Kysymys toimeentulotuesta
Saan kelan työttömyyskassan ja asumistuen,eli elän tuen avuilla.Saamani tuki menee vuokraan,ruokamenoihin ja laskuihin.Karkeasti saan tukia noin 500e+320e yhteensä.En pysty maksamaan kaikkia laskujani ja olen joutunut siirtämään eräpäivää seuraavaan kuuhun kun taas saan tuen Kelalta.Minulla ei ole säästöjä enkä saa tutuilta apuja.Käsittääkseni toimeentulotukea haetaan vain ääritapauksissa esim.jos on ulosotossa tai yksinhuoltajana.Voinko siis hakea ttt tässä tilanteessa vaikka asun yksin?
Kommentit (25)
Työnarttu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saan kelan työttömyyskassan ja asumistuen,eli elän tuen avuilla.Saamani tuki menee vuokraan,ruokamenoihin ja laskuihin.Karkeasti saan tukia noin 500e+320e yhteensä.En pysty maksamaan kaikkia laskujani ja olen joutunut siirtämään eräpäivää seuraavaan kuuhun kun taas saan tuen Kelalta.Minulla ei ole säästöjä enkä saa tutuilta apuja.Käsittääkseni toimeentulotukea haetaan vain ääritapauksissa esim.jos on ulosotossa tai yksinhuoltajana.Voinko siis hakea ttt tässä tilanteessa vaikka asun yksin?
Jännä juttu. Olen töissä kasvihuoneella ja saan kuussa melkein saman verran palkkaa kuin sinä saat rahaa tuista.
Saat siis olla päivät tekemättä yhtään mitään ja saat rahat käyttöösi?
Miksi minulla on niin huono palkka?
Olen päivän jälkeen hyvin väsynyt ja viikonloppuisinkin todella väsynyt. Sinä varmasti jakselet hyvin kun et tee mitään kormittavaa.
Jos teet täyttä työpäivää ja täyttä työviikkoa, ota yhteyttä oman alasi liittoon. Ei ole laillinen palkka tuollainen. Sua kusetetaan pahasti.
Hoi kaikki pienipalkkaiset, ennen kuin hermostutte ap:lle ja muille toimeentulotuen/asumistuen nostajille, niin huomioikaa, että monella teistäkin olisi tod.näk. oikeus asumistukeen... Eri asia tietenkin jos palkka on pari tonnia ja omien elämänvalintojen takia kuukausittain menee myös se pari tonnia, niin silloin ei olla enää systeemin silmissä köyhiä, mutta esim. 1100-1300 kk-palkalla asumistuki on vielä ihan vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huh 820 euroa/kk. käteen. Ei ei tässä ole mitään järkeä.
Tuostahan ei varmaan mene yhtään vuokraankaan..?
Tästä summasta maksetaan nimenomaan vuokra+ kuukaudessa käyttämäsi ruoka sekä muut asumiskulut.Ei tästä summasta silloin jää hirveästi käteen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huh 820 euroa/kk. käteen. Ei ei tässä ole mitään järkeä.
Siitä ap maksaa vuokran ja näköjään yrittää maksaa muutkin laskut kun ei ole tt tukea hakenut.
Ap, saat tt tukea. Laita hakemus menemään.
Laitoin nyt hakemuksen menemään joten saa nähdä saanko jotain apuja.
Ap
Ei toimeentulotuki ole todellakaan mikään pelkästään kodittomille tarkoitettu tuki. Perustoimeentulotuki ei ole edes harkinnanvarainen, vaan sitä saavat kaikki, joiden käyttöraha asumiskulujen jälkeen jää alle 485 euron.
Itse haen toimeentulotukea joka kuukausi, vaikka äsken laskien minulla on 1500 euroa käteisenä.