Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut laittaa täysin epäurheilullisia lapsia joukkueisiin?!

Vierailija
21.05.2017 |

Aivan järkyttävää katsoa kun koko joukkue kärsii näistä tolleroista kentällä! Miksei voi mennä jonnekin yksilölajeihin jolloin saa kärsiä ihan itsekseen huonosta fysiikasta ja reaktiokyvyistä..
tämä on seurausta kukkahattutätien voimasta, kaikki pelaa jne...!

Kommentit (149)

Vierailija
81/149 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taisi kolahtaa mut useampaankin henkilöön! Lapseni on 12v ja minä urheilen omaksi ilokseni säännöllisesti. Minulla on vakityö ja useampi oma lapsi joten kaikki ei pyöri tämän ympärillä.Mutta minusta suurin osa lapsista on aivan uskomattoman huonokuntoisia. Ihan perusasiat hukassa. Ja silti iloisesti maksetaan 100e/kk ku on niin kiva kertoa työkavereille että lapsi liikkuu! Ap

Meinaatko, että näiden lapsien pitäisi odottaa kotona, että sen kunto kasvaa ja vasta sitten alkaa liikkua vai?

Haloo! Just toi! Kotona lapsen kanssa tulee juosta, pyöräillä, uida. Antaa lapsen kiipeillä, pelata naapurin lasten kanssa jne jne. Jos tämän lisäksi lapsi haluu kehittää itseään, hänet voi ilmoittaa joukkueeseen. Ei niin että seuraurheilu hoitaa lapsen liikkumistarpeen kokonaan!

Usein tällästen paskojen lasten vanhemmat osallistuu vielä joukkueen toimintaa hallinnollisesti, jolloin niistä ei pääse millään eroon!

Suuri osa tälläkään palstalla ei selvästi ymmärrä, että urheiluseura ei ole mikään lasten iltapäiväkerho, johon lapsi laitetaan, jotta saadaan itselle omaa aikaa. Sinne tulee laittaa vain ne lapset, jotka haluavat oikeasti kehittyä lajissa ja joilla on kilpailuviettiä. Liikkua voi kyllä ilman seurojakin vaikka millä mitalla. On myös lasten liikuntakerhoja, joissa liikkuminen on rennompaa. 

Nyt olet urheiluseuroista ulkona kuin lumiukko.

Otapa selvää selvää urheiluseurojen historiasta - perustajista, säännöistä ja tavoitteesta.

Vierailija
82/149 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei ap, mikset muuta Espanjaan huippulapsesi kanssa, johonkin Barcan nuorisoakatemiaan? Vai onko omakin lapsesi loppujen lopuksi aika paska eikä joka tapauksessa tule koskaan futiksesta elämään, vaikka kuinka haluaisit? Niin kauan kuin liikuntatilat on veronmaksajien maksamia ja seurat pyörii niiden huonomminkin lasten vanhempien maksamilla maksuilla ja talkootyöllä, pidä suuta soukemmalla. Jos haluat lapsellesi tehovalmennusta huippuseurassa, muuta maahan, jossa sitä saa. Suomi on joka lajissa pikkumaa ja kaikki seurat pyörii tavisten varassa.

Tiesitkö, että esim. Sami Hyypiä on ollut lapsena yksi niistä porukan surkimuksista ja aina taitavampien ja nopeammin jaloissa. Mutta kertoi itse, että juuri siksi hän kehittyi, koska aina piti pärjätä parempien porukassa ja kehittää itseään. Vasta joskus 15 v. iässä alkoi lahjakkuus ja taidot näkyä.

Juuri siksi Sami kehittyi, koska pelasi kokoajan parempien kanssa. Ei niiden töppäilijöiden. Ja Sami ei ollut epäurheilullinen. Pääsi pienenä kovaan porukkaan ja kehittyi nopeasti isompien tasolle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/149 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen 15-vuotias tyttö, ja tässä on syy miksi en liiku. Mua ei tippaakaan kiinnosta mitkään hikilenkit yksin jossain kaupungin pururadalla, vaan haluaisin pelata pesäpalloa/jalkapalloa/jääkiekkoa vuodenajasta riippuen ihan vaan sellaisessta kaikki pelaa -porukassa, mutta meidän lähellä on vain kilpajoukkueita jääkiekkoon, jalkapalloon ja koripalloon. Niissä sitten vedetään verenmaku suussa ja siellä on juuri näitä "tuo punkero pilaa meidän jadeliina-lucan mahdollisuudet menestyä ja nousta maailman huipulle!!" -vanhempia. Kuntoni on huono ja mahaakin on jonkun verran, ja siksi juuri haluaisin liikkua. Mutta haluaisin tehdä sitä niin että kaveriporukassa kaikilla olisi hauskaa, ei siten, että juoksen metsässä ja olen pyörtymisen partaalla ja oksentelen koko ajan. 

