Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ollaan muuttmassa yhteen ja vasta nyt selvisi että miehellä on luottotiedot kuralla

Vierailija
20.05.2017 |

Joudun siis ottamaan asunnon täysin omiin nimiin. Millä tavalla se muuten vaikuttaa elämään?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkintä voi tulla niin monesta syystä että en vetäisi pelkästään sen tiedon perusteella vielä johtopäätöksiä ihmisen talouden hallinnasta. Jo pelkästään yrityksen lakkauttaminen (en tarkoita konkurssia) johtaa merkintään luottotiedoissa. Velatkin voi olla maksettu mutta merkintä pysyy 4 vuotta.

Vierailija
22/42 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi kaikki luottotiedottomat aina tuomitaan? Trollailetteko vaan täällä palstalla vai kuvitteletteko oikeasti, että luottotiedottomat ovat jotenkin huonompaa kansaa tai jotenkin pahaksi muille?

Mulla meni luottotiedot kun sairas äitini alkoi tilailemaan salaa osamaksulla nimiini tavaraa, eikä mulla tai hällä ollut varaa niitä maksella. Nyt äitiä ei enää oo ja minä makselen. Kyllä ottaa päähän ja vihanen olin pitkään, mutta sille ei nyt enää voi mitään.

Mä elän ihan normaalia elämää. Mulla on mies ja kaksi lasta. Käyn töissä ja pystyisin elättää lapset vaikka yksinkin. Luottotietoja ei edelleenkään oo ja velkaa on maksamatta, mutta elän ihan samanlaista lapsiperheenarkea, kuin vaikka naapurini tai kuka vaan muu. Mulla on kaikki mitä tartten, samoin lapsilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota mieheltä ainakin puolet vuokravakuudesta velkakirjalla. Hänen pitää näyttää sulle, että pystyy puolet vuokrasta maksamaan. Ots mies alivuokralaiseksi, niin ei ole epäselvyyksiä, jos suhde ajautuu karille.

Jos et saa näitä keskusteltua niin unohda yhteenmuutto. Ja mies.

Vierailija
24/42 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epäilemättä naisen pahin painajainen, ettei miehen tulotaso ja varallisuus olekaan niin korkea kuin nainen luuli.

Menetetyt luottotiedot kertovat kyllä elämänhallinnan ongelmista, eikä sellaista kukaan halua kumppaniksi. Turha lässyttää rahan perässä olevista naisista tässä yhteydessä, se luottotiedot menettänythän yritti tuhlata muiden piikkiin.

Myös naisen lihavuus kertoo elämänhallinnan ongelmista. Sellaista ei siis kukaan halua kumppaniksi?

Vierailija
25/42 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaakohan olla mun ex-vuokralainen joka jätti vuokrat maksamatta ja jonka jouduin viemään käräjäoikeuteen. Sain sitten ulosoton kautta vuokravelat takaisin. Kaveri joutui kuulemma loisimaan kauan muitten nurkissa koska luottotiedot meni.

Itse kiertäisin kaukaa luototiedomat ihmiset, asuinkumppanimielessä.

Vierailija
26/42 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap hävisi heti keskustelun alettua, mikä herättää epäilyksen, että kyseessä on vain provo.

Joka tapauksessa tulee sellainen mielikuva, että yhteen ollaan taas muuttamassa muutaman kuukauden seurustelun pohjalta, eikä muistakaan merkittävistä asioista ole käyty keskustelua. Niin makaa kuin petaa.

Vierailija
27/42 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhuu ap, missä olet?

Vierailija
28/42 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun miehellä ei ole luottotietoja, on kuitenkin ihan vakituisessa työssä ja velka lyhenee joka tilistä. Asutaan yhdessä, asumiskulut maksetaan puoliksi. Miehellä on puhelinliittymä ja vakuutus, että ei tuotakaan aina voi aina pitää minään mittarina. Koskaan ei ole joutunut "loisimaan" kyllä kenenkään nurkissakaan, niinkuin täällä taas ihanasti yleistetään.

Vierailija
29/42 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Merkintä voi tulla niin monesta syystä että en vetäisi pelkästään sen tiedon perusteella vielä johtopäätöksiä ihmisen talouden hallinnasta. Jo pelkästään yrityksen lakkauttaminen (en tarkoita konkurssia) johtaa merkintään luottotiedoissa. Velatkin voi olla maksettu mutta merkintä pysyy 4 vuotta.

Mitä ihmettä sepität, että yrityksen lopettaminen toisi merkinnän luottotietoihin? Höpöä.

Vierailija
30/42 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, kylläpä meitä luottotiedottomia nyt mollataan.

Me ollaan miehen kanssa kummatkin luottotiedottomia. Vuokralla asutaan ok-talossa, meidän vuokranantaja ei kysynyt luottotietoja, onneksi. 

Vuokrat ollaan aina maksettu ajallaan, samoiten kaikki muut laskut. Ihan normaalia elämää eletään siinä missä muutkin, mies käy töissä ja on velkajärjestelyssä, minä opiskelen.

Kyllähän tämä elämää hankaloittaa, asunnon saaminen on hankalaa, koska todella monihan niitä luottotietoja kyselee. Meillä kävi tuuri.

Osamaksulla ei saa mitään, itse jouduin myymään autoni, koska ei ollut varaa maksaa vajaa 600€ vakuutusta kerralla, osiin sitä en saanut luottotietojen vuoksi.

Kädestä suuhun eletään. Todella niukasti. Sitten alkaa helpottamaan, kun mies saa 4v päästä velat maksettua niin jää palkastakin enemmän käteen.

