Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin kannattaa sijoittaa n. 200000e?

Vierailija
12.05.2017 |

Pankit tyrkyttävät vain omia kohteitaan. Tarkoitus olisi pitää sijputettuna 15-20 vuotta ja tuottoakin pitäisi olla.
Osakkeisiin?
Osakesijoitus neuvojat myös ottavat aina osansa.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntoon tai vaikka kahteen. Laitat ne vuokralle.

Vierailija
2/37 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki punaiselle

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä  laittaisin osakkeisiin. Koska asunnoilla ei ole mitään arvoa jos tänne tulee vihreitä miehiä.

Vierailija
4/37 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa on hyvä sijoituskohde :

http://economictimes.indiatimes.com/slideshows/spending-lifestyle/the-t…

460000 taalaa pullo. Tuommoisen vetäisen yleensä pohjiksi ennen baariin lähtöä.

Vierailija
5/37 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahtelaisen somejulkkiksen berberiin.

Vierailija
6/37 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kysyt aaveeltä? No Miikkareihin ja muumimukeihin tietty!

Vierailija
7/37 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai kysyt aaveeltä? No Miikkareihin ja muumimukeihin tietty!

Minä sijoittaisin koko rahan ennemminkin Teemaan ja Savoniaan.

Vierailija
8/37 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen osakkeita mutta tällä hetkellä kalliin puoleisia. Osinkotuotto pientä. 

Vierailija
9/37 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntoon jonka vuokraat opiskelijoille. Olin ennen investointipankissa töissä ja pankki veloittaa salkunmaksukulut vaikka et tekisi penniäkään voittoa. Pankissa en koskaan nähnyt ketään joka teki merkittävää voittoa vaikka oli yli 500,000 € sijoitukset, kiinteistöalalla sen sijaan tunnen monia jotka on rikastunut.

Vierailija
10/37 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksiö Helsingistä, jos sinulta löytyy vielä 80 000 tuohon päälle.

Vierailija
11/37 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä hankin just Nordean sijoitusrahastoa 20t. eurolla... En tiedä oliko viisasta vai tyhmää... Korkorahasto aika pitkälti, eikös korot oo nyt miinuksella??? Se on heti laskenut pikkuisen :( Sijoitusaikana mulla vain muutama vuosi. Tai tarkoitus ottaa sieltä rahaa osissa alkaen parin vuoden päästä.

Mutta en halunnut ostaa osakkeita kurssisyöksyn pelossa (siis en tiedä sitä odottaa, mutta ainahan se riski on, lisäksi mulla ON jo osakesalkku) enkä jaksanut ottaa selvää mistään metsärahastoista ja mahtaisko ne näin lyhyeen sijoittamiseen sopiakaan.

Asunto on aivan liian kallis osto tälle summalle ja tilin koin ärsyttäväksi, kun siellä summa varmasti ei nouse.

Vierailija
12/37 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei asuntoa, huomattavan isotöinen sijoitus. Kaikki näytöt, huollot, tyhjät kuukaudet, ... vuokralaiset monesti ihan sontaa. Olen kolme sijoitusasuntoa vaihtanut osakkeisiin viimeisen kahden vuoden aikana, eikä kaduta.

Vierailija
13/37 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
14/37 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaan kohteeseen kuin 100 k tai 500 k, eli hajauttamalla osakkeisiin 75 ja bondeihin 25. Osakkeet ovat toki nousseet viisi vuotta putkeen mutta pienissä erissä ajallisesti hajauttaen.

Itse en ole asuntoihin koskenut kun olen nähnyt mitä vaikeuksia tutuilla on ollut kusipäisten vuokralaisten kanssa.

Vierailija
15/37 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nordnetin kuluttomat superrahastot.

Vierailija
16/37 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama mihin, mutta hajauta ainakin ajallisesti, esim. määrä x rahaa kuukaudessa. Mielellään myös maantieteellisesti ja alallisesti. Tosin tuolla rahasummalla luulisi sinun jo tämän tietävän, että vauva.fin sijasta kannattaa googlettaa esim. sijoitusblogeja ja -yhteisöjä.

Vierailija
17/37 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mulla oli 170 000 osakkeissa niin osinkotuotto oli jotain päälle 5000 keväällä nettona. Oli kyllä kiva. Osakkeina siellä oli:

Wärtsilä, Fortum, Huhtamäki ja UPM.

Möin niitä hiukan huonoon aikaan, mutta ostin tilalle (tosin vain kymppitonnilla, koska maksoin kalliskorkoisia lainoja pois) seuraavia: eQ, Capman B, Nordea, Kone, Orion B, Norvestia ja uudelleen Huhtamäkeä ja ne ovat kivassa nousussa. Orion jopa 48% ostosta. Harmi, ettei sitä ollut kuin tonnilla....

Vierailija
18/37 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta tontteja ja myy kalliimmalla kun hinnat nousevat. Tässä joudut tosin tekemään työn useampaan kertaan.

Sinkkumies

Vierailija
19/37 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahastoihin, moneen kohteeseen pitemmällä aikavälillä. Tuo on niin pieni summa, että mitään riskijuttuja ei ehkä ole syytä lähteä harrastamaan.

Vierailija
20/37 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ideaa on ostaa jotain rahastoa monella aikavälillä, jos summa muuten makaa tilillä odottamassa ostoa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kolme