunoita, pastaa, pullaa, jugurttia, wokkivihanneksia, jne jne...
Niin tämähän on vegaanien itsensä aiheuttama mielikuva. Puhutaan normaaleista ruoista "kasvisruokina" ihan kuin ne olisi jokin uusi oma ryhmänsä. Puhutaan lihansyöjistä kun ihminen syö kaikkia ihmisten tuhansia vuosia syömiä ruokia: lihaa, kasviksia, juureksia, rasvoja, marjoja.
Joskus kun yrittämällä yrittää olla erikoinen ja parempi nolaa itsensä vain pahasti.
Sulle joku omassa päässä oleva nolous on isompi asia kuin tehotuotannon aiheuttamat kärsimykset ja täysin joutava lihateollisuus.
B12 puute näemmä aiheuttaa nettiraivoa ja kognitiivista dissonanssia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole vuosiin syönyt lihaa, niin kyllä siitä aika kovat vatsakivut saa, jo ihan pienestäkin määrästä. Vaikka provo taisi olla, kun ei kai kukaan näin juntti ole, kun ap?
Ja höpöhöpö. Mulla niin ärsyttää tää vegejen uhrautuminen. "Voi, apua, saan kauheat vatsakivut, kun KUULEN, että ruoassa on kinkkusuikale! Hei, oikeesti! Olen itse ollut viljaton, lihaton ja kanaton ja pavuton 10 vuotta, ja todellakaan yksi kinkkusuikale ei tee mitään ongelmia. Se yksi vilja tekee, mutta senkin kestää. Vituttaa kaikki saatanan ituhipit, jotka valittaa ihan kaikesta. Menkää ulos, on hieno ilma. Bongatkaa lintuja ja kerätkää ne rehunne muualta, kuin jalostajan hernesopasta, eiku siinähän oli lihaa... Minä teen huomenna nokkoslättyjä, enkä siitä tee isompaa numeroa.
Aika ison numeron teit siitä nyt.
Ap, istut yksin tunkkaisessa läävässäsi ja yrittät keksiä aloituksia, joilla saisit ärsytettyä muita vastaamaan. Tyhjät ja merkityksettömät päivät seuraavat toinen toistaan. Kaikki mihin ryhdyit epäonnistui ja nyt ei ole enää muuta kuin nämä aloitukset, joilla kerjäät aggressiota. Oliko sinulla vaikea ja rakkaudeton lapsuus?
Erittäin huono provo - tai olet mielestäni todella ilkeä ja ajattelematon emäntä.
t. Sekasyöjä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet kyllä ap ilkeä, en ole vegaani mutta jollain tavalla arvostan heitä.
Se mikseivät syö niin on aatteellisuutta ja pidän siitä että pystyvät siihen, kun itse en pysty.
Rakastan eläimiä ja popsin niitä silti.Mikä saa sinut arvostamaan kulttia?
Opettele edes sivistyssanat ennen kuin käytät niitä.
Mikä noissa oli mielestäsi sivistyssana? Jos et ymmärrä sanoja se ei tee niistä sivistyssanoja. Se tekee sinusta vain tietämättömän ja tyhmän. Perusvegaani.
Ap:lla ruokaan liittyy pakkomielteisiä vallan ja hallinnan tunteita ja jos henkilö kieltäytyy hänen valmistamasta ruoasta on se äärimmäinen henkilökohtainen loukkaus. Ap:n pienessä mielessään kuvittelema vegaani mielikuvitusvieras ei alistu ap:n tahtoon, eikä suostu ap:n vallankäytön kohteeksi laittamalla suuhunsa ap:n valmistamaa sontaa. Vieras on tottelematon ja se suututtaa ap:ta. : D
Vierailija kirjoitti:
Ap:lla ruokaan liittyy pakkomielteisiä vallan ja hallinnan tunteita ja jos henkilö kieltäytyy hänen valmistamasta ruoasta on se äärimmäinen henkilökohtainen loukkaus. Ap:n pienessä mielessään kuvittelema vegaani mielikuvitusvieras ei alistu ap:n tahtoon, eikä suostu ap:n vallankäytön kohteeksi laittamalla suuhunsa ap:n valmistamaa sontaa. Vieras on tottelematon ja se suututtaa ap:ta. : D
Hävisit juuri the internetz
Vierailija kirjoitti:
Kiehtovaa että sinua ei vaivaisi lainkaan jos vieraasi eivät söisi mitään tekemääsi vaan nyrpistelisivät nenäänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiehtovaa että sinua ei vaivaisi lainkaan jos vieraasi eivät söisi mitään tekemääsi vaan nyrpistelisivät nenäänsä.
Kieltäytyminen ja nenän nyrpistely on kaksi eri asiaa.
Kuinka ap ymmärtää ruuasta kieltäytymisen sillä verukkeella, että on muuta menoa? Se ei ihan valjennut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet kyllä ap ilkeä, en ole vegaani mutta jollain tavalla arvostan heitä.
Se mikseivät syö niin on aatteellisuutta ja pidän siitä että pystyvät siihen, kun itse en pysty.
Rakastan eläimiä ja popsin niitä silti.Mikä saa sinut arvostamaan kulttia?
Opettele edes sivistyssanat ennen kuin käytät niitä.
Mikä noissa oli mielestäsi sivistyssana? Jos et ymmärrä sanoja se ei tee niistä sivistyssanoja. Se tekee sinusta vain tietämättömän ja tyhmän. Perusvegaani.
Lulz. Täti käy taas tunteella. :)
Koko otsikko oikein huutaa, että provoooo...
Vierailija kirjoitti:
Koko otsikko oikein huutaa, että provoooo...
Selvisipä kuitenkin, miten hyviä ja ymmärtäväisiä ja rauhallisia ihmisiä vegaanit ovat.
Loukkaus, hävyttömyyden huippu ja törkeää käytöstä vieraalta. Tuota näpytellessäsi tunsit melkein kiihtyväsi. Kaikki nuo asiat, joihin olet enää kykenevä reagoimaan edes jollain tasolla.