Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luokanopettajilta kaipailen apua

Vierailija
08.07.2008 |

Mielestäni suunnitelmassasi on liikaa ryhmätöitä. Yhteistoiminnallista opiskelua varten sinun pitää tuntea luokka hyvin. Älä lyö vielä mitään lukkoon äläkä aloita heti ryhmätöillä.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
08.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalitunnilla saa vain istua ja kuunnella opettajaa tekemättä mitään.

missä sä olet opettanut? Noin on täällä meillä yliopistossa, mutta kun minä vedän normaalitunnin alakoulussa sijaisena, ne lapset joutuvat tekemään tehtäviä kirjasta tai monisteista tai jotain.

edelleen se ihmettelevä yo-ope, joka sisäistää oman ammattitaidottomuutensa luokanopettajana ihan uudella tasolla... Mä en mnimittäin olisi saanut niitä viidesluokkalaisiani edes istumaan pulpetissa jos niillä olisi ollut tilaisuus vaan istua siellä ja "kuunnella opettajaa tekemättä mitään..."

Vierailija
22/32 |
08.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoja!!!! Ja työt alkaa pian taas piiiiiiiitkän hoitovapaan jälkeen.

Hienoa, että oppilaat saavat tehdä paljon ryhmiksiä. On tylsää istua nököttää ja olla kuuntelevinaan mitä ope höpöttää ;))))

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
08.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

teette ihmisen biologiasta vaikka omat paperinuket. oikeilla sisäelinten muodoilla ja paikoilla, toiminta kuvattuna toisella puolella jne. Siis jokainen yksin, ei mitään ryhmälässytystä.

Vierailija
24/32 |
08.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunteeko ne lapset toisensa ja onko siellä jotain klikkejä jotka inhoaa jotain toista klikkia ja onko siellä joku jota kiusataan ja joku joka kiusaa sitä jokua jne.Kannattaa ehkä kuitenkin olla varalla myös suunnitelma B, jonka voi ottaa käyttöön, jos ryhmätyö ei näytä juuri siinä jengissä onnistuvan, ei kannata väkisin runnoa läpi mitään etukäteissuunnitelmia, vaan pitää osata myös ns. improvisoida tilanteen mukaan.

Vierailija
25/32 |
08.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oikeasti haluat oppiaiden oppivan, niin älä teetä niitä. Jos haluat päästä vähällä, niin siitä vaan, mutta edestäs löydät oman laiskuutesi.

Mä teetän kaiken mahdollisen työn oppilaille! En todellakaan istu koneella kotona etsimässä tietoa oppilaille vaan oppilaat etsivät ja toimivat, joko yksin tai mieluummin ryhmässä. Näin oppivat parhaiten.

"kuuntelemalla oppii 10 %

näkemällä 25 %

ja tekemällä 99 %"

Vierailija
26/32 |
08.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

arvuuttele ja keskusteluta? Äläkä sano, ettei se käy isossa luokassa. Mä pystyn täällä keskusteluttamaan 100 hengen massaluentoa lähes yhtä hyvin kuin 12 hengen ryhmää. Vasta keskustellessa yleensä huomaa, mitä pitää opettaa ja mitä ne opiskelijat (myös viidesluokkalaiset) jo osaavat. Se yllättää joskus.

No kyllä se asia on ensin opetettava ennen kuin ne osaa tehdä tehtäviä. ap

mutta mä kannatan näitä yllä esitettyjä "pihalle ja kasveja katselemaan"- ja paprinukkemenetelmiä. Ja muita sen kaltaisia oikesti toiminnallista oppimista tukevia. Ryhmätyöt on oikeasti tosi syvältä. Sä et tule edes huomaamaan sitä miten toiset on vapaamatkustajia ja jotakuta syrjitään niin että se nielee salaa kyyneliään joka päivä. Ja jos huomaat, sä huomaat sen sillä tavalla, että syytät siitä sitä "joukkoon sopimatonta", joka alkaa häiriökäyttäytyä kun on syrjitty.

RYhmätyö on ihan ok, mutta älä nyt taivaannimessä perusta yhdelle (MILLEKÄÄN yhdelle) menetelmälle noin paljoa tai muuten päädyt helposti kohtelemaan oppilaitasi epätasa-arvoisesti.

terv edelleen se hämmästelevä yo-ope

Vierailija
27/32 |
08.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tekijöitä! vastuunottajia ja vinkuvia häiriköitä.

tee vaan paljon ryhmätöitä!

Vierailija
28/32 |
08.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään muuta kuin sen munuaisen. Koska seuraavan ryhmän työ maksasta käsitellään pääasiassa kuuntelemalla ja hiukan näkemällä jos työssä on jotain tekstiä joka on kirjoitettu niin isolla että siitä saa selvää, siitä ei opi mitään.

"kuuntelemalla oppii 10 %

näkemällä 25 %

ja tekemällä 99 %"

Vierailija
29/32 |
08.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ei niistä opi oikeastaan yhtään mitään, saavat vaan turhaa stressiä kaikenlaisista jonninjoutavista ryhmätyöhön kuulumattomista asioista.

Vierailija
30/32 |
08.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteistoiminnallinen oppiminen toimii, ryhmätyöt ei. Jos kaikilla ryhmillä on eri aihe, ei muista aiheista kuin omasta opi yhtään mitään. Se on todettu monesti.

Yhteistoiminnallisessa on kaikilla ryhmillä sama aihe...

Ryhmätyöskentely on hyvä juttu, mutta muistathan, että on myös niitä oppilaita, jotka eivät pidä siitä. Heillekin pitää olla mukavia tunteja!

t: aineenope

Vierailija
31/32 |
08.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäkää vaan hulluna, mutta mulla on vitosluokan syksyn jaksosuunnitelmien teko täydessä käynnissä! Onko tässä ihan liikaa ryhmätöitä ja paritöitä mielestänne, jos bilsassa on yksi pienempi ryhmä-/parityö ja ja kolme isompaa, ja historiassa kaksi isompaa ryhmätyötä? Nämä siis syksyn aikana.

Muissa aineissa ei varmaan tehdä mitään kovin isoa projektia/ryhmätyötä. Biologiassa ja maantiedossa mulla olis haaveena käydä yli puolet kappaleista ryhmä-/paritöinä, onko se liikaa? Luokkaani en tunne, mutta luulisin etteivät ne kamalasti ole tällaisia ennen tehneet, heillä oli epäpätevä ope joten tuskin on mitään yhteistoiminnallisia menetelmiä osannut käyttää.

Vierailija
32/32 |
08.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olis ollu kyllä aika kamalaa jos jollain tunnilla olis ollu aina ryhmätöitä. Iänikuinen sumpliminen kuka tekee kenenkin kanssa ja kuka jää tällä kertaa paritta ja joutuu tunkemaan jonkun ryhmään väkisin kolmanneksi ja ketkä tässä ryhmässä tekee töitä ja kuka menee vaan siivellä ja kuinka hyvin tää kuuluu tehdä ja riittäiskö tällanen juosten kusastu vai tarviiks tän eteen oikeesti jotain opiskellakin ja käy sä siellä kirjastossa ku mä en ehdi ja viitsi ja sä osaatkin niin paljon paremmin hei ja aarrghh!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kolme