Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuvaile ärsyttävä työkaveri

Vierailija
16.05.2017 |

Tänne!

Kommentit (170)

Vierailija
81/170 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä5454 kirjoitti:

Se on kans ärsyttävää, kun ihan satunnaisia asioita " pitäisi vaan tietää". Eikä kukaan kerro, paitsi se "huomauttaa joka asiasta"-tyyppi, sekin vasta jälkikäteen, kun haluaa löytää jotakin vikaa toisen tekemistä töistä, ja koska haluaa vain päästä kertomaan, kuinka hän itse asian olisi tehnyt.

Tätä tapahtuu varmasti monella työpaikalla, ei opeteta perusasioita kunnolla, tai tieto on joiltain osin puutteellista, perehdytystä ei ole tai perehdyttäjän tieto/taitotaso ei riitä perehdytykseen. Kerrotaan vähän kaikesta, sieltä täältä jotain, ja työntekijä ei opi. Tässä asetetaan uusi työntekijä tosi hankalaan asemaan. Jos kyseessä on työntekijä joka syystä tai toisesta ei näe tärkeäksi asian kertomista, niin missä on vika? Tuota tiedon pimitystä voidaan käyttää huonossa tapauksessa todella törkeästi väärin toista ihmistä kohtaan. Pitäisi olla henkilö, joka varmistaa, että opastus/perehdytys tapahtuu oikein, ja asiat on opetettu oikein, ja että asiat on vielä paperilla mitä opetettu, ei tule epäselvyyksiä sitten myöhemmin.

Olet oikeassa,ihankuin omasta suustani.

Voi sattua vakavia vahinkoja henkilöille ja tuotannolle,jos perehdytys puuttuu,tai ei ohjata oikein,tiedon-taidon puuttuessa

Vierailija
82/170 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

samaa sukupuolta oleva henkilö toljottaa aina,jos mahdollista,liekö hintti.

Ok :D :D No älä välitä siitä, oot ku et ois huomaavinaan, tai kysy siltä, että mitä mielessä..Jotkuhan hakee katseella keskusteluakin aikaan, toiset ihmettelee toisten tekemisiä, tai tykkää vain katsoa, osa on vähän ujoja. Meillä töissä mua saattaa tuijottaa 20 silmäparia, ja joskus on ollut vähän ujojakin työkavereita, jotka seuraa katseella...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/170 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiimiin on tulossa uusi tulokas. Ennenkuin edes on aloittanut, kaikki päättää että eivät tykkää siitä ja alkaa jo paskan puhuminen, nimittely ja haukkumanimen keksiminen.

Vaikka hän ei olekkaan kaikkien suosiossa, tekee silti työnsä ja auttaa avun tarvitsijoita.

Itse teen hänen kanssaan mielellään töitä.

Vierailija
84/170 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä5454 kirjoitti:

Se on kans ärsyttävää, kun ihan satunnaisia asioita " pitäisi vaan tietää". Eikä kukaan kerro, paitsi se "huomauttaa joka asiasta"-tyyppi, sekin vasta jälkikäteen, kun haluaa löytää jotakin vikaa toisen tekemistä töistä, ja koska haluaa vain päästä kertomaan, kuinka hän itse asian olisi tehnyt.

Tätä tapahtuu varmasti monella työpaikalla, ei opeteta perusasioita kunnolla, tai tieto on joiltain osin puutteellista, perehdytystä ei ole tai perehdyttäjän tieto/taitotaso ei riitä perehdytykseen. Kerrotaan vähän kaikesta, sieltä täältä jotain, ja työntekijä ei opi. Tässä asetetaan uusi työntekijä tosi hankalaan asemaan. Jos kyseessä on työntekijä joka syystä tai toisesta ei näe tärkeäksi asian kertomista, niin missä on vika? Tuota tiedon pimitystä voidaan käyttää huonossa tapauksessa todella törkeästi väärin toista ihmistä kohtaan. Pitäisi olla henkilö, joka varmistaa, että opastus/perehdytys tapahtuu oikein, ja asiat on opetettu oikein, ja että asiat on vielä paperilla mitä opetettu, ei tule epäselvyyksiä sitten myöhemmin.

Voi sattua vakavia vahinkoja henkilöille ja tuotannolle,jos perehdytys puuttuu,tai ei ohjata oikein,tiedon-taidon puuttuessa

Joo, siis motivaatio kärsii, stressitaso nousee kellä tahansa siinä vaiheessa, kun asia on opetettu puolivillaisesti, niin sehän on ihan kamala tunne työntekijälle, vielä siihen työkaverit, jotka ei vain viitsi vaivautua opettamaan. Jos työpaikan yleinen ilmapiiri on, että kaikkien vastuulle kuuluu opastaa asioissa, että se kuuluu työhön, niin ongelmat vähenisi. Nimetty perehdyttäjä on varmaan selkein uudelle työntekijälle. Jos yleinen ilmapiiri on, että ei kiinnosta kertoa, niin kuka siitä hyötyy. Silti työnantajan vastuulla nämä on.

