Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suostuuko teidän miehet syömään muuta kuin lihaa?

Vierailija
19.05.2017 |

Olen niin kyllästynyt meidän 5- henkisen perheen ruokalaskuihin.

Minä ja lapset syömme monipuolisesti ja kaikenlaista ruokaa. Mutta mies... Ei kirveelläkään suostuisi syömään muuta kuin lihaa. Menee jääkaapille, ottaa nakkipaketin ja syö sen pelkältään. Tai ottaa pelkän leikkelepaketin ja syö siitä puolet "makupalana" eli ei vaivaudu tekemään voileipää, jonka päälle laittaisi leikkelettä, juustoa, kurkkua, voita jne. Sattaa myös syödä iltapalaksi paketillinen kanan wingsejä eli paistaa koko pellillisen wingsejä ja syö itse kaiken - eikä mitään muuta (ehkä olut kyytipojaksi).

Liharuokien pitää olla täyslihaa, yleensä filettä. Broilerin sisäfilettä, naudan sisäfilettä, hirven sisäfilettä. Jauheliha on kuulemma paskaa ja jos on pakko niin sitten suostuu syömään 7- rasvaprosentin naudan jauhelihaa tortillan välissä. Eilen teki tortillaa ja tortillan välissä oli jauhelihaa ja pekonia - ei mitään muuta.

Mies tekee toimistotyötä, on normaalipainoinen. Ei pitäisi olla kovin kova energiankulutus.

Meidän ruokalaskut on aivan järkyttävät tuon lihan mättämisen vuoksi. Olen puhunut kauniisti, uhkaillut, itkenyt, mutta ei. Olen kuulemma nalkuttava akka, kun en lopeta. Mikä siinä on nalkuttamista, jos pyydän, että yhden naudanlihapihvin lisukkeena voi syödä perunaa ja salaattia? Miksi mies vetelee neljä lihafilettä lounaaksi pelkältään?

Onko muilla tällaista? En kyllä jaksaisi alkaa erottelemaan mun ja lasten ruokia jääkaappiin omille hyllyillekään ja käskeä miestä ostamaan omat ruokansa. Meillä maksetaan koko perheen ruuat yhteiseltä taloustililtä. Toki mies hyötyy tästä, mutta mä mieluummin näkisin perheen yhtenä kokonaisuutena enkä haluaisi erotella ruokakuluja.

Kommentit (72)

Vierailija
41/72 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies oli 7vuotta vege. Kunto meni raskaassa ruumiillisessa työssä niin heikoksi, että lääkäri suositteli lihaa lisäksi. Nyt käytössä lihoista enimmäkseen kana ja kala.

Oliko valelääkäri? Laihon Esa?

Vierailija
42/72 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä suunnitellaan kauppalista yhdessä. Kaupassakäyntikin tehdään yhdessä. Meillä tuollainen syöpöttely ei onnistuisi, koska mies tajuaisi itse, kuinka kallista liha on. Me kyllä syödään muutenkin kasvispainotteisesti, jolloin liha on sellaista viikonloppu/juhlaruokaa.

Jaamme muutenkin kaiken melko tasan. Koska mies tarvitsee minua enemmän ruokaa, hänelle ostetaan enemmän välipaloja. Eli mies ei syö nälkäänsä puolta vuokaa lämmintä ruokaa.

Miehesi joutuu siis syömään välipaloja oikean ruuan tilalla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/72 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko köyhiä, vai miksi tämä haittaa?

Vierailija
44/72 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies oli 7vuotta vege. Kunto meni raskaassa ruumiillisessa työssä niin heikoksi, että lääkäri suositteli lihaa lisäksi. Nyt käytössä lihoista enimmäkseen kana ja kala.

Aika ravintoköyhä ruokavalio ollut sitten. Kannattaa opetella tekemään monipuolista kasvisruokaa.

Vierailija
45/72 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä peräkammarista te näitä ukkoja löydätte?

Voi jeesus sentään mikä junttiparaati.

Vierailija
46/72 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutama kysymys:

- mies ei käy kaupassa?

- milloin tämä tapa on alkanut?

- vai onko ollut alusta asti samanlainen?

Mies käy kaupassa ihan siinä missä minäkin. Joskus mies käy yksin kaupassa, joskus minä yksin, joskus käydään yhdessä. Mulle kelpaa vegeruokakin, mies kantaa filettä. Jos olemme yhdessä kaupassa niin mies menee lihatiskille ja alkaa mättämään lihaa ostoskärryyn. En voi alkaa tappelemaan kaupassa lihan ostamisesta, kaunis puhe ei mene perille.

Ja possu ei kelpaa miehelle. Sekin kuulemma paskaa.

Nuorempana miehelle kelpasi kaikki. Mies nyt 40v ja tämä lihan ylensyönti on jatkunut nyt ehkä noin 3 vuotta.

