Työttömät palkatta töihin yrityksiin – hallitus esittää kokeilua
Kommentit (316)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en oikeasti usko, että hyvää tulosta haluava yritys voisi pyörittää 6kk pätkissä ilmaistyöntekijöitä. On ihan hyvä ajatus ottaa joku ensin työttömyyskorvauksella kokeilemaan, pitkäaikaistyöttömän palkkaamiseen kuitenkin on aika iso kynnys. Mutta siihen pitäisi liittää jokin velvoite oikeasti työllistää ko henkilö jakson päätteeksi, jos hänestä hommaan on. Tai laatia suhteellisen laaja selvitys työkkärille miksi ei, jos henkilö osoittautuu toivottomaksi (tms juttu, mistä ei selviä vain toteamalla, ettei soveltunut).
Aiii että miten rasahduttaa tämä nykyinen systeemi kyllä. Olin työkokeilussa pari vuotta sitten pari kuukautta kahvilassa, joka lupaili kesätöitä jos kaikki menee hyvin. Tavallinen tarina kai. Työkokeilun jälkeen sanottiin että kiitos ja hei, ja pomon kirjoittamassa palautepaperissa työkkäriin luki vain että ammattitaito puuttuu, kehitettävää asiakaspalvelussa, ei mahdollisuutta palkata. En kertaakaan kuullut mitään kehitystarvetta tai negatiivista palautetta työnteostani, ja olin joissain asioissa jopa parempi kuin vakkarityöntekijät (sanoivat itse niin, ja kehuivat persoonaani ja asennettani työhön). Heti seuraavana päivänä siitä kun lopetin paikassa aloitti uusi työkokeilija... En ymmärrä miksi työkkäri ei valvo noita mitenkään. Paskan maku jäi tosissaan.
Työkkäri valvoi sentään ennen niin, ettei semmoiseen yritykseen, josta on irtisanottu tai lomautettu työntekijöitä, saa laittaa työkokeilijaa. Tämän vuoden alusta sekin sääntö poistui, koska nykyhallitus haluaa näin. Työkkäri ei valvo, koska mitään sääntöjä ei ole. Me emme saa itse päättää sääntöjä, vaan kaikki tulee ministeriöstä, eli hallitukselta.
No logo. Mutta maine. Puskarumpu. Sellainen sivusto on olemassa jossa ilmiannetaan ilmaisia harjoittelijoita jatkuvasti etsivät työnantajat.
Kuka sitä sivustoa lukee ja kuka oikeasti välttelee niitä yrityksiä?
En mäkään tiennyt ennen sellaisesta, mutta nyt ensimmäistä kertaa työttömänä olen oppinut googlettamaan firmat ja tietyillä sivuilla kerrotaan varoittavia esimerkkejä.
Joku firma on vaikka palkittu jollain rötösmiesten (Sipilät, Bernerit, just name it) palkinnolla mutta työntekijät kertovatkin toista. Sitten on sellainen sivusto jossa ilmiannetaan ilmaisia harjoittelijoita käyttävät firmat. Ei ollut yllätys löytää entinen työpaikkani tuolta listalta.
Vierailija kirjoitti:
Minulle tarjottiin juuri Spring Housen yksilövalmennusta jossa viilataan cv:ta, etsitään vahvuuksia ja haetaan piilotyöpaikkoja. Tämä on tarkoitettu vain akateemisille työnhakijoille.
Jos sä Merjamerkantti jäät työttömäksi, niin sä menet kaupan kassalle vaikka kuinka olisit reittä pitkin edennyt johtaja.
Tervemenoa vaan sinne valmennukseen. Cv:stä etsitään kirjoitusvirheet ja kömpelöt lauseet (jos jollain lukihäiriöisellä tms. sattuu niitä olemaan), vahvuuksia etsitään askartelemalla ja piilotyöpaikkojen haku tarkoittaa netissä surffaamista ja avointen hakemusten laittoa tällä tavoin itse löydettyihin firmoihin. Tosi hyödyllistä, kokemusta on.
Vierailija kirjoitti:
Täähän tulee vain niille jotka muutoin laitetaan kuntouttavaan. Kuntouttavaan ei voi tervettä työtöntä laittaa. Ei edes pitkäaikaistyötöntä. Pitkäaikaistyöttömyys ei ole sairaus tai vamma tai muu sellainen joka estää henkilön tekemästä normaali työtä.
Eli tää on vajaakuntoisille tarkoitettua. 4tuntia kerran viikossa on pienin määrä minkä joutuu tekemään. Esim kaupassa voitas sellasta käyttää kuorman purkuun. Mutta kun muutaman kerran purkaa väärin niin eiköhän ahneempi kauppias opi. Tai sitten kannattaa pelotella palkkatyöläisiä tekemällä työ hyvin ja kertoa heille että saat heidän paikkansa jos työ luistaa hyvin.
