Uusi väistämisvelvollisuus edellyttää, että autoilija tuntee alueen entuudestaan
Liikennesäännöt itsessään määrittävät väistämissäännön, sanoo liikennesuunnittelusta vastaava päällikkö.
https://iltalehti.fi/autouutiset/a/eda69597-2209-4e0c-98e4-b0bdf9bfeafb
Kommentit (51)
Siis tuo jatkettu pyörätie on uudessa tieliikennelaissa ja kuuluu jokaisen tielläliikkujan tietää.
Sen sijaan sen havaitseminen talvisin on tosiaan mahdotonta🤦
Vierailija kirjoitti:
mikä tuossa nyt on sit ongelma?
Ajat tietä ja tulet oikealta toiselle tielle. Normaalisti sinulla olisi etuajo-oikeus tai sinulla olis kärkikolmio kertomassa, että oletkin väistämisvelvollinen. Uudessa mallissa luulet olevasi etuajo-oikeutettu ja ajatkin kolarin, varsinkin jos toinen liikkuja tietää sinun olevan väistämisvelvollinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mikä tuossa nyt on sit ongelma?
Ajat tietä ja tulet oikealta toiselle tielle. Normaalisti sinulla olisi etuajo-oikeus tai sinulla olis kärkikolmio kertomassa, että oletkin väistämisvelvollinen. Uudessa mallissa luulet olevasi etuajo-oikeutettu ja ajatkin kolarin, varsinkin jos toinen liikkuja tietää sinun olevan väistämisvelvollinen.
No ajan pyörä- tai kävelytien yli niin olen väistämisvelvollinen.
Tuohan on ihan järkyttävän huono idea! Täysin selvää, ettei nuo talvella näy lumen ja loskan alta.
Miten tuo idea on voinut mennä läpi!?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mikä tuossa nyt on sit ongelma?
Ajat tietä ja tulet oikealta toiselle tielle. Normaalisti sinulla olisi etuajo-oikeus tai sinulla olis kärkikolmio kertomassa, että oletkin väistämisvelvollinen. Uudessa mallissa luulet olevasi etuajo-oikeutettu ja ajatkin kolarin, varsinkin jos toinen liikkuja tietää sinun olevan väistämisvelvollinen.
No ajan pyörä- tai kävelytien yli niin olen väistämisvelvollinen.
Ei liikennesäännöt sillä tavalla toimi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mikä tuossa nyt on sit ongelma?
Ajat tietä ja tulet oikealta toiselle tielle. Normaalisti sinulla olisi etuajo-oikeus tai sinulla olis kärkikolmio kertomassa, että oletkin väistämisvelvollinen. Uudessa mallissa luulet olevasi etuajo-oikeutettu ja ajatkin kolarin, varsinkin jos toinen liikkuja tietää sinun olevan väistämisvelvollinen.
No ajan pyörä- tai kävelytien yli niin olen väistämisvelvollinen.
Ei liikennesäännöt sillä tavalla toimi.
Ajoneuvolla käännyttäessä on väistettävä: 4) muita tienkäyttäjiä tultaessa ajoradalle jalkakäytävän tai pyörätien ylityksen jälkeen;
Tieliikennelaista.
Mitäpä sitten, jos kolarin ajaakin henkilö, joka ei tunne aluetta?
Aivan järjetöntä ja törkeää vaaran aiheuttamista tiesuunnittelijoilta. Mikä on perimmäinen syy miksi kolmio vain jätetään pois? Uteliaisuus seurata paljonko kolisee? Mihin unohtui tieturvallisuuden parantaminen?
Miksi tämä muikkeli ei vastaa kysymykseen miksi kolmiot on jätetty pois? Viestintätoimiston kirjoittama manipulatiivinen vastaus.
Onko kyse rahasta: säästetään jättämällä kärkikolmiot pois?
Ylijatkettuja jalkakäytäviä ei tehdä säästösyistä, jotta ei tarvitse lisätä sivusuunnan varoituskolmiota, vaan niitä rakennetaan jalankulkijoiden liikenneturvallisuuden parantamiseksi ja paikallisverkon liikenteen rauhoittamiseksi.
Miksi on niin vaikeaa tuoda se kolmio risteyksiin, joissa syntyy epäselvyyksiä? En ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mikä tuossa nyt on sit ongelma?
Ajat tietä ja tulet oikealta toiselle tielle. Normaalisti sinulla olisi etuajo-oikeus tai sinulla olis kärkikolmio kertomassa, että oletkin väistämisvelvollinen. Uudessa mallissa luulet olevasi etuajo-oikeutettu ja ajatkin kolarin, varsinkin jos toinen liikkuja tietää sinun olevan väistämisvelvollinen.
No ajan pyörä- tai kävelytien yli niin olen väistämisvelvollinen.
Ei liikennesäännöt sillä tavalla toimi.
Ajoneuvolla käännyttäessä on väistettävä: 4) muita tienkäyttäjiä tultaessa ajoradalle jalkakäytävän tai pyörätien ylityksen jälkeen;
Tieliikennelaista.
https://img.ilcdn.fi/yo5DI_iRxhgxdrDZNJTR8XFMfU8=/full-fit-in/2048x0/im…
Osaatko kertoa tästä kuvasta onko siinä suojatie, jalkakäytävä, pyörätie vai ajorata? Tätä on täysin mahdoton tietää autonkuljettajan paikalta. Se voisi ihan yhtä hyvin olla mikä tahansa näistä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tämä muikkeli ei vastaa kysymykseen miksi kolmiot on jätetty pois? Viestintätoimiston kirjoittama manipulatiivinen vastaus.
Onko kyse rahasta: säästetään jättämällä kärkikolmiot pois?
Ylijatkettuja jalkakäytäviä ei tehdä säästösyistä, jotta ei tarvitse lisätä sivusuunnan varoituskolmiota, vaan niitä rakennetaan jalankulkijoiden liikenneturvallisuuden parantamiseksi ja paikallisverkon liikenteen rauhoittamiseksi.
Aalapeukuttajille tiedoksi: kolmio lisåisi kaikkien tienkäyttäjien turvallisuutta ja normaalisti niitä käytetään vastaavissa risteyksissä.
Mutta ne on Helsingissä päätetty jättää pois ja syy siihen onkin suuri salaisuus, jonka paljastamista välttääksemme kierrämme kysymyksen. T. Helsingin tiesuunnittelu
https://img.ilcdn.fi/yo5DI_iRxhgxdrDZNJTR8XFMfU8=/full-fit-in/2048x0/im
Osaatko kertoa tästä kuvasta onko siinä suojatie, jalkakäytävä, pyörätie vai ajorata? Tätä on täysin mahdoton tietää autonkuljettajan paikalta. Se voisi ihan yhtä hyvin olla mikä tahansa näistä.
Auton paikka tuolla missä volvo menee, ei väliä mikä kevyen liikenteen väylä tuossa välissä menee, olen väistämisvelvollinen
Onhan taajama alueen nopeusrajoituksetkin monesti maalattu asfalttiin ja on lumen ja jään peitossa, sakkotulot kuitenkin kerlpaa julkiselle sektorille
Nnäinkin voi käydä.