Naisten painosta totuudenmukaista informaatiota miehille
Miehet kuvittelevat, että naisen kuin naisen pitäisi painaa 52 kiloa, riippumatta pituudesta. Jos nainen painaa 65 kiloa, hän on läski. Jos nainen painaa 75 kiloa niin hän on ihan hirveä siiderivalas joka pelastusrenkaineen vyöryy eteenpäin kuin tankki. Tässä iltasanomien jutussa http://www.is.fi/viihde/art-2000005211627.html on kerrottu noiden kaikkien naisten painot. Eräs heistä on 165 pitkä ja painaa 80 kiloa. Käykääs katsomassa kuinka paha läski hän on noilla kiloilla.
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoh AP on joku pullukka, joka vertailee itseään gladiaatoreihin, joilla on LIHAKSIA. Mikset AP vaan voi mennä sinne lenkille?????
Ap ei ole pullukka, vaan 172 cm ja 61 kg. Ja käy lenkillä joka päivä.. Mutta ap:n ystäväpiirissä on naiset tuskailleet sitä, kun miehet nettideitissä kuvittelevat, että nainen joko painaa alle 60 tai jos on enemmän niin on ihan ylipainoinen. Ap, varattu nainen, täällä sivusta vain seurailee ihmetellen ystäviensä nettideittikokemuksia.
Tiedä näistä miesten kriteereistä. Nettideittiprofiilissa ilmoitin olevani normaali, mikä mielestäni olen. Moni tivasi minulta, kuinka paljon olen ylipainoinen. No skippasin ne tivaajat. Ne, joita tapasin, määrittelivät minut joko hoikaksi tai siroksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pituus -110 on hyvä yleisohje naisille. Lihakset painavat tietenkin enemmän kuin rasva. Huippu-urheilija voi olla esim. 180 cm ja 100 kg ja silti aika vähäläskinen. Mutta tavallisen on hyvä noudattaa tuota yleisohjetta.
Ehkä joillekin käypä ohjeistus, mutta en voisi kuvitella itseäni 48kg. Oon mä joskus laihduttanut itseni 56kg, mutta arvaa mitä, mä voin ihan hemmetin huonosti. Jopa muut kyseli, että olenko sairas. 59kg voin jo aika hyvin ja näytin hyvinvoivalta, nyt 62kg voin oikein hyvin, mutta peilikuvani oli vähän parempi 59 kiloisena.
Se 158 senttinen nainen
Jos olet noin pätkä niin olisi ehkä pikku hiljaa syytä alkaa kuvitella itsesi reilusti alle 50 kilon painoksena. En ymmärrä tuota ajattelutapasi, että vain koska olet lyhyt olisi sinun hyvä elää epäterveellisesti. Onko tuo jotain suominaisen logiikkaa? Heh...
Mistä tiedät, että elän epäterveellisesti. Harrastan paljon liikuntaa, enkä tosiaan ole mikään lihaksettomin tapaus eli pelkästä löysyydestä ei ole mun kohdalla kyse. Toki en mikään fitnessmimmi ole. Ruokavalioni on perusterveellinen, vaikkei kylläkään "täydellinen". En juo, enkä polta. Ja niin kuin kerroin, olen välillä pudottanutkin painoa, mutta se ei ole saanut aikaan hyvää oloa, vaikka näiden "faktojen" mukaan ihannepainoni tosiaan pitäisi olla paljon alhaisempi. Pitäisikö mun silti tavoitella alle 50kg painoa, koska niin vain pitää olla, vaikka se ei olisi mulle hyväksi? Noh, turhahan tästä on teidän kanssa jänkätä, koska ette tunne mua, ettekä tiedä miltä näytän tämän painoisena. Kaikki eivät ole samasta puusta veistettyjä.