Kerää omien kavereiden/koulukavereiden/facebookkavereiden kanssa omia peliporukoita! Niinhän aikuisetkin tekee! Ei mennä ilmoittautumaan sm-liigaan koska siellä ne muutkin mun ikäiset on!

Älä huoli, en mä tule sun jadeliina-lucasi menestystä tuhoamaan. Tiedän että siellä niitä vanhempia on niin en edes vaivaudu kokeilemaan. Ja tuo porukan keräys on tosiaan myös helpommin sanottu kuin tehty. Siihennähden että mä olen tähän kaupunkiin muutostani lähtien eli viitisen vuotta koittanut sitä porukkaa kasata. Tyttöjä ei kiinnosta tai sanovat etteivät osaa. Suurin osa pojista on just sellasia verenmaku suussa kilpailevia, ja jos yhdenkin sattuu löytämään, niin asuu huonojen kulkuyhteyksien päässä ja siitä nyt ei juurikaan iloa ole jos kahdestaan potkitaan kerran kahdessa kuukaudessa sitä palloa. 

/lainaamasi

Vierailija
84/149 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei ap, mikset muuta Espanjaan huippulapsesi kanssa, johonkin Barcan nuorisoakatemiaan? Vai onko omakin lapsesi loppujen lopuksi aika paska eikä joka tapauksessa tule koskaan futiksesta elämään, vaikka kuinka haluaisit? Niin kauan kuin liikuntatilat on veronmaksajien maksamia ja seurat pyörii niiden huonomminkin lasten vanhempien maksamilla maksuilla ja talkootyöllä, pidä suuta soukemmalla. Jos haluat lapsellesi tehovalmennusta huippuseurassa, muuta maahan, jossa sitä saa. Suomi on joka lajissa pikkumaa ja kaikki seurat pyörii tavisten varassa.

Tiesitkö, että esim. Sami Hyypiä on ollut lapsena yksi niistä porukan surkimuksista ja aina taitavampien ja nopeammin jaloissa. Mutta kertoi itse, että juuri siksi hän kehittyi, koska aina piti pärjätä parempien porukassa ja kehittää itseään. Vasta joskus 15 v. iässä alkoi lahjakkuus ja taidot näkyä.

Juuri siksi Sami kehittyi, koska pelasi kokoajan parempien kanssa. Ei niiden töppäilijöiden. Ja Sami ei ollut epäurheilullinen. Pääsi pienenä kovaan porukkaan ja kehittyi nopeasti isompien tasolle.

Pääosin kehittyminen on kylläkin sitä, että taitolajeissa on riittävästi toistuvuutta, itsensä tarkkailua ja oppii hahmottamaan eli lukemaan, ymmärtämään eli analysoimaan ja soveltamaan.

Vierailija
85/149 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen 15-vuotias tyttö, ja tässä on syy miksi en liiku. Mua ei tippaakaan kiinnosta mitkään hikilenkit yksin jossain kaupungin pururadalla, vaan haluaisin pelata pesäpalloa/jalkapalloa/jääkiekkoa vuodenajasta riippuen ihan vaan sellaisessta kaikki pelaa -porukassa, mutta meidän lähellä on vain kilpajoukkueita jääkiekkoon, jalkapalloon ja koripalloon. Niissä sitten vedetään verenmaku suussa ja siellä on juuri näitä "tuo punkero pilaa meidän jadeliina-lucan mahdollisuudet menestyä ja nousta maailman huipulle!!" -vanhempia. Kuntoni on huono ja mahaakin on jonkun verran, ja siksi juuri haluaisin liikkua. Mutta haluaisin tehdä sitä niin että kaveriporukassa kaikilla olisi hauskaa, ei siten, että juoksen metsässä ja olen pyörtymisen partaalla ja oksentelen koko ajan. 

Kerää omien kavereiden/koulukavereiden/facebookkavereiden kanssa omia peliporukoita! Niinhän aikuisetkin tekee! Ei mennä ilmoittautumaan sm-liigaan koska siellä ne muutkin mun ikäiset on!

