Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Istun bussissa ja bussi tuli täyteen, nainen pyysi päästä viereeni ja sanoin että

Vierailija
19.05.2017 |

mulla on paniikkihäiriö ja mua ahdistaa istua toisen ihmisen vieressä. Nainen katsoi mua silmiään pyöritellen ja meni keskiovelle seisomaan.

miksi ihmiset on niin itsekkäitä ettei tajua että kaikilla ei ole niin helppoa olla tässä yhteiskunnassa jossa kaikkien pitäisi istua tuntemattomien vieressä? jos on paniikkihäiriö niin ei todellakaan halua istua kenenkään vieressä, jota ei tunne.

Kommentit (78)

Vierailija
21/78 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

no sä olit maksanut paikkas joten sait siinä myös istua :)

Jos aloittaja haluaa, ettei viereen tule ketään, tulee hänen maksaa kaksi paikkaa, sillä hän vie kahden ihmisen paikan. Samoin kun heidän, jotka lepuuttavat ostoskasseja ja muita nyssyköitä toisella penkillä ja tuhisevat kun joku pyytää niitä siirtämään.

Vierailija
22/78 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikutat kyllä itse melko itsekkäältä olettaessasi, että kaikkien muiden tulisi takiasi poiketa tavanomaisesta käytöksestään. Olen pahoillani paniikkihäiriöstäsi, mutta joska se on sinun ongelmasi, niin voisit itse yrittää huolehtia ongelmastasi eikä niin päin, että muiden pitää varoa ympärilläsi. Toivottavasti saat ammattiapua ongemaasi!

Ellei bussi sitten tosiaan ollut matkalla Porvooseen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/78 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei tuu tarpeeks ajoissa bussiin niin oma vika, jos ei löydy enää istumapaikkaa. Jos mä maksan lipusta niin mä todellakin istun just siinä missä haluan oli se sitten käytäväpaikka tai ikkunapaikka. ja mä todellakin pysyn siinä niin kauan kunnes jään pois. Tulkaa ajoissa bussiin niin ei tarvi itkeä kun ei oo paikkaa . :)

Kaipa se jälkikäteenkin tullut oli matkansa ja paikkansa maksanut. Jos bussissa on tuoli, jolla ei istu ketään, siihen on oikeus mennä, vaikka vieressä löhöäisi mikä tahansa vittupäinen luuska. Sinähän et kuitenkaan ole maksanut kahta matkaa kerralla, joten et voi myöskään varata kahta penkkiä.

Vierailija
24/78 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mulla on paniikkihäiriö ja mua ahdistaa istua toisen ihmisen vieressä. Nainen katsoi mua silmiään pyöritellen ja meni keskiovelle seisomaan.

miksi ihmiset on niin itsekkäitä ettei tajua että kaikilla ei ole niin helppoa olla tässä yhteiskunnassa jossa kaikkien pitäisi istua tuntemattomien vieressä? jos on paniikkihäiriö niin ei todellakaan halua istua kenenkään vieressä, jota ei tunne.

Paremminkin voisi kysyä miksi paniikkihäiriöitä on aina vain enemmän mitä enemmän asiaa tuodaan esille?

Taitaa olla pääasiassa sellainen muotisairaus.

Oikea paniikkihäiriö on tila, jossa saa ihmisten ilmoilla kohtauksia, joihin todella luulee kuolevansa. 

Se ei ole jotain epämukavuutta, jota nämä liioittelijat ahdistukseksi kutsuvat. 

Nämä muotisairauksien statuksen itselleen tekevät valtavan karhunpalveluksen nille, joilla on kyseinen invalidisoiva sairaus. 

Kuka nyt enää uskoo sitä, kun nämä kaikesta ahdistuvat ovat ottaneet sen omakseen. 

Vierailija
25/78 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paremminkin voisi kysyä miksi paniikkihäiriöitä on aina vain enemmän mitä enemmän asiaa tuodaan esille?

Tuo hieman loukkaa minua, jolla oikeasti on ollut paniikkihäiriö, mutta pistän kommenttisi tietämättömyyden piikkiin.

Älä turhaan pistä sellaisen piikkin jota ei ole tai pistä ehkä mielummin oman tietämättömyytesi piikkiin.

Ei se, että jokin sairaus tms. on myös muotisairaus pois sulje sitä, että se olisi myös oikea sairaus.

Sinua pitäisi loukata enemmänkin se, että jotkut yrittävät saada tällä "sairaudellaan" etuja ja pilata teidän joilla oikeasti tämä sairaus on maineen.

