Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos ruoka-allergikko kieltäytyy tarjoamastani ruuasta, ymmärrän sen. Jos vegaani kieltäytyy, en todellakaan ymmärrä

Vierailija
21.05.2017 |

Jos minulle on tulossa vieraita ja joku kieltäytyy tarjoamastani ruuasta sillä verukkeella, että on vegaani, niin on kyllä todellakin loukkaus ja hävyttömyyden huippu minua kohtaan. Vegaanisuus ei ole mikään pätevä syy kieltäytyä, koska se ei ole terveyteen liittyvä syy. Jos taas ruoka-allergikko kieltäytyy, niin sen ymmärrän, koska se on terveyteen liittyvä syy. Ymmärrän myös sellaiset syyt, jos ateriaa ei voi juuri silloin syödä, esim. on muuta menoa tulossa, johon pitää lähteä piakkoin jne. Mutta jos ainoa syy tarjoamastani ruuasta kieltäytymiseen on vegaanisuus, niin silloin se on todellakin mielestäni törkeää käytöstä vieraalta.

Joku raja siinäkin täytyy olla, mihin asti ihmisen nirsoutta voidaan sietää. Vegaanisuus on suurilta osin vain ja ainoastaan nirsoutta.

Kommentit (75)

Vierailija
1/75 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota noin, miksi sä edes tarjoat vegaanille jotain eläinperäistä syötävää?

Vierailija
2/75 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö p a s k a a, ap. Jos et syö, loukkaannun kyllä ja kirjoitan pitkän provon av:lle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/75 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se mitään. Vaikutat sen verran ihmisperseeltä, että tuskin sulla paljon seuraa riittääkään, kelle ruokiasi tarjoaisit.

Vierailija
4/75 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla vähän yksinkertainen. Mitä jonkun muun ruokavalio on sinulta pois? Älä sitten tarjoa mitään, pääasia ettet mourua asiasta suureen ääneen.

Vierailija
5/75 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos minulle on tulossa vieraita ja joku kieltäytyy tarjoamastani ruuasta sillä verukkeella, että on vegaani, niin on kyllä todellakin loukkaus ja hävyttömyyden huippu minua kohtaan. Vegaanisuus ei ole mikään pätevä syy kieltäytyä, koska se ei ole terveyteen liittyvä syy. Jos taas ruoka-allergikko kieltäytyy, niin sen ymmärrän, koska se on terveyteen liittyvä syy. Ymmärrän myös sellaiset syyt, jos ateriaa ei voi juuri silloin syödä, esim. on muuta menoa tulossa, johon pitää lähteä piakkoin jne. Mutta jos ainoa syy tarjoamastani ruuasta kieltäytymiseen on vegaanisuus, niin silloin se on todellakin mielestäni törkeää käytöstä vieraalta.

Joku raja siinäkin täytyy olla, mihin asti ihmisen nirsoutta voidaan sietää. Vegaanisuus on suurilta osin vain ja ainoastaan nirsoutta.

No mä oletan että tarkoitat että sinä et ole tiennyt laittaessasi ruokaa, että yksi vieraista on vegaani. Muussa tapauksessa sinä olet moukka.

Ja joillekin tiukasti vegaaneille lihan syönti saattaa olla ihan fyysisesti kivulias kokemus; vuosien saatossa vatsa on tottunut tiettyyn ruokavalioon ja liha on tunnetusti huonosti sulavaa. En minä emäntänä haluaisi tuottaa vieraalleni fyysistä tuskaa.

Vierailija
6/75 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää se vegaanisuuden arvostelu on vähän menny aihe, mut saat 1/5 hyvästä yrityksestä! :)

Vierailija
7/75 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sun paskaruokia haluaisi syödäkään. T. Vegaani

Vierailija
8/75 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku on muista kuin terveydellisistä syistä absolutisti niin varmaan tuputat myös viiniä?

Vierailija
9/75 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole sitten ymmärtämättä. Iha sama.

