Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako parvekkeen ovea pitää auki koko päivän kesällä?

Aap
16.05.2017 |

Siinähän se tulikin. Eli voiko näin kelejen alkaessa lämmetä pitää ovea auki niin paljon kun haluaa kerrostalo-asunnossa?
Olen aiemmin saanut varoituksen kun olen syksyllä pitänyt pari tuntia putkeen ovea auki että tulee kalliiksi muille asukkaille kun menee lämpöä hukkaan tms. Mutta entä kun minulla on patterit jo kiinni? Yritin kysyä isännöitsijältä mutten saanut vielä vastausta ja olen malttamaton :)

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, aika pienestä tullut varoitus! Minulle joskus isännöitsijä jätti äkäisen viestin vastaajaan kun parvekkeen oveni oli jäänyt paukkupakkasilla auki pariksi viikoksi. No, ainakin mysleistä keittiön kaappeihin levinneet ällöttävät ötökät kuolivat. :D

Vierailija
2/39 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin ulko-ovi rempottaa auki puolen kesää. Asumme siis alakerrassa ja sisäänkäynti oman terassin kautta. Mutta niin on ovet auki monella naapurillakin. Ei ikinä uskoisi että asumme keskisuuren kaupungin keskustassa mutta onneksi on sisäpiha niin on rauhallista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onpa outoa jos varotuksen olet saanut. Luulisi, että saa pitää. Itse tosin asunut vain muutaman vuoden elämästäni kerrotalossa ja kokemus on, että kaikesta valitetaan.. Näin rivitalossa ainakin saa pitää ovea auki takapihalle niin paljon kuin sielu sietää ja melkein pakkokin kun tätä asunto niin kuuma kesällä.

Vierailija
4/39 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä siitä mitään virallista varoitusta voi antaa jos ovea auki pitää. Itsellä ikkunat auki 24/7 kesä-syyskuussa. Kerrostalossa oli ovi aina auki kesällä kun ei muuten ilma vaihtunu.

Vierailija
5/39 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysytkö ihan tosissasi:D

Vierailija
6/39 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Tulee poliisijuttu.

Vierailija
7/39 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko tuollaisesta valittaa? Nukun suurimman osan vuodesta parvekkeen ovi auki, koska vihaan kuumuutta. Patterit pidän kiinni myös talvella. En tiedä mikä tätä kämppää kuumentaa, mutta ilman patteria talvipakkasilla on ollut alimmillaan 21 astetta, toki silloin ovi kiinni. Parvekkeeni on korkealla piilossa katseilta, joten kukaan ei tiedä, jos ovi on auki.

Vierailija
8/39 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi tuollaisesta varoitusta antaa. Tai no, voi mutta sillä ei ole lainvoimaa.

Vierailija
9/39 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ainakin pidetään ja jo monta vuotta pidetty ovi auki heti kun sää lämpiää.

Enpä ole moistakaan ongelmaa ennen kuullut.

Kerrostalossa asumme.

Vierailija
10/39 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täyskoneellinen ilmanvaihto voi mennä liiasta tuulettamisesta jotenkin sekaisin - luulisin?

Vierailija
11/39 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi tuollaisesta varoitusta antaa. Tai no, voi mutta sillä ei ole lainvoimaa.

Kyseessä tuskin on varoitus. Tullut vain kirjallinen kehotus tms. Todella harva ymmärtää termejä.

Vierailija
12/39 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin pitäisi auki jatkuvasti, mutta alakerran parvekkeella tupakoidaan ja tupakan savu ja lemu tulee parvekkeelleni.  

Vierailija
13/39 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihan koko päivää. Yleensä 9-13 ja 15-18 saa. Muulloin pitää ovet olla kiinni. Tai tulee poliisit.

Vierailija
14/39 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut omassa asunnossani 13 vuotta, pidän parvekkeen ovea auki 24/7 keväästä syksyyn. Talvisinkin ovi öisin rakosellaan, en pysty nukkumaan lämpimässä. Miten voi asiasta tulla valitus? En minäkään valita alakerran naapurini pilven polttelemisesta, vaikka hajut tulevat asuntooni. Sopu sijaa antaa.

Vierailija
15/39 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä varmaksi oliko varoitus vai mikä, mutta siinä tuli isännöintifirmalta selväksi että jos toiminta ei lopu (pikatuuletus ok) niin "ryhdytään toimenpiteisiin"....

Ap

Vierailija
16/39 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö ne mihinkään toimenpiteisiin voi ruveta. Miten ajattelivat estää asukkaita tuulettamasta?

Meillä on parvekkeen tällä hetkellä ovi auki päivisin ja ilmojen lämmetessä myös yöt. Kissat tykkää hengailla parvekkeella, joten miksipä sitä rajoittamaan ja samalla vaihtuu ilma asunnossa.

Vierailija
17/39 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teillä on koneellinen ilmanvaihto niin uskon että voi tullakin varoitus, se kun (käsittääkseni) menee sekaisin tuollaisesta ja näin ollen tulee kuluja taloyhtiölle, jos sitä ilmastointia joudutaan säätelemään ja ei silti toimi niinkuin pitäisi. Eli haittaa naapureita.

Mutta jos on painovoimainen ilmanvaihto, niin ei voi tulla varoitusta tai edes valitusta, meillä on painovoimainen ilmanvaihto ja todellakin partsin ovi kesäkeleillä auki päivät ja yöt.

Vierailija
18/39 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ilmeisesti juurikin koneellinen ilmanvaihto. En ymmärrä miksei silloin saisi pitää auki vaikka 24/7 jos omasta asunnosta on patterit kiinni?

Ap

Vierailija
19/39 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aap kirjoitti:

En tiedä varmaksi oliko varoitus vai mikä, mutta siinä tuli isännöintifirmalta selväksi että jos toiminta ei lopu (pikatuuletus ok) niin "ryhdytään toimenpiteisiin"....

Ap

Lue talon järjestyssäännöt. Jos siellä on maininta asiasta, niin sitten toimit sen mukaan. Jos ei ole, niin tiedustele asiaa valittaneelta taholta ja pyydä perustelut.

Kyseessä voi olla sinun rikkeesi tai valittajan tekemä hallintaoikeuden loukkaus, jopa laiton uhkaus.

Vierailija
20/39 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oho, aika pienestä tullut varoitus! Minulle joskus isännöitsijä jätti äkäisen viestin vastaajaan kun parvekkeen oveni oli jäänyt paukkupakkasilla auki pariksi viikoksi. No, ainakin mysleistä keittiön kaappeihin levinneet ällöttävät ötökät kuolivat. :D

Tiedän taloyhyiön jossa patteri halkesi koska asukas oli unohtanut ikkunan auki talvella, ja lähti itse matkoille.

Tuli kallis keikka siitä kun vakuutusyhtiö kieltäytyi vakuuttamasta taloyhtiötä ennen kuin koko kerrostalon putket oli uusittu, ja tämä lähti ihan vaan pakkasella haljenneesta patterista.

Uskomatonta mutta totta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi neljä