Vierailija
26/78 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisikohan kuitenkin niin, että sinä tässä olet itsekäs kun vaadit muita toimimaan oman pillisi mukaan? Jos bussi on täynnä ja paikkoja on vapaana, niihin istutaan. Niin se vaan menee. Jos ei kestä sitä, täytyy varmaan kulkea jollain muulla tavalla.

Vierailija
27/78 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei tuu tarpeeks ajoissa bussiin niin oma vika, jos ei löydy enää istumapaikkaa. Jos mä maksan lipusta niin mä todellakin istun just siinä missä haluan oli se sitten käytäväpaikka tai ikkunapaikka. ja mä todellakin pysyn siinä niin kauan kunnes jään pois. Tulkaa ajoissa bussiin niin ei tarvi itkeä kun ei oo paikkaa . :)

Nyt taitaa kuitenkin ap:lla olla kyseessä pääkaupunkiseudun tai muun ison kaupungin bussi, jossa on mahdollista seistä keskiovilla. Ymmärrän pointtisi pitkän matkan busseissa, mutta esimerkiksi Helsingissä ruuhka-aikana sinne bussiin ei ole mahdollista "tulla ajoissa", kun se pysähtyy joka pysäkillä ja saatat nousta kyytiin vaikka puolivälissä.

Vierailija
28/78 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis olitko maksanut myös siitä paikasta mihin nainen pyysi päästä? Jos olit, niin ymmärrän, muuten en. Oikeasti paniikkihäiriöinen välttää bussilla liikkumista. 0/5

Paniikkihäiriöisenä voin sanoa, että emme me(minä ainakaan) vältä bussilla kulkemista. Jos haluaa paikasta A paikkaan B, se on vain haastettava itsensä ja mentävä sinne h*lvetin bussiin vaikka kuinka ahdistaa.

Itseäni v*tuttaa äärimmäisen kovaa myös, jos joku tuntematon tulee viereen istumaan. Päässä kiehuu, ja varsinkin jos istuu ikkunapaikalla, miettii miljoona eri tapaa millä sanoo sille vierustoverille, että pysäkkini on tässä. Kaikista pahin olisi jos joku ulkomaalainen istuisi viereen. Kyllä, minulla on epäluuloja jos joltakulta jäi epäselväksi.

Te täydelliset äidin pikku mussukat jotka täällä oli heti lyttäämässä AP:tä, voisitte hankkia itselleni sen paniikkihäiriön ja tulla uudestaan pätemään. Niin ja PS, lääkityksellä pahimmat kohtaukset pysyy poissa, kun joku mainitsi että paniikkihäiriöinen ei kulje bussilla.. think twice :)

Vierailija
29/78 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikään ei oo ahdistavampaa ku iholle käyvät ihmiset. Pidän bussissa aina laukkua viereisellä penkillä tai istun käytäväpaikalle (ikkunapaikka tyhjä toki). Jos joku kysyy et saako istuu tähän, niin usein en sano mitään vaan katon ikkunasta ulos. En oikeesti halua olla missään tekemisissä tuntemattomien kanssa. Kärsin aika pahoista paniikkihäiriöistä välillä, joten ainoa mahdollisuus on olla reagoimatta. Usein mulla on myös kuulokkeet korvissa ja kuuntelen musaa, joten helppo olla huomioimatta. Esittää vaan ettei kuule kysymystä.

Vierailija
30/78 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta. Se joka on tullu ekana bussiin istuu just sillä paikalla mihin on mennytkin.Ei todellakaan tartte siirtyä myöhemmin bussiin nousseen takia.

Vierailija
31/78 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta hän nimenomaan huomioi sinun paniikkihäiriösi, kun ei tunkenut viereesi istumaan.

Vai oliko hän itsekäs kun kehtasi edes kysyä, sopiiko viereesi istua? Monet istuvat kysymättä.

Ei hän voinut pelkän ulkonäkösi perusteella tietää, että sinulla on jokin mielenterveysongelma.

Vierailija
32/78 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo hieman loukkaa minua, jolla oikeasti on ollut paniikkihäiriö, mutta pistän kommenttisi tietämättömyyden piikkiin.

Älä turhaan pistä sellaisen piikkin jota ei ole tai pistä ehkä mielummin oman tietämättömyytesi piikkiin.

Ei se, että jokin sairaus tms. on myös muotisairaus pois sulje sitä, että se olisi myös oikea sairaus.