Ollaan tehty vääriä valintoja, ollaan kustu asiamme, murehtimalla mikään ei vaan ikävä kyllä muutu. Pakko vaan elää päivä kerrallaan.

Vierailija
31/42 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joudun siis ottamaan asunnon täysin omiin nimiin. Millä tavalla se muuten vaikuttaa elämään?

Täh, et tietenkään muuta yhteen jos toisella ei luottotietoja. On menettänyt ne syystä, tajuatko, ettei joko ole rahaa, tai ainakaan ei käytä sitä laskujen maksuun, tai ei ole elämnhallintaa johon kuuluu laskujen muistaminen.

Et halua olla kenenkään äiti ja huoltaja.

Minä en kyllä suosittele edes parisuhdetta tuollaisen kanssa. Sulla ei ole mitään järkevää tulevaisuutta jos ryhdyt tuohon.

Mikä tarve sulla on pelastaa siipirikkoja? Tee hyväntekeväisyyttä jotenkin muuten kuin menemällä sänkyyn ja naimisiin niiden kaikkien kanssa.

Vierailija
32/42 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valehtelu tuossa on myös iso asia.

Vierailija
33/42 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla meni luottotiedot kun olin työtön ja minulla oli 2 luottokorttia joita käytin liikaa eikä töitä löytynyt. Otin sitten pari vippiä että voin maksaa korttimaksut. Lopulta pankki kuoletti kortit, jolloin talous petti ja meni luotot. No löysin sitten töitä ja maksoin pois. Nykyisin tiedot ok, mutta lainaa en enää ota.

Vierailija
34/42 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epäilemättä naisen pahin painajainen, ettei miehen tulotaso ja varallisuus olekaan niin korkea kuin nainen luuli.

Menetetyt luottotiedot kertovat kyllä elämänhallinnan ongelmista, eikä sellaista kukaan halua kumppaniksi. Turha lässyttää rahan perässä olevista naisista tässä yhteydessä, se luottotiedot menettänythän yritti tuhlata muiden piikkiin.

Menenetyt luottotiedot kertovat maksykyvyn puutteesta, eikä sellaista kukaan nainen halua kumppaniksi. Turha lässyttää elämänhallinnan ongelmista tässä yhteydessä, nainenhan tässä valittaa kun ei saakaan miehestä sitä suurta taloudellista hyötyä mitä luuli saavansa.

Vierailija
35/42 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä. Mies oli mennyt takaamaan yrityslainoja ja se yritys meni konkurssiin. Hän ei saa niitä ikinä maksettua, eli luottotiedotkin on kiinni ainakin seuraavat 15 vuotta. Hän kuitenkin käy nykyään töissä ja viettää muutenkin normaalia elämää.

Vierailija
36/42 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap täällä. Mies oli mennyt takaamaan yrityslainoja ja se yritys meni konkurssiin. Hän ei saa niitä ikinä maksettua, eli luottotiedotkin on kiinni ainakin seuraavat 15 vuotta. Hän kuitenkin käy nykyään töissä ja viettää muutenkin normaalia elämää.

Oliko kyse oman yrityksen lainoista ja yritysmuoto yksityisyrittäjä? Yksinyrittäjä vastaa aina viime kädessä yrityksen veloista henkilökohtaisella omaisuudellaan. Omaa hölmöyttään, jos on jatkanut yrityksen alamäkikierrettä. Yhtä tyhmää olisi taata jonkun toinen yrityksen lainoja. Miehesi on jokatapauksessa sössinyt raha-asiansa, koska on ollut tyhmä. Hän ei ole näemmä viisastunut, kun ei ole sinulle kertonut aikaisemmin luottotiedoistaan.

Vierailija
37/42 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ootte jo muuttamassa yhteen, vaikket noin iso asiaa miehen elämästä edes tiennyt vielä? Kauanko oot tuntenut sen? Puoli vuotta?

Vierailija
38/42 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä rahkeilla se on niitä taannut jos ei ikinä kerran maksettua saa? Voiko kuka tahansa pistää nimensä jonkun lainapaperiin noin heppoisella maksukyvyllä?

En usko. Tilaapa ulosottorekisteriote, saat sen netistä ja maksaa muutaman euron.

Vierailija
39/42 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi herranjumala mitä eukkoja täällä. Ne luottotiedot voi mennä ylipäätäänkin itsestään johtumattomista syistä, kuten joku jo edellä mainitsikin. En usko, että kovin moni olisi omaa lähimmäistään oikeuteen viemässä kaikesta huolimatta.

Ja siitä jaksatte pillittää, että; "Miten voi tuommosen kanssa elää, joka ei edes kerro tuommosta asiaa?!?". Vaikuttaa, ettei ap ja mies ole hyvin pitkään olleet yhdessä. Varsinkin nykypäivänä luottotietojen menettäminen on erittäin negatiivista ja kaikki lyttää sinut maanrakoon aivan niin kuin täälläkin todistitte.

Uskon, että mies olisi asiasta kertonut ap:lle suhteen syvennyttyä. Ymmärrettävästä syystä asiaa ei kovin moni mainitse kun ollaan vasta tavattu ja tutustumassa. Aika yksin saisi olla.

Vierailija
40/42 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on tarkoitus asua vain vuokralla niin kysy miehen vuokranantajalta onko maksanut vuokransa, jos kaikki ok niin tuskin se tilanne yht äkkiä muuttuisi.

Jos on tarkoitus yhteistä asuntoa hankkia niin vaikeaa voi olla, mut toisaalta parisuhteetkaan ei ikuisia ole joten melkeinpä sekin kannattaa aina omissa nimissä ostaa, rahatilanteen mukaan toki.