Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusi väistämisvelvollisuus edellyttää, että autoilija tuntee alueen entuudestaan

Vierailija
14.02.2024 |

Liikennesäännöt itsessään määrittävät väistämissäännön, sanoo liikennesuunnittelusta vastaava päällikkö.
https://iltalehti.fi/autouutiset/a/eda69597-2209-4e0c-98e4-b0bdf9bfeafb

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nnäinkin voi käydä.

Vierailija
2/51 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

vihreiden tekemää kiusaa autoilijoille

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahaa, selvä homma.

Vierailija
4/51 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

just

Vierailija
5/51 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tuo jatkettu pyörätie on uudessa tieliikennelaissa ja kuuluu jokaisen tielläliikkujan tietää.

 

Sen sijaan sen havaitseminen talvisin on tosiaan mahdotonta🤦

Vierailija
6/51 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä tuossa nyt on sit ongelma?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/51 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mikä tuossa nyt on sit ongelma?

Ajat tietä ja tulet oikealta toiselle tielle. Normaalisti sinulla olisi etuajo-oikeus tai sinulla olis kärkikolmio kertomassa, että oletkin väistämisvelvollinen. Uudessa mallissa luulet olevasi etuajo-oikeutettu ja ajatkin kolarin, varsinkin jos toinen liikkuja tietää sinun olevan väistämisvelvollinen.

Vierailija
8/51 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mikä tuossa nyt on sit ongelma?

Ajat tietä ja tulet oikealta toiselle tielle. Normaalisti sinulla olisi etuajo-oikeus tai sinulla olis kärkikolmio kertomassa, että oletkin väistämisvelvollinen. Uudessa mallissa luulet olevasi etuajo-oikeutettu ja ajatkin kolarin, varsinkin jos toinen liikkuja tietää sinun olevan väistämisvelvollinen.

No ajan pyörä- tai kävelytien yli niin olen väistämisvelvollinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/51 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on ihan järkyttävän huono idea! Täysin selvää, ettei nuo talvella näy lumen ja loskan alta.

Miten tuo idea on voinut mennä läpi!?

Vierailija
10/51 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mikä tuossa nyt on sit ongelma?

Ajat tietä ja tulet oikealta toiselle tielle. Normaalisti sinulla olisi etuajo-oikeus tai sinulla olis kärkikolmio kertomassa, että oletkin väistämisvelvollinen. Uudessa mallissa luulet olevasi etuajo-oikeutettu ja ajatkin kolarin, varsinkin jos toinen liikkuja tietää sinun olevan väistämisvelvollinen.

No ajan pyörä- tai kävelytien yli niin olen väistämisvelvollinen.

Ei liikennesäännöt sillä tavalla toimi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/51 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mikä tuossa nyt on sit ongelma?

Ajat tietä ja tulet oikealta toiselle tielle. Normaalisti sinulla olisi etuajo-oikeus tai sinulla olis kärkikolmio kertomassa, että oletkin väistämisvelvollinen. Uudessa mallissa luulet olevasi etuajo-oikeutettu ja ajatkin kolarin, varsinkin jos toinen liikkuja tietää sinun olevan väistämisvelvollinen.

No ajan pyörä- tai kävelytien yli niin olen väistämisvelvollinen.

Ei liikennesäännöt sillä tavalla toimi.

Ajoneuvolla käännyttäessä on väistettävä: 4) muita tienkäyttäjiä tultaessa ajoradalle jalkakäytävän tai pyörätien ylityksen jälkeen;

 

Tieliikennelaista.

Vierailija
12/51 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä sitten, jos kolarin ajaakin henkilö, joka ei tunne aluetta? 

Aivan järjetöntä ja törkeää vaaran aiheuttamista tiesuunnittelijoilta. Mikä on perimmäinen syy miksi kolmio vain jätetään pois? Uteliaisuus seurata paljonko kolisee? Mihin unohtui tieturvallisuuden parantaminen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/51 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tämä muikkeli ei vastaa kysymykseen miksi kolmiot on jätetty pois? Viestintätoimiston kirjoittama manipulatiivinen vastaus. 