Ehdotus on typerä ja lähinnä peite ehdototus sille edelliselle typeryydelle. Työministerikin lähti Usaan pakoon kun ei kehtaa lukea idiootteja päätöksiään
:D, Mun ent työpaikalla laitettiin vajaakuntoiset tekemään 50 % työaikaa. Ne jotka saivat työkykyarvioinnista hyvät pisteet sitten savustettiin ulos. Itkettäis jos ei naurattais. T, Neurologin testit läpikäynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle tarjottiin juuri Spring Housen yksilövalmennusta jossa viilataan cv:ta, etsitään vahvuuksia ja haetaan piilotyöpaikkoja. Tämä on tarkoitettu vain akateemisille työnhakijoille.
Jos sä Merjamerkantti jäät työttömäksi, niin sä menet kaupan kassalle vaikka kuinka olisit reittä pitkin edennyt johtaja.
Tervemenoa vaan sinne valmennukseen. Cv:stä etsitään kirjoitusvirheet ja kömpelöt lauseet (jos jollain lukihäiriöisellä tms. sattuu niitä olemaan), vahvuuksia etsitään askartelemalla ja piilotyöpaikkojen haku tarkoittaa netissä surffaamista ja avointen hakemusten laittoa tällä tavoin itse löydettyihin firmoihin. Tosi hyödyllistä, kokemusta on.
Ei ole lukihäiriötä. Kerron täällä sitten mitä paskarreltiin aikamme kuluksi.
Vierailija kirjoitti:
Täähän tulee vain niille jotka muutoin laitetaan kuntouttavaan. Kuntouttavaan ei voi tervettä työtöntä laittaa. Ei edes pitkäaikaistyötöntä. Pitkäaikaistyöttömyys ei ole sairaus tai vamma tai muu sellainen joka estää henkilön tekemästä normaali työtä.
Eli tää on vajaakuntoisille tarkoitettua. 4tuntia kerran viikossa on pienin määrä minkä joutuu tekemään. Esim kaupassa voitas sellasta käyttää kuorman purkuun. Mutta kun muutaman kerran purkaa väärin niin eiköhän ahneempi kauppias opi. Tai sitten kannattaa pelotella palkkatyöläisiä tekemällä työ hyvin ja kertoa heille että saat heidän paikkansa jos työ luistaa hyvin.
Ehdotus on typerä ja lähinnä peite ehdototus sille edelliselle typeryydelle. Työministerikin lähti Usaan pakoon kun ei kehtaa lukea idiootteja päätöksiään
Meidän kunnassa laitetaan pitkäaikaistyöttömiä kuntouttavaan työtoimintaan vaikka täysin terveitä olisivat, jopa kahdeksikymmeneksineljäksi kuukaudeksi putkeen. Kuusi tuntia päivässä, neljänä päivänä viikossa.
Ei mitään tapaamista jossa olisi sosiaalityöntekijä mukana eikä työtöntä kuulla.
Kysyin koska on tullut muutos lakiin niin kuulemma "aina on ollut niin".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä vittua tämä on? Haistakaa vittu!
Itse äänistitte, älkää itkekö.
Minä en noita vitun kusipäitä ole äänestänyt, tekisi mieli hakata niistä paskat pihalle. SAATANA!
Vierailija kirjoitti:
Eli kommunismia. Kaikille sama palkka.
Kommareiden juoni Suomen kukistamiseksi. Pian jokaisella alalla tehdään töitä työttömyystuella. Lääkärit työttömyystuella ja politiikotkin tukien varaan jokaiselle sama raha.
Voiko työnantaja järjetää työntekijälle karenssin?,eli jos orja ei olekaan täydellinen niin ilmoittaa vaan työkkäriin että ihan paska työntekijä ja siitä tulee karenssi?
Aika moni aina valittaa siitä että jotkut saa "hirveesti rahaa tekemättä mitään" eli esim minä noin 400 e kuussa, voin mä mennä johonkin yritykseen viemään paikan ns oikealta työntekijältä, tuossahan ehdotuksessa saan siis enemmän rahaa, niin se valittaja voi sitten itse puolestaan mennä toiseen yritykseen sillä jättimäisellä työttömyyskorvauksella ja on varmasti tyytyväinen.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitä sitten enää maksaa palkkaa yhtään kellekään? Hyvin tulee jokainen suomalainen toimeen sillä peruspäivärahalla.
Oikeasti nyt... Mitä iloa kansalle on suomalaisten yritysten pärjäämisessä globaaleilla markkinoilla, jos siitä ei hyödy kukaan muu kuin yritysten omistajat, jotka monet eivät maksa edes veroja Suomeen? Minulle ainakin on ihan sama saako tuotteita myydyksi kiinalainen vaiko suomalainen firma, jos en itse hyödy kummassakaan tapauksessa, en palkkapussissa enkä verorahoilla tuotettuina palveluina.
Valtion suurin tulolähde on työn verotus ja kulutusverotus. Jos me kaikki aletaan tekemään töitä 1000 euron palkalla niin kotimainen kysyntä laskee ja seuraa konkursseja ja kunnan/valtion verotulot laskevat dramaattisesti.Sääli kun tuo vasemmisto on vaan kiinnostunut pilipaliukkojen oikeuksista.
