Suostuuko teidän miehet syömään muuta kuin lihaa?
Olen niin kyllästynyt meidän 5- henkisen perheen ruokalaskuihin.
Minä ja lapset syömme monipuolisesti ja kaikenlaista ruokaa. Mutta mies... Ei kirveelläkään suostuisi syömään muuta kuin lihaa. Menee jääkaapille, ottaa nakkipaketin ja syö sen pelkältään. Tai ottaa pelkän leikkelepaketin ja syö siitä puolet "makupalana" eli ei vaivaudu tekemään voileipää, jonka päälle laittaisi leikkelettä, juustoa, kurkkua, voita jne. Sattaa myös syödä iltapalaksi paketillinen kanan wingsejä eli paistaa koko pellillisen wingsejä ja syö itse kaiken - eikä mitään muuta (ehkä olut kyytipojaksi).
Liharuokien pitää olla täyslihaa, yleensä filettä. Broilerin sisäfilettä, naudan sisäfilettä, hirven sisäfilettä. Jauheliha on kuulemma paskaa ja jos on pakko niin sitten suostuu syömään 7- rasvaprosentin naudan jauhelihaa tortillan välissä. Eilen teki tortillaa ja tortillan välissä oli jauhelihaa ja pekonia - ei mitään muuta.
Mies tekee toimistotyötä, on normaalipainoinen. Ei pitäisi olla kovin kova energiankulutus.
Meidän ruokalaskut on aivan järkyttävät tuon lihan mättämisen vuoksi. Olen puhunut kauniisti, uhkaillut, itkenyt, mutta ei. Olen kuulemma nalkuttava akka, kun en lopeta. Mikä siinä on nalkuttamista, jos pyydän, että yhden naudanlihapihvin lisukkeena voi syödä perunaa ja salaattia? Miksi mies vetelee neljä lihafilettä lounaaksi pelkältään?
Onko muilla tällaista? En kyllä jaksaisi alkaa erottelemaan mun ja lasten ruokia jääkaappiin omille hyllyillekään ja käskeä miestä ostamaan omat ruokansa. Meillä maksetaan koko perheen ruuat yhteiseltä taloustililtä. Toki mies hyötyy tästä, mutta mä mieluummin näkisin perheen yhtenä kokonaisuutena enkä haluaisi erotella ruokakuluja.
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä peräkammarista te näitä ukkoja löydätte?
Voi jeesus sentään mikä junttiparaati.
Nuorempien parissa ainakin yliopistopiireissö lihansyönti on miestenkin keskuudessa jo aika out, mielummin hifistellään sitten kerran kuussa jollain laatutuotteella ja muuten syödään kasvispainotteisesti. Kiitos Master Cheffit ja muut, ihmiset alkavat selvästi panostaa enemmän laatuun kuin määrään.
Ehkä tämä vakaumuksellinen lihansyönti on enemmän näitä vanhempien sukupolvien juttuja, vai onko? Luulen niin.
Ilmankos nykymiehillä siittimet pienenevät ja he naisistuvat hälyttävästi. Meillä mies yritti siirtyä kasvisruokaan mutta panin siihen jämäkästi stopin. Oli salaa syönyt kasvisaterioita työpaikallaan vaikka viikonloppuna söi normaaleja miesten ruokia.
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei kelpaa edes broileri. Punaista lihaa sen olla pitää.
Hienoa, että on vielä normaaleja ihmisiä, jotka syövät normaalien ihmisten ruokaa eikä mitään hölmöläisen sotkuja!
Minun mieheni syö kaikkea muuta ruokaa kuin nisäkkäiden lihaa.
Rahaa on niin perkeleesti, mutta ruokaan ei rahaa saisi laittaa? Omaa osuuttaan tuloista ap ei tosin vieläkään ole maininnut.
Vierailija kirjoitti:
Suostuu syömään muutakin kuin lihaa. Mieheni on ollut yli 20 vuotta vegaani ja on terve ja voi hyin. Minutkin on "käännyttänyt" kotivegaaniksi, koska hän tykkää kokata ja minä olen laiska laittamaan ruokaa. Ravintolassa ja juhlissa syön joskus kalaa tai kanaa.
