Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin kannattaa sijoittaa n. 200000e?

Vierailija
12.05.2017 |

Pankit tyrkyttävät vain omia kohteitaan. Tarkoitus olisi pitää sijputettuna 15-20 vuotta ja tuottoakin pitäisi olla.
Osakkeisiin?
Osakesijoitus neuvojat myös ottavat aina osansa.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat varautua taantumaan, kannattaisi Talouselämän jutun (Tuomas Malinen) perusteella panostaa käteiseen eri valuutoissa, kultaan ja maaomaisuuteen. Osakkeita ei suosittele.

Vierailija
22/37 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ideaa on ostaa jotain rahastoa monella aikavälillä, jos summa muuten makaa tilillä odottamassa ostoa?

Se idea, että tulee ajallista hajauttamista, ts. ei tule laitettua koko pottia sisään yhtenä ajankohtana, joka saattaa olla jopa kurssihuippu. Itselläni esim menee erästä rahastoa salkkuihin joka kuun 5., 15. ja 28. päivä. Saan siis rahastoa varmasti kaikilla mahdollisilla hinnoilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ideaa on ostaa jotain rahastoa monella aikavälillä, jos summa muuten makaa tilillä odottamassa ostoa?

Se idea, että tulee ajallista hajauttamista, ts. ei tule laitettua koko pottia sisään yhtenä ajankohtana, joka saattaa olla jopa kurssihuippu. Itselläni esim menee erästä rahastoa salkkuihin joka kuun 5., 15. ja 28. päivä. Saan siis rahastoa varmasti kaikilla mahdollisilla hinnoilla.

Onpa tyhmää. Loppuraha vain makaisi tilillä sitten.

Vierailija
24/37 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylläpidolta voi tiedustella minun pankkitili numeroani.

Vierailija
25/37 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä  laittaisin osakkeisiin. Koska asunnoilla ei ole mitään arvoa jos tänne tulee vihreitä miehiä.

Tuossa tilanteessa on melkoinen riski myös sille, että suomalaisten säilytysyhteisöjen palvelimista on löydetty pienen punaisen hakkerin mentäviä aukkoja ja koko arvo-osuustili on nollattu yhdellä skriptin pyöräytyksellä.

Vierailija
26/37 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

80% vähäriskisiin yrityslainoihin. 20% indeksin call optioihin.

Varmasti pystyt tuunaamaan kaupan tuon niin että saat paremman tuoton vähemmällä riskillä kuin mitä saisit rahastosta. Rahastothan häviää keskimäärin indekseille niitten kulujen määrän eli jotain 1-3%.

Avaa tili Interactive Brokersiltä tai Lynxiltä. Pienemmät kulut kuin muilla meklareilla.

Vierailija
27/37 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hajauttaen oskkeisiin. Eri toimialoille, isoihin ja pieniin yrityksiin...

Vierailija
28/37 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille asiallisille vastasjille. Toki olen kysellyt mm pankeista. Rahastonhoitajat ottavat käsittääkseni ison osan myös. Jatkan selvittelyä.

-ap

Vierailija
29/37 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa tyhmää. Loppuraha vain makaisi tilillä sitten.

Ilmeisesti et ymmärrä, että niiden osakkeiden arvo voi pudota parin vuoden aikana 30 %, kun taas tilillä makaavat rahat kadottavat arvostaan maksimissaan inflaation verran, ja tällä hetkellä inflaatio on tosi pieni. Kun ei osta kaikkia osakkeita samaan aikaan, varmistaa sen, että ei osta koko pottia juuri ennen kuin osakkeiden hinta kääntyy laskuun.

Vierailija
30/37 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osakeindeksirahastoissa on pienet kulut. Tutustu esim. Seligssonin passiivisiin rahastoihin. Vastaavia on myös Nordnetillä. Tällä hetkellä osakkeiden hinnat ovat kuitenkin niin korkealla, että en sijoittaisi koko pottia kerralla osakkeisiin.

Vierailija
31/37 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijoittaminen riippuu sinusta: kestätkö arvonheilahteluja? Haluatko muuttaa nopeasti rahaksi? Kuinka pitkäksi aikaa voit sijoittaa?Mikä on tuottotavoitteesi? Näillä pääsee jo alkuun. Terkuin, alalla oleva.

Vierailija
32/37 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kaikille asiallisille vastasjille. Toki olen kysellyt mm pankeista. Rahastonhoitajat ottavat käsittääkseni ison osan myös. Jatkan selvittelyä.

