Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Simppeli sormiruokakeittiö -fb-ryhmä - voi ärsytys

Vierailija
15.05.2017 |

Hetken seurannut ryhmää, kun kaveri suositteli mutta mikä niissä postauksissa mua ärsyttää!?!

Onko se se meidänneitisitäjatätä- meininki, päteminen vai jokin muu...? Mut rasittavaa luettavaa ja silti luen

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ryhmästä saa välillä ihan hyviä ideoita. Muuten seuraan lähinnä viihteen vuoksi. :D Ne saa kyllä tappelun aikaseksi ihan_kaikesta.

Naurattaa myös se, että yli 1-vuotiaan sokerin käyttö on suurimman osan mielestä saatanasta. Ai niin, mutta kauratuotteita joissa on sokeria saa käyttää. Kaksinaismoralismia. Jopa tomaattikastikkeen sokerit syynätään :D Hei haloo, jos syö muuten monipuolisesti ja terveellisesti (ei sokerimehuja, muroja, jogurtteja, leikkeleitä yms) , niin kyllä nyt lapsi voi yhden jäätelön kuukaudessa kesällä syödä. Ja jos tomaattikastikkeessa on 4 g sokeria 100 grammassa ja se aiheuttaa huolta niin voi vähän miettiä, että onko syömisestä kadonnut joustavuus. Lapsi kuitenki oppii vanhemmiltaan sen miten ruokaan suhtaudutaan.

Maito on kans saatanasta ja jos sitä juodaan niin salettiin se ei saa olla rasvatonta pitkälle jalostettua maitoa, vaan ehta aitoa punaista maitoa. Myös margariini on paha, oivariini on ainoa oikea valinta. Öö sokeri on paha, mutta kova rasva ei? Niinpä.

Itse syömme koko perhe erittäin terveellisesti ja monipuolisesti, mutta myös ne herkut kuuluu normaaliin elämään sillöin tällöin!

Oon kyllä samaa mieltä noista tomaattikastike ym. jutuista, mutta en mä ymmärrä miksi jollekin puolitoistavuotiaalle pitäisi läntätä jäätelö tai pulla käteen. Vain koska toisten mielestä se kuuluu normaaliin elämään? Siis totta kai voi antaa jäätelön jos haluaa, mutta jos ei halua, niin ei se lapsi siitä kyllä mitenkääm traumatisoidu jos ei saa jäätelöä ennen kuin osaa edes kahden sanan lauseita.

Mun mielestä ne herkut tulee kuvioihin viimeistään kun alkaa synttärikutsuja tulla. Tähän asti kukin vanhempi tekee just niin kuin haluaa ja kaikki on ok paitsi jonkun 3kk vauvalle limun juottaminen näin kärjistetystä. 

Miksi toisten valinnoista pitää niin ottaa itseensä? Siis mä ymmärrän sun ärsyyntymisen siitä kun toiset töykeästi moittii toisia tai paasaa sitä omaa valintaansa, mutta mikä siinä itsessään on ärsyttävää, ettei joku halua antaa sokeria herkkujen muodossa pikkulapselle? 

Jos se pyolitoistavuotias haluaa maistella sitä pullaa tai jäätelöä muiden perheenjäsenten herkutellessa, niin aika tekopyhää mielestäni kieltää sen perusteella, että siinä on sokeria JOS kuitenkin antaa lapsen käyttää punaista maitoa, oivariinia yms muita kovia rasvoja. Se on sitä kaksinaismoralismia. Vrt kova rasva on jees, mutta sokeri ei kohtuudella.

Sitten jos siis ei antaisi kovaa rasvaa, niin olisi ok? En ymmärrä tuota logiikkaa. Mä laitan vieraille pullat ja alle 1-vuotiaalle hedelmiä. Eikä se pulla ole ainoa asia elämässä, mitä joudun häneltä kieltämään. Joudun kieltämään ottamasta esimerkiksi kahvia tai limukkaa. Miten se pulla, kahvi ja limu eroavat sinänsä toisistaan 1-vuotiaan ajatusmaailmassa kun se taapero ei ole koskaan maistanutkaan pullaa, kahvia tai vaikkapa limua? Kaikki ovat sellaisia mitä aikuiset ottavat ja kummankaan makumaailmaa ei tiedä. Mutta sitä pullaa pitäisi antaa, koska muuten se on tekopyhää? Limua ei ja kahvia ei. Noh, kahviin nyt liittyy se kofeiini, mutta tajuatko pointin. Sitä joutuu 100% varmuudella elämän aikana kieltämään tuon ikäiseltä mitä saa syödä ja mitä ei, jos se lapsi ei ole eläessään maistanut pullaa, niin miten hän kokee sen pullan kiellon pahemmaksi kuin kahvin kiellon? 

