Kuvaile ärsyttävä työkaveri
Kommentit (170)
Laiskat työnvälttelijät, jotka olettavat muiden ottavan aina vastuun, itse ei oteta vastuuta esim yhteisistä töistä. Eivät ikinä puutu mihinkään epäkohtaan, esim työkaverin epäreiluun kohteluun,toisten ylikuormittumiseen työnjaossa, ei mitään solidaarisuutta tai oikeudentuntoa niinkauan kuin itse pääsee vähällä. Minä ja minun laiskuus.
Kaikki oma-aloitteisuus puuttuu, vain pakotettuna opettelevat uusia asioita. Välttelevät töitä, menevät siitä mistä aita on matalin, aina. Mielellään tunkevat omia töitään muille.
Vierailija kirjoitti:
Pomon kaveri. Tekee minimimäärän töitä mutta saa isot kiitokset. Lähtee aina ajoissa töistä koska on pakottavua syitä. Saa erityiskohtelua ja vapauksia.
Eikö oo kumma homma. Pitäisi laittaa nämä pomot syyniin välillä, että pysyisivät tasapuolisena ja pitäisivät kiinni omasta työnkuvasta. Mutta kuka heidän työtään kontrolloi?
Kulki jatkuvati kohentelemassa jälkiäni ja järjesteli uuteen uskoon jopa omalla ajalla.
Suurentelija. Työkaveri joka tekee kärpäsestä härkäsen ja kohtelee kuin olisit hänen alamaisensa.
Pimittäjä, myös ärsyttäviä ovat työkaverit, jotka eivät voi myöntää, että eivät todellisuudessa jostain asiasta tiedä. Miksi ei voi vaan sanoa, että ei tiedä, miksi pitää kertoa informaatiota joka ei pidä edes paikkaa, sitten tulee niitä tilanteita jossa joku sanoi jotain, ja tilanne eskaloituu.
Liian pinnallisesti neuvova, jolta joutuu kysymään yhä uudelleen samasta asiasta, ja joka toteaa sinulle: "etkö vieläkään ymmärrä", vaikka itse on selittänyt asian niin että sitä ei voi ymmärtää. Jos erehdyt kysymään tarkennusta, suhtautuu työtoverisi sinuun kuin halpaan makkaraan. Tunnen olevasi umpikujassa ja taitosi menevät näin hukkaan.
Eronnut, keski-ikäinen mies, joka kuvittelee kaikkien naisten olevan juuri hänestä kiinnostuneita, ja jokaisen työpuhelun, tarkoittavan kiinnostusta...:D
Sellainen joka saikuttaa jatkuvasti, ei sitoudu töihin eikä ole vastuun tuntua.
Hullu-mummo! Hehkuttaa lapsenlapseaan. Näyttää kuvia puhelimesta. Hänellä on niin ihana, erikoinen nimi. Hän on niin erinomainen. Hän taas kasvanut sentin !!!
Ei kiinnosta! Voi hellanlettas pitää esittää silti kiinnostunutta.
Vierailija kirjoitti:
Alkaa tässä muodostumaan kuva tyypillisestä av-mammasta: töissä ollaan vittuuntuneena hiljaa ja toivotaan ettei työkaveritkaan vaan sano mitään. Sitten mennään kännykkä korvalla liinennesäännöistävälittämättä vittuuntuneena kotiin, vasenta kaistaa alinopeutta ajaen tietysti. Lopuksi ehkä jyrää parin jalankulkijan edestä suojatiellä koulun kohdalla. Kotona sitten onkin se vittumainen mies joka ei tajua mistään mitään, seksiäkin taas vinkumassa. Vitun vittu. Parempi avautua av-palstalle kuinka kaikki on taas niin perseestä ja epäreilua. :)
Menikö tunteisiin?
Pomo, joka on suunnitellut päivän niin, että hyvä että ehtii vessassa edes käydä, ja joka antaa sulle noottia siitä, että myöhästyt asiakastapaamisesta sen vuoksi. Liian kiireiset päivät. Minkäs omalle suolentoiminnalleem mahtaa :D
Onko monilla käynyt mielessä, että joskus näillä saikuttajillakin voi olla oikea syy mistä te ette tiedä?Kuten joku sairaus, ja on niitä muitakin syitä, voidaanhan siellä työpaikalla kiusata tms. Toki en hyväksy itse myöskään sitä, että jäädään saikulle ilman oikeaa syytä, toisaalta ei se ole minulta myös poiskaan mitenkään.
Savupiiput, jotka lymyilevät tämän tästä työpaikan nurkilla tupakalla, pilaavat hengitysilman lemuamalla ja työilmapiirin juoruilemalla, siellä nurkan takana on niin kiva saman köörit kanssa puhua paskaa, siinä sitten katsellaan arvostellen päästä varpaisiin ohikulkevia ja taas juorutaan, kun itsellä on oikeasti niin paha olla kademielen takia.
Saikusta tuli mieleen, kyylä esimies, joka ei millään usko, että voit olla oikeasti sairas. Täytyy olla aina 40 astetta sitä kuumetta, tai vähintään keuhkokuume, ei voi olla sairas muuteen :D Keuhkokuumettakin esiintyy kuumeettomana, no mutta tällainen urkkiminen on raivostuttavaa, kun kyllä minä itse tiedän milloin olen työkunnossa ja milloin en ole.
Maanantaina pitää aina olla saikulla migreenin takia ja mistähän johtunee?
Vierailija kirjoitti:
Hullu-mummo! Hehkuttaa lapsenlapseaan. Näyttää kuvia puhelimesta. Hänellä on niin ihana, erikoinen nimi. Hän on niin erinomainen. Hän taas kasvanut sentin !!!
Ei kiinnosta! Voi hellanlettas pitää esittää silti kiinnostunutta.
Miten voi onnen hehkutus häiritä ketään. Odotas vaan, kun olet itse samassa tilanteessa. Onneksi ei tarvi teeskennellä itse, vaan voi suhtautua oikeasti aidosti tuollaisiin uutisiin.:)
Valehtelijat, jotka pomolle valittavat kuinka kauheesti on töitä, ei ehdi, ei niin millään niitä tekemään, mutta heti kun silmä välttää ja pomo kaukana, niin kyllähän tauot pitenee, sitä ravataan ties missä...
Vierailija kirjoitti:
Onko monilla käynyt mielessä, että joskus näillä saikuttajillakin voi olla oikea syy mistä te ette tiedä?Kuten joku sairaus, ja on niitä muitakin syitä, voidaanhan siellä työpaikalla kiusata tms. Toki en hyväksy itse myöskään sitä, että jäädään saikulle ilman oikeaa syytä, toisaalta ei se ole minulta myös poiskaan mitenkään.
Ei ole sinulta pois mutta minulta on. Ei meillä saa yhtäkkiä sijaisia ja palvelualalla me muut juostaan kieli vyön alla kun joku (yleensäkkin sama tyyppi) jää pois. Hoitajilla se on pois sairailta, opettajilla oppilailta. Aina joku kärsii ja muilla työntekijöillä on entistä kiireempää. Muiden jaksaminen kärsii. Ei sijaiset pysty korvaan vakkareita jos edes palkataan niitä.
Eikö tätä henkilöä voi opastaa jotenkin? Itse en suhtautuisi näin heti henkilöön, tai että kyseessä ikävä ihminen. Jos henkilö ei hahmota mitä tekee, tai ajankäyttö ei ole hallinnassa. Pyrkisin itse joko neuvomaan, tai ottamaan selvää mistä kyse.