Sain tällä palstalla joskus täystyrmäyksen kun kerroin mieheni käytöksestä
ja annoitte minulle ohjeeksi jättää miehen rauhaan.
Arvatkaa mitä! Minä todella erosin hänestä, ja minulla menee parhaimmin kuin koskaan!
En löydä millään linkkejä niihin keskusteluihin, joissa yritin purkaa miehen käsittämätöntä käytöstä, mutta voin referoida. Ensimmäisessä tekemässäni keskustelussa kerroin, miten mieheni pimahti minulle sisaruksensa lapsen kastajaisissa ja huusi niin, että kaikki hätkähtivät ja kääntyivät katsomaan. Olimme siihen mennessä seurustelleet vasta muutaman kuukauden, joten tuo oli ensimmäinen kerta kun sain annoksen siitä millainen mies voi olla, ja järkytyin sitä yhtäkkistä kilahdusta.
Mies käyttäytyi muutenkin siellä juhlissa tosi kärsimättömästi, ihan kuin joku teinipoika mikä häpeää parasta kaveriaan. Hän antoi minulle ohjeita ihan koko ajan "älä seiso noin, älä puhu tolle, katso nyt jumalauta silmiin" ja hänen lähipiirinsä pyöritteli silmiään hänen käytöksensä takia. Naureskelin miehen veljen kanssa jollekin läpälle, niin mies näytti siltä, että voisinko olla hiljaa. Kuitenkin samaan aikaan hänen sukulaistätinsä tuli suoranaisesti v..maan minulle kengistäni, ja siihen tavallisesti fiksu kumppani vastaa kohteliaasti vaientaakseen sukulaisensa niin mies alkoikin puolustella sitä naista.
Sain täällä ohjeeksi opetella käyttäytymään ja jättää mieheni, koska kiusaan häntä. Huomasin tosin, että monesti oli vastannut sama kommentoija, mutta nauratti, koska mies myöhemminkin osoittautui aivan samanlaiseksi julkisnöyryyttäjäksi, mikä koki tarpeelliseksi oikoa ja kasvattaa minua kaiken aikaa.
Myöhemmin huomasin, että mies todellakin on hirveä hermokimppu. Sain hänet niskaani syytöksineen jatkuvasti ja välillä siihen ei tarvittu kuin väärään aikaan tehty puhelinsoitto kun hän tuli linjoja pitkin. Seisoin kerrankin kauppakeskuksessa odottamassa sovittuun aikaan sovitulla paikalla, että missä hän on ja kehtasin puhelimitse udella asiaa, niin mies karjui kuin syötävä miten ahdistan häntä kyselyilläni.. Olisi kannattanut uskoa, sillä tuo kastajaiscase oli vasta alkua.
Toinen topikki, jonka tein, koski sitä, että mies sai kutsun juhliin ilman avecia. Kyseessä oli kaveriporukka, jossa yksi ihmisistä välillä piti - välillä ei pitänyt minusta ja sen takia karsi mut pois vieraslistalta. Sain tietenkin palstalla täystyrmäyksen, olin jonkun kommentoijan mukaan kauhea kiukuttelija ja todennäköisesti draamakuningatar josta kukaan ei pidä. Joku myös kommentoi, miten ei katselisi akkaa joka repii kutsut silmien edessä, kun mainitsin siitäkin. Oli aivan turha yrittää sanoa kommentoijille mitään, olin yksin väärässä, as always täällä aloittaja on.
Kommentit (25)
Mies kyllä vaikuttaa sellaiselta helmeltä, että oksat pois. Hyvä että olet päässyt eroon hänestä. Mutta en ymmärrä sitä kutsun repimistä. Miksi mies ei saisi osallistua kavereidensa juhliin ilman sinua?
Harmi että sinua syllistettiin mutta hyvä että jatkoit eteen päin! Hyvää jatkoa :)
Öh. En ihan koko vuodatustasi nyt lukenut, enkä ole alkuperäistä ketjuasi nähnyt koskaan: mutta ap - mikä siinä erossa vielä sinua noin kaihertaa? Meinaan jos koet olleesi oikeassa ja toimineesi oikein, mistä tuollainen kilometrin mittainen vuodatus?
Et kestä sitä, että et saa kiistoissa viimeistä sanaa, siksi halusit päästä vielä vääntämään jostain muinaisesta kaikkien unohtamasta keskustelusta vielä jälkeenpäin?
Eihän se tietenkään hyvältä kuulosta, että joku kilahtelee julkisesti toiselle normaalista jutustelusta sukujuhlissa. Ehkä tuo mies jännitti itse tilannetta ihan kauheasti. En osaa sanoa, eikä kauheasti kiinnostakaan.
Mutta ei tuollainen jälkikäteis-inttäminenkään kauhean terveeltä kuulosta, ap. Anna olla jo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistan keskustelut. Onneksi pääsit eroon ts. kuuntelit itseäsi että nyt ei kaikki jyvät ole samassa laarissa. Aika pitkä tie oli sinullakin kuljettavana.
Tsemppiä!
Kappas, joku tunnustaa muistavansa! :D Kiitti.
Miten niin TUNNUSTAA? Oletko nyt vähän ehkä kuule vainoharhainen? Täällä on päivässä satoja aloituksia. Joku yksittäinen ketju jää hyvin helposti valtaosalta näkemättä, saati nyt että sitä enää edes päivän, saati kuukausien jälkeen vielä muistaisi.
Sinulle elämäsi ja kommenttisi ovat ainutkertaisia helmia selvästi, mutta ei muille.
Mun mies on samanlainen. Itse selvittelen aina voinko johonkin juhliin mennä.
Olen jo tottunut.
Onnea vain sulle. Itsellä ei ole enää mitään, ei kavereita, ei perhettä, kaikki on mennyttä omien mokien ja miehen kiukkuamisen ja temppujen takia.
Nyt 15 vuoden jälkeen mies kerää kaveriporukkaa itselleen uudelleen ja minä olen jumissa kotona lasten kanssa. Haalin jopa hänelle polttarikutsun kun kiukkusi sitä kotona niin, että mun oli parempi toimia. Jäin itse siinä hommassa vähän outoon valoon..
No näinpä näin. Toivottavasti tää on sen arvoista.