Tytölle nimeksi Aida
Mutta mikä/mitkä toisiksi nimiksi?
Haussa vanhoja kauniita suomalaisia nimiä.
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Celeste Aida
(tämä "vitsi" taitaa olla vähän huti täällä, mutta kirjoitanpas kuitenkin)
Ainakin minut sait nauramaan ääneen!
Minusta Aida ei sovi moneenkaan suomalaiseen sukunimeen, tyyliin Möttönen. Tekemällä haettu nimi. Tämä vain minun mielipiteeni. Sopii toki jos toinen vanhemmista ei ole suomalainen ja halutaan sen vuoksi ulkomaalainen nimi.
Se että Suomessa on ollut kovin kansainvälisiä nimi viime vuosisadan alussa tai 1800 luvulla, ei tarkoita sitä että ne nimet olisivat perinteisiä suomalaisia nimiä. Myös ei-perinteiset, kansainväliset nimet ovat kauniita ja sopivat Suomeen mutta kannattaa miettiä nimen taivutusta ja lausumista: Aida-Aidalle- Aidan jne. Lisäksi esim. Aidan on Briteissä ja Yhdysvalloissa miehen nimi.
Kauhea nimi!!! Ja taivutus tosiaan vasta kauhea onkin, anna se Aidalle. Miettikää nyt oikeasti vielä kerran! Tuo Eidakin kuulosti paljon paremmalta.
Tunnen yhden esikouluikäisen Aidan ja kamalampaa ja epämiellyttävämpää lasta en ole ikinä tavannut.
Tunnetaankohan me sama Aida. Asutteko tekin Espoossa???
Aida Maria ja Aida Katariina kuulostivat minusta kauniilta.
Mutta löytyisikö omasta sukupuusta jotain sopivaa nimeä? Olisihan se mukavampi sanoa, että toinen nimesi on Katariina iso-iso-isoäidin mukaan, kuin että toinen nimesi on Katariina koska se oli kaunein AV-palstan ehdotuksista :)
Aida outi aino marjatta pirjopirkko tomaatti
Vierailija kirjoitti:
Minusta Aida ei sovi moneenkaan suomalaiseen sukunimeen, tyyliin Möttönen. Tekemällä haettu nimi. Tämä vain minun mielipiteeni. Sopii toki jos toinen vanhemmista ei ole suomalainen ja halutaan sen vuoksi ulkomaalainen nimi.
Se että Suomessa on ollut kovin kansainvälisiä nimi viime vuosisadan alussa tai 1800 luvulla, ei tarkoita sitä että ne nimet olisivat perinteisiä suomalaisia nimiä. Myös ei-perinteiset, kansainväliset nimet ovat kauniita ja sopivat Suomeen mutta kannattaa miettiä nimen taivutusta ja lausumista: Aida-Aidalle- Aidan jne. Lisäksi esim. Aidan on Briteissä ja Yhdysvalloissa miehen nimi.
Yhden kirjaimen heitolla saa nimestä kuin nimestä toisen sukupuolen nimen ainakin jossain maassa :D
Ajattele nyt jo vaikka ihan suomalaiset Hanna-Hannu tai Hanne-Hannes
Täällä ollaan myös jotenkin omituisen pakkomielteisiä siitä, että suomalaisen sukunimen kanssa olisi pakko olla joku supisuomalainen yleinen nimi. Ei minusta Aida edes kuulosta liian oudolta tänä päivänä.
Oma nimeni oli muuten aikanaan niin kovin eksoottinen ja kummallinen olevinaan. Tänä päivänä nimeni löytyy yleisyytensä vuoksi kalenterista. Niin ne ajat muuttuu ;)
Täältä ääni Aida Lyydialle! Toki riippuu sukunimestä. Ei mikään Mäkinen tai Möttönen sovi.
Vierailija kirjoitti:
Nätti nimi mutta mieti vielä...
"Mäpäs oon aidan takana, hihihiii"
Lähes jokaisesta nimestä saa väännettyä jonkun vitsin jos haluaa, että sen perusteella ei kannata hirveästi valita. Toki jotkut ihan älyttömät erikseen. Aida on mielestäni kaunis nimi!
T. Minna-Pinna
Aida on kaunis nimi, mutta hylkäsin sen omalle tytölleni, koska nimi on arabimaissa käytetty ja meillä ei ole sukujuuria siihen suuntaan. Tunnen muutaman eri-ikäisen Aidan ja heillä kaikilla on toinen vanhempi Pohjois-Afrikasta tai Lähi-idästä. Käytetään myös kirjoitusasua Ayda.
Ja hänen poikaystävänsä on sitten Aidan seiväs...
Vierailija kirjoitti:
Aida on kaunis nimi, mutta hylkäsin sen omalle tytölleni, koska nimi on arabimaissa käytetty ja meillä ei ole sukujuuria siihen suuntaan. Tunnen muutaman eri-ikäisen Aidan ja heillä kaikilla on toinen vanhempi Pohjois-Afrikasta tai Lähi-idästä. Käytetään myös kirjoitusasua Ayda.
Joo menee kyllä samaan Aishan kanssa joka on myös kaunis mutta idästäpäin. Mikäpä siinä, ei ole multa pois ko nimi,mutta tässä nyt kyseltiin mielipidettä nimestä ja annoin sen. Aida ja Aisha sopii kyllä Mohammed- veljen kanssa hyvin... ja tulevaisuuden Suomessa on sitten norminimi.
Esimerkiksi Espanjassa ja Ranskassa Aida nimisen oletetaan omaavan marokkolaisia sukujuuria. Mietin itse sitä mitä haluan nimellä viestiä kun matkustelen, ja kun tulevaisuuden maailma on entistä kansainvälisempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo menee kyllä samaan Aishan kanssa joka on myös kaunis mutta idästäpäin. Mikäpä siinä, ei ole multa pois ko nimi,mutta tässä nyt kyseltiin mielipidettä nimestä ja annoin sen. Aida ja Aisha sopii kyllä Mohammed- veljen kanssa hyvin... ja tulevaisuuden Suomessa on sitten norminimi.
Esimerkiksi Espanjassa ja Ranskassa Aida nimisen oletetaan omaavan marokkolaisia sukujuuria. Mietin itse sitä mitä haluan nimellä viestiä kun matkustelen, ja kun tulevaisuuden maailma on entistä kansainvälisempi.
Samalta pohjalta olemme antaneet omille lapsillemme nimet, meillä pohjoiseurooppalaiset juuret. Meidän perheessä eletään jo nyt aika kansainvälistä elämää ja seuraava sukupolvi varmasti vielä enemmän.
T. Se Aida-nimen hylännyt, vaikka kaunis nimi onkin
Aida Lovisa
Aida Vianna
Aida Elena
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nätti nimi mutta mieti vielä...
"Mäpäs oon aidan takana, hihihiii"
Lähes jokaisesta nimestä saa väännettyä jonkun vitsin jos haluaa, että sen perusteella ei kannata hirveästi valita. Toki jotkut ihan älyttömät erikseen. Aida on mielestäni kaunis nimi!
T. Minna-Pinna
Näinpä. Esimerkiksi klassikkonimestä Anna saa paljon irti jos haluaa, Timoakin on haukuttu perunaksi koska Timo on perunalajike.
Miten olisi vain vanha, rehti ja rehellinen nimi Maria? Aida Maria, olisi tosi kaunis.
Mä olen myös miettinyt tuota Aidaa nimeksi, jos tyttö tulee. Minusta tosi ihana.