Vierailija
85/170 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiimiin on tulossa uusi tulokas. Ennenkuin edes on aloittanut, kaikki päättää että eivät tykkää siitä ja alkaa jo paskan puhuminen, nimittely ja haukkumanimen keksiminen.

Vaikka hän ei olekkaan kaikkien suosiossa, tekee silti työnsä ja auttaa avun tarvitsijoita.

Itse teen hänen kanssaan mielellään töitä.

Hyvä sinä!

Vierailija
86/170 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On mulla työkaverit repineet käsistä työ välineitä, sanoneet ensin"ota joku noista" ja sit se mun valinta oli väärä, tuo minulle sen "mitä hän aina käyttää". Ihan älyttömistä jutuista välitettu, joilla ei mitään tekemistä työn lopputuloksen kanssa. Oon ollut ennenkin töissä, ja osaan itse, mutta nämä vanhemmat rouvat on koko ajan että, kato minä teen näin, kuule mulla tapana tehdä noin, katso tällätavalla minä olen tehnyt, katsos tuota, huomaatko ("en, mitä) kun minä en ihan tuollatavalla... monessa työpaikassa olleena nähnyt, että sama asia tehdään eri paikoissa eri tavalla. Naurattaa vaan, kun joku selittää, että ymmärrätkö, tästä ihan selvästi nyt näkee... ja toisessa paikassa just päinvastoin. Juu...

Mä olin kerran töissä paikassa, missä olin ainut kellä oli alan koulutus, kokemusta ja muilla joltain muulta alalta. Muistan hyvin vielä ensimmäiset päivät, tuntui, että kaikki opittu valui vessanpytystä alas! Sitten jos erehdyit kysymään neuvoa jostain asiasta, niin sua vähäteltiin ja käskettiin ajattelemaan asiat yksinkertaisesti. Ihan kamala paikka!

Vierailija
87/170 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakkaista paskaa puhuvat.

Vierailija
88/170 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flirttailija

Vierailija
89/170 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Flirttailija

Ketään lähennelty? Naiset? Miehet?

Vierailija
90/170 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellainen työ"kaveri" joka surffaa mielummin netissä ja huuhailee pitkin työpaikkaa juoruilemassa muiden työntekijöiden kanssa niin, että kaikki työt kasautuvat tunnollisille työntekijöille aka minulle. Palkka on sama vaikka teen kymmenkertaisen työn.

Ironinen kommentti jos miettii että olet itsekkin vauva foorumilla toimistoaikana, just sayin'

Vierailija
91/170 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks rasittava tyyppi oli sellainen, jonka mielestä kaikki oli aina "huikeeta" ja "ihan mahtavaa". Oli myös jatkuvasti härväämässä jotakin, mutta ei ollut mitään hahmotuskykyä ajan kulumisesta tai kalenterista. Sitten piti itse huomauttaa, että et sä kai voi lähteä puolen tunnin ajomatkan päähän nyt asiakkaan kanssa työpaikan autolla, kun kalenterissa lukee että täällä tarvitaan autoa tunnin päästä.

Vierailija
92/170 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä5454 kirjoitti:

Joo, siis motivaatio kärsii, stressitaso nousee kellä tahansa siinä vaiheessa, kun asia on opetettu puolivillaisesti, niin sehän on ihan kamala tunne työntekijälle, vielä siihen työkaverit, jotka ei vain viitsi vaivautua opettamaan. Jos työpaikan yleinen ilmapiiri on, että kaikkien vastuulle kuuluu opastaa asioissa, että se kuuluu työhön, niin ongelmat vähenisi. Nimetty perehdyttäjä on varmaan selkein uudelle työntekijälle. Jos yleinen ilmapiiri on, että ei kiinnosta kertoa, niin kuka siitä hyötyy. Silti työnantajan vastuulla nämä on.

