Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuvaile ärsyttävä työkaveri

Vierailija
16.05.2017 |

Tänne!

Kommentit (170)

Vierailija
141/170 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liian utelias työkaveri, joka yrittää udella mahdollisimman paljon toisten täysin töihin kuulumattomia asioita.

Jooo!!Ahdistavaa!!Vaikka ei kyllä häiritse jos oikeasti on kiinnostunut, ja sen takia kyselee..Mutta niillekkin on oma paikkansa niille kyselyille.

Vierailija
142/170 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma lähisukulainen pomona, joka nolaa juuri työt aloittaneen uuden työntekijän julkisesti. Uusi työntekijä on siis pomon lähisukulainen. Pomo valittaa pienimmästäkin virheestä muiden työntekijöiden kuullen. Onneksi muut työntekijätkin ihmettelevät pomon käytöstä, ja pitävät sitä kohtuuttomana uutta työntekijää kohtaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/170 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liian utelias työkaveri, joka yrittää udella mahdollisimman paljon toisten täysin töihin kuulumattomia asioita.

Sama. Utelias työkaveri joka kaivelee ihmisten yksityiasioita ja sitten niitä kummastee oman kuppikuntansa kanssa, jos et kerro niin jättää ns "porukan ulkopuolelle".  Selkäänpuukottaja, jolla on ilkeän ivallinen nauru.

Vierailija
144/170 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimies, joka ei vastaa meileihin, jolla ei ole aikaa, joka ei ole helposti lähestyttävä. Jatkuu...Esimies, joka ei todellisuudessa tiedä alaistensa työnteosta hevonkukkua, mutta silti olettaa heidön siitä suoriutuvan hänen mitoittamalla aikataululla..Esimies, joka on liian vakava, ja saa sinut pikemminkin hermostumaan, kuin rentoutumaan ja vielä esimies joka ei anna arvoa työntekijälle. Esimiehen kuuluu puhutella työntekijöitänsä kunnioittavasti, ei alentavaan sävyyn tai syyttää alaista asiasta mistä alainen ei mitään tiedä.

Esimies, joka valituspuheluita vastaanottaessaan lähtee asiakkaan mukana haukkumaan valituksen kohteena olevaa työntekijää, ollakseen asiakkaalle mieliksi.

Vierailija
145/170 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liian utelias työkaveri, joka vielä kertoo toisten työntekijöiden asioista asiakkaille. Yllättäen joku asiakas alkaa kysellä muilta työntekijöiltä Pirkon avioerosta, Marjatan lapsen kuolemasta ja Jaanan masennuksesta, vaikka nämä itse eivät ole puhuneet asiakkaalle ja ehkä kovin monelle muullekaan näistä asioista halaistua sanaa.

Vierailija
146/170 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaveri lähetteli omaan puhelimeeni (ei siis työpuhelimeen) sellaisia viestejä, joissa kertoi asioita asiakkaista ja kyseli asiakkaiden asioita, kun hän oli itse lomalla. Viesteissä oli myös asiakkaiden nimiä. Huomautin kohteliaasti, että salassapitovelvollisuus rikkoutuu näin toimittaessa. Sanoin, että lapsi pelaa välillä puhelimellani ja mies tuo joskus puhelimeni jostain pöydän kulmalta, joten periaatteessa he olisivat voineet nähdä vaitiolovelvollisuuden piiriin kuuluvia asiakastietoja. Onneksi näin ei käynyt ja työkaveri tajusi lopettaa tämän touhunsa.

Vierailija
147/170 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkaveri lähetteli omaan puhelimeeni (ei siis työpuhelimeen) sellaisia viestejä, joissa kertoi asioita asiakkaista ja kyseli asiakkaiden asioita, kun hän oli itse lomalla. Viesteissä oli myös asiakkaiden nimiä. Huomautin kohteliaasti, että salassapitovelvollisuus rikkoutuu näin toimittaessa. Sanoin, että lapsi pelaa välillä puhelimellani ja mies tuo joskus puhelimeni jostain pöydän kulmalta, joten periaatteessa he olisivat voineet nähdä vaitiolovelvollisuuden piiriin kuuluvia asiakastietoja. Onneksi näin ei käynyt ja työkaveri tajusi lopettaa tämän touhunsa.

