Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

25 neliön yksiö, mahdollisuus vai riski?

Vierailija
16.05.2017 |

Onko kukaan teistä asunut 25 neliön yksiössä tai vastaavassa koossa? Jos jollain ihmeellä saan opiskelupaikan syksyksi, Harkitsen vakavasti sellaisen ottamista jos saan. Olen opiskellut yhden vuoden toisessa korkeakoulussa mutta Lopetin opinnot kesken ja pidin välivuoden, koska ala ei tuntunut oikealta. Tämän ajan asuin solukämpässä, enkä halua sitä enää ikinä.

Kommentit (64)

Vierailija
61/64 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en osaisi asua yksiössä. Tällä hetkellä asun yksin reilun 50 neliön kaksiossa ja näin etätyöaikana nämäkin seinät ovat alkaneet tuntua aika ahdistavan pieniltä.

Jos asuihin puolison kanssa yhdessä niin kolmio ois aivan ehdoton, makuuhuone + työhuone. Jos kummatkin tekis töitä etänä niin toinen vois olla makkarissa, ja vaikka vaan toinen olis etätöissä niin kätevämpi se on tehdä työhuoneessa kun ei tarvi toisen unia häiritä jos on eri rytmi.

Mutta ihmiset on erilaisia. Tiedän yhden parin jotka on asuneet vuosia 30 neliön yksiössä ja yhdessä vaiheessa kummatkin etätöissä. Itse en tuohon pystyisi.

Mielummin asun vähän kauempana keskustasta isommilla neliöillä kuin kantakaupungissa ahtaasti.

Vierailija
62/64 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivoisin siis kokemuksia.

Ap

Kyllä,siinä seinät kaatuu päälle ja mielenterveys kårsii jos joudut siellä esim 24h viettämään. Mietippä 10pv:n korona karanteenia. Vankiloissakin on enemmän tilaa, kun on ruokalat ja liikunta- sekä ulkoilutila. UHKA JA ISO SELLAINEN se on. Itse tapailin tyttöä joka asui 27m^2 asunnossa ja oli kyllä ihan kauheeta viettää siellä aikaa kun ei ollut MITÄÄN muuta tekemistä, kuin tv:n katselu, juopottelu tai naiminen.

Muuta mieluummin syrjemmälle ja isompaan asuntoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/64 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sulle kolme sanaa: sijainti sijainti sijainti. Olen itse viihtynyt tuonkokoisessa yksiössä monta vuotta kauemmin kuin ajattelin koska se sijaitsee rauhallisessa kauniissa naapurustossa lähellä keskustaa. Kävin jossain vaiheessa katsomassa vastaavanlaista uudempaa rempattua asuntoa lähellä bussiasemaa ja vilkasta ruuhkaista tietä sekä paljon isompaa kämppää ankeassa syrjäisessä lähiössä, mutta ei kauheasti innostanut. Ei tarvitse murehtia liikaa vuokranmaksusta epävarmoilla työmarkkinoilla ja yksityinen vuokranantajakaan ei pahemmin niskaan hengittele kun on löytänyt pysyvämmän kunnollisen asukkaan "opiskelijaboksiin". 

Vierailija
64/64 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 43 ja muutan helmikuussa 28 neliön yksiöstä 26 neliön yksiöön. En tiedä mitä pienituloinen sinkku tekisi jollain 200€ kalliimmalla kaksiolla. Kyllähän joku voi tietysti kärsiäkin pienessä asunnossa, jos on vaikka siinä uskossa, että mitä enemmän neliöitä, sitä paremmalta näytän muiden silmissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kolme