Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parisuhteessa olevat, kumpi teki aloitteen suhteen alkamiseksi?

Vierailija
15.05.2017 |

Entä aikaisemmat suhteesi? Onko yleensä mies vai nainen se, jonka aloite johtaa suhteeseen?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viidestä parisuhteeseen luokiteltavasta suhteesta kolmessa minä (nainen) tein selvästi aloitteen. Kahdessa muussa "piiritys" oli aika tasaveroista, toisessa oltiin kavereita ennestään ja jotenkin ajauduttiin yhteen ja toisessakin molemmat oli yhtälailla aloitteen tekijöitä.

Lyhyemmissä säädöissä aloitteen teko menee ehkä melko tasan, tai sitten olen tehnyt aloitteita enemmän. Jos olen kiinnostunut jostain, niin en pelkää sitä näyttää, vaikka sitten tuliskin nenilleen.

Vierailija
2/19 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies. Aiempia suhteita ei ole, vain jotain kömpelöitä yrityksiä omalta puoleltani osoittaa kiinnostusta. Eivät johtaneet mihinkään, en ole tunnistanut sellaisia yrityksiä miesten puolelta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikaan ei muista. Tavattiin baarissa kahden aikaan yöllä. Aiemmissa suhteissani myös aika lailla molemmat tai minä. Alkoholilla useimmiten ollut osuutta asiaan.

Vierailija
4/19 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä (nainen). Tämä on ollut ja taitaa olla elämäni ainoa parisuhde.

Vierailija
5/19 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikeastaan kumpikaan. Nähtiin samaan aikaan toisemme ja jotenkin vain jumahdimme.. minä kyllä ekana laitoin seuraavana päivänä viestin, mutta mies oli jo yöllä yrittänyt etsiä minua Facebookista :) Eli hyvin tasa-arvoista!

Edellisissä.. en tiiä. Aika luontevasti kaikki käynyt

Vierailija
6/19 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen olen ja tein kaikki valmistelutyöt itse tämän liiton suhteen, mies siitä vieläkin kiittelee, kun on ujo. Kohta ollaan oltu 20-v yhdessä, että kannatti vissiin ;D !

Ehdotin aina näkemisiä, laitoin viestiä yms. todella peräänantamattomasti alkuun muutaman kuukauden, kun tunne oli hyvä molemminpuolin, mutta ukko niin pirun arka. Sitten jo muutettiin yksiin ja loput on historiaa.

Vierailija
7/19 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies, mutta miä kosin.

Vierailija
8/19 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä (nainen) tein aloitteen, samoin jokaiseen aikaisempaan suhteeseeni.

Vierailija
9/19 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, nainen, olen aina tehnyt aloitteet miesjutuissani. Tämä alkaa mielestäni Suomessa olla se normi vähitellen - siis että naiset valitsevat miehet ja itse heitä myös lähestyvät. 

Vierailija
10/19 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies, paitsi yhden kanssa vaan ajauduttiin yhteen, mutta mies kysyi siinäkin puh.nroa.

Vierailija
11/19 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen teki aloitteen nykyisessä suhteessa. Aiemmin on mennyt varmaan suunnilleen 50 % - 50 %.

Vierailija
12/19 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määrittele aloite. Tutustuimme yhteisen ystävän välityksellä; tarvitsin pakettiautoa ja kuskia erääseen hommaan ja hän vinkkasi ystävästään ja mainitsi, että tämä muuten on myös sinkku. Saman tiedon oli välittänyt miehelle. Kun mies lupautui avuksi niin kysyin jo etukäteen, haluaisiko hän myös lähteä kanssani kävelylle. Kävelyn jälkeen tarjosin hänelle teetä ja croissanteja kotonani. Laitoin vielä illalla fb:n kautta viestiä, jonka hän luultavasti oli lukenut mutta hän ei oikeasti käytä Facebookia joten hän ei vastannut. Ehdin jo pettyä. Seuraavana päivänä hän soitti ja kysyi minua erääseen paikkaan. Kävimme siellä, mihin meni melkein koko sunnuntai. Sen jälkeen en muista kumpi soitti seuraavan kerran, mutta seuraavaksi hän joka tapauksessa pyysi eräisiin juhliin (ei virallisiin). Siitä se sitten lähti.