AP

Onhan tämä teidän psykoosi lähtenyt ihan vitusti lapasesta jos mies ei saa ostaa kaupasta sitä ruokaa mitä haluaa.

Pitäsköhän meidän ihan vaan naisten orjiksi ruveta?

Vierailija
47/72 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika ravintoköyhä ruokavalio ollut sitten. Kannattaa opetella tekemään monipuolista kasvisruokaa.

En ole tuo mutta onhan se mahdollista että, esim palkokasviallergia ja pähkinä/siemenallergia voi saada lääkärin suosittelemaan lihaa jossain muodossa lisäksi. Liha on kuitenkin silloinkin helpoin(heikon ratkaisu) vaihtoehto jos syy on kuten sanoit hän ei vain osannut laittaa ruokaa, eikä hänellä ollut kiinnostusta laittaa monipuolista kasvisruokaa.  

Vierailija
48/72 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raksalla ei paljoa kokkailla

Vierailija
49/72 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä peräkammarista te näitä ukkoja löydätte?

Voi jeesus sentään mikä junttiparaati.

Nuorempien parissa ainakin yliopistopiireissö lihansyönti on miestenkin keskuudessa jo aika out, mielummin hifistellään sitten kerran kuussa jollain laatutuotteella ja muuten syödään kasvispainotteisesti. Kiitos Master Cheffit ja muut, ihmiset alkavat selvästi panostaa enemmän laatuun kuin määrään.

Ehkä tämä vakaumuksellinen lihansyönti on enemmän näitä vanhempien sukupolvien juttuja, vai onko? Luulen niin.

Vierailija
50/72 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva tietää, mistä löydätte tuollaisia miehiä ja mikä on heidän koututus, tulot, yhteiskunnallinen tausta, muut elintavat jne.

Mä nimittäin en katselisi tuollaista päivääkään. Jokainen saa syödä, mitä haluaa, mutta voi syödä sitten yksinään. Kyse ei ole halusta vaan terveydestä. Tuo nakkien popsiminen kaapista kuulostaa joltain pieneltä lapselta, jolle ei ole opetettu, millaista on terveellinen ruoka.

Vierailija
51/72 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole tuo mutta onhan se mahdollista että, esim palkokasviallergia ja pähkinä/siemenallergia voi saada lääkärin suosittelemaan lihaa jossain muodossa lisäksi. Liha on kuitenkin silloinkin helpoin(heikon ratkaisu) vaihtoehto jos syy on kuten sanoit hän ei vain osannut laittaa ruokaa, eikä hänellä ollut kiinnostusta laittaa monipuolista kasvisruokaa.  

Myös raudanpuutetapauksissa ohjeistetaan usein syömään lihaa, koska se imeytyy paremmin lihasta kuin kasvikunnan tuotteista. Suurimmalle osalle ihmisistä tätä ongelmaa ei tule, mutta niille joilla on raudan imeytymisongelmia, yleensä suositellaan lihansyöntiä.

Proteiinia ja rasvaa saa kyllä ihan tarpeeksi kasvikunnan tuotteista jos vain osaa kokata ja voi tuoda omat eväät, ihan riippumatta siitä miten paljon ruumiillista työtä tekee. Jos syö jossain ruokalassa joka päivä niin niissä on usein kasvissyöjälle aivan ala-arvoiset ravintoainelukemat, että sitten ei kyllä ole mikään ihme jos terveys menee.

Vierailija
52/72 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on koulutukseltaan diplomi-insinööri ja johtavassa asemassa työelämässä. 

Myös minulla on akateeminen koulutus ja yhteenlasketut bruttotulomme ovat noin 170 000 euroa vuodessa. Eli meillä on kyllä rahaa ostaa lihaa, mutta minun mielestäni rahaa voisi käyttää fiksumminkin kuin syömällä ylenpalttisesti lihaa ja sitten hetken päästä se vedetään paskana pöntöstä alas. 

Että se siitä miehen sivistyneisyydestä. Koulutusta on, mutta ei vaan suostu syömään muuta kuin lihaa. Eniten minuakin huolettaa miehen terveys ja lihansyönnin vaikutus siihen.  Mies ei harrasta mitään liikuntaa. Ajaa autolla joka paikkaan. Kai se kuolee nuorena johonkin sydäriin tällä menolla.

AP

Vierailija
53/72 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tuttua. Meillä mies haluaa ruokajuomaksi lisäksi olutta. Ja kaupan 3 olut ei käy vaan pitää olla IVA olutta. Mies kuitenkin maksaa enemmän yhteisiä menoja kun on isompi palkkakkakin.

Vierailija
54/72 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on vege, mutta hänellä on muutama miehesi sorttinen tapaus kaverina.

Kesä ja lihamässääjien grillibileet. Vietettiin muutama vuos sitten juhannusta nyyttäri periaatteella yhdessä ja se oli rasittavaa.