-ap

Välityspalkkiot voi osittain välttää käyttämällä esim. Nordnetiä. Sitä pidetään yleisesti suht luotettavana (taitaa olla ruotsalainen), mutta se on kuitenkin varsin uusi palvelu, mikä lisää riskiä. Sivun perusteella sijoitukset on muistaakseni suojattu tyyliin 100 000 e asti konkurssissa, niin näiden palvelujen välilläkin kannattaa hajauttaa suojarajan vuoksi. Yleensäkin rahastot ovat turvallisempi vaihtoehto aloittelevalle sijoittajalle, mutta pienempi osa rahoista voi olla hyvä ihan mielenkiinnon vuoksikin laittaa suoraan osakkeisiin.

Vierailija
33/37 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minulla olisi 200.000 euroa sijoitettavana, ostaisin 150.000 eurolla laatuyhtiöiden osakkeita (en jaksa enkä ehdi seurata ja pelata niiden kanssa) ja 50.000 laittaisin high yield-rahastoon. Mutta tämä on vain minun strategiani. Tällä hetkellä. :)

Vierailija
34/37 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä hankin just Nordean sijoitusrahastoa 20t. eurolla... En tiedä oliko viisasta vai tyhmää... Korkorahasto aika pitkälti, eikös korot oo nyt miinuksella??? Se on heti laskenut pikkuisen :( Sijoitusaikana mulla vain muutama vuosi. Tai tarkoitus ottaa sieltä rahaa osissa alkaen parin vuoden päästä.

Mutta en halunnut ostaa osakkeita kurssisyöksyn pelossa (siis en tiedä sitä odottaa, mutta ainahan se riski on, lisäksi mulla ON jo osakesalkku) enkä jaksanut ottaa selvää mistään metsärahastoista ja mahtaisko ne näin lyhyeen sijoittamiseen sopiakaan.

Asunto on aivan liian kallis osto tälle summalle ja tilin koin ärsyttäväksi, kun siellä summa varmasti ei nouse.

Ja jos pörssikurssit romahtaa mitä luulet että rahastojen arvoille käy, varsinkin osakerahastoille. Pieni vinkki ne rahat on niissä ihan samoissa osakkeissa paitsi välikädet ovat niistämässä palkkioita välistä.

Vierailija
35/37 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nordnetin kuluttomat superrahastot.

Valuutanvaihto maksaa. 0,25% ostaessa ja 0,25% myydessä. Tietysti jos ostaa vaan Suomen superrahastoa, niin se on kuluton.

Vierailija
36/37 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun mulla oli 170 000 osakkeissa niin osinkotuotto oli jotain päälle 5000 keväällä nettona. Oli kyllä kiva. Osakkeina siellä oli:

Wärtsilä, Fortum, Huhtamäki ja UPM.

Möin niitä hiukan huonoon aikaan, mutta ostin tilalle (tosin vain kymppitonnilla, koska maksoin kalliskorkoisia lainoja pois) seuraavia: eQ, Capman B, Nordea, Kone, Orion B, Norvestia ja uudelleen Huhtamäkeä ja ne ovat kivassa nousussa. Orion jopa 48% ostosta. Harmi, ettei sitä ollut kuin tonnilla....

Aika heikko tuotto sinulla. Minulla on  tähän mennessä kertynyt 1/3 tuosta osinkosalkusta ja salkkuni on 1/5 tuosta.

Vierailija
37/37 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

, Osta pääkaupunkiseudun asuntoja. Mielellään kaksio tai kolmio. Yksiöissä asuu vain rahattomia vaihtuu liian usein. Minulla on kolme sijoitusasuntoa, tuottoa on koko ajan ja takuulla pysyy tallessa. Ei ole mitään vaivaa jos välittäjä valitsee vuokralaiset. Metro tai radan varrella ihan nättejä. Itse etsin nyt juuri kaksiota tai kolmiota. Itse voi tehdä pintaremontin ja laittaa laminaatti lattiat. Minä tykkään. Ihan kivaa puuhaa. Mun kaverit ja muu perhe harrastaa samaa. Opiskelijat on ihan kivoja vuokralaisia ja pienet perheet. Katso sopivia Oikotie.fi-sivustolta. Tämä on sellaista tasaista  ja varmaa. En ikinä koskisi pankin rahastoihin, kyllähän ne ottas meidänkin rahat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kuusi