Miksi mies alentaa naista avaamalla tälle oven?
Osaan naisena avata oven itsekin. Enkä pidä siitä, että minua tuijotetaan edestä ja takaaa ovea auki pidettäessä.
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Minä olen nainen, ja avaan aina oven, kun siihen on tilaisuus, niin miehille kuin naisillekin. Saan aina kauniin kiitoksen. Minulle myös aina avataan ovi vastaavassa tilanteessa, ja avaaja voi olla mies tai nainen. Aina kiitän. Niin ja siis en asu Suomessa.
Sama. Paitsi asun Suomessa. Tosin olen huomannut, että olen harvinainen otus sen suhteen, että kiitän oven pitelijää.
Xd. Minusta se on vanhan ajan tapa: romanttista ja kohteliasta, kun mies avaa minulle oven.
En koe, että minua jotenkin siinä alennetaan. Toisaalta en olekaan mikään kovan linjan feministi. Naisten oikeudet ovat tärkeitä, mutta tämä oven avaaminen ei minun oikeuksiani alenna. Jos joku kokee, että alentaa niin sanokoon miehelle että mene sä vain, mä tulen perässä ja avaan itse oveni.
Minä taas tykkään todella paljon, jos mies avaa minulle oven ja toivon, etteivät kaikki miehet lopettaisi sitä.
Toisaalta availen itsekin ovea vähän väliä kaikenlaisille ihmisille, eli tämä pelkkä mies-nais -juttu ole.
Missä niitä ovia on, joita vois pitää auki? :D Vai kuljenkohan mä turhan suppealla alueella? :D
Kaikissa keskuksissa on liukuovet tai pyöröjutut.
Quuhyty2 kirjoitti:
Tuo kaunis vanha tapahan perustuu siihen, että jos sisällä on salamurhaaja, niin tuo nainen joutuu ensin kohteeksi.
Oikeasti tuo on alkuperäisenä syynä.
Vietnamissa ja siellä lähialueilla oli myös ennen tapana että nainen kulkee 10 askelta miehensä jäljessä, mutta sitten kun siellä oli sodittu tarpeeksi ja miinoja oli joka paikassa, niin tavaksi muuttui se että nainen kulkeekin 10 askelta miehensä edellä.
Ja kyllähän sekin on hieno tapa, että naisia luovutellaan yhdeltä hohoajalta toiselle holhoajalle siellä vihkialttarilla.
:D
Ja sä uskoit tietenkin naisvihaajana noihin selityksiin!
Sama täällä, paitsi että asun Suomessa. Töissä on pari naista jotka katkeroituvat kun miehet tuntuvat viihtyvän tällaisen ovienaukojanaisen seurassa eikä heidän tekoripset tai rakennekynnet kiinnosta yhtään.