Työttömät palkatta töihin yrityksiin – hallitus esittää kokeilua
Kommentit (316)
Aika uskomatonta tää alkaa kyllä olla, ja samalla IS etusivulla uutinen:
http://www.is.fi/kotimaa/art-2000005216375.html
Näiden ei tarvitse toki osallistua kikyhykynollalinjatalkoisiin.
Eikö tuota voisi ajatella ns. Työharjoitteluna? Itse olen harjottelussa osana koulun opintoja, ja saan "vain" vähän alle 420 e/per kuukausi opinto- ja asumistukea. Käyn osa-aikatöissä kerran viikossa ansaitsemassa rahaa ruokaan ja sähkö-puhelin-vesimaksuun. Toki omaan säästöjä viime kesältä. Miksi opiskelijat saa kituutella pienellä tuella, kun työttömät saa satasia enemmän istumalla perseellänsä kotona?
Minä kostaisin tuon. Jos minua yritetään pakottaa, niin ehdotan että menen kahvioon/ruokalaan. Siellä sitten kahviossa minun taskusta lipsahtaa ulostuslääkettä myytävän kahvin sekaan. Toistuvasti. On nopeasti paikan maine pilalla ja konkurssi edessä.
En helvetissä alistu ilman kostotoimenpiteitä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä vittua tämä on? Haistakaa vittu!
Itse äänistitte, älkää itkekö.
Vierailija kirjoitti:
Eikö tuota voisi ajatella ns. Työharjoitteluna? Itse olen harjottelussa osana koulun opintoja, ja saan "vain" vähän alle 420 e/per kuukausi opinto- ja asumistukea. Käyn osa-aikatöissä kerran viikossa ansaitsemassa rahaa ruokaan ja sähkö-puhelin-vesimaksuun. Toki omaan säästöjä viime kesältä. Miksi opiskelijat saa kituutella pienellä tuella, kun työttömät saa satasia enemmän istumalla perseellänsä kotona?
Loputon työharjoittelu? Mieti nyt vähän. Ei näitä ihmisiä tulla palkkaamaan koskaan normipalkalla.
Vierailija kirjoitti:
Että oikein perseellänsä istutaan kotona? Oletko ihan viisas?
Kävikö viisaassa mielessäsi että -- suurin osa-- työnhakijoista on toki opiskellut itselleen ammatin ja kituuttanut aikanaan olettaen että se kannattaa. Tai vaihtoehtoisesti monella niskassa opintolainat ja sinnittelevät työmarkkintuella.
tämä on aivan loistava idea
työttömät pääsevät aivan suoraan esittämään työmotivaatiotaan yrityksille joten kukaan ei jää paitsioon jos vaikka hakemuspaperi ei olisikaan parasta laatua
Vierailija kirjoitti:
Tästä alkoi suomalaisen työvoiman palkkojen lopullinen romahdus. Eihön kukaan maksa kunnon palkkaa kun saa liki ilmaisen työntekijän tilalle. Ostovoima on mennyttä.
Suomalainen osaaminen ale-laariin.
Tai vielä alentavampaa -- ilmaisjakeluun!!!
Tekisin kaiken hitaaaaasti ja huonosti. Voi voi, kun eihän sitä nyt tyhmältä orjalta voi vaatia normaalia työpanosta. Vaatisin jatkuvasti ohjausta ja neuvontaa. Yksin en kykenisi mihinkään. Ahdistuisin ja masentuisin, itkisin työpaikalla ja joutuisin sairauslomalle. Mielenterveys menisi ja edessä olisi eläke.
En halua, että verorahojakin käytetään tämän moraalittoman ja rikollisen hallituksen työllistämistemppuihin!!Yhä hullumpia ehdotuksia tulee liukuhihnalta. Avohoitopotilaat ovat vauhdissa. Veronmaksajien rahoilla yrittäjät käärivät voittoja! Voitto on sataprosenttisesti ja työntekijäkeskusjärjestöt nolla, kun valtion rahoilla puffataan ilmaistyöntekijät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkemmin ajatellen idea on hyvä. Se ehkäisee syrjäytymistä, kun on osallistuttava yhteisön toimintaan ja sosialisoimaan. Se, että sohvalla makaamalla saa rahaa on vain kaunis ajatus nykyään. Ajat muuttuu.