En tiedä, olenko mä vähän höperö, mut mua inhottaa kuunnella, kun uusi kysyy jotakin,vastataa, että pitäis tietää,tai ihan suoraan kysynyt että voiko kertoa uudelleen, kun ei muista, siihen tietysti vastataan miksi et muista ja nää pitää oppia jnejne Sit jos tulee tilaisuus, otan sen uuden mukaani, ryhmääni ja kerron, selitän ja vaikka näytän miten, kerron myös miksi niin täytyy tehdä. Ja jos tulee ongelma, tulee kysymään minulta, vaikka olisi kuinka typerä kysymys tai mikä vain. Vastaan jos osaan...Paras palaute on kun uusi työntekijä oli jo tehnyt päätöksen lähteä, Sanoi, että olisi lähtenytkin, ellen minä olisi kertonut asioita. Muut olivat vaan olleet että nyt töihin siitä, eikä mitään kysymyksiä, kyllä sä tiedät, kun käytät järkees. Ja välillä armotonta haukkumista, etkö sä tätäkään osaa, sun pitää kysyä jos et osaa.... (kyseessä olevia asioita ei oikein voi mitenkään pohtimalla keksiä, kyllä ne jonkun on kerrottava)

Vierailija
93/170 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päällepäsmäri, joka puuttuu kokoajan työskentelyyn.

Ei anna tilaa ja on rasittava kuunnella sitä arvostelua. Hän ei ehkä ymmärrä, että asioita voi tehdä myös eri tavalla.

Henkilö, joka juoksee jatkuvasti työnjohtajien luona. Päällepäsmäröintiä tämäkin.

Negatiivinen ja runsaasti valittava kollega.

Vierailija
94/170 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä5454 kirjoitti:

En tiedä, olenko mä vähän höperö, mut mua inhottaa kuunnella, kun uusi kysyy jotakin,vastataa, että pitäis tietää,tai ihan suoraan kysynyt että voiko kertoa uudelleen, kun ei muista, siihen tietysti vastataan miksi et muista ja nää pitää oppia jnejne Sit jos tulee tilaisuus, otan sen uuden mukaani, ryhmääni ja kerron, selitän ja vaikka näytän miten, kerron myös miksi niin täytyy tehdä. Ja jos tulee ongelma, tulee kysymään minulta, vaikka olisi kuinka typerä kysymys tai mikä vain. Vastaan jos osaan...Paras palaute on kun uusi työntekijä oli jo tehnyt päätöksen lähteä, Sanoi, että olisi lähtenytkin, ellen minä olisi kertonut asioita. Muut olivat vaan olleet että nyt töihin siitä, eikä mitään kysymyksiä, kyllä sä tiedät, kun käytät järkees. Ja välillä armotonta haukkumista, etkö sä tätäkään osaa, sun pitää kysyä jos et osaa.... (kyseessä olevia asioita ei oikein voi mitenkään pohtimalla keksiä, kyllä ne jonkun on kerrottava)

Suhtaudun itse uuteen työntekijään, vähän niinkuin haasteeseen. Ja varmistan, että henkilö on ymmärtänyt ja oppii asiat. Silloin, kun ymmärtää että se on myös sun vika, jos jätät jotain olennaista kertomatta ja myös työyhteisön vika ja pahimmassa tapauksessa työpaikka saa huonon maineen. Kyllä ne huhut leviää, vaikka niitä ei ääneen sanota. Jos olet työpaikala missä tieto on puutteellista, tai sua kohdellaan huonosti, ihmiset kyllä puhuu näistä. Opetan itse mielelläni, juuri sen vuoksi koska se ei haittaa. Ja oishan se noloa, jos joku joutuu lopettamaan duunit sen vuoksi, että ei viitsitty neuvomaan kunnolla, tästä ei työnantajakaan pitäisi. Ja aina voi kieltäytyä perehdyttäjn roolista. Asennekysymyksiä.

Vierailija
95/170 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On mulla työkaverit repineet käsistä työ välineitä, sanoneet ensin"ota joku noista" ja sit se mun valinta oli väärä, tuo minulle sen "mitä hän aina käyttää". Ihan älyttömistä jutuista välitettu, joilla ei mitään tekemistä työn lopputuloksen kanssa. Oon ollut ennenkin töissä, ja osaan itse, mutta nämä vanhemmat rouvat on koko ajan että, kato minä teen näin, kuule mulla tapana tehdä noin, katso tällätavalla minä olen tehnyt, katsos tuota, huomaatko ("en, mitä) kun minä en ihan tuollatavalla... monessa työpaikassa olleena nähnyt, että sama asia tehdään eri paikoissa eri tavalla. Naurattaa vaan, kun joku selittää, että ymmärrätkö, tästä ihan selvästi nyt näkee... ja toisessa paikassa just päinvastoin. Juu...

Mä olin kerran töissä paikassa, missä olin ainut kellä oli alan koulutus, kokemusta ja muilla joltain muulta alalta. Muistan hyvin vielä ensimmäiset päivät, tuntui, että kaikki opittu valui vessanpytystä alas! Sitten jos erehdyit kysymään neuvoa jostain asiasta, niin sua vähäteltiin ja käskettiin ajattelemaan asiat yksinkertaisesti. Ihan kamala paikka!

