Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työttömät palkatta töihin yrityksiin – hallitus esittää kokeilua

Kommentit (316)

Vierailija
21/316 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan ne nyt miettinyt tuon asian ihan loppuun? Ajatuksena kiva että pitkäaikaistyötön saa aktivointiavmutta tuo malli menee lopulta siihen ettei yritykset enää palkkaa ketään kun saa ilmaista työvoimaa

Hän joka keksi täysin ääliömäisen käsitteen "aktivointi",

voisi aivan vapaasti vihdoinkin aktivoida nyt itsensä ja työntää ko. ääliökäsitteen sinne minne aurinko ei paista.

Vierailija
22/316 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika uskomatonta tää alkaa kyllä olla, ja samalla IS etusivulla uutinen:

http://www.is.fi/kotimaa/art-2000005216375.html

Näiden ei tarvitse toki osallistua kikyhykynollalinjatalkoisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/316 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuota voisi ajatella ns. Työharjoitteluna? Itse olen harjottelussa osana koulun opintoja, ja saan "vain" vähän alle 420 e/per kuukausi opinto- ja asumistukea. Käyn osa-aikatöissä kerran viikossa ansaitsemassa rahaa ruokaan ja sähkö-puhelin-vesimaksuun. Toki omaan säästöjä viime kesältä. Miksi opiskelijat saa kituutella pienellä tuella, kun työttömät saa satasia enemmän istumalla perseellänsä kotona?

Vierailija
24/316 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kostaisin tuon. Jos minua yritetään pakottaa, niin ehdotan että menen kahvioon/ruokalaan. Siellä sitten kahviossa minun taskusta lipsahtaa ulostuslääkettä myytävän kahvin sekaan. Toistuvasti. On nopeasti paikan maine pilalla ja konkurssi edessä.

En helvetissä alistu ilman kostotoimenpiteitä.

Vierailija
25/316 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä vittua tämä on? Haistakaa vittu!

Itse äänistitte, älkää itkekö.

Vierailija
26/316 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö tuota voisi ajatella ns. Työharjoitteluna? Itse olen harjottelussa osana koulun opintoja, ja saan "vain" vähän alle 420 e/per kuukausi opinto- ja asumistukea. Käyn osa-aikatöissä kerran viikossa ansaitsemassa rahaa ruokaan ja sähkö-puhelin-vesimaksuun. Toki omaan säästöjä viime kesältä. Miksi opiskelijat saa kituutella pienellä tuella, kun työttömät saa satasia enemmän istumalla perseellänsä kotona?

Loputon työharjoittelu? Mieti nyt vähän. Ei näitä ihmisiä tulla palkkaamaan koskaan normipalkalla.

Vierailija
27/316 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että oikein perseellänsä istutaan kotona? Oletko ihan viisas?

Kävikö viisaassa mielessäsi että -- suurin osa--  työnhakijoista on toki opiskellut itselleen ammatin ja kituuttanut aikanaan olettaen että se kannattaa. Tai vaihtoehtoisesti monella niskassa opintolainat ja sinnittelevät työmarkkintuella.

Vierailija
28/316 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä on aivan loistava idea

työttömät pääsevät aivan suoraan esittämään työmotivaatiotaan yrityksille joten kukaan ei jää paitsioon jos vaikka hakemuspaperi ei olisikaan parasta laatua

Vierailija
29/316 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä alkoi suomalaisen työvoiman palkkojen lopullinen romahdus. Eihön kukaan maksa kunnon palkkaa kun saa liki ilmaisen työntekijän tilalle. Ostovoima on mennyttä.

Suomalainen osaaminen ale-laariin.

Tai vielä alentavampaa -- ilmaisjakeluun!!!

Vierailija
30/316 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin kaiken hitaaaaasti ja huonosti. Voi voi, kun eihän sitä nyt tyhmältä orjalta voi vaatia normaalia työpanosta. Vaatisin jatkuvasti ohjausta ja neuvontaa. Yksin en kykenisi mihinkään. Ahdistuisin ja masentuisin, itkisin työpaikalla ja joutuisin sairauslomalle. Mielenterveys menisi ja edessä olisi eläke.

Vierailija
31/316 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua, että verorahojakin käytetään tämän moraalittoman ja rikollisen hallituksen työllistämistemppuihin!!Yhä hullumpia ehdotuksia tulee liukuhihnalta. Avohoitopotilaat ovat vauhdissa. Veronmaksajien rahoilla yrittäjät käärivät voittoja! Voitto on sataprosenttisesti ja työntekijäkeskusjärjestöt nolla, kun valtion rahoilla puffataan ilmaistyöntekijät.