Mä olen 160/60. Olen hoikka ja harrastan paljon liikuntaa, eli jonkun verran lihastakin. Mä tiedän että en voi vakuuttaa teitä jotka pelkän tiedon "160cm ja 60kg" varassa olette, ja kuvittelette minut ehdottomasti lihavaksi ja löllöksi. Mutta uskokaa huviksenne, jos minä painaisin 50kg (tuolla pituus miinus 110), olisin todella laiha, sellainen riuku.
Tosi hyvä aloitus vaikka keskustelussa onkin mukana paljon jonneja trollaamassa :) Itse olen nainen 165cm pitkä. Lukioaikoina painoin alimmillani 54 kiloa ja ympäristö yritti pakottaa minua hoitoon anoreksian takia (en ollut oikeasti sairas mutta kyllä todella hoikka niin että kylkiluut paistoivat läpi). Omasta mielestäni olen ollut kauneimmillani kun olin 65kg, tällöin olin todella hoikka mutta rinnatkin olivat jo ihan nätin kokoiset; kasvoissa ei enää pyöreyttä mutta luut eivät paistaneet enää ihon alta läpi. Nyt olen pyöreä ja muodokas, vatsakin pömpöttää jo sen verran etten ihan ihonmyötäistä tykkää käyttää, moni arvelee että painan 70-80kg mutta totuus on 90+ (joka siis kyllä omastakin mielestäni on liikaa).
En tiedä mistä nämä (naisten) painon harhaluulot syntyvät, mutta uskon että kropan rakenteella on paljon merkitystä. Joku "hentoluinen" minun pituinen luultavasti painaisi samankokoisena joitakin kiloja vähemmän kun taas joku kovin raskaasti rakenteinen ihminen paljon enemmän kuin minä itse. Ja kaikki pitävät omaa "indeksiään" totuutena. Esimerkkinä hentorakenteisesta ihmisestä vaikka nyt Kiira Korpi ja raskasrakenteisemmasta vaikkapa Jenni Vartiainen. Kummatkin ovat siis tahoillaan hyvin hoikkia mutta luusto on erilainen näillä kaunottarilla.
Kyllä ulkonäkö loppupeleissä määrittelee sen onko ihminen hyvinvoiva vai ei. Jos näyttää pullukalta ja vatsamakkaroita on, niin ei auta osoittaa pientä vaakalukemaa kun sitä läskiä nyt vain löytyy. Toisaalta taas joku aavistuksen painavampi ihminen voi olla ihannepainossaan mikäli näyttää hyvinvoivalta.
Yhtäkkiä kaikista ketjuun postanneista naisista tuli tosi lihaksikasta, ei tsiisus :)))
Kumma kun kadulla ei huomaa, että suomalaiset naiset olisivat jotenkin lihaksikasta. #myöntäkäätotuus #ennenkesäkuutasalille #denial
Ap täällä. Trollijonneille tiedoksi: aloitus ei koskenut sitä, että paljonko naisen pitäisi painaa. Jos luitte aloituksen, ja olette kykeneväisiä perustason luetun ymmärtämiseen, niin varmasti huomasitte, että aloituksessa käsiteltiin tätä: Useilla miehillä on täysin virheellinen käsitys siitä, että mitä naisen paino kiloina tarkoittaa naisen ulkomuotona (hoikka-ylipainoinen, laihaläski-lihaksikas).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pituus -110 on hyvä yleisohje naisille. Lihakset painavat tietenkin enemmän kuin rasva. Huippu-urheilija voi olla esim. 180 cm ja 100 kg ja silti aika vähäläskinen. Mutta tavallisen on hyvä noudattaa tuota yleisohjetta.
Tuo on jo vuosia sitten debunkattu juttu. Läski on jos noin laskee. Pituus -120 lähempänä totuutta, sori mutta totuus tekee kipeää. #nytleiditlenkille #nopainnogain #miksiroikutnetissäetkäsalilla #vässykkäsukupolvi
No mulla loppui kuukautiset, kun laihdutin 50-kiloiseksi, vaikka olin vain lievästi alipainoinen. Tosi terveellistä siis omalla kohdallani. Pituutta on 168cm. Ja ei ollut kyse siitä että olisin paastonnut; söin kyllä terveellisesti, mutta alle kulutuksen. Ihmiset on yksilöitä, yrittäkää nyt ymmärtää. Joku kyllä voi hyvin noissakin mitoissa, ja kieltämättä pidin kropastani tuon kokoisena. Estetiikkaa tärkeämpi mittari on kuitenkin terveys.