Älä huoli, en mä tule sun jadeliina-lucasi menestystä tuhoamaan. Tiedän että siellä niitä vanhempia on niin en edes vaivaudu kokeilemaan. Ja tuo porukan keräys on tosiaan myös helpommin sanottu kuin tehty. Siihennähden että mä olen tähän kaupunkiin muutostani lähtien eli viitisen vuotta koittanut sitä porukkaa kasata. Tyttöjä ei kiinnosta tai sanovat etteivät osaa. Suurin osa pojista on just sellasia verenmaku suussa kilpailevia, ja jos yhdenkin sattuu löytämään, niin asuu huonojen kulkuyhteyksien päässä ja siitä nyt ei juurikaan iloa ole jos kahdestaan potkitaan kerran kahdessa kuukaudessa sitä palloa. 

/lainaamasi

Jos olet 15v, eikä sinulla ole harrastuksia eikä kavereitakaan niin ei se seuraan meno niitä ongelmia ratko.

Ne asiat on ratkottava ihan omalla toiminnalla.

Vierailija
86/149 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taisi kolahtaa mut useampaankin henkilöön! Lapseni on 12v ja minä urheilen omaksi ilokseni säännöllisesti. Minulla on vakityö ja useampi oma lapsi joten kaikki ei pyöri tämän ympärillä.Mutta minusta suurin osa lapsista on aivan uskomattoman huonokuntoisia. Ihan perusasiat hukassa. Ja silti iloisesti maksetaan 100e/kk ku on niin kiva kertoa työkavereille että lapsi liikkuu! Ap

Meinaatko, että näiden lapsien pitäisi odottaa kotona, että sen kunto kasvaa ja vasta sitten alkaa liikkua vai?

Haloo! Just toi! Kotona lapsen kanssa tulee juosta, pyöräillä, uida. Antaa lapsen kiipeillä, pelata naapurin lasten kanssa jne jne. Jos tämän lisäksi lapsi haluu kehittää itseään, hänet voi ilmoittaa joukkueeseen. Ei niin että seuraurheilu hoitaa lapsen liikkumistarpeen kokonaan!

Usein tällästen paskojen lasten vanhemmat osallistuu vielä joukkueen toimintaa hallinnollisesti, jolloin niistä ei pääse millään eroon!

Suuri osa tälläkään palstalla ei selvästi ymmärrä, että urheiluseura ei ole mikään lasten iltapäiväkerho, johon lapsi laitetaan, jotta saadaan itselle omaa aikaa. Sinne tulee laittaa vain ne lapset, jotka haluavat oikeasti kehittyä lajissa ja joilla on kilpailuviettiä. Liikkua voi kyllä ilman seurojakin vaikka millä mitalla. On myös lasten liikuntakerhoja, joissa liikkuminen on rennompaa. 

Nyt olet urheiluseuroista ulkona kuin lumiukko.

Otapa selvää selvää urheiluseurojen historiasta - perustajista, säännöistä ja tavoitteesta.

Siis haloo tosiaan. Olen keski-ikäinen ylipainoinen nainen, joka harrastaa retkipyöräilyä (5000 km vuodessa). Olen ollut urheiluseuran jäsen 10 v tämän harrastukeni kanssa. Liityin siis 40 v. Mukana on Suomen mestareita pyöräilylajeissa, mutta seura tekee voimakasta harratelijatyötäkin ja toivottaa kaikki pyöräilystä innostuneet avoimesti mukaan. Myös meille on toimintaa enkä ole kertaakaan tuntenut, että olisin väärässä paikassa tai porukassa. Ei minulla ole telosta Suomen mestariksi - silti nautin lajistani, haluan oppia pyörän huoltoa ja liikennekäyttäytymistä. Olla mukana joukkotapahtumissa kuten pyöräilyviikot, yhteisajot (eri tasoisia lenkkejä).

Vierailija
87/149 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen joukkueurheilu ei mene metriäkään eteenpäin näillä isien kuvitelluilla lupauksilla ja muiden läskittelyillä ja tylyttämisellä. Se on niin nähty.

Superlahjakkuuksien nolot isät huutavat kentän laidalla kovempaa kuin valmentaja ohjeita miten pelata, sitten pitää räplätä vähän kännyä. Tsiisus.

