Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

25 neliön yksiö, mahdollisuus vai riski?

Vierailija
16.05.2017 |

Onko kukaan teistä asunut 25 neliön yksiössä tai vastaavassa koossa? Jos jollain ihmeellä saan opiskelupaikan syksyksi, Harkitsen vakavasti sellaisen ottamista jos saan. Olen opiskellut yhden vuoden toisessa korkeakoulussa mutta Lopetin opinnot kesken ja pidin välivuoden, koska ala ei tuntunut oikealta. Tämän ajan asuin solukämpässä, enkä halua sitä enää ikinä.

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin 26m2 yksiössä useita vuosia, vaikken ollut mikään opiskelija. Pari vuotta asuttiin siinä poikaystävänikin kanssa, ennen kuin muutettiin isompaan. Sekin lähinnä siksi, että putkiremontti tuli :D Mulla oli erillinen keittiö, jossa pieni keittiön pöytä, olkkarissa sohva, kirjahylly, tv-taso, 140cm sänky, yöpöytä, eteisessä lipasto, pienehkö kylppäri. 

Vierailija
42/64 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuin 26m2 yksiössä useita vuosia, vaikken ollut mikään opiskelija. Pari vuotta asuttiin siinä poikaystävänikin kanssa, ennen kuin muutettiin isompaan. Sekin lähinnä siksi, että putkiremontti tuli :D Mulla oli erillinen keittiö, jossa pieni keittiön pöytä, olkkarissa sohva, kirjahylly, tv-taso, 140cm sänky, yöpöytä, eteisessä lipasto, pienehkö kylppäri. 

Ainiin, oli mulla vaatehuonekin erikseen. Kumpaakaan pesukonetta ei kyllä ollut, eikä olis mahtunutkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä asun tällä hetkellä! Luulin pitkään, et tässä on ainaki 30 neliö, kun näppärä pohjaratkaisu. Neliöitä on nipistetty eteisestä ja kylppäristä, muuten oikein tilava tää itse elämisalue. Mulla ei oo sohvaa, vaan pelkkä nojatuoli, koska tykkään, et liikaa huonekaluja pienentää tilaa.

Tällästen kämppien sisustuksessa kannattaa muistaa ilmavuus siis ettei laita kaikkia kalusteita menemään seiniä pitkin, eikä sorru liian isoihin tai liian pieniin kalusteisiin.

Vierailija
44/64 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse pystyisi jossei olisi aivan pakko. Toisaalta itse olen aina ollut enemmän sitä tyyppiä joka tykkää asua väljemmin radanvarressa ja sielä olenkin asunut. Aiemmin opiskellessa 45m2 1h+tpk joka kyllä suoraan ensikämppänä tuntu tosi isolta ja tyhjältä. Myöhemmin sitten muutin opiskelujen loppuvaiheessa mieheni kanssa 60m2 2h+k... Radanvarrella (n.5min kävely ollut asemalla molemmista) ok kuntoisia. Vuokra pienempi kuin helsingin yksiöstä (400e ja 600e).

Vierailija
45/64 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on noin 24 m2. Mahtuu 120 cm sänky, iso nojatuoli, pienehkö 4 hengen ruokapöytä (toimii ruoka/työpöytänä), kirjahylly, pieni lipasto ja tv. Poikaystäväkin viettää asunnossa suuren osan ajastaan :D Keittokomero on todella pieni ja omaa pesukonetta ei mahdu mut pesutupa toimii hyvin.

Eli kyllä 25 m2 ihan hyvin toimii järkevällä sisustuksella :)

Vierailija
46/64 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin ensin 26 neliön yksiössä ja muutin poikakaverin kanssa myöhemmin 58 neliön kaksioon. Meillä ei ollut paljon tavaroita eikä aikoihin varaa ostaakaan, joten se kaksio oli tosi kolkko, ei yhtään kodikas ja kiva. Joten jos ei ole paljon tavaraa, yksiö sopii asumiseen opiskelija-aikana oikein hyvin.

Vierailija
47/64 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pienen asunnon etu isompaan on myös se, ettei ylimääräistä tavaraa tullut haalittua. 

Tuo on ihan persoonakysymys. Joku ei haali isoon asuntoon yhtään enempää kuin pieneen. Minulla on paljon tavaraa, vaikka asunto on pieni, ja se on ihan ok.