Vierailija kirjoitti:
Ap täällä. Trollijonneille tiedoksi: aloitus ei koskenut sitä, että paljonko naisen pitäisi painaa. Jos luitte aloituksen, ja olette kykeneväisiä perustason luetun ymmärtämiseen, niin varmasti huomasitte, että aloituksessa käsiteltiin tätä: Useilla miehillä on täysin virheellinen käsitys siitä, että mitä naisen paino kiloina tarkoittaa naisen ulkomuotona (hoikka-ylipainoinen, laihaläski-lihaksikas).
Ei sano sinua laihaksi = virheellinen käsitys
Huoh, oleppa hyvä ja laihduta
Vierailija kirjoitti:
Yhtäkkiä kaikista ketjuun postanneista naisista tuli tosi lihaksikasta, ei tsiisus :)))
Kumma kun kadulla ei huomaa, että suomalaiset naiset olisivat jotenkin lihaksikasta. #myöntäkäätotuus #ennenkesäkuutasalille #denial
Siis mikä totuus pitäisi myöntää? Että olemme kaikki muut lihavia, huonokuntoisia ja rumia, mutta sinä olet ihana hoikka ja seksikäs namu?
Vierailija kirjoitti:
Tosi hyvä aloitus vaikka keskustelussa onkin mukana paljon jonneja trollaamassa :) Itse olen nainen 165cm pitkä. Lukioaikoina painoin alimmillani 54 kiloa ja ympäristö yritti pakottaa minua hoitoon anoreksian takia (en ollut oikeasti sairas mutta kyllä todella hoikka niin että kylkiluut paistoivat läpi). Omasta mielestäni olen ollut kauneimmillani kun olin 65kg, tällöin olin todella hoikka mutta rinnatkin olivat jo ihan nätin kokoiset; kasvoissa ei enää pyöreyttä mutta luut eivät paistaneet enää ihon alta läpi. Nyt olen pyöreä ja muodokas, vatsakin pömpöttää jo sen verran etten ihan ihonmyötäistä tykkää käyttää, moni arvelee että painan 70-80kg mutta totuus on 90+ (joka siis kyllä omastakin mielestäni on liikaa).
En tiedä mistä nämä (naisten) painon harhaluulot syntyvät, mutta uskon että kropan rakenteella on paljon merkitystä. Joku "hentoluinen" minun pituinen luultavasti painaisi samankokoisena joitakin kiloja vähemmän kun taas joku kovin raskaasti rakenteinen ihminen paljon enemmän kuin minä itse. Ja kaikki pitävät omaa "indeksiään" totuutena. Esimerkkinä hentorakenteisesta ihmisestä vaikka nyt Kiira Korpi ja raskasrakenteisemmasta vaikkapa Jenni Vartiainen. Kummatkin ovat siis tahoillaan hyvin hoikkia mutta luusto on erilainen näillä kaunottarilla.
Kyllä ulkonäkö loppupeleissä määrittelee sen onko ihminen hyvinvoiva vai ei. Jos näyttää pullukalta ja vatsamakkaroita on, niin ei auta osoittaa pientä vaakalukemaa kun sitä läskiä nyt vain löytyy. Toisaalta taas joku aavistuksen painavampi ihminen voi olla ihannepainossaan mikäli näyttää hyvinvoivalta.