Kyllä meidän lapsi sitä pullaa saa isompana. Mutta mä en vaan näe mitään järkeä sitä antaa nyt. En vaan näe. En kyllä pidä erityisen pahana että toiset antaa, mutta miksi mun pitäisi? Ketä minä ilahdutan jos annan sille lapselle pullaa (jota hän ei ole koskaan maistanut, ei ole maistanut mm. vielä passionhedelmääkään, voisin ihan hyvin tarjota vaikka sitä)? Vai onko se sittenkin sellainen asia, että niin pitää tehdä jotta muilla aikuisilla olisi hyvä mieli?

Tuota rasvajuttua en ymmärrä, mutta tämä kai liittyy kyseiseen fb-ryhmään. Minun järjenjuoksullani rasva ei tuota reikiä hampaisiin, joka on siis syy numero 1. miksi minä pyrin minimoimaan sokerin määrän lapseni ruokavaliosta.

Kova rasva on erittäin epäterveellistä. Se ei ehkä aiheuta reikiä hampaisiin, mutta vaikuttaa verisuonien kuntoon ja täten esimerkiksi sydänterveyteen. Kannattaa tutustua hieman ravintosuosituksiin varsinkin kun sinulla on lapsi jota ruokit.

Miksi tämä saa alapeukkuja? Rasvajuosteet alkavat pahimmillaan kertyä sepelvaltimoihin jo 10v iästä lähtien. 30v sitten ensimmäinen infarkti. Onnea.

Vierailija
22/72 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on lapsen ruokailustakin saatu nykyaikana saatanallista hifistelyä.

Monelle nillittävälle mammalle olen sanonut että työnnä nyt ne kilokalorimittarisi ja proteiinien grammalukemasi sinne minne ei aurinko paista ja anna mun ruokkia lastani miten parhaaksi näen..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ryhmästä saa välillä ihan hyviä ideoita. Muuten seuraan lähinnä viihteen vuoksi. :D Ne saa kyllä tappelun aikaseksi ihan_kaikesta.

Naurattaa myös se, että yli 1-vuotiaan sokerin käyttö on suurimman osan mielestä saatanasta. Ai niin, mutta kauratuotteita joissa on sokeria saa käyttää. Kaksinaismoralismia. Jopa tomaattikastikkeen sokerit syynätään :D Hei haloo, jos syö muuten monipuolisesti ja terveellisesti (ei sokerimehuja, muroja, jogurtteja, leikkeleitä yms) , niin kyllä nyt lapsi voi yhden jäätelön kuukaudessa kesällä syödä. Ja jos tomaattikastikkeessa on 4 g sokeria 100 grammassa ja se aiheuttaa huolta niin voi vähän miettiä, että onko syömisestä kadonnut joustavuus. Lapsi kuitenki oppii vanhemmiltaan sen miten ruokaan suhtaudutaan.

Maito on kans saatanasta ja jos sitä juodaan niin salettiin se ei saa olla rasvatonta pitkälle jalostettua maitoa, vaan ehta aitoa punaista maitoa. Myös margariini on paha, oivariini on ainoa oikea valinta. Öö sokeri on paha, mutta kova rasva ei? Niinpä.

Itse syömme koko perhe erittäin terveellisesti ja monipuolisesti, mutta myös ne herkut kuuluu normaaliin elämään sillöin tällöin!

Oon kyllä samaa mieltä noista tomaattikastike ym. jutuista, mutta en mä ymmärrä miksi jollekin puolitoistavuotiaalle pitäisi läntätä jäätelö tai pulla käteen. Vain koska toisten mielestä se kuuluu normaaliin elämään? Siis totta kai voi antaa jäätelön jos haluaa, mutta jos ei halua, niin ei se lapsi siitä kyllä mitenkääm traumatisoidu jos ei saa jäätelöä ennen kuin osaa edes kahden sanan lauseita.