Vanhempi työntekijä (keittiössä)tulee mun luo, eijeijeiei, etkö sä käsitä, ota ne juustoviipaleet pois. -Mut nää on hyla asiakkaille. "No, etkö sä käsitä mikä meni väärin? -En "Nämä menee vähälaktoosisille asiakkaille, mitäs juustossa on? -Pääasiassa vissiin maitoa. "No niin, olipa hyvä kun huomasin, tiedätkö miten olis käynyt jos en olis huomannut noita juustoja? -No, asiakkaat olis tyytyväisenä syönyt ne. Eli ei mitään vahinkoa. "Kuule, kun näissä pitää olla tarkkana, ja helposti ei huomaa... -Miks ne juustot oli otettava, onko siinä siis mitä levitettä tuossa, vai? "Levitettä, en tiedä mitä levitettä, mutta nuo juustot jotka vahingossa laitoit, olis voinut sairastuttaa jonkun.... sitä asiaa pitkään siinä vängättiin, eikä tämä mua opastava työntekijä suostunut uskomaan, että juuston kypsyessä maitosokeri häviää, ja tarkastettiin juustopakkauksesta, että maitosokeria on pieni määrä, reilusti alle vähälaktoosisen tason, ja juustot olisi voinut tarjoilla. Niinpä tämä ikänsä keittiötöitä tehnyt rouva päätti. Kun juustopakkauksessa ei lue hyla, sanoipa ne pikkunumerot mitä vaan, niin tuote ei ole hyla. Ja turvallisinta on heittää juustot pois. Ok, minkähän takia mä olen käynyt kouluissa ja kursseilla oppimassa asioita...

Vierailija
96/170 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä5454 kirjoitti:

Kuulostaa todella paskamaisilta työkavereilta!

Vierailija
97/170 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyttääjä. Vahtaa mitä muut milloinkin tekevät saamatta kuitenkaan itse sitten mitään aikaiseksi, kun kaikki työaika menee ensinmainittuun. Ko. henkilö ei tietenkään näe mitään outoa omassa toiminnassaan.

Vierailija
98/170 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päällepäsmäri, joka puuttuu kokoajan työskentelyyn.

Ei anna tilaa ja on rasittava kuunnella sitä arvostelua. Hän ei ehkä ymmärrä, että asioita voi tehdä myös eri tavalla.

Henkilö, joka juoksee jatkuvasti työnjohtajien luona. Päällepäsmäröintiä tämäkin.

Negatiivinen ja runsaasti valittava kollega.

Tätä olen myös ihmetellyt, eikö työnantaja ymmärrä, että ne ketkä siellä koko ajan ramppaavat, niin he voivat olla juuri se missä ongelma piilee. Oletan, että kovin helpolla järkevä työntekijä ei sinne toimistoon mene, vaan sietää. Rasittavaa se on sille johtajallekkin, jolla työ keskeytyy koko ajan turhan syyn vuoksi. Näistä ei toki voi aina tietää, mutta hölmö on pomo joka uskoo sinisilmäisesti kaiken kuulemansa.

Vierailija
99/170 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite yritän aina neuvoa jos joku apua tarvitsee, vaik ei kysyiskään, huomautan jos tekee väärin. (Huom! väärin ja eri tavalla eivät ole sama asia) kysyä saa tyhmiä kysymyksiä ja vaikka uudelleen, että ymmärtää. Yritän myös pysyä avoimena, että voin oppia yhden asian vanhalta ja toisen asian uudelta työntekijältä. Huom! Siis yritän, toivottavasti minusta ei tule jäärää, joka ei voi tunnustaa jos itse tekee virheen, eikä suostu oppimaan uutta..

Vierailija
100/170 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyttääjä. Vahtaa mitä muut milloinkin tekevät saamatta kuitenkaan itse sitten mitään aikaiseksi, kun kaikki työaika menee ensinmainittuun. Ko. henkilö ei tietenkään näe mitään outoa omassa toiminnassaan.

Joo, valittaa muista ja muiden virheistä, työpuhelusta tulee kotipuhelu ja lyhennetystä työpäivästä lintsaus. Joskus sitä toivoo, että työnantajat kysyisivät jotakin näistä kuulemista asioista suoraan, tai käskisivät näiden juorukellojen mainita itse siinä tilanteessa omalle työkaverille. Noh, ei se aina ole helppo sanoa kaikkea suoraan, olettaa ei silti saisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yhdeksän