Lyhyt mekko toi huomiota mutta omatunto kolkuttaa
Hei kaikki,
Olen 18-vuotias tyttö ja tarvitsisin vähän neuvoja tai näkökulmia tilanteeseen, joka on nyt pyörinyt päässäni koko viikonlopun.
Olen ollut koulussa aina aika sellainen "taustahahmo". En ole ollut mitenkään erityisen suosittu tai huomion keskipiste, ihan ok kavereita on aina ollut mutta poikien huomiota en ole juurikaan saanut. Olen aina pitänyt itseäni ihan fiksuna ja kiltinä tyttönä, enkä ole kauheasti pyörinyt missään bileissä.
Mutta nyt tapahtui jotain outoa. Keskiviikkona laitoin yksiin juhliin päälle mekon, jonka tiesin kyllä olevan aika lyhyt, mutta ajattelin sen olevan ihan ok. Ja yhtäkkiä pojat katsoi mua ihan eri tavalla, tultiin juttusille ja jopa kutsuttiin saman tien seuraavan viikonlopun bileisiin. Se tuntui ihan mielettömän hyvältä, kun yhtäkkiä olinkin se, joka kiinnostaa.
Eilen kaveri sitten kertoi mulle, että mun mekko oli ollut kuulemma niin lyhyt, että mun pikkuhousut on vilkkuneet sieltä useamman kerran muille. Mulla ei ollut harmainta aavistustakaan! Siis oikeasti, en todellakaan tarkoittanut vilautella mitään.
Nyt oon ihan hämmentynyt. Tämä uusi huomio tuntuu tosi hyvältä ja tavallaan tekisi mieli jatkossakin pukeutua paljastavammin, jotta saisin sitä lisää. On ihanaa tuntea itsensä halutuksi ja suosituksi. Mutta toisaalta mietin, että millä hinnalla? Haluaisin myös, että minusta pidetään fiksuna ja kiltinä tyttönä, enkä halua leimautua "helpoksi" tai sellaiseksi, joka hakee huomiota vartalollaan.
Voiko tätä suosiota saada jotenkin muutenkin kuin pukeutumalla paljastavasti? Mua pelottaa, että jos lopetan paljastavan pukeutumisen, huomio loppuu samantien, ja siitä on jotenkin tosi vaikea enää päästää irti, kun sitä kerran on saanut maistaa.
Kommentit (42)
Älä lähde tuolle tielle, käy vielä huonosti ja se huomio voi viedä mennessään
Taidat olla provo.
Jos itsekin tiesit, että mekko on lyhyt, niin et yllättynyt yhtään mistään.
Rumat ja läskit ei saa huomiota vilauttamallakaan. Ap alkaa vihdoin ymmärtää miten homma toimii ja mitä pitää tehdä jos miehen haluaa
Ap:stä tulee lopulta epätoivoinen, rintavakoaan esittelevä minihameessa kulkeva tekoripsinen nelikymppinen, koska hän on ollut sellainen koko elämänsä.
Vierailija kirjoitti:
Ap:stä tulee lopulta epätoivoinen, rintavakoaan esittelevä minihameessa kulkeva tekoripsinen nelikymppinen, koska hän on ollut sellainen koko elämänsä.
Ap on mies.
Tunnistan tuon tunteen niin hyvin, ja se on täysin inhimillistä. On ihanaa tulla nähdyksi ja kokea olevansa haluttu.
Yksi asia vain, ihan kokemuksesta: opettele erottamaan toisistaan huomio ja arvostus. Poikien katseet ja bilekutsut ovat huomiota, ja se voi koukuttaa. Mutta se on usein hyvin ohutta ja ehdollista - se on kiinni siitä, miltä näytät, ja katoaa yhtä nopeasti kuin tulikin.
Sinä et halua olla pelkästään "se tyttö, jonka pikkuhousut näkyy", vaikka se nyt tuntuukin jännittävältä. Haluat säilyttää sen fiksun ja kiltin tytön, koska se olet oikeasti sinä. Älä vaihda itseäsi hetkelliseen huomioon, se ei ole sen arvoista.
Pukeudu niin, että tunne olosi itsevarmaksi ja hyväksi, mutta myös niin, että arvostat itseäsi. Oikeat ihmiset - ne joiden mielipiteellä on väliä - kiinnittävät huomiota sinuun persoonasi, energiasi ja älykkyytesi takia, eivät vilauttelun. Ja se huomio paljon kestävämpää ja lämpimämpää.
Nauti ihanasta nuoruudestasi ja kokeile rohkeasti tyyliä, mutta luota siihen fiksuun naiseen joka sisälläsi asuu. Se kantaa pidemmälle kuin mikään lyhyt mekko.
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla provo.
Jep, satutäti taas vailla huomiota.
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla provo.
Taattua vauvapalstaa, käytännössä lapsi kirjoittaa, ja keski-ikäinen kurttuinen mummo heti ivaamassa.
Käy lukio loppuun ja opiskele järkevä ammatti.
Suurin osa miehistä käyttää hyväkseen nuoria tyttöjä. Kunnollisia miehiä on vain vähän.
Vierailija kirjoitti:
Kauniit eivät koskaan paljastele.
Niin, mutta tässä just se ristiriita mulle tulee: enhän mä edes ole mikään erityisen kaunis. Siis ihan perustyttö. Ja just se tässä tuntuu niin koukuttavalta - että kun mä kerran vahingossa "paljastelin", niin yhtäkkiä mut huomattiin. Aivan kun se olis se juttu, joka tekee musta kiinnostavan. Jos olisin luonnostaan se jonka perään pojat muutenkin on, en varmaan miettisi tätä. Mutta kun ei ole koskaan ennen ollut tällaista.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Älä lähde tuolle tielle, käy vielä huonosti ja se huomio voi viedä mennessään
Takuulla, jos alottaja Eetu 34 v esityelee pikkareitaan lyhyessä hameessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla provo.
Taattua vauvapalstaa, käytännössä lapsi kirjoittaa, ja keski-ikäinen kurttuinen mummo heti ivaamassa.
Pentti tässä avautuu fantasioistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap on mies.
Ja vastailee itselleen 🥹
Ap kuulostaa kyllä ihan lapselta vielä. Et ole valmis mihinkään poikiin, mene vaikka leikkimään barbeilla pariksi vuodeksi
Vierailija kirjoitti:
Ap:stä tulee lopulta epätoivoinen, rintavakoaan esittelevä minihameessa kulkeva tekoripsinen nelikymppinen mies, koska hän on ollut sellainen koko elämänsä.
Korjasin 😇
Miehet ovat yliarvostettuja ja pinnallisia olentoja. Älä kerjää niitten huomiota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauniit eivät koskaan paljastele.
Niin, mutta tässä just se ristiriita mulle tulee: enhän mä edes ole mikään erityisen kaunis. Siis ihan perustyttö. Ja just se tässä tuntuu niin koukuttavalta - että kun mä kerran vahingossa "paljastelin", niin yhtäkkiä mut huomattiin. Aivan kun se olis se juttu, joka tekee musta kiinnostavan. Jos olisin luonnostaan se jonka perään pojat muutenkin on, en varmaan miettisi tätä. Mutta kun ei ole koskaan ennen ollut tällaista.
Ap
Et edes ymmärrä lukemaasi perusvirkettä.
Noinhan se homma toimii, jos huomiota haluat niin esittele pikkareita jatkossakin. Jos sulla on hyvät tissit niin ne kannattaa laittaa tiskiin myös