Vierailija
32/316 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkemmin ajatellen idea on hyvä. Se ehkäisee syrjäytymistä, kun on osallistuttava yhteisön toimintaan ja sosialisoimaan. Se, että sohvalla makaamalla saa rahaa on vain kaunis ajatus nykyään. Ajat muuttuu.

Miten ehkäisee syrjäytymistä että muut työpaikalla saavat kunnon palkan ja muut edut, itse et tule korvauksellasi kummoisesti toimeen etkä saa mitään normaaliin työsuhteeseen kuuluvia etuja? 

Et edes varsinaisesti kuulu työporukkaan.

Teet täysipäiväisesti töitä mutta et pysty ostamaan siitä saamallasi korvauksella mitään, hyvä kun laskut saat maksettua.

"Kuinkas monta orjaa tänä vuonna otetaan"

(Paskamaha pomo työkokeilijoista joita työkkäri auliisti tyrkyttää, uhkaillen karenssilla ellei totella.)

Vierailija
33/316 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika monet iäkkäämmistä työttömistä ovat aikanaan opiskelleet lainarahalla, olleet työharjoitteluissa ja mahdollisesti on useampikin tutkinto takana, ja vuosikymmenten työkokemus. Jotain suhteellisuudentajua sentään.

Vierailija
34/316 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä hallitus suoltaa aina vaan järjettömämpiä ideoita ja ajatuksia. Joku ennusti Sipilän olevan Suomen historian vaarallisin pääministeri ja sitähän tuo hallituksineen todellakin on. Ja nyt on vasta puoliväli käsillä.

Vierailija
35/316 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi opiskelijat saa kituutella pienellä tuella, kun työttömät saa satasia enemmän istumalla perseellänsä kotona?

Tiedätkö kuinka paljon koulutuksesi yhteiskunnalle kustantaa?! Niin, siksi. Ole tyytyväinen, että saat mitään. Työttömät ovat velvollisia menemään töihin paikan löydyttyä opiskelija ei, eikä todellakaan ole tavallista, että työttömät "istuvat perseellänsä kotona".

Vierailija
36/316 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä ehdotuksessa ei ole yhtään huonoa puolta työttömien kannalta

tämä älämölö mitä nytkin palstalle suolletaan on vain osoitus siitä että se todellakin on totta että suurin syy työttömyyteen on oma laiskuus

lisää tällaisia toimenpiteitä!

Vierailija
37/316 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loputon työharjoittelu? Mieti nyt vähän. Ei näitä ihmisiä tulla palkkaamaan koskaan normipalkalla.

Ei, en ajatellut tuon olevan "loputon" ratkaisu, todellakaan. En minäkään haluaisi olla koko loppu elämäni harjottelussa oleva opiskelija. Lähinnä vain, että CV:ssä lukisi muutakin kuin tyhjää vuosilta x ja y. Itse olen suoritan siis ylimääräistä harjottelua loppuopintojeni aikana, koska haluan sitä työKOKEMUSTA omalta alalta. Mutta joo, ihan hyviä pointteja on tullut tässä keskustelussa siitä, kuinka yritykset saattaa käyttää tätä artikkelin juttua hyväkseen..

Vierailija
38/316 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika monet iäkkäämmistä työttömistä ovat aikanaan opiskelleet lainarahalla, olleet työharjoitteluissa ja mahdollisesti on useampikin tutkinto takana, ja vuosikymmenten työkokemus. Jotain suhteellisuudentajua sentään.

Tippaakaan ei arvosteta ponnisteluja ja uhrauksia  joita tehty ennen työnhakijaksi joutumista!

Kuinka voidaan olla noin härskejä ja törkeitä !

Vierailija
39/316 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tässä ehdotuksessa ei ole yhtään huonoa puolta työttömien kannalta

tämä älämölö mitä nytkin palstalle suolletaan on vain osoitus siitä että se todellakin on totta että suurin syy työttömyyteen on oma laiskuus

lisää tällaisia toimenpiteitä!

t. suurten ikäluokkien kaiken kuppaava eläkeläinen

Vierailija
40/316 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hallituksen toimet saavat yhä epämääräisempiä piirteitä. Asteittain mennään näköjään orjuuteen. Maksuhäiriöt, rikokset, murhat ja itsemurhat ainakin tulevat lisääntymään.

Tyhmästä hallituksesta kärsii koko kansa.