Niinhän sinä kuvittelet! Todellisuudessa se anorektikko on vain varjo entisestään. Aiemmin paksu ja suonikas siitin on muuttunut mitättömäksi katkaravuksi, koska soija ja muut vihannekset. Olet vain todella itsekäs ja tuhota miehesi terveyden ja miehisyyden tuolla kasvisneuroosillasi.
mä en kestä !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies oli 7vuotta vege. Kunto meni raskaassa ruumiillisessa työssä niin heikoksi, että lääkäri suositteli lihaa lisäksi. Nyt käytössä lihoista enimmäkseen kana ja kala.
Aika ravintoköyhä ruokavalio ollut sitten. Kannattaa opetella tekemään monipuolista kasvisruokaa.
En ole tuo mutta onhan se mahdollista että, esim palkokasviallergia ja pähkinä/siemenallergia voi saada lääkärin suosittelemaan lihaa jossain muodossa lisäksi. Liha on kuitenkin silloinkin helpoin(heikon ratkaisu) vaihtoehto jos syy on kuten sanoit hän ei vain osannut laittaa ruokaa, eikä hänellä ollut kiinnostusta laittaa monipuolista kasvisruokaa.
Ei ainakaan minun miehelle ole kukaan lääkäri lihaa suositellut. Miehen allergiat; pähkinät (kaikki), porkkana, herne, sitrushedelmät, tomaatti ja banaani. Vegaani on siitä huolimatta kuin myös minäkin.
Mun mies ei suostu syömään lihaa eettisistä syistä.
Miehen lempiruokia ovat mm. kesäkeitto, kuorutetut kasvikset, kananmunakastike.
Kalaa syödään paljon ja esim. pikkukukkoja itse maustaen.
Punaista lihaa ehken kerta viikkoon-kahteen.
Meillä mies on vege (lakto-ovo), joten meillä syödään kasvisruokaa. Ruokamenoni ovat pienentyneet huomattavasti sinkkuajoista, jolloin kokkasin itselleni sekasyöjän ruokaa.
Ap:n miehestä tulee mieleen Ketosen ja Myllyrinteen sketsi "Vegaani ja barbaari":
Mies: Mrraahhahhhaaa!!! *järsii isoa sianpotkaa ja juo tuopista niin että rasva ja kalja roiskuvat*
Nainen: Meidän "Mikko" on barbaari. Se on ollut sitä jo kolme vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa tuo mies (lähes 2m ja 100kg) just veteli tomaatti-vuohenjuustokeittoa napaansa ihan tyytyväisenä. Päivällä söi risottoa ja kanakastiketta.
Meillä uppoaa kaikki ruuat paitsi soijasilppu ja nämä uudet "korvikkeet". Jos tehdään kasvisruokaa se on oikeista kasviksista sellaisenaan.
On siinä mies aika läskissä kunnossa. Etkö ole ajatellut rajoittaa hänen ruokavaliotaan terveempään suuntaan, esim. rasvat ja sokerit vähemmälle?
Treenaa salilla 6x viikossa, joinain päivinä 2 kertaa. Silti sopusuhtainen eikä mikään "Bull". Rasvaa pitää ruuassa olla (meillä voita ja oliiviöljyä, lisäksi saa pähkinöistä ja esim avokadosta), sokeria vain "karkkipäivänä"
Meitä on muitakin näin päin! :D
53ko olin? Narsisti lihansyöjän uhrit. ;) Mieheni oli usean vuoden vegaani, mutta lasten tultua kevensi otettaan vegeksi. Mä olen sekasyöjä ollut koko ajan, kotona syödään suurimmaksi osaksi kasvisruokaa. Toisinaan meille kolmelle kalaa. Ravintoloissa sitten louskutan pihviä.
Aiheutamme jatkuvasti ihmetystä. Tuttavapiirissä ja etenkin rafloissa. Pihvi poikkeuksetta tarjoillaan miehelle ensin, vaikka olisi sama tarjoilia, joka otti tilauksen. :D
OThan tämä on, mutta aina on hauskaa kuulla vastaavista otuksista. Kasvotusten ei ole vielä vastaantullut.
Morjens vaan teille!