Vierailija
88/149 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On olemassa vaikka kuinka paljon kiekkokouluja, jalkapallokouluja, kursseja ym ym juuri kokeiluun ja höntsäilyyn. Jos ilmoittaudut joukkueeseen, silloin kilpaillaan ja silloin on tietty taso-odotus!

Hyödyntäkää oman kunnan edulliset lajikokeilut, nauttikaa liikunnasta. Jättäkää pelit/kilpailut niille jotka siellä osaavat jotain tehdä!

Ap

Sehän riippuu täysin urheiluseurasta, mitkä on sen tavoitteet ja säännöt, sekä rahoitus. Ja onko seuran tavoitteena tehdä tähtipelaajia vai tarjota nuorille liikunnan iloa. Herää vain kysymys, miksi et perusta omaa urheiluseuraa?

Teen itse vapaaehtoistyötä urheiluseurassa ja se on aikanaan kyläläisten perustama ja muutama varakkaampi vastaa rahoituksesta eli säännöt merkkaavat todella paljon.

Meidänkin harrasteseurasta on tullut kansainvälisiä tähtiä.

No ehkä en perusta!

Vaikea on ihmisten hyväksyä tätä tosiasiaa. 5 sivua puolusteltu omia lapsia että saisivat kulkea kalliissa harrastuksissa ihan vaan että olis kivaa! Kivaa se on moni muukin asia, mutta niihin ei kytkeydy turnauksia, sarjapelejä, sponsoreita, seuraa ym ym

Eiköhän lasten harrastuksissa (ja toivon mukaan aikuistenkin) pääasia ole juurikin se, että on kivaa 😁. Harrastus ja ammattitaidolla on kaksi täysin eri asiaa. Yritä sinä ryppyotsa käsittää se. Jos valmentajia ei haittaa erilaisten lasten mukana oli, ei sen olisi kutkuttaa sinunkin takamustasi.

Vierailija
89/149 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli luette Suomen kovimpien urheilijoiden elämänkertoja niin ei se taito ole tullut jokukkuetreeneissä pyöriessä.

Ei näy enää litmasia ja tammisia potkimassa palloa ja vetämässä lämyjä yksinään tunnista toiseen kesät talvet ihan ypöyksin hakemassa oikeaa kosketusta.

Vierailija
90/149 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

/lainaamasi

Jos olet 15v, eikä sinulla ole harrastuksia eikä kavereitakaan niin ei se seuraan meno niitä ongelmia ratko.

Ne asiat on ratkottava ihan omalla toiminnalla.

Mistä päättelit että mulla ei ole kavereita? Kavereita kyllä on, niitä ei vaan kiinnosta tuo urheilu. Tai niitä kiinnostaa se verenmaku suussa urheileminen. Soitan kitaraa bändissä, eli harrastuskin on. Ja olenko mä muka jossain vaiheessa sanonut menneeni seuraan? Se on se syy etten mene seuraan, kun siellä on vain ne huiput ja heidän ylimieliset vanhempansa. Asioita yritän ratkoa, mutta ei kaikkea saa tahdonvoimalla hoidettua vaikka kuinka yrittää. Se, mitä kritisoin, oli se, että on vain niitä kilpailuporukoita. Mua ei kiinnosta kilpaileminen, joten miksi menisin seuraan jossa se on tavoite? Te saatte olla ihan keskenänne siellä rääkkäämässä niistä lapsistanne sen liikunnan ilon pois. Minä pyörin ennemmin tämän mahan kanssa, kuin tulen teidän sekaanne.

Vierailija
91/149 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on samaa aikuistenkin harrastuksissa, niissäkin on aina se huippuosaajien kilpailuviettinen pieni porukka, jotka naureskelee niille jotka ei ota sitä harrastusta yhtä tosissaan. Ap taitaa olla juuri tällainen harrastaja, jonka mielestä harrastaa saa vain sellaiset, jotka on täysillä mukana ja ovat osaamiseltaan huipputasolla. Hyi millainen ajattelutapa.

Vierailija
92/149 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastahan täälläkin oli ketju, missä todettiin että päivittäiset 10km kävelylenkit on ihan höpöä, sen sijaan pitäisi käydä 20km juoksulenkeillä, että voisi sanoa harrastavansa liikuntaa. Taitaa olla nämä aikuiset sellaisten kilpailuun valmentavien vanhempien kasvattamia. Hienosti vievät liikkumisen ilon niiltä, jotka eivät syystä tai toisesta pysty tai halua himoliikkua niinkuin he itse tekevät.