Luumassan painoerot ovat todella pieniä. 150 cm ja 170 cm luurankojen painoero on mitätön, eikä isoluisuus-teoria ole kuin huono tekosyy isolle painolle. https://strongcubedfitness.com/big-boned-myth/
Lisää aiheesta: http://lmgtfy.com/?q=big-boned%20myth
N25, 170cm/75kg. Lihasta on työnkin puolesta tullut, mutta läskit asettuneet hyviin paikkoihin (tissit muutenkin kookkaat ja peppu, mitat 100-75-100). En vois kuvitellakkaan painavani 60kg tai vähemmän. Onnellisin olin silloin kun painoa oli 65-max70kg, muodot kohdillaan, tiimalasivartalo ja lihaksiakin. Mutta jooh, 10kg sais paino tippua, tosi "plösö" olo. Ystäväni on 175cm ja painoa 65kg, harrastanut salia n.5v. Puhutaan monesti siitä, kun "hän oli 10kg pienempi" aloittaessaan. Ennen tosi pienikokoinen, nyt erittäin timmissä kunnossa, mutta suurempikokoinen kuin ennen.
Tämä kuva kertoo teille totuuden, miten nainen näyttää hyvältä ja miten mies näyttää hyvältä:
http://media.lily.fi//sites/lily/files/styles/wide/public/user/1979/201…
Vierailija kirjoitti:
Olen 160/60 enkä ole koskaan a)ollut kevyempi b)ollut läski.
Näissä ketjuissa aina unohtuu se, että naiset eivät välttämättänole sirorakenteisia. Olen oikein hyvän kokoinen ja normaalin näköinen näin.
Vierailija kirjoitti:
Tämä kuva kertoo teille totuuden, miten nainen näyttää hyvältä ja miten mies näyttää hyvältä:
Oikeinko totuuden kertoo tuo :D Vai olisiko sittenkin sinun näkemyksesi asiasta?
Vierailija kirjoitti:
Juuh ei. Tai siis nainen näyttää kyllä hyvältä, mutta mies ei. Tykkään normaalimman näköisistä miehistä. Kunhan ei ole lihava eikä liian laiha, niin on just hyvä. Näkyvää sikspäkkiä ei todellakaan tarvita.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin tietää, postaavatko kaikki tuollaisia kuvia levittävät jonnet niitä vain trollimielessä, vai kuvittelevatko jotkut oikeasti katkerina, että naisilla pelkkä kalorien rajoittaminen riittää timmiin vartaloon (tai että hunks-vartalo on joku useimpien naisten ihanne.)
Mihin nykypäivänä on kadonnut normaalipaino?
Tässäkin ketjussa on useita nimiä lihaville ja monia laihoille.
Mutta se normaalipaino siellä välissä, kukaan ei ole enää normaalipainoinen.
Nykypäivän normipainoinen kutsuu itseään virheellisesti hoikaksi, vaikka oikea termi olisi se normaalipainoinen.
Toki myös niin, että ollaan jo lihottu yli normaalipainon ja virheellisesti sitten ollaan joko hoikkia tai normaalipainoisia.
Terveisin yksi normaalipainoinen 46v täti
166/58
Joo, en tykkää ilmoittaa painoani esim. profiileissä. Pitkänä olen normaalipainoknen 75 kiloisena. Mutta pistäpä nyt tosiaan profiiliin 75 kg. :-)))
Olen 154cm ja painan 47kg. Olen rakenteeltani roteva. Näytän mittojeni puolesta 170cm naiselta jolta on pätkäisty jaloista melkein 20 senttiä pois. Vyötärö on 58cm, mutta se on edestä päin katsottuna leveä. Mieheni mielestä en saa laihtua enempää. Hänestä alan olla jo luiseva. Elän kuitenkin vielä harhoissani ja luulen, että minusta taianomaisesti tulee täydellinen kun painan vielä muutamia kiloja vähemmän.
Voi miksi en pääse yli siitä faktasta, etten millään pysty saamaan mittoja 90-50-90. Sellaiset geenit olisi pitänyt saada niin olisi mahdollista.
Turvallinen on pitää -110:stä kiinni. Hyvin pieni tai hyvin pitkä nainen voi hiukan joustaa, mutta suhde pituus-110 ei ole kenellekään naiselle huono, jolla ei juuri ole lihasta.