Grilleissä sihisi kylkeä, villisikaa, peuraa, nautaa.. iltapalaksi oli viittä erilaista makkaraa, kolmea itsetehtyä.. koko päivän aikana tuo isäntä grillas yhden tertun pikkutomaatteja tyttärelleen.

Onneksi olin savustanut kalat ja seitanin etukäteen, kun yllättäen hänen savustimensa olikin täynnä kaiken maailman lihoja. Oltiin sovittu savustimen käytöstä etukäteen, mutta mä en tuohon luota. Siellä jäi kahden muun kalat silloin savustamatta.

Tää tyyppi oli meinannut, että kun on herkkuja tarjolla, niin miehenikin vaihtaa lihansyöjäksi. Semmonen kaveri.

Meillä oli siis neljää eri salaattia ja nuo savutuotteet mukana. Lisäksi hirmu määrä hedelmäsalaattia ja jätskiä. Joita kaikkea se hänenkin perheensä söi suurella ruokahalulla ja hyvä niin.

Vituttaa tuommoinen narsisti lihansyöjä, joka ei näe muuta kuin ne lihansa.

Paikalla oli siis muitakin perheitä ja kaikki piti isännän toimia käsittämättöminä. Myös ne toiset vannoutuneet lihansyöjät.

Eipä enää niillä edes istuta iltaa, kukaan. Mässyttäkööt läskejään yksin.

55/72 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihan syönnillä ja aivojen koolla lienee suoraan verrannollinen yhteys pitkällä juoksulla.

Jotenkin tuntuu, että vaikutukset taitaa näkyä jo yhden sukupolven aikana.

Ihminen taitaa olla evoluution seurauksena sekasyöjä,  joka mahdollistaa lajin selviytymisen laajasti muuttuvissa elinoloissa.

Tosin tulevaisuutemme on uhattuna ihan toisella tavalla !

Vierailija
56/72 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suostuu syömään muutakin kuin lihaa. Mieheni on ollut yli 20 vuotta vegaani ja on terve ja voi hyin. Minutkin on "käännyttänyt" kotivegaaniksi, koska hän tykkää kokata ja minä olen laiska laittamaan ruokaa. Ravintolassa ja juhlissa syön joskus kalaa tai kanaa.

Vierailija
57/72 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni on koulutukseltaan diplomi-insinööri ja johtavassa asemassa työelämässä. 

Myös minulla on akateeminen koulutus ja yhteenlasketut bruttotulomme ovat noin 170 000 euroa vuodessa. Eli meillä on kyllä rahaa ostaa lihaa, mutta minun mielestäni rahaa voisi käyttää fiksumminkin kuin syömällä ylenpalttisesti lihaa ja sitten hetken päästä se vedetään paskana pöntöstä alas. 

Että se siitä miehen sivistyneisyydestä. Koulutusta on, mutta ei vaan suostu syömään muuta kuin lihaa. Eniten minuakin huolettaa miehen terveys ja lihansyönnin vaikutus siihen.  Mies ei harrasta mitään liikuntaa. Ajaa autolla joka paikkaan. Kai se kuolee nuorena johonkin sydäriin tällä menolla.

AP

Ehkä miehesi kärsii masennuksesta? Onko miehesi tietoinen ylettömän lihansyönnin riskeistä? Sano hänelle, ettet halua hänen kuolevan suolistosyöpään 50-vuotiaana.

Vierailija
58/72 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suostuu syömään muutakin kuin lihaa. Mieheni on ollut yli 20 vuotta vegaani ja on terve ja voi hyin. Minutkin on "käännyttänyt" kotivegaaniksi, koska hän tykkää kokata ja minä olen laiska laittamaan ruokaa. Ravintolassa ja juhlissa syön joskus kalaa tai kanaa.

Voi siis hyvin, ei "hyin". :D

Vierailija
59/72 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa tuo mies (lähes 2m ja 100kg) just veteli tomaatti-vuohenjuustokeittoa napaansa ihan tyytyväisenä. Päivällä söi risottoa ja kanakastiketta.

Meillä uppoaa kaikki ruuat paitsi soijasilppu ja nämä uudet "korvikkeet". Jos tehdään kasvisruokaa se on oikeista kasviksista sellaisenaan.

Vierailija
60/72 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa tuo mies (lähes 2m ja 100kg) just veteli tomaatti-vuohenjuustokeittoa napaansa ihan tyytyväisenä. Päivällä söi risottoa ja kanakastiketta.

Meillä uppoaa kaikki ruuat paitsi soijasilppu ja nämä uudet "korvikkeet". Jos tehdään kasvisruokaa se on oikeista kasviksista sellaisenaan.

On siinä mies aika läskissä kunnossa. Etkö ole ajatellut rajoittaa hänen ruokavaliotaan terveempään suuntaan, esim. rasvat ja sokerit vähemmälle?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme neljä