Vierailija
93/149 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse olla kun mökkiporukassa pelattu mölkkyottelu niin sieltä erottuu nämä todellisuudesta irtaantuneet verenmaku suussa olevat voitonhimoiset kusipäät jotka loukkaantuvat jos joku sääntö tulkitaan vähän sinne päin. Kyllä naurattais jos ei itkettäis :)

Kyllä näillä viiraa pahasti päässä puhumattaan jos on kyse LAPSISTA. Aikuiset ihmiset hyvän tähden kyllä saa hävetä näitä laidalta huutelijoita :(

Vierailija
94/149 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taisi kolahtaa mut useampaankin henkilöön! Lapseni on 12v ja minä urheilen omaksi ilokseni säännöllisesti. Minulla on vakityö ja useampi oma lapsi joten kaikki ei pyöri tämän ympärillä.

Mutta minusta suurin osa lapsista on aivan uskomattoman huonokuntoisia. Ihan perusasiat hukassa. Ja silti iloisesti maksetaan 100e/kk ku on niin kiva kertoa työkavereille että lapsi liikkuu! Ap

No missäs niiden kunto kasvaa, ellei urheiluharrastuksessa, tollo?

Vierailija
95/149 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On olemassa vaikka kuinka paljon kiekkokouluja, jalkapallokouluja, kursseja ym ym juuri kokeiluun ja höntsäilyyn. Jos ilmoittaudut joukkueeseen, silloin kilpaillaan ja silloin on tietty taso-odotus!

Hyödyntäkää oman kunnan edulliset lajikokeilut, nauttikaa liikunnasta. Jättäkää pelit/kilpailut niille jotka siellä osaavat jotain tehdä!

Ap

Sehän riippuu täysin urheiluseurasta, mitkä on sen tavoitteet ja säännöt, sekä rahoitus. Ja onko seuran tavoitteena tehdä tähtipelaajia vai tarjota nuorille liikunnan iloa. Herää vain kysymys, miksi et perusta omaa urheiluseuraa?

Teen itse vapaaehtoistyötä urheiluseurassa ja se on aikanaan kyläläisten perustama ja muutama varakkaampi vastaa rahoituksesta eli säännöt merkkaavat todella paljon.

Meidänkin harrasteseurasta on tullut kansainvälisiä tähtiä.

No ehkä en perusta!

Vaikea on ihmisten hyväksyä tätä tosiasiaa. 5 sivua puolusteltu omia lapsia että saisivat kulkea kalliissa harrastuksissa ihan vaan että olis kivaa! Kivaa se on moni muukin asia, mutta niihin ei kytkeydy turnauksia, sarjapelejä, sponsoreita, seuraa ym ym

Eiköhän lasten harrastuksissa (ja toivon mukaan aikuistenkin) pääasia ole juurikin se, että on kivaa 😁. Harrastus ja ammattitaidolla on kaksi täysin eri asiaa. Yritä sinä ryppyotsa käsittää se. Jos valmentajia ei haittaa erilaisten lasten mukana oli, ei sen olisi kutkuttaa sinunkin takamustasi.

Olen täysin samaa mieltä kanssasi että harrastuksen tulisi juurikin olla kivaa ja itsetunnolle tärkeää olisi saada niitä onnistumisen kokemuksia. Lätkäkaukaloissa huudellaan kutakuinkin "v#ttu tapa se saatan mulkku".

Vierailija
96/149 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, itse en kyllä ajattele urheilullisuutta mitenkään synnynnäisenä ominaisuutena eli ei voi mennä sanomaan, että tuo lapsi on urheilullinen ja tuo ei. Urheilemiseen kasvetaan harjoittelun myötä. Ei kenestäkään huippu-urheilijastakaan olisi tullut huippua, elleivät he olisi sinnikkäästi harrastaneet lajiaan pienestä pitäen.