Mun mielestä ne herkut tulee kuvioihin viimeistään kun alkaa synttärikutsuja tulla. Tähän asti kukin vanhempi tekee just niin kuin haluaa ja kaikki on ok paitsi jonkun 3kk vauvalle limun juottaminen näin kärjistetystä. 

Miksi toisten valinnoista pitää niin ottaa itseensä? Siis mä ymmärrän sun ärsyyntymisen siitä kun toiset töykeästi moittii toisia tai paasaa sitä omaa valintaansa, mutta mikä siinä itsessään on ärsyttävää, ettei joku halua antaa sokeria herkkujen muodossa pikkulapselle? 

Jos se pyolitoistavuotias haluaa maistella sitä pullaa tai jäätelöä muiden perheenjäsenten herkutellessa, niin aika tekopyhää mielestäni kieltää sen perusteella, että siinä on sokeria JOS kuitenkin antaa lapsen käyttää punaista maitoa, oivariinia yms muita kovia rasvoja. Se on sitä kaksinaismoralismia. Vrt kova rasva on jees, mutta sokeri ei kohtuudella.

Sitten jos siis ei antaisi kovaa rasvaa, niin olisi ok? En ymmärrä tuota logiikkaa. Mä laitan vieraille pullat ja alle 1-vuotiaalle hedelmiä. Eikä se pulla ole ainoa asia elämässä, mitä joudun häneltä kieltämään. Joudun kieltämään ottamasta esimerkiksi kahvia tai limukkaa. Miten se pulla, kahvi ja limu eroavat sinänsä toisistaan 1-vuotiaan ajatusmaailmassa kun se taapero ei ole koskaan maistanutkaan pullaa, kahvia tai vaikkapa limua? Kaikki ovat sellaisia mitä aikuiset ottavat ja kummankaan makumaailmaa ei tiedä. Mutta sitä pullaa pitäisi antaa, koska muuten se on tekopyhää? Limua ei ja kahvia ei. Noh, kahviin nyt liittyy se kofeiini, mutta tajuatko pointin. Sitä joutuu 100% varmuudella elämän aikana kieltämään tuon ikäiseltä mitä saa syödä ja mitä ei, jos se lapsi ei ole eläessään maistanut pullaa, niin miten hän kokee sen pullan kiellon pahemmaksi kuin kahvin kiellon? 

Kyllä meidän lapsi sitä pullaa saa isompana. Mutta mä en vaan näe mitään järkeä sitä antaa nyt. En vaan näe. En kyllä pidä erityisen pahana että toiset antaa, mutta miksi mun pitäisi? Ketä minä ilahdutan jos annan sille lapselle pullaa (jota hän ei ole koskaan maistanut, ei ole maistanut mm. vielä passionhedelmääkään, voisin ihan hyvin tarjota vaikka sitä)? Vai onko se sittenkin sellainen asia, että niin pitää tehdä jotta muilla aikuisilla olisi hyvä mieli?

Tuota rasvajuttua en ymmärrä, mutta tämä kai liittyy kyseiseen fb-ryhmään. Minun järjenjuoksullani rasva ei tuota reikiä hampaisiin, joka on siis syy numero 1. miksi minä pyrin minimoimaan sokerin määrän lapseni ruokavaliosta.

Kova rasva on erittäin epäterveellistä. Se ei ehkä aiheuta reikiä hampaisiin, mutta vaikuttaa verisuonien kuntoon ja täten esimerkiksi sydänterveyteen. Kannattaa tutustua hieman ravintosuosituksiin varsinkin kun sinulla on lapsi jota ruokit.

Miksi tämä saa alapeukkuja? Rasvajuosteet alkavat pahimmillaan kertyä sepelvaltimoihin jo 10v iästä lähtien. 30v sitten ensimmäinen infarkti. Onnea.

Hienoa, 9.5 vuotias lapseni saa siis mättää vielä puoli vuotta miten tahtoo. Kiitos!