Onko kyse rahasta: säästetään jättämällä kärkikolmiot pois?

Ylijatkettuja jalkakäytäviä ei tehdä säästösyistä, jotta ei tarvitse lisätä sivusuunnan varoituskolmiota, vaan niitä rakennetaan jalankulkijoiden liikenneturvallisuuden parantamiseksi ja paikallisverkon liikenteen rauhoittamiseksi.

Vierailija
14/51 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi on niin vaikeaa tuoda se kolmio risteyksiin, joissa syntyy epäselvyyksiä? En ymmärrä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/51 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mikä tuossa nyt on sit ongelma?

Ajat tietä ja tulet oikealta toiselle tielle. Normaalisti sinulla olisi etuajo-oikeus tai sinulla olis kärkikolmio kertomassa, että oletkin väistämisvelvollinen. Uudessa mallissa luulet olevasi etuajo-oikeutettu ja ajatkin kolarin, varsinkin jos toinen liikkuja tietää sinun olevan väistämisvelvollinen.

No ajan pyörä- tai kävelytien yli niin olen väistämisvelvollinen.

Ei liikennesäännöt sillä tavalla toimi.

Ajoneuvolla käännyttäessä on väistettävä: 4) muita tienkäyttäjiä tultaessa ajoradalle jalkakäytävän tai pyörätien ylityksen jälkeen;

 

Tieliikennelaista.

https://img.ilcdn.fi/yo5DI_iRxhgxdrDZNJTR8XFMfU8=/full-fit-in/2048x0/im…

Osaatko kertoa tästä kuvasta onko siinä suojatie, jalkakäytävä, pyörätie vai ajorata? Tätä on täysin mahdoton tietää autonkuljettajan paikalta. Se voisi ihan yhtä hyvin olla mikä tahansa näistä.

 

Vierailija
16/51 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On taas järjenköyhyyttä.

Ei voi ymmärtää.

Noh, vakuutukset maksaa.

Vierailija
17/51 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tämä muikkeli ei vastaa kysymykseen miksi kolmiot on jätetty pois? Viestintätoimiston kirjoittama manipulatiivinen vastaus. 

Onko kyse rahasta: säästetään jättämällä kärkikolmiot pois?

Ylijatkettuja jalkakäytäviä ei tehdä säästösyistä, jotta ei tarvitse lisätä sivusuunnan varoituskolmiota, vaan niitä rakennetaan jalankulkijoiden liikenneturvallisuuden parantamiseksi ja paikallisverkon liikenteen rauhoittamiseksi.

Aalapeukuttajille tiedoksi: kolmio lisåisi kaikkien tienkäyttäjien turvallisuutta ja normaalisti niitä käytetään vastaavissa risteyksissä.

 

Mutta ne on Helsingissä päätetty jättää pois ja syy siihen onkin suuri salaisuus, jonka paljastamista välttääksemme kierrämme kysymyksen. T. Helsingin tiesuunnittelu

Vierailija
18/51 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://img.ilcdn.fi/yo5DI_iRxhgxdrDZNJTR8XFMfU8=/full-fit-in/2048x0/im

Osaatko kertoa tästä kuvasta onko siinä suojatie, jalkakäytävä, pyörätie vai ajorata? Tätä on täysin mahdoton tietää autonkuljettajan paikalta. Se voisi ihan yhtä hyvin olla mikä tahansa näistä.

Auton paikka tuolla missä volvo menee, ei väliä mikä kevyen liikenteen väylä tuossa välissä menee, olen väistämisvelvollinen 

Vierailija
19/51 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan taajama alueen nopeusrajoituksetkin monesti maalattu asfalttiin ja on lumen ja jään peitossa, sakkotulot kuitenkin kerlpaa julkiselle sektorille

Vierailija
20/51 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä näkee ku on akka liikennesuunnittelijana!