Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko yliopistosta valmistua osaamatta englantia?

Vierailija
12.05.2017 |

Olen nyt siis valmistumassa ylioppilaaksi ja pidän nyt välivuoden. Ensi vuonna haluaisin kuitenkin hakea yliopistoon, mutta ongelmana on etten osaa englantia. Tai siis ymmärrän kyllä vähän, mutta en pysty kunnolla keskustelemaan, saati sitten kirjoittamaan mitää akateemista. Ruotsia osaan kuitenkin ihan sujuvasti.

Onko kaikki toivo siis heitetty? Jotakin humanistista alaa olen ajatellut, kirjoitukset meni ihan kohtalaisesti, keskiarvo varmaan tulee olemaan C-B.

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teoriassa voi valmistua osaamatta englantia. Opintoihin kuuluu pakollisia kieliopintoja, mutta ei ol emäärätty, että niitä pitääsuorittaa juuri englannin kieleetä. Itse esimerkiksi tein kieliopintoni harvinaisemmista kielistä.

Käytännössä se on kyllä hankalaa, sillä kurssikirjoista suuri osa on kuitenkin englanniksi ja lähes jnokaisessa mahdollisessa aineessa (mukaanlukien joku suomalainen kansanperinne) osa luennoista on englanniksi. Kurssikirjoille voi olla mahdollista löytää muun kieliset vastineet, vaikka yleensä joutuu sitten lukemaan enemmän kuin valmiiksi annetuista peruskirjoista opiskellessa. Luennoille voi löytyä tai olla löytymättä muun kielinen vaihtoehto.

Mutta jos oletat pystyväsi oppimaan pääaineesi asia ja menetelmäosaamisen riittävällä tavalla, miksi et yhtä hyvin oppisi myös jotain kieltä? Prosessi kun on sama kaikessa oppimisessa.

Vierailija
62/65 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poika teki gradun englanninkielellä.

Miten tämä liittyy yhtään mihinkään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melko huonot arvosanat sinulla on muutenkin, tuskin pääset yliopistoon korottamatta arvosanoja.

Mitäköhän höpiset?

Pääsykokeela sisään ja uimaan

Vierailija
64/65 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poika teki gradun englanninkielellä.

Miten tämä liittyy yhtään mihinkään?

Hänen kullinsa on käyrä

Onkohan se nakki

Häpeän pojan rumaa vääntynyttä vammais kyrsää

Vierailija
65/65 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä lääkäri joka on erittäin huono englannissa. Häpeän tätä suuresti. Olen yrittänyt opiskella kieltä mutta jostain syystä kielipääni on surkea. Selviän englanninkielisistä potilaista sillä olen kovalla työllä opiskellut alan sanaston. Onneksi näitä potilaira tulee vastaanotolle todella harvoin. Ymmärään englantia tyydyttävästi mutta minulla on suuria vaikeuksia tuottaa itse lauseita.

Näköjään en osaa suomeakaan kun sen verran kielioppivirheitä.

Lisään vielä että lukiossa olin laiska, keskiarvo päälle 7. Vuosia lukiosta valmistumisen jälkeen innostuin lääketieteestä ja luin pääsykokeeseen kunnolla. Pääsin heittämällä läpi, kuudenneksi parhaat pisteet pääsykokeessa.

Sinulla ap ei ole mitään hätää! Olet nuori, tavoittele unelmiasi ovat ne sitten kuinka korkealla tahansa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi seitsemän