Vierailija
48/64 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itellä 30 neliötä, kyllä tää on välillä ahdas kun itsellä on niin paljon tavaraa, vaatteet vie kaiken kaappitilan nääs :D 

mut hei aina voi keksiä kaikenlaisia säilytysjärjestelyitä sun muita :> esimerkiksi sänky jonka alla on laatikot, sinne sais jo petivaatteet ja kenties pyyhkeitä yms. Sitten oviin roikkumaan sellaiset kangas säilytyslokerot jos joku tietää mitä tarkoitan. Ja jos sänky ois myös sit se sohva ni siihen vaa joku päiväpeitto ja isot tyynyt selkänojaksi.  Kannattaa karsia kaikki turha kuitenkin, itselle ei tunnu onnistuvan tavaraa kaikkialla :D hyvä kun kaapin saa auki ilman että tavarat lentää niskaan

Vierailija
49/64 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan luksusta, jos onnistuu opiskelijana saamaan jonkun solun sijaan jostain jopa 25 neliöisen yksiön edes jotenkin siedettävällä vuokralla. Minkä tahansa siedettävän hintaisen yksiön saaminen on isommissa opiskelijakaupungeissa luksusta.

Vierailija
50/64 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen oma asuntoni oli 22 neliön yksiö. Hyvin mahduin viisi vuotta sinne. Vuodesohva oli järkevin valinta sängyksi. Tilava vinttikomero, mihin sai esim väärän kauden vaatteet säilöön, eikä siellä ollut murto-ongelmaa. Eipä tullut haalittua turhaa kamaa itselleen.

Vierailija
51/64 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 60 neliön yksiö, kaikkiaan 3 eteistä:varsinainen iso sisääntuloeteinen, sitten on pieni eteinen olohuoneen ja keittiön välissä, ja kylpyhuoneella on oma pikku pukeutumiseteinen.

Makuusoppi on keittiön yhteydessä, niinsanottu piikatytön huone ollut ennen.

Wc on erillinen, ei siis kylpyhuoneen yhteydessä.

Keittiössä on puuhella, olohuoneessa takka.

Huonekorkeus on yli 3 metriä.

Tiskikonetta ei ole.

Vierailija
52/64 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivoisin siis kokemuksia.

Ap

Kokemuksia m i s t ä?

Vierailija
53/64 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin voi asua vaikka pidempäänkin 25 neliön yksiössä.

Itse asuin opiskeluajan ja vähän sen jälkeenkin 24 neliön yksiössä ja kaikki tarpeellinen mahtui, eikä tehnyt edes tiukkaa. Oli alkovissa 120cm leveä sänky, 3 hengen sohva, 3 hengen ruokapöytä, pieni keittokomero ja ihan hyvän kokoinen kylppäri.

Yli 6 vuotta asuin vaikka valmistumisen jälkeen töissä ollessa olisi ollut varaa isompaankin.

Vierailija
54/64 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 20meliön yksiö, pendelöintiasunto eli siis työasunto toisessa kaupungissa jossa viikot töissä. 20neliöö riittää hyvin, vielä paremmin riittäisi jos olisi parvi. nyt mahtuu siis sänky hyvin mutta vain nojatuoli, ei sohvaa. Jos olisi parvi saisi ison sohvankin.

Jos sulla on 5 neliöö enemmän niin se on jo iso!

Olen myös 28m asunnossa (minikaksio) asunut ja ihan yhtä toimiva on nykyinen 20 neliönkin.

Vierailija
55/64 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tän päivän iltalehdessä oli 7 neliön asunto, hieno sekin.

Vierailija
56/64 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiotko ostaa? Jos et, ei siinä mitään riskiä ole. Vuokralta pääsee pois kun vaan muuttaa.

Vierailija
57/64 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivoisin siis kokemuksia.

Ap

Kokemuksia m i s t ä?

Eiköhän ap ole jo ehtinyt kokeilla asumistaan ihan itse :)

Vierailija
58/64 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut pienemmässäkin. Kyllähän niissä asua voi, mutta uudestaan lähtisin joko vain todella halvalla vuokralla tai upealla sijainnilla.

Vierailija
59/64 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bump.

Vierailija
60/64 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut vuoden 9 neliön yksiössä. Tupakeittiö oli aika persiistä, muuten ok.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän viisi