Mitä sait äitienpäivälahjaksi?
Täällä neljäsluokkalainen ilmoitti jo perjantaina, että koulussa tehty lahja ja kortti unohtuivat kouluun :)
Kahvia ja aamupalaa kuuluvat miehen kanssa juuri valmistelevan. Onneksi olin kaukaa viisas ja kävin pissalla kun vielä nukkuivat.
Ulko-oven kuulin köyvän, toivon kovasti valkovuokkoja löytyneen.
Mitä sinä sait?
Kommentit (140)
Kahden viikon matkan ensi talvena. Lapsen tekemän kortin, ruusuja ja suukkoja :)
Ihana lukea näitä, kuvittelen saaneeni nämä kaikki ja tulee niiiin hyvä mieli :)
Itse sain ruukkuruusun ja lapsen askarteleman kortin sekä lounaan ravintolassa äitini kanssa.
Sain aikuisen lapseni (28 v) eilen kylään, hän tuli koiransa kanssa. Vietettiin kiva ilta; otettiin pari olutta ja haettiin pizzaa. Katseltiin leffaa ja hän jäi yöksi.
Aamulla aikaisin kävin koiran kanssa lenkillä ja keittelin meille kahvit, annoin lapseni nukkua pitkään kun aina joutuu heräämään koiran kanssa aikaisin. Käytiin vielä päivällä Pyynikillä ulkoilemassa, tehtiin ruokaa ja nyt lähtivät kotiin.
Mitään aineellisia lahjoja en kaipaa aikuisilta lapsilta (toinen lapsista oli reissussa). Silloin on eri asia kun lapset on pieniä, se on lapsille tärkeä päivä.
Aamupalan, tuoksun, lapsen askartelun ja korton, äitien huomioimisen lapsen treeneissä, sohvalla oloa ja laiskottelua, skumppaa ja herkullisen päivällisen kotipöydän ympärillä.
Ruusuja sekä lapsen tekemän kortin ja pikkuleipiä, kakkuaamiaisen sänkyyn ja lounaan vähän hienommassa paikassa. Minulle täydellinen äitienpäivä.
Vierailija kirjoitti:
Olenko ainut joks ei saanut mitään? Ei ole mikään kosto, eikä mitään, mutta mies ei vain älyä, että olisin kaivannut jotain muistamista. No, ehkä ensi vuonna....
Ei muniaan mies tajua. Ei osaa edes sanoa hyvää äitienpäivää. Ei ole koskaan osannut. :)
Minä sain parhaan mahdollisen lahjan eli lapsi tuli 140 km päästä "kylään" viikonlopuksi, juteltiin ja herkuteltiin kakulla ja sipseillä. Ei onneksi tuonut mitään kippoja ja kuppeja kaappiin pölyttymään. En tarvitse lisää, yhtään mitään.Riitti kun opiskelijana raski maksaa bensat ja ajoi tänne saakka. Mielellään tarjosin ruoat ja herkuttelut.
Meillä vietettiin ekaa äitienpäivää, enkä saanut mitään. Sama viime vuonna, kun olin raskaana, ja silloin tuli itku. Mies lupasi silloin, että "ensi vuonna sitten ostaa jonkun lahjan, kun on 'oikeasti' eka äitienpäivä". No eipä ostanut. Ite ostin isänpäivänä hänelle noin 100 arvoisen lahjan, tein vastasyntynyt kainalossa aamupalat jne... Harmittaa!
Mies oli keittänyt aamukahvit valmiiksi. Lapset ovat aikuisia, mutta toinen toi kukkakimpun ja toinen laittoi tekstarin.
En mitään, en yhtään mitään. Eka äitienpäivä. Oon itkeskellyt koko päivän, todella surullinen ja arvoton olo.
muksu oli askarrellut päiväkodissa lahjan. Ja toiveesta sain muurlan O - kaadin kannun. Tietty se aamiainen sänkyyn. Paras lahja tietenkin oli muksun askastelu lahja.. vielä ei ole selvinnyt mikä se oikein on, mutta se on hellyttävä =D
Vierailija kirjoitti:
En mitään. Mies lupasi valmistaa aamiaisen, mutta alkoikin raivota, ja ilmoitti, ettei tee tänään yhtään mitään. Hyvää äitienpäivää kaikille kuitenkin! :)
Olen pahoillani puolestasi. Muistan avioliiton alkuajoista äitienpäiväaamun, kun mies nukkui sikeästi minun lähtiessäni kahden lapsen kanssa ulkoilemaan. Puin lapset sieväksi ja itkin salaa hiekkalaatikolla lasten leikkiessä. He olivat niin pieniä, etteivät vielä ymmärtäneet äitienpäivästä mitään. Joitakin vuosia myöhemmin kuopukseni oli kysynyt isältään, eikö pitäisi ostaa äidille joku lahja äitienpäiväksi. Mieheni oli vastannut, ettei meillä ole rahaa. Hän osti sitten itselleen viinapullon. Näitä äitienpäivämuistoja en pysty millään unohtamaan, vaikka kuinka haluaisin. Joka vuosi ne yhä itkettävät minua, vaikka mieheni on jo haudassa.
Jalkakylpyainekset (suolaa ja teetä pussissa) ja ruukussa olevan auringonkukan taimen. Sydänkortin jossa lukee että oon kiva ja hassu. Kahvit sänkyyn (kirjaimellisesti, taapero tönäisi) ja lämpimän juustovoileivän.
Tyttäreltäni sain jo perjantaina päiväkodin aamupalalla ihanan kortin. Yhdessä isänsä kanssa tekivät aamupalaa. Piti tosin vähän huudella vinkkejä sängystä, kun olin itse ostanut aamupalalle kaikkia omia herkkujani :D
Mieheni (joka tosin on muutenkin ahkera kokki perheessämme) valmisti aamiastarjoilut, hyvän lounaan jonka kanssa joimme sampanjaa, sekä illemmalla lettuja jäätelön ja marjojen kanssa. 4-vuotias lapsemme oli askarrellut päiväkodissa minusta muotokuvan sekä kimaltavista muovihelmistä pujotellun rannekorun. Ihan huippu äitienpäivä <3
teiniltä halauksen (äidin pyynnöstä) ja kauniin ruukkukukan minkä oli itse hakenut. ihana poika :)
Lapsilta kortit sekä itsetehdyn kaulakorun, jalkavoidetta ja karkkia. Lisäksi kimpun valkovuokkoja ja runsaan herkkuaamiaisen. Mies on kuulemma tilannut minulle jotain joka ei ehtinyt perille ennen äitienpäivää, jännä nähdä mitä se onkaan... (saan yleensä mieheltä kivoja ja huomaavaisia lahjoja).