Vierailija
24/72 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mus huvittaa tuo ketju missä jonkun lapsi oli saanu jugurttikuorrutetun banaanin käteen ja ei huutanu sen takia että vahinko. Siis eikö se isä saa antaa lapselle mitä haluaa ilman että äiti vetää pimppiraget asiasta. Saatikka muut vastaajat jotka tuntuu olevan kauhuissaan ja järkyttyneitä että heillä lapsi on saanut käsiinsä vahigossa sokeria sisältävää ruokaa

Vierailija
25/72 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mus huvittaa tuo ketju missä jonkun lapsi oli saanu jugurttikuorrutetun banaanin käteen ja ei huutanu sen takia että vahinko. Siis eikö se isä saa antaa lapselle mitä haluaa ilman että äiti vetää pimppiraget asiasta. Saatikka muut vastaajat jotka tuntuu olevan kauhuissaan ja järkyttyneitä että heillä lapsi on saanut käsiinsä vahigossa sokeria sisältävää ruokaa

Mulla tuli kyllä jo hitonmoine myötähäpeä sitä tyyppiä kohtaan joka viitti semmosta sinne ees kirjottaa.. huh huh.

Vierailija
26/72 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, tai se kun isä oli antanut lapselle äidin SOKEROIDUN puuron aamupalaksi 😂 kyllä isi sai kuulla kunniansa 😂 Todella ärsyttävä ryhmä, tekisi mieli erota, mutta toisaalta i need drama 🙄 ja ne kaikki hihihi lasketaanko tämä sormiruokailuksi kun 3kk parsakalle söi pölypunkin sängyn alta hihiihi

Vierailija
27/72 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se jatkuva vääntö siitä hedelmätivisteestä!!! "Ostin vahingossa tämmöistä smoothieta meidän 2v neidille, mutta kotona huomasin että tässä lukee omenatiiviste niin voiko tätä nyt sitten antaa???" "Älä anna!! Se on lisättyä sokeria!!! On se kumma kun vielä 2018 vuonna myydään lastenruokahyllyssä lapsille sopimattomia ruokia ja mihinkään ei voi nykyään enää luottaa!!!"

Vierailija
28/72 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en kyseistä ryhmää haluaisi edes käydä katsomassa koska koko sormiruokailu ärsyttää.

Lapseni paino on kokoajan laahannut pituudesta jäljessä ja kylkiluut vaan näkyvät joten todellakaan voi antaa hänen syödä joitain kourallisia ruokia jota hän ise söisi. Ruoka ei kiinnosta eli lusikalla tai sormin ei mene ruokaa paljoakaan, vain 1-5 lusikallista kun isoin nälkä menee pois. Herkut maistuu eli rusinat ja jugurtti, hedelmät ja leipä sekä riisi että peruna ja pasta. Kana on myös herkkua. Mutta jos antaisin syödä vain kaiken ruuan itse mitä itse syö niin olisi liian laiha.

Eli vaikka on kohta kaksi syötän yli puolet ruuasta, eli niinkauan kun suu aukeaa, eli tietää kuitenkin milloin on kylläinen, mutta ei syö itseään itse kylläiseksi. En tiedä tulisiko jo kaksivuotiaan syödä kaikki ruoka täysin yksin kokoajan?

Lusäksi kakoi tosi pahasti kun aloitettiin karkeampien ruokien syöminen joten koko sormiruokailu ei kiinnostanut. En halunnut pelätä joka ruoka-ajalla että lapsi tukehtuu johonkin palaan. Nyt syö jo kovahkojakin paloja.

Mutta tämä sormiruokailun hehkutus on todella ärsyttävää!

Vierailija
29/72 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en kyseistä ryhmää haluaisi edes käydä katsomassa koska koko sormiruokailu ärsyttää.

Lapseni paino on kokoajan laahannut pituudesta jäljessä ja kylkiluut vaan näkyvät joten todellakaan voi antaa hänen syödä joitain kourallisia ruokia jota hän ise söisi. Ruoka ei kiinnosta eli lusikalla tai sormin ei mene ruokaa paljoakaan, vain 1-5 lusikallista kun isoin nälkä menee pois. Herkut maistuu eli rusinat ja jugurtti, hedelmät ja leipä sekä riisi että peruna ja pasta. Kana on myös herkkua. Mutta jos antaisin syödä vain kaiken ruuan itse mitä itse syö niin olisi liian laiha.

Eli vaikka on kohta kaksi syötän yli puolet ruuasta, eli niinkauan kun suu aukeaa, eli tietää kuitenkin milloin on kylläinen, mutta ei syö itseään itse kylläiseksi. En tiedä tulisiko jo kaksivuotiaan syödä kaikki ruoka täysin yksin kokoajan?

