Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi moni kirjoittaa "olekaan" kahdella k:lla?

Vierailija
17.05.2017 |

Mikä siinä on niin vaikeaa tajuta, että siihen tulee vain yksi k?

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko koolla väliä?

Vierailija
2/47 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tiedän varsin hyvin miten se kirjoitetaan. Jos kirjoitan jotain muodollista ja asiallista tekstiä, kirjoitan kaikki sanat oikein. Mutta jos kirjoitan tälläistä hömppäviestiä esim av:lle tai tekstiviestiä, niin tykkään kirjoittaa ns puhekielellä sillä tavalla kuin sen asian sanoisin. Siksi. Ja kirjoitan jatkossakin. Hahahahahhaahah

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kysynyt samaa tuosta ja muista toistuvista kirjoitusvirheistä (kumpa, Suomalainen jne). Minulle on vastattu, että on ihan sama miten nettiin kirjoitetaan ja että "töissä kirjoitan kyllä korrektisti". Uskokoon ken tahtoo. 

Vierailija
4/47 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heidän ajatuksensa ovat olleet äidinkielen tunneilla muissa asioissa tai he eivät ole vaivautuneet käymään niillä.

Vierailija
5/47 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekee aina mieli kysyä "eikö tosiaan olek?".

Vierailija
6/47 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kuullostaa

Vierailija
7/47 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai piirustus kahdella ärrällä.

Vierailija
8/47 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tiedän varsin hyvin miten se kirjoitetaan. Jos kirjoitan jotain muodollista ja asiallista tekstiä, kirjoitan kaikki sanat oikein. Mutta jos kirjoitan tälläistä hömppäviestiä esim av:lle tai tekstiviestiä, niin tykkään kirjoittaa ns puhekielellä sillä tavalla kuin sen asian sanoisin. Siksi. Ja kirjoitan jatkossakin. Hahahahahhaahah

Mikä idea on tehdä tietoisesti tekstistään huonoa? 

Itse ainakin jätän lukematta nämä "sinnekkään kala ravintolaan ei enään mennä. Tuli agressiivinen olo ja reaktio oli aika kumma tarjoilialta". 

Vierailija
9/47 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai piirustus kahdella ärrällä.

Eräs tuntemani ihminen, joka piirtää ammatikseen, kirjoittaa "piirrustus", eikä edes suostu uskomaan, että se on väärin. Jotenkin säälittävyyden huippu.

Vierailija
10/47 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan ihan puhdas tyhmys. 

Mutta nykyään on korrektia sanoa laaja-alaiset oppimisvaikeudet. 

Sisältökin näissä "olekkaan" -viesteissä on sitä laatua, että skippaan välittömästi. 

Vierailija
11/47 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä idea on tehdä tietoisesti tekstistään huonoa? 

Itse ainakin jätän lukematta nämä "sinnekkään kala ravintolaan ei enään mennä. Tuli agressiivinen olo ja reaktio oli aika kumma tarjoilialta". 

Piti sanomani, että tarjoilia reakoi kumallisesti. 

Eli osataan täälläkin olla huolimattomia :)

Vierailija
12/47 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku uniikki lumihutale taas päteä

Vierailija
13/47 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ei osata omaa äidinkieltä

Vierailija
14/47 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en lue tällä palstalla viestejä, jotka ovat täynnä virheitä, en kuitenkaan kykenisi ottamaan kirjoitustaidottoman ihmisen mielipidettä vakavasti. Usein jo ensivilkaisulla näkee, että välimerkkien jälkeen ei ole jätetty välejä, vaan kaikki on pötkössä, sellaisten viestien lukemista en edes aloita.

Vierailija
15/47 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltä ei omista kukaan muu kuin se ihminen joka sitä tuottaa

Vierailija
16/47 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan ette edes juttele ihmisen kanssa jossa on joku ulkonainen tai muu virhe? Selvä!

Vierailija
17/47 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pah, juuri äsken kuulit koko asiasta. 

Kukaan ei tahallaan noin tee. Yksi turha näppäily ja ihmiset pitävät sinua vain idioottina. Miksi sinulla olisi tuollainen motiivi?

Vierailija
18/47 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska tää ei oo mikää äikän tunti ni sillo kirjotetaa just niiku jakutaan!!

Vierailija
19/47 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaaan oikeasti kirjoitakaan.

... Eihän?

Vierailija
20/47 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se lausutaan niin ja suomen kielessä asiat kirjoitetaan yleensä siten kuin ne lausutaan.