Moumou-Iinan parisuhde
En löytänyt ajankohtaista Moumou-ketjua joten aloitan uuden tästä aiheesta. Lukiko kukaan muu Bebe au Laitin uusinta tekstiä miehestä, joka tuotti Iinalle pettymyksen ja aiheutti pahaa mieltä?
Tällä palstallahan on usein ihmetelty sitä, miten Iinan miehestä tulee blogin perusteella niin huono kuva. Olen nyt kyllä samaa mieltä. Iina kirjoittaa, että riita on jo sovittu ja sille on naurettukin, mutta hän nyt vaan haluaa kertoa tarinan blogissakin, "oksentaa" sen ulos. Pelkään että se kertomisen tarve tulee siitä, että noita on tapahtunut niin paljon että mitta alkaa täyttyä...
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvin pystyin taaperon äitinä samaistumaan tilanteeseen. Täällä olleiden kauhistelujen perusteella odotin jotain paljon dramaattisempaa. En pitänyt kovin yksityisenä riitana vaan tavallisena arjen tilanteena, joita pikkulapsiperheessä välillä vain tulee, kun kommunikaatio pettää. Osa tääklä olevista kommenteista tuntuu vähän naiiveilta ja tekopyhiltä.
Varmasti ajoittain tuollaista tapahtuu perheessä kuin perheessä, mutta Iina on useita kertoja tilittänyt miten mies loukkaa häntä, ei osallistu, rikkoo lupauksia, on välinpitämätön... Jos tilanne on Iinalle niin raskas että pitää "oksentaa ulos" blogiin ne asiat, niin ei kuulosta hyvältä. Ja jos ne jutut ovat totta, niin mies vaikuttaa sen verran epäloogiselta käytöksessään etten itse kestäisi. Esim. tämä viimeisin, jossa mies on luvannut olla töissä samaan aikaan kun on luvannut hakea puolisonsa ja lapsensa tapahtumasta.
Kerran Iina kirjoitti, miten pelkää mennä miehen kanssa treffeille, sillä ei enää tiedä onko heillä mitään puhuttavaa toisilleen. Ei sekään kuulostanut siltä, että hänellä olisi turvallinen olo parisuhteessaan.
Ja tuo, ettet kestäisi moista epäloogisuutta kuin kuvattu episodi, niin pakko sanoa että paljon pahempiakin kommelluksia tulee arjessa vastaan, kun molemmat ovat kiireisiä ja väsyneitä. Eri asia tietenkin, jos aina käy noin, mutta vahinkoja vain tapahtuu eikä heti voi vain olla että "en kestä".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvin pystyin taaperon äitinä samaistumaan tilanteeseen. Täällä olleiden kauhistelujen perusteella odotin jotain paljon dramaattisempaa. En pitänyt kovin yksityisenä riitana vaan tavallisena arjen tilanteena, joita pikkulapsiperheessä välillä vain tulee, kun kommunikaatio pettää. Osa tääklä olevista kommenteista tuntuu vähän naiiveilta ja tekopyhiltä.
Varmasti ajoittain tuollaista tapahtuu perheessä kuin perheessä, mutta Iina on useita kertoja tilittänyt miten mies loukkaa häntä, ei osallistu, rikkoo lupauksia, on välinpitämätön... Jos tilanne on Iinalle niin raskas että pitää "oksentaa ulos" blogiin ne asiat, niin ei kuulosta hyvältä. Ja jos ne jutut ovat totta, niin mies vaikuttaa sen verran epäloogiselta käytöksessään etten itse kestäisi. Esim. tämä viimeisin, jossa mies on luvannut olla töissä samaan aikaan kun on luvannut hakea puolisonsa ja lapsensa tapahtumasta.
Kerran Iina kirjoitti, miten pelkää mennä miehen kanssa treffeille, sillä ei enää tiedä onko heillä mitään puhuttavaa toisilleen. Ei sekään kuulostanut siltä, että hänellä olisi turvallinen olo parisuhteessaan.
Tuo, että pelottaa löytyykö yhteistä puheenaihetta, kuulostaa myös ihan tavalliselta pikkulapsivaiheen "pelolta", kun arki on hektistä ja kaikki pyörii käytännössä lapsen ehdoilla. Kaksin ollessa saattaa arveluttaa, että osataanko enää olla muuta kuin isi ja äiti, mikä on aivan normaalia jälleen. Moni täällä ei tajua, miten vaativaa elämä pukkulapsiperheessä välillä on, varsinkin jos yhteinen aika on kortilla. Kaiken voi toki pyrkiä ylianalysoimaan ja esittää "huolestunutta" samalla kun märehtii toisten parisuhdetta av:llä.
Minä kirjoitin tuon lainaamasi viestin. Olet varmasti oikeassa, että Iinan pelko on ihan normaali. Mikään ei silti poista sitä tosiasiaa, että mikäli Iina ei röyhkeästi liioittele / valehtele kertoessaan miehensä tempuista (eikä varmaan edes ole raportoinut niistä kaikkia), niin minun käsitykseni mukaan häntä kohdellaan huonosti. Huonommin kuin mitä minä haluaisin parisuhteessa sietää. Ja minulla on kyllä lapsi. En itse kokenut pikkulapsiaikaa erityisen raskaaksi parisuhteelle, mutta onnekseni minulla onkin erittäin kiltti ja osallistuva mies, joka ei unohtanut minuakaan missään vaiheessa.