Lusäksi kakoi tosi pahasti kun aloitettiin karkeampien ruokien syöminen joten koko sormiruokailu ei kiinnostanut. En halunnut pelätä joka ruoka-ajalla että lapsi tukehtuu johonkin palaan. Nyt syö jo kovahkojakin paloja.

Mutta tämä sormiruokailun hehkutus on todella ärsyttävää!

Oon alusta asti ihmetellyt sitä "VAIN sormiruokaileva lapsi päättää itse paljon syö, syötetyt lapset syö pakotettuna" - asennetta. Kun meillä on lapsi aina, myös syötettynä, osannut ilmaista kun on kylläinen, jolloin luonnollisesti ruokailu on päättynyt. Ja aina kun joku sanoo siellä tuosta tukehtumisen pelosta niin "se kolaaminen kakominen työstäminen on normaalia ruokaan tutustumista 🙄" ja kyllä lapsen pitää saada muussata, heitellä ja muuten vaan sotkea ruualla että se tutustuu siihen 🙄

Vierailija
30/72 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nyt ryhmässä hirvee rage tästä artikkelista https://www.savonsanomat.fi/kotimaa/THLn-ruokasuositus-hämmentää-piente…

Maailma romahtaa, kun selviää ettei thl:n ohjeet ole tarkoitettu täysin ehdottomiksi ja absoluuttisiksi totuuksiksi, vaan jousto on mahdollista.

Vierailija
31/72 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttää se uskomaton avuttomuus. Ollaan aivan sataprosenttisen ehdottomia siinä, ettei lapsi haistakaan suolaa tai sokeria, mutta ei osata itse lukea edes pakkausselosteita. Joka ainoa tomaattimurska- ja kauramaitopaketti pitää kuvata ja kysellä, että uskaltaako tätä antaa. Saan näppyjä, jos kuulen vielä sanan piilosokeri.

Vierailija
32/72 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ihmettelen että miten ne samat tyypit ehtivät kommentoimaan lähes jokaista keskustelua. Kuka hoitaa heidän lapsiaan, kun äiti kinaa (anteeksi, keskustelee) Facebookissa mehutiivisteestä, maidon tarpeellisuudesta ja ultimaalisesta keskustelun kirvoittajasta: sitterissä syömisestä?

Vierailija
33/72 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks ton ryhmän raskain juttu on toi rintamaidon hehkuttaminen. "Kyllä se tissimaito riittää vuoden ikään asti" ja "lapsi kyllä syö itse sen mitä tarvitsee". Mä imetän edelleen mun 1,5 -vuotiasta ja voin kyllä kertoo että se ei todellakaan olisi riittänyt enää viieiseen vuoteen turvaamaan kasvua. Siellä vaan toistetaan sitä samaa fraasia joka on joskus jostain imetyksen tuesta kuultu, eikä ymmärretä että ihmisiä -myös lapsia- on erilaisia ja kaikille se tissimaito ei vaan riitä ja toiset lapset haluaa alkaa maisteleen ruokaa jo ennen puolen vuoden ikää. Eikä oma lapseni olisi pelkällä sormiruokailulla saanut riittävästi ruokaa, joten toinen ateria päivässä syötettiin soseina vuoden ikään asti. Ja ei, en pakkosyöttänyt lastani tai väkisin tunkenut ruokaa suuhun niin kuin tuolla ryhmässä syöttämistä kuvataan. Ja se sokerinatseus ja kauhee lynkkaaminen, siitä en ees viitti alottaa.

Vierailija
34/72 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääpä itselläkin liittyä joku päivä..

Kuulostaa mielenkiintoiselta paikalta

Vierailija
35/72 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kun sormiruokailijalle paljastuu, että tomaatti sisältää luontaisesti suolaa! Ja äidinmaito! Ihmiset ei osaa lukea pakkausmerkintöjä eikä ne erota luontaista ja lisättyä suolaa. Sit tulee yllätyksenä, että halvimmassa pilttipurkissa, jossa on mansikan kuva on myös muuta kuin mansikkaa,esim omenaa. Kannattaa ehkä lukea pakkaustekstit kaupassa? Täysimetys 6kk asti on ainoa oikea! Toi on kyllä parasta viihdettä!!