Auts! No hyvä, että ymmärsi asian laadun silti nopeasti. Nuista pitäisi hyvin informoida työpaikalla.

Vierailija
148/170 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nolo työkaveri on myös täällä! Muuten mukava, mutta kansliassa saattoi keskittyä täysin epäolennaisiin asioihin, eikä siis siihen mitä käsiteltiin, en sano tarkemmin mikä ala. Hävetti hänen puolestaan, ja hän ei tajunnut koko asiaa, vaikka koetin huomiota ohjata kyseiseen asiaan takaisin. Toinen mikä tuli mieleen, on myös keskittymisvaivojen vuoksi huolimattomuusvirheitä tekevä ihminen, saattaa vahingossa käyttää sinun tunnuksillasi konetta, ei välttämättä huomaa koko asiaa. Liika uteliaisuus vääriin asioihin huono asia. Ei herätä luottamusta, valitettavasti.

Vierailija
149/170 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on huonot viestintätaidot, ei osaa kertoa asioita ymmärrettävästi, jää jankkaamaan tai huomaat tietäväsi paljon enemmän kyseisestä asiasta, entä neuvova henkilö.

Vierailija
150/170 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaveri, joka suurentelee, kauhistelee, vääristelee työtehtäviäsi, kyseessä oikeasti helppo asia. :D

Vierailija
151/170 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmonen joka istuu naama norsun veellä,mikään ei kiinnosta/huvita paitsi kun työvuoroa on jäljellä enään 15min niin alkaa hymyä löytyä..

Vierailija
152/170 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaveri, joka puhuu halventavasti ja alentavasti dementoituneista asiakkaista jopa heidän kuullen luullen, etteivät he ymmärrä tai muista hänen puheitaan. 

Vierailija
153/170 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaverit, jotka pitävät iltavuorolaisten "raportin" tupakkapaikalla. Sitten he ihmettelevät, kun en tiedä jotain aamuvuorossa tapahtunutta tärkeää asiaa, jota ei ole kuitenkaan vielä kirjattu koneelle. Varsinainen oikea raportti jää hyvin lyhyeksi, kun heillä on niin kiire tupakalle. Esimieskin on kova savuttelija...

Vierailija
154/170 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahin on töissä sellainen, joka näyttäytyy aamulla aikaisin ja iltapäivällä myöhään, koska kuvittelee, että muut eivät huomaa poissaoloja päivällä. Kalenterissa merkinnät vaihtavat päivää ja usein pidetään omaa lomaa. Pahimmasta vielä pykälän pahempi on henkilö, joka potee työaikana kipeää selkää, mutta huristelee silti työpaikan autolla talonrakennushommiin. Selkä ei vaivaa kuin työaikana. Kaikki tietää tavat. Kukaan ei sano mitään.

Vierailija
155/170 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyypit, jotka hösää ja säätää ja vuoron päättyessä kauhistelee miten oli taas kiire päivä. kun esim sen gluteenittoman puuron voi keittää joko viidessä minuutissa, tai sitten siinä 20minuutissa.. plus lukuisat muut pienet esimerkit, joista kertyy pitkästi ylimääräistä työtä, joka tietenkin tarkoittaa sitä, että toiset joutuu tehdä enemmän..että miksihän on kiire??  t. hoitaja

Vierailija
156/170 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelusieppo, juttelet jonkun kanssa ja tämä tunkee paikalle ja varastaa juttusi samalla tunkien sinut kokonaan syrjästäkatsojaksi.

Työkaveri, jonka kaikki lauseet alkavat sanalla minä ja joka ei ymmärrä että asioista voidaan puhua myös yleisellä tasolla. Siis ilman että asia koskee henkilökohtaisesti itseä.