Miten ehkäisee syrjäytymistä että muut työpaikalla saavat kunnon palkan ja muut edut, itse et tule korvauksellasi kummoisesti toimeen etkä saa mitään normaaliin työsuhteeseen kuuluvia etuja?
Et edes varsinaisesti kuulu työporukkaan.
Teet täysipäiväisesti töitä mutta et pysty ostamaan siitä saamallasi korvauksella mitään, hyvä kun laskut saat maksettua.
"Kuinkas monta orjaa tänä vuonna otetaan"
(Paskamaha pomo työkokeilijoista joita työkkäri auliisti tyrkyttää, uhkaillen karenssilla ellei totella.)
Vierailija kirjoitti:
Aika monet iäkkäämmistä työttömistä ovat aikanaan opiskelleet lainarahalla, olleet työharjoitteluissa ja mahdollisesti on useampikin tutkinto takana, ja vuosikymmenten työkokemus. Jotain suhteellisuudentajua sentään.
Tämä hallitus suoltaa aina vaan järjettömämpiä ideoita ja ajatuksia. Joku ennusti Sipilän olevan Suomen historian vaarallisin pääministeri ja sitähän tuo hallituksineen todellakin on. Ja nyt on vasta puoliväli käsillä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi opiskelijat saa kituutella pienellä tuella, kun työttömät saa satasia enemmän istumalla perseellänsä kotona?
Tiedätkö kuinka paljon koulutuksesi yhteiskunnalle kustantaa?! Niin, siksi. Ole tyytyväinen, että saat mitään. Työttömät ovat velvollisia menemään töihin paikan löydyttyä opiskelija ei, eikä todellakaan ole tavallista, että työttömät "istuvat perseellänsä kotona".
tässä ehdotuksessa ei ole yhtään huonoa puolta työttömien kannalta
tämä älämölö mitä nytkin palstalle suolletaan on vain osoitus siitä että se todellakin on totta että suurin syy työttömyyteen on oma laiskuus
lisää tällaisia toimenpiteitä!
Vierailija kirjoitti:
Loputon työharjoittelu? Mieti nyt vähän. Ei näitä ihmisiä tulla palkkaamaan koskaan normipalkalla.
Ei, en ajatellut tuon olevan "loputon" ratkaisu, todellakaan. En minäkään haluaisi olla koko loppu elämäni harjottelussa oleva opiskelija. Lähinnä vain, että CV:ssä lukisi muutakin kuin tyhjää vuosilta x ja y. Itse olen suoritan siis ylimääräistä harjottelua loppuopintojeni aikana, koska haluan sitä työKOKEMUSTA omalta alalta. Mutta joo, ihan hyviä pointteja on tullut tässä keskustelussa siitä, kuinka yritykset saattaa käyttää tätä artikkelin juttua hyväkseen..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika monet iäkkäämmistä työttömistä ovat aikanaan opiskelleet lainarahalla, olleet työharjoitteluissa ja mahdollisesti on useampikin tutkinto takana, ja vuosikymmenten työkokemus. Jotain suhteellisuudentajua sentään.
Tippaakaan ei arvosteta ponnisteluja ja uhrauksia joita tehty ennen työnhakijaksi joutumista!
Kuinka voidaan olla noin härskejä ja törkeitä !
Vierailija kirjoitti:
tässä ehdotuksessa ei ole yhtään huonoa puolta työttömien kannalta
tämä älämölö mitä nytkin palstalle suolletaan on vain osoitus siitä että se todellakin on totta että suurin syy työttömyyteen on oma laiskuus
lisää tällaisia toimenpiteitä!
t. suurten ikäluokkien kaiken kuppaava eläkeläinen
Vierailija kirjoitti:
Hallituksen toimet saavat yhä epämääräisempiä piirteitä. Asteittain mennään näköjään orjuuteen. Maksuhäiriöt, rikokset, murhat ja itsemurhat ainakin tulevat lisääntymään.
Tyhmästä hallituksesta kärsii koko kansa.
Hän joka keksi täysin ääliömäisen käsitteen "aktivointi",
voisi aivan vapaasti vihdoinkin aktivoida nyt itsensä ja työntää ko. ääliökäsitteen sinne minne aurinko ei paista.