Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuore ylioppilas sai jättiyllätyksen: umpisuolen tulehdus olikin syntymässä oleva vauva

Vierailija
20.05.2017 |

http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/tuore-ylioppilas-sai-jattiy…

Miten voi olla mahdollista ettei huomaa olevansa raskaana? Kyllähän se maha kasvaa edes jonkun verran.

Kommentit (168)

Vierailija
1/168 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen ihmetellyt. Luulisi että pois jääneet menkatkin ihmetyttäisi

Vierailija
2/168 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttuni synnytti yllätysvauvan 2kk sitten. Luuli sitä juurikin umpisuolentulehdukseksi. Hieman ylipainoa ja vauva tietyssä asennossa, niin ei sitä raskaaksi huomannut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/168 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun äitini on aina ollut hyvin hoikka. Kukaan ei huomannut hänen olevan raskaana, paitsi hän itse. Eli ei ainakaan lihava tarvitse olla. Vatsa ei kasva, kuukautiset tulevat säännöllisesti, potkut eivät tunnu

. Onhan tällainen täysin mahdollista.

Vierailija
4/168 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukas sitä umpisuoleen on pannut?

Se otsikointi...

Vierailija
5/168 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai voiko menkat tulla raskaanakin?

Vierailija
6/168 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää on näitä. Yli 3-kiloinen liikkuva ja pyörivä vauva nyt luulisi aiheuttavan jotain tuntemuksia...

Vierailija
7/168 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikilta eivät jää pois.

Vierailija
8/168 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käsitä.

Vierailija
9/168 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai voiko menkat tulla raskaanakin?

Voi ne

Vierailija
10/168 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan noita... T. Kätilö

Vierailija
11/168 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun äitini on aina ollut hyvin hoikka. Kukaan ei huomannut hänen olevan raskaana, paitsi hän itse. Eli ei ainakaan lihava tarvitse olla. Vatsa ei kasva, kuukautiset tulevat säännöllisesti, potkut eivät tunnu

. Onhan tällainen täysin mahdollista.

Joo, ei mullakaan näkynyt, olen pitkäselkainen ja kohtu taaksepäin kallellaan. Mutta kyllä sitä aika halvaantunut saisi olla jos ei muka tuntisi kun 3-kiloinen vauva kääntyilee ja liikkuu.

Vierailija
12/168 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikilta eivät jää pois.

Tuota noin, mitenkäs menkat ja raskaus onnistuu yhtäaikaa kun kohtu on täynnä vauvaa?

Vierailija
13/168 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää on aina niin outoja juttuja. Miten täysiaikaista vauvaa ei voi huomata? Itsellä ainakin meinasi välillä maha revetä ja olihan se liikkuminenkin loppuvaiheessa aika taapertamista vaikka hyvässä jamassa olinkin.

Vierailija
14/168 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noissa tilanteissa on usein kyse kieltämisestä, asiaa ei haluta päästää tietoisuuteen.

Vierailija
15/168 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikilta eivät jää pois.

No ei ne oikeat menkat ole vaan jonkinlaiset niukat valemenkat.

Noin nuorella kyllä on muutenkin usein epäsäännölliset kuukautiset eli voihan olla että pitkään luullut vain tauoksi. Sitä en usko etteikö loppuvaiheessakaan ole mitään tajunnut...

Vierailija
16/168 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myötähäpeä kirjoitti:

Ei näytä edes kovin lihavalta ja ei voi olla kovin pullossa kasvaneelta, jos on ylioppilaskin. En tiedä, voiko kuukautiset tulla 9 kertaa raskaana ollessa, mutta vaikuttaa idiootilta. Etenkin, kun hankkiutuu vielä iltapäivälehteen asian tiimoiilta.

Missä on ollut vartalokuva? Naamaselfieistä ei voi päätellä mitään.

Vierailija
17/168 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu sai tietää olevansa raskaana kuukautta ennen vauvan syntymää. Oli 46 v. ja menkat oli ensin normaalit. Kun ne jäivät pois, luuli vaihdevuosien alkaneen. Teki sitten pari kuukautta myöhemmin huvikseen raskaustesti. Tuttu on ylipainoinen, joten muutkaan eivät arvanneet, ja vauva tutun esikoinen. Aikamoinen yllätys kyllä ollut...

Vierailija
18/168 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkäselkäisellä ja taaksepäin kallistuvan kohdun omaavalla vauva voi kasvaa selkärankaa pitkin ylöspäin. Silloin suolisto voi pysyä kohdun edessä, eivätkä vauvan liikeet tunnu. Vauvalla on silloin ylipäätään hyvin vähän tilaa liikkumiseen.

Vauvan vähäiset liikkeet voi helposti sekoittaa isompiin ilmavaivoihin. Ilmavaivatkin näkyvät päällepäin, sattuvat ja kerralla suolistokaasuja voi olla suolessa muutama litra.

Vierailija
19/168 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, olen itsekin ihmetellyt, mutta toisaalta, mulla on joskus ilmavaivoja jotka tuntuu vauvan potkuilta...

Vierailija
20/168 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, minäkin tiedän tuollaisen. Oli sillä kyllä kunnon raskausarvet ja rinnoistakin oli tullut maitoa loppuvaiheessa. Silti muka ei tiennyt. Uskoo ken uskoo.

Joskus ei vaan pysty kertomaan kellekään ja sitten ajattelee että ei kukaan ole vihainen kun vauva on jo syntynyt vs. teiniraskaudesta ilmoittaminen omille vanhemmille jne.