Vierailija
97/149 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki saa yrittää olla urheilullisia. En toivo lapsestani ammattilaista missään nimessä. Mutta kuka hyväksyisi esim kuvaamataidon harrastuksiin 3v lapsen joka kävisi sottaamassa muiden jo valmiin työn. Samalta tuntuu omasta lapsestani joukkueessa. Teet kaikkesi, parhaasi ja sitten pari taulapöötä vesittää koko pelin. No ehkä tämä kasvattaa sitä luonnetta kaikilla. Mutta ihmettelen myös vanhempien sokeutta siellä kentän laidalla! Eikö he näe että lapsi ei osaa, ei voi saada onnistumisia kun aina tilanteet päättyy siihen että hän mokaa. Ja oppimista ei voi tulla jos lapsi ei osaa edes juosta!!! Kyllä kotona pitäisi opettaa se perusurheilullisuus ja sitten siirtyä lajeihin! Meillä on liikuttu aina eri tavoin ja sen näkee lapsesta jo siinä vaiheessa kun aloittaa lajiharrastuksen.

Minusta tuo on laiskojen vanhempien tala ulkoistaa liikuntakasvatus! Ja se tapahtuu muiden kustannuksella.

Ap

Samanlaista on koulussa fiksuilla lapsilla. Pitää sietää kaikenmaailman sivistymättömiä peeloja samalla luokalla.

Vierailija
98/149 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et sinä, ap, sitten perusta niille urheilullisesti lahjakkaille lapsille jotain omaa ryhmää, jossa heitä piiskataan kohti ammattilaisuutta tms?

Nimenomaan niille liikunnallisesti lahjattomille lapsille pitää tarjota mahdollisuus harrastaa liikuntaa. Lapsella on oikeus liikkua, ja terveelliset elämäntavat opitaan nuorena.

Lapsella on oikeus liikkua, mutta onko niiden lahjattomien lasten ihan pakko tunkea urheiluseuroihin ja joukkueisiin? Miksi eivät liiku itsekseen tai keskenään sen sijaan että tulevat jarruksi parempien joukkoon? Ei se joukkueen numeropaita tai merkkiverskapuku heidän kuntoaan tai taitojaan kohenna.

Jos lapsesi ei ole tarpeeksi hyvä päästäkseen parhaaseen kilpajoukkueeseen, niinkuin ilmeisesti asia on, niin olkoon iloinen siitä, että hänellekin riittää joukkueellinen pelikavereita. Useimmat eivät pelaa tullakseen tähdiksi, vaan pelaamisen ilosta.

Vierailija
99/149 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse olla kun mökkiporukassa pelattu mölkkyottelu niin sieltä erottuu nämä todellisuudesta irtaantuneet verenmaku suussa olevat voitonhimoiset kusipäät jotka loukkaantuvat jos joku sääntö tulkitaan vähän sinne päin. Kyllä naurattais jos ei itkettäis :)

Kyllä näillä viiraa pahasti päässä puhumattaan jos on kyse LAPSISTA. Aikuiset ihmiset hyvän tähden kyllä saa hävetä näitä laidalta huutelijoita :(

Juuri näin. Samaisten tyyppien kanssa ei missään tapauksessa kannat pelata mitään "sananselitys piirrospelejä" pariskunnittain... erehdyttiin mieheni kanssa voittamaan ja häviölle jäännet olivat saada perheriidat aikaiseksi puolisoidensa kansaa :D

Sitä uutta vuotta en ikävöi :)

Vierailija
100/149 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

dora kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et sinä, ap, sitten perusta niille urheilullisesti lahjakkaille lapsille jotain omaa ryhmää, jossa heitä piiskataan kohti ammattilaisuutta tms?

Nimenomaan niille liikunnallisesti lahjattomille lapsille pitää tarjota mahdollisuus harrastaa liikuntaa. Lapsella on oikeus liikkua, ja terveelliset elämäntavat opitaan nuorena.

Lapsella on oikeus liikkua, mutta onko niiden lahjattomien lasten ihan pakko tunkea urheiluseuroihin ja joukkueisiin? Miksi eivät liiku itsekseen tai keskenään sen sijaan että tulevat jarruksi parempien joukkoon? Ei se joukkueen numeropaita tai merkkiverskapuku heidän kuntoaan tai taitojaan kohenna.

Jos lapsesi ei ole tarpeeksi hyvä päästäkseen parhaaseen kilpajoukkueeseen, niinkuin ilmeisesti asia on, niin olkoon iloinen siitä, että hänellekin riittää joukkueellinen pelikavereita. Useimmat eivät pelaa tullakseen tähdiksi, vaan pelaamisen ilosta.

Pointti onkin että ei ole pelaamisen iloa jos ei osaa pelata/juosta. Se on yhtä itkua ja hammastenkiristystä valmentajillakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kahdeksan