Vierailija
157/170 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pomo soitti että käytkö työpäiväs jälkeen yhessä toisessa pisteessä katsomassa miten siellä menee, kun uus työntekijä siellä, soittaa että tuut apuun kun ehdit. Arvioi tilanne ja päätä mitä teet. Iltapäivällä mä meen sinne katsomaan kun mua 20v vanhempi tyyppi on ihan pulassa. Mä kerroin kuka olen, miksi tulin ja kysyin miten menee jne. Tyyppi vastaa "mulla on muutenki niin kiire, että en ehdi sua passata, kun työaikakin loppuu kohta" Mä vastasin, että mua ei tarvii passata, ja että voi lähteä kotiin vaikka heti, osaan jatkaa kyllä tästä.

Ei sitten lähtenyt...

Vierailija
158/170 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin pitkään ollut yhdessä keittiössä. Tuli mua selvästi vanhempi tuuraaja. Kysyin, voisiko laittaa salaattipöydän ja tarviiko neuvoja vai löytääkö itse kylmiöstä. Ja kun on pieni paikka, tunnetaan asiakkaat niin vinkkinä, että eivät erityisesti tykkää majoneesi-jutuista, mutta itse päättäköön mitä laittaa pöytään. Seurasi pitkä ja tunteikas puhe, että ei kuule TYTTÖ tarvii tulla neuvomaan, kun oon näitä hommia tehnyt jo sillon kun oot syntyny jnejne... Okei.

Lounas aikaan alkaa asiakkaat valitella, että kun eivät oikein haluaisi pelkkää majoneesia syödä, kun sitä on sekoitettu kaikkeen mahdolliseen.

Seuraavana päivänä oikein henkilökohtaisesti pomo tuli ilmoittamaan, että asiakkaat kun rahalla maksaa, niin voisiko toivetta kuunnella ja tarjota muutakin kun majoneesia. Sai tuuraaja selittää, miksi niin oli toiminut, vaikka tietää paremmin vuosien työkokemuksellaan kun minä. Eipä yhtään kertaa se tuuraaja sanonut mua tytöksi, vaan oppi nimen.

Vierailija
159/170 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytöttely ja vähättely. Se, että puhutaan epäkohteliaasti ja halveksivasti vain, koska on uusi/nuori/väliaikainen työntekijä.

Olen ollut nyt puoli vuotta työharjoittelussa ja vaikka suurin osa porukasta on ollut todella mukavia, on joukkoon mahtunut muuan hankalakin tapaus. Olen kuitenkin tehnyt selväksi, että minua ei pallotella, vaikka nuori ja kokematon vielä olenkin. Olen ollut täysin asiallinen ja jopa nöyrä niille, jotka ovat olleet asiallisia minulle.

Mutta muuan vanhempi mies tytötteli minua muutamaan otteeseen päivän aikana, kunnes huomautin, että minua ei tarvitse tytötellä. Pari vanhempaa naistyöntekijää (eri osastolta, joten eivät edes työkavereita) taas olivat todella tylyjä ja epäasiallisia minua kohtaan; sanoin, että otan moisia määräyksiä vain esimieheltäni ja odottaisin muutenkin vähän ystävällisempää lähestymistapaa.

En voi sietää tuollaisia ihmisiä. Ja minulle on aivan sama, vaikka vastedeskin työelämässä tällainen napakasti vastaaminen herättäisi närää; kenenkään ei tarvitse kestää epäasiallista käytöstä.

Vierailija
160/170 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Työkaveri, joka mokailee jatkuvasti niin, että muut saavat korjata hänen virheitään

- Kusipää, joka ei keitä kahvia otettuaan viimeisen tipan/tervehdi siivoojaa/siisti omia sotkujaan...

- Ylemmyydentuntoinen, joka muistuttaa jatkuvasti muita omasta ylivertaisesta kokemuksestaan ja löytää aina toisista syitä painaa heitä itseään alemmas (oli se sitten ikä, kokemus, opinnot..)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kahdeksan