Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

25 neliön yksiö, mahdollisuus vai riski?

Vierailija
16.05.2017 |

Onko kukaan teistä asunut 25 neliön yksiössä tai vastaavassa koossa? Jos jollain ihmeellä saan opiskelupaikan syksyksi, Harkitsen vakavasti sellaisen ottamista jos saan. Olen opiskellut yhden vuoden toisessa korkeakoulussa mutta Lopetin opinnot kesken ja pidin välivuoden, koska ala ei tuntunut oikealta. Tämän ajan asuin solukämpässä, enkä halua sitä enää ikinä.

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se olisi sen enempää mahdollisuus kuin riskikään? Mahdollisuus mihin tai riski mistä?

Vierailija
2/64 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On asuttu jopa 17 neliön yksiössä.  Puoli vuotta jopa vauvan kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoisin siis kokemuksia.

Ap

Vierailija
4/64 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelijalle ihan passeli, ellei jopa luksusta. Tuohan on kuitenkin aika hyvän kokoinen, kyllä siinä yhdelle ihmiselle on enemmän kuin riittävästi tilaa. 

Vierailija
5/64 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on jo ihan normiyksiö, ainakin helsinkiläisittäin. Itse olen aloittanut 18 neliön yksiöstä Kalliossa, kyllä siihenkin vuodesohva, työpöytä ja pieni ruokapöytä mahtui.

Vierailija
6/64 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis riski millä tavalla?

Itse asuin 20-27-vuotiaana parinkymmenen neliön yksiössä, ihan hienosti meni ja tykkäsin.

Vierailija
7/64 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla lapsella asunto oli tuota luokkaa. Aivan ihana yksiö, mutta ruokapöytää ei sinne mahtunut. Jos pinnat on hyvät ja kylppäri laatoitettu, niin kyllä siinä asuu. Kovin kulahtanut asunto näyttää entistä pienemmältä.

Vierailija
8/64 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu yksiöstä ja omista tarpeista. Jos asunnossa on hyvä pohja etkä ole aikeissa tuoda asuntoon kolmion verran kamaa, niin voi toimia ihan hyvin. Kaverilla on suunnilleen tuon kokoinen ja on kivan oloinen ja toimiva, mutta vaatii aika hyvää suunnittelua ja tietoisuutta omista tarpeista. Kaverilla esim. on vaan pieni ruokapöytä, koska ei koskaan kutsu isompaa porukkaa syömään.

Vierailija
9/64 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on jo tilava. Oma tyttäreni asuu 16 neliön yksiössä.

Vierailija
10/64 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs hittoa? Elin sellaisessa melkein 20 vuotta ihan normaalia elämää, joten kyllä se mahdollisuus on.

Vierailija
11/64 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin viisi vuotta 16,5 neliön yksiössä, ison osan opiskeluajasta. Kyllähän sitä viikonloppuisin mieluusti meni vanhemmille kylään, kun seinät tuntui kaatuvan päälle. 25 neliötä olisi ollut kyllä luksusta. Nyt asunto on 32 neliötä ja pienempikin riittäisi hyvin. Sinkku siis olen, ei lapsia eikä lemmikkejä. Hyvin tuolla yksiössä seurustelukumppanitkin muutaman yön aina viihtyi.

Jos olet ostamassa asuntoa omaksi niin tuon kokoisen saa kaupaksi, vaikka hinnat laskisi ja lama tulisi takaisin. Mielestäni siis turvallinen sijoitus ainakin opiskelukaupungista.

Vierailija
12/64 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut 15 neliön yksiössä ja siinä oli kaikki tarpeellinen (uunia lukuunottamatta) yksin asuvalle opiskelijalle. Jos ei ole pajon tavaraa ja haluaa pitää asumiskustannukset pienenä, mutta asua kuitenkin yksin niin mielestäni toimii vuoden tai pari.

Vierailija
13/64 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin n. 4 vuotta 24 neliön yksiössä ja ei valittamista. Imuroiminen vähän hankalaa, koska osa kamoista oli punotuissa neliön mallisissa koreissa työpöydän alla ja sängyssäni ei ollut jalkoja.

Mies asui siellä kanssani 2 vuotta, kahdelle kyllä ahdas. Mutta muuten hyvä koko jos sisustaa hyvin. Sängystä ja nojatuolista telkkarka katottiin, ei sohva mahtunut ison työpöydän vuoksi.

Vierailija
14/64 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin nuorempana Helsingissä, jossa mulla oli itselläni 20m2 yksiö. Lähes kaikilla tuttavillakiin oli samanlaisia pikkuyksiöitä (18-28m2) ja hyvin niissä kaikissa mahduttiin olemaan porukallakin.

Kaikki riippuu rojun määrästä ja asunnon pohjasta, mutta yleisesti ottaen 25m2 on jo ihan ok kokoinen yksinasuvalle. Sanoisin, että vakituisesti työelämään siirtyessä kaipaisin jo enemmän tilaa, eli joku 28-33m2 olis ihana.

Vierailija
15/64 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse viihdyn parhaiten 6neliöisessä, jossa on parvi, vessa ja pienikeittokomero. Mahtuu mies tietokone ja urut. En perusta suihkusta, mutta ihmettelen suunnattomasti, mihin kukaan muu paitsi joku lestadiolaisperhe  tarvitsee yli 10-neliön asuntoa.

Vierailija
16/64 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen asunut kahdessa eri pohjaratkaisun 35 neliön yksiössä ja en ikinä suostuisi muuttamaan noin pieneen. 30 neliöö on pienin mihin menisin.Eihän tuolla mahdu edes kääntymään. Saati kaveria kutsua yökylään jos ei samassa sängyssä asu

Vierailija
17/64 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se yksin menee. Itse asuin 40 neliöisessä yksiössä kun aloitin opinnot, mutta kun poikaystävä muutti luokseni niin tila kävi ahtaaksi ja oli pakko muuttaa isompaan (nyk. 83 neliötä)

Vierailija
18/64 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 24m2. Riittää tosi hyvin, riittäisi paljon pienempikin.

Vierailija
19/64 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan teistä asunut 25 neliön yksiössä tai vastaavassa koossa? Jos jollain ihmeellä saan opiskelupaikan syksyksi, Harkitsen vakavasti sellaisen ottamista jos saan. Olen opiskellut yhden vuoden toisessa korkeakoulussa mutta Lopetin opinnot kesken ja pidin välivuoden, koska ala ei tuntunut oikealta. Tämän ajan asuin solukämpässä, enkä halua sitä enää ikinä.

25m2 on ihan hyvä koko.Olen asunut 7m2 kämpässä joten siihen verrattuna tuo ois luksusta.

Vierailija
20/64 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten riski?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kaksi