Vierailija kirjoitti:
Ihan turha ihmetellä jatkossa miksei suomalaiset yritykset menesty, innovoi tai mitään muutakaan kun työntekijäportaassa häärää kouluttamaton väki palkatta. Ei tule enää työnantajauskollisuutta, ei kiinnostusta siihen miten yrityksellä menee eikä mitään muutakaan kuin omistajaportaan osinkojen valuminen veroparatiiseihin. Tämän lisäksi nuo osingot tulevat laskemaan jyrkästi kun tavallisella mattimeikäläisellä ei ole varaa tai haluakaan ostaa yhtään mitään nollapalkallaan.
On siinä kunnioitettava tavoite meidän hallituksella.
Olet väärässä. Tietenkin koulutetut tekevät ne samat työt kuin ennenkin, mutta ensin yt ja sen jälkeen takaisin harjoittelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehdotus on typerä ja lähinnä peite ehdototus sille edelliselle typeryydelle. Työministerikin lähti Usaan pakoon kun ei kehtaa lukea idiootteja päätöksiäänMeidän kunnassa laitetaan pitkäaikaistyöttömiä kuntouttavaan työtoimintaan vaikka täysin terveitä olisivat, jopa kahdeksikymmeneksineljäksi kuukaudeksi putkeen. Kuusi tuntia päivässä, neljänä päivänä viikossa.
Ei mitään tapaamista jossa olisi sosiaalityöntekijä mukana eikä työtöntä kuulla.
Kysyin koska on tullut muutos lakiin niin kuulemma "aina on ollut niin".
Mä en ole pitkäaikaistyötön. Olen maksanut myös eläkettä pidempään kuin moni ikäiseni äiti. Täysin en ole musertunut ja siksi vielä henki pihisee. Täältä pesee! ;-D
Vierailija kirjoitti:
Joku kirjoitti näin: "YKn määritelmien mukaan orjuus on työtä, jota ei voi valita, johon ei voi vaikuttaa, jota on pakko tehdä ja josta ei voi kieltäytyä."
Ja siltähän tämä touhu kieltämättä vaikuttaa yhä enemmän ja enemmän.
YK on vihervasemmistolaisten häriköintijärjestö. Onneksi Trump leikkaa siltä tuet pois. Samaa tukien leikkaamista voisi kokeilla myös kotimaisille vetelehtijöille. Ehkäpä sitten työ alkaisi maistua vaikka vähän järkevämmälläkin palkalla!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitä sitten enää maksaa palkkaa yhtään kellekään? Hyvin tulee jokainen suomalainen toimeen sillä peruspäivärahalla.
Oikeasti nyt... Mitä iloa kansalle on suomalaisten yritysten pärjäämisessä globaaleilla markkinoilla, jos siitä ei hyödy kukaan muu kuin yritysten omistajat, jotka monet eivät maksa edes veroja Suomeen? Minulle ainakin on ihan sama saako tuotteita myydyksi kiinalainen vaiko suomalainen firma, jos en itse hyödy kummassakaan tapauksessa, en palkkapussissa enkä verorahoilla tuotettuina palveluina.
Valtion suurin tulolähde on työn verotus ja kulutusverotus. Jos me kaikki aletaan tekemään töitä 1000 euron palkalla niin kotimainen kysyntä laskee ja seuraa konkursseja ja kunnan/valtion verotulot laskevat dramaattisesti.Sääli kun tuo vasemmisto on vaan kiinnostunut pilipaliukkojen oikeuksista.
Buahhhhaaaaaaaa...vituttaako nyt kun äänestit Perssuomalaisia? Muista äänestä niitä myös ensi vaaleissa, saat mitä tilaat.
Vierailija kirjoitti:
Voiko työnantaja järjetää työntekijälle karenssin?,eli jos orja ei olekaan täydellinen niin ilmoittaa vaan työkkäriin että ihan paska työntekijä ja siitä tulee karenssi?
Toki vittumainen ihminen voi järjestää muille mitä vain. Ainoa vain että karenssin aikana saa sitten toimeentulotukea jopa enemmän jos on lapsi huollettavana. Että noidat voi tehdä mitä vain mutta parempi olis jos hyppäisivät junan alle. Ilkeä orjapiiskuri vois vaikka kuolla pahuuteensa.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on erittäin hyvä idea. Noinhan saa harjoittelijan tekemään pitempää päivää ja keskittymään työtehtäviinsä.
Vierailija kirjoitti:
Oletko sä kännissä vai et muuten vaan osaa suomea?
Pieni lainaus yhdestä blogista aikana, jolloin Jokelan koulusurmat tapahtuivat:
"Elämme yhteiskunnassa, jossa atavistinen saalistusvietti on korotettu hyveeksi ja kaiken mittapuuksi. Sitä kutsutaan kilpailuksi ja se on virallinen valtiouskonto. Kilpailu, suorittaminen ja alistaminen on pyhä kolminaisuutemme. Alista tai tule alistetuksi."
Onko mikään muuttunut?