Eli kumpi nyt sitten mahtoi tehdä aloitteen?

Vierailija
13/19 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies.

Vierailija
14/19 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies, joka kerta. Nykyinen (töistä löytynyt) kysyi kohteliaasti, häiritsisikö minua, jos hän viihtyisi kanssani enemmänkin. Ei ole häirinnyt 12 vuoteen.

Vierailija
15/19 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Määrittele aloite. Tutustuimme yhteisen ystävän välityksellä; tarvitsin pakettiautoa ja kuskia erääseen hommaan ja hän vinkkasi ystävästään ja mainitsi, että tämä muuten on myös sinkku. Saman tiedon oli välittänyt miehelle. Kun mies lupautui avuksi niin kysyin jo etukäteen, haluaisiko hän myös lähteä kanssani kävelylle. Kävelyn jälkeen tarjosin hänelle teetä ja croissanteja kotonani. Laitoin vielä illalla fb:n kautta viestiä, jonka hän luultavasti oli lukenut mutta hän ei oikeasti käytä Facebookia joten hän ei vastannut. Ehdin jo pettyä. Seuraavana päivänä hän soitti ja kysyi minua erääseen paikkaan. Kävimme siellä, mihin meni melkein koko sunnuntai. Sen jälkeen en muista kumpi soitti seuraavan kerran, mutta seuraavaksi hän joka tapauksessa pyysi eräisiin juhliin (ei virallisiin). Siitä se sitten lähti.

Eli kumpi nyt sitten mahtoi tehdä aloitteen?

Niin ja siis yhtä mahdotonta on kertoa edellisestä suhteesta kumpi teki aloitteen. Silloinkin oli yhteinen ystäväpiiri, jonka tilaisuuksissa tavattiin, ja molemmat iskivät silmänsä toiseen. Sitten halattiin jossain viikonlopunviettopaikassa ennen nukkumaanmenoa siihen malliin, ettei jäänyt epäilystäkään toisen kiinnostuksesta, ja sen jälkeen tavattiinkin ihan kahden kesken. Yksityiskohtia en muista, siitä on sentään 15 vuotta.

Vierailija
16/19 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tuntuu että noissa vakavissa suhteissa nainen on monesti tehnyt aloitteen. Siis yleisellä tasolla. Laatumiehistä on kysyntää ja kos sellaisen tapaa, nainen tekee kaikkensa, että saa miehen. Pelimiehet, eli ei niin laatumiehet ovat taas niitä, jotka piirittävät naisia(huom: monikko!).

Vierailija
17/19 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Olimme tosin jo valmiiksi kavereita ja sain vain suuni auki ennen häntä.

Vierailija
18/19 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmansien tunnustelevien treffien päätteeksi nainen halusi tulla tsekkaamaan miten asun. Jäi sitten samalla yöksikin ja saman peiton alle ilman vaatteita. 16 vuotta nukuttiin saman peiton alla, viimeiset muutama on nukuttu samassa sängyssä mutta eri peittojen alla.

Vierailija
19/19 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista ekasta aloitteesta mitään, mutta 5/6 elämäni suhteesta mies on tehnyt aloitteen siihen, että olisimme yhdessä ns. yksinoikeudella. Ekan poikkiksen kaa ollessa minä kysyin, sen jälkeen miehet ovat aina olleet ne, jotka ovat kysyneet.

Olen ekan poikaystävän jälkeen yhden kerran itse ottanut puheeksi sen että miten on: tapailemmeko muitakin ja se juttu loppui siihen, kuin seinään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kaksi