Olen lukenut Iinaa koskevia ketjuja pitkään, eikä mielestäni niissä ole ylianalysointia, vaan asiallista ihmettelyä hänen itsensä kertomista asioista. Olen seurannut Iinan blogeja vuosikausia, ja hän on yksi ylivoimaisista suosikeistani. En voi puhua muiden puolesta, mutta minä en ainakaan esitä huolestunutta, vaan olen välillä ollut sitä ihan oikeasti.
Vierailija kirjoitti:
Ot, en ole käynyt Iinan blogissa äitiytymisen jälkeen...jessus että hän on tätiytynyt! On leikattu tätitukka, painoa on tullut lisää (vaikkei ylipanoinen varmasti ole vieläkään), pukeutumistyyli on suunnilleen sama kuin ennenkin mutta erityisen raikashan sekään ei ole ollut.
Muuten, musta on jotenkin hirveän tyylitöntä valittaa parisuhdeongelmistaan netissä. Jos on ongelmia, ne pitäisi pystyä puhumaan kotona selviksi. Jos eivät selvene, niin sitten miettiä haluaako erota vai hyväksyykö toisen viat ja käytöksen. Vaikka miehessä olisi vika, niin epäreilua blogata siitä koska mieshän ei pysty puolustautumaan yhtä näkyvästi. Tai jos pystyisi, saataisiin julkinen perheriita, ja nehän vasta classyja ovatkin.
Huomaa miten silmä on tottunut vain superhoikkiin bloggareihin kun tuollainen "tavallinen vartalo" oikein pistää silmään. Harmi, ettei bloggari pukeudu eri tavalla koska olisi kiva nähdä nuo reidet ja jalat monenlaisissa tyyleissä ja asuissa. Nyt tulee mm. mekkokuvista fiilis, että sääriä yritetään peitellä asettelemalla ne tietyllä tavalla ja mitä ihmeen mustat sukkahousut -pakkomielle hänellä on?
Eipä noita jalkoja pysty peittämään muulla kuin maksimekolla. Iäksi tosiaan voisi arvailla pitkästi yli kolmen kymmenen.
Minkähän koon housuja hän käyttää? Pitäisi ostaa farkut enkä tiedä kokoani. Ja eikö hän ole jo kolmikymppinen?
Vierailija kirjoitti:
Minkähän koon housuja hän käyttää? Pitäisi ostaa farkut enkä tiedä kokoani. Ja eikö hän ole jo kolmikymppinen?
34" luulisin ja usko tai älä niin se on alle kolmekymppinen.
Raikun instassa viimeisin kuva Iinasta ja kuvassa lukee End of this chapter.
Vierailija kirjoitti:
No olisipa ikävä tapa ilmoittaa erosta. En silti usko että kyse on siitä. Juurihan Iina kirjoitti miten haluaa valita juuri tämän miehen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No olisipa ikävä tapa ilmoittaa erosta. En silti usko että kyse on siitä. Juurihan Iina kirjoitti miten haluaa valita juuri tämän miehen.
Mutta haluaako mies valita Iinan?
Vierailija kirjoitti:
Mikä sen miehen insta on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö, kuva otettu ajat sitten eikä tuo mikään eroilmoitus ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuva on vanha, mutta miksi tuo on nyt pitänyt postata ja tuolla tekstillä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuva on vanha, mutta miksi tuo on nyt pitänyt postata ja tuolla tekstillä?
On se sentään jo 3 viikkoa sitten postattu, ja Iinan kirjoitus on uudempi, joten eivät varmasti ole eronneet.
Onko moumou eronnut? Puhuu bebe au laitin puolella blogin lopetuksessa, että HÄN ja NÖPSY (kaksistaan??) jatkaa matkaa; "Me jatketaan tästä kokemusta rikkaampina, Nöpsy ja minä." Vai viittaako vain blogin lopetukseen, sillä blogihan kertoi vain hänestä ja pojasta.
Minusta on alusta asti tuntunut siltä, että Moukku alkoi leikkimään perhettä melko vastahakoisen miehen kanssa. Sitten tuli raskaus ja kaikki ja mies ei ole vaan saanut sanottua että sori, tää ei ole kyllä minun juttu. Olen itsekin roikkunut joskus todella ihastuneena vastaavassa tilanteessa, tokikaan se ei mennyt mihinkään lapsien tekemiseen asti vaan tulin järkiini. Sitä vaan niin kovasti haluaisi että tämä olisi nyt se ja rakentaa mielessään sitä unelmakuvaansa, eikä tajua että toinen on mukana vaan siksi ettei ole parempaakaan keksinyt.
Aloitukset aina poistuu nopeasti, joten kysyn täälä:
Onko Iina mennyt naimisiin?
Puhuu yhdessä ig kuvassa "husband" eli AVIOmiehestä
Siinä perheessä vain miehellä on elämä.