Vierailija
36/72 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liityin ryhmään huvikseni, mutta erosin alle puolessa tunnissa. Tuo meininki ei ole enää edes hauskaa. Ollaan niin asiantuntijoita, tiedetään terveydenhoitajaa paremmin kaikki asiat, mutta sitten kysellään, voiko eilen illalla tehtyä ja jääkaapissa säilytettyä ruokaa vielä tänään. Tai onko ruoka syömäkelpoista, jos kaupasta tuodessa pakkaus rikki, koostumus outoa ja haju kamala. Kaikki pakkausmerkinnät syynätään ja selvitellään, mihin merkintään on piilotettu sokeria tai suolaa. Voivotellaan ravintoloiden ja seisovien pöytien ruokia, kun niissä pitää olla suolaa; kyllähän jonkun saaristolaiskalapöydän voisi varmaan valmistaa ihan suolatta, koska on 1:10000 mahdollisuus, että joku tuo pikku-Jadeliinansa sormiruokailemaan juuri sinne. Apua. Teki mieli vitsillä laittaa kuva omasta muksusta jäätelö tai suklaapatukka kourassa, mutta epäilemättä lasu olisi tehty viidessä minuutissa ja kymmenessä minuutissa ovellani olisi joukko Vilja-Kaarinoita (huom. gluteeniton) soihdut ja talikot käsissään.

Tarinan opetus: ei vitsillä liittymisiä enää mihinkään ryhmään.

Vierailija
37/72 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkaan esim juhlissa ollaan ehdottomia suolaton, sokeriton linjalla vaikka kyseessä olisi yli 1 vuotias. 2 vuotiaalle ei vahingossakaan anneta esim häissä samaa ruokaa kun otetaan omat evät mukaan,jossa ei ole sokeria  tai suolaa !

Vierailija
38/72 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä liityin kyseiseen ryhmään myös suositusten perusteella ja ajattelin että saan tukea sormiruokailevalle lapselleni. Paljon ryhmässä oli tsemppiä ja hyviä ruokaohjeita, MUTTA aivan liian paljon ja ihan ärsytykseen asti virallisten ohjeiden ja esimerkiksi neuvolan laiminlyöntiä. Joku jopa jakoi ryhmässä neuvolassa olevan terveydenhoitajansa nimen että kyseisellä seudulla asuvat osaisivat välttää tätä henkilöä. Eli todella paljon jaetaan juurikin sitä omaa mielipidettä, vaikka ei olisi faktaa eikä menisi suositusten mukaan.

Erosin ryhmästä koska hermo meni tämmöisiin omien uskomusten tuputtamiseen!! Terkut vaan ylläpidolllekin että kannattaisi vähän ohjeistusta muuttaa siihen suuntaan että suositusten vastaisia ravintosuosituksia ei esim. jaettaisi..

Vierailija
39/72 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella hyvä ryhmä. Sormiruokailu vaatii kunnon istuma-asennon vauvalta, että ei pääse tukehtumaan niin helposti. Myös ruuan pilkkominen oikein estää tätä. Tuolla on paljon sokerista ja suolasta kieltää tyhjiä, vauva ei näitä tarvitse, mutta silloin tällöin ei ole vaaraksi vähän antaa vaikka sitä suolattua keittoa.

Vierailija
40/72 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä liityin kyseiseen ryhmään myös suositusten perusteella ja ajattelin että saan tukea sormiruokailevalle lapselleni. Paljon ryhmässä oli tsemppiä ja hyviä ruokaohjeita, MUTTA aivan liian paljon ja ihan ärsytykseen asti virallisten ohjeiden ja esimerkiksi neuvolan laiminlyöntiä. Joku jopa jakoi ryhmässä neuvolassa olevan terveydenhoitajansa nimen että kyseisellä seudulla asuvat osaisivat välttää tätä henkilöä. Eli todella paljon jaetaan juurikin sitä omaa mielipidettä, vaikka ei olisi faktaa eikä menisi suositusten mukaan.

Erosin ryhmästä koska hermo meni tämmöisiin omien uskomusten tuputtamiseen!! Terkut vaan ylläpidolllekin että kannattaisi vähän ohjeistusta muuttaa siihen suuntaan että suositusten vastaisia ravintosuosituksia ei esim. jaettaisi..

Ylläpidolle voi aina laittaa viestiä näistä, koska asiaan tulee puuttua heti. En todellakaan hyväksy että ravintosuositus ohitetaan vaan omalla mielipiteellä.