Sinua pitäisi loukata enemmänkin se, että jotkut yrittävät saada tällä "sairaudellaan" etuja ja pilata teidän joilla oikeasti tämä sairaus on maineen.

Siis selväähän on, että ap:llä ei kyseistä sairautta ole, eikä edes tarpeeksi tietoa sairaudesta jotta osaisi sen feikata. En osaa loukkaantua noin huonosta provosta :)

Sinun kommenttisi taas kuulosti väheksyvältä ja se hieman loukkasi, mutta huomaan jatkokommentistasi ettet tarkoittanutkaan väheksyä itse sairautta. Vaan niitä jotka ovat itse itsensä diagnosoineet ja kummasti oireilevat vain silloin kun siitä on itselleen jotain hyötyä.

Vierailija
33/78 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

titta kirjoitti:

mikään ei oo ahdistavampaa ku iholle käyvät ihmiset. Pidän bussissa aina laukkua viereisellä penkillä tai istun käytäväpaikalle (ikkunapaikka tyhjä toki). Jos joku kysyy et saako istuu tähän, niin usein en sano mitään vaan katon ikkunasta ulos. En oikeesti halua olla missään tekemisissä tuntemattomien kanssa. Kärsin aika pahoista paniikkihäiriöistä välillä, joten ainoa mahdollisuus on olla reagoimatta. Usein mulla on myös kuulokkeet korvissa ja kuuntelen musaa, joten helppo olla huomioimatta. Esittää vaan ettei kuule kysymystä.

Taisin löytää sieluntoverini! Yes :) I feel you..

Pahinta on jos vierustoveri haisee.

Vierailija
34/78 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haukutte apta? ettekö mieti ollenkaan muita ihmisiä? todella itsekästä kuvitella etä kaikki haluavat istua muiden vieressä.

Multa ei tarvitse tulla kyselemään myöskää mitään reittiohjeita ja tai kellon aikaa, hankkikaa kartta ja toimiva rannekello niin ei tartte kiusata muita ihmisiä.

Vierailija
35/78 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi haukutte apta? ettekö mieti ollenkaan muita ihmisiä? todella itsekästä kuvitella etä kaikki haluavat istua muiden vieressä.

Multa ei tarvitse tulla kyselemään myöskää mitään reittiohjeita ja tai kellon aikaa, hankkikaa kartta ja toimiva rannekello niin ei tartte kiusata muita ihmisiä.

Voi hellanlettas. Itsekäs on se, joka vaatii erityiskohtelua. Ja tässä tilanteessa erityiskohtelua on se, ettei päästä kahden ihmisen paikalle toista ihmistä.

Vierailija
36/78 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No muidenko pitäisi seisoa että joku viedä kaksi paikkaa bussissa?

Vierailija
37/78 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikait sen toisen kanssa tartte keskustelemaan alkaa. Jos on paniikkihäiriö niin silloin seisot koko bussimatkan etkä vie täydessä bussissa kahta paikkaa vaan koska sua alkaa ahistaa.  En minäkään tykkää kenenkään vieressä istua, mutta ei se nyt niin iso asia ole, että siitä kannattais paniikkikohtausta saada aikaseks. Tolla menolla ei elämässä saa aikaa yhtään mitään

Vierailija
38/78 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

titta kirjoitti:

Joo ei toimi mun kanssa. Otan sen laukun pistän sun syliisi, ja istun paikalle. Sinä et ole maksanut kahdesta paikasta, joten et niitä käyttäkään, jos bussissa on täyttä. Vaikka sinulla kuinka olisi paniikkihäiriö, niin yhteiskunta ei pyöri sun ympärillä.

Vierailija
39/78 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se ihan ymmärrettävää, että paniikkihäiriöstä kärsivä ei pysty välttämättä istumaan bussissa toisen henkilön vieressä. Lipulla lunastat yhden paikan et kahta. Juttu ei kertonut oliko bussi täynnä vai miksi nainen pyysi päästä istumaan viereesi? Ilmeisesti oli, kun keskiovelle meni seisoskelemaan. Jokaisella on oikeus päästä istumaan niin kauan, kun paikkoja on. Olisit voinut itse nousta ja mennä seisomaan.:) Mutta en minäkään ymmärrä sitä, että ihmiset väkisin tunkee istumaan viereen vaikka koko bussi olisi melkein tyhjä.

Vierailija
40/78 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo. Ei kai kukaan oikeasti kehtaisi käyttää tuota syynä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kolme