Vierailija
10/75 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen, miten kaltaisellasi ihmisiä on edes vegaaneja kavereissa. Vaikutat erittäin kapeakatseiselta ja yksinkertaiselta ihmiseltä. 

P.S. Jos on ollut vähänkin pidempään vegaani, niin ei kyllä todellakaan voi mättää mitään kinkkupiirakkaa menemään kenenkään mieliksi. Elimistö menisi taatusti aivan sekaisin. Tajuan tämän vaikken itse edes ole vegaani.

Vierailija
11/75 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ideologiset ruokavalitsijat voivat ottaa omat eväät mukaan ja jättää myös eläintappopuheet väliin kylässä ollessaan.

Vierailija
12/75 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen, miten kaltaisellasi ihmisiä on edes vegaaneja kavereissa. Vaikutat erittäin kapeakatseiselta ja yksinkertaiselta ihmiseltä. 

P.S. Jos on ollut vähänkin pidempään vegaani, niin ei kyllä todellakaan voi mättää mitään kinkkupiirakkaa menemään kenenkään mieliksi. Elimistö menisi taatusti aivan sekaisin. Tajuan tämän vaikken itse edes ole vegaani.

Vegaani ei ilmeisesti myöskää tee kinkkupiirakkaa vierailleen vaan ihqua tofupapupiirasta.

Vierailija
13/75 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loukkaannu vaan, en tee mitään tollasilla ystävillä :)

Vierailija
14/75 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vegaani ei ilmeisesti myöskää tee kinkkupiirakkaa vierailleen vaan ihqua tofupapupiirasta.

Niin, luultavasti ei teekään? Katsos kun ne eläinperäiset ruoka-aineet siihen ihquun kinkkupiirakkaan pitäisi kuitenkin ostaa, mikä on eläintuotannon tukemista, mikä taas on vegaanin arvomaailman vastaista.

T. Ei-vegaani, jolla on maalaisjärkeä

Vierailija
15/75 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole vuosiin syönyt lihaa, niin kyllä siitä aika kovat vatsakivut saa, jo ihan pienestäkin määrästä. Vaikka provo taisi olla, kun ei kai kukaan näin juntti ole, kun ap?

Vierailija
16/75 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ideologiset ruokavalitsijat voivat ottaa omat eväät mukaan ja jättää myös eläintappopuheet väliin kylässä ollessaan.

Saako ideologian mukaisesti eläimiä tappavat puhua?

Vierailija
17/75 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitä sitten jos vieras ei syö, oli syy mikä hyvänsä?

Vierailija
18/75 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin hiukan outona pitäisin, jos luokseni syömään kutsumani henkilö kertoisi olevansa vegaani vasta siinä vaiheessa, kun on jo tullut luokseni ja ruoka on valmistettu. Huomauttaisin sellaisessa tilanteessa kyllä ihan ääneen, että olisin suonut hänen mainitsevan vegaaniuden jo siinä vaiheessa, kun minä tiedustelin allergioista ja muista erityisruokavalioista, jotta olisi osannut huomioida hänen ruokavalionsa. Mutta ihan samoin huomauttaisin myös allergiselle, joka on jättänyt allergiastaan kertomatta.

Vierailija
19/75 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaverini on aina syönyt yhdessä ollessamme eri ruokaa kuin minä, joka syön ihan normaalisti. yläasteajoilta asti. meillä on ollut hauskaa ja tulimme joskus juttuun paremmin, mutta viime vuosina kaveruutemme on mädäntynyt. Miten voin viettää aikaa ihmisen kanssa joka ei syö mitään eläinperäisiä tuotteita, tuijottaa minua kuin olisin joku... syötävä

Vierailija
20/75 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, minäkin loukkaannun jos joku kieltäytyy tarjomastani sikarista, väittävät etteivät muka polta, eikai se nyt tarkoita että polttaa jos kerran polttaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kolme