Mikä summa sopiva häälahjaksi?
Kun toiveena rahaa niin paljonko sitä pitäisi olla laittaa?
Kommentit (67)
On se kummaa joillekkin
kävisitte joskus ulkona syömässä niin sieltä saa osviittaa paljonko se ateria maksaa
ruokajuomien ja paukkujen hinnankin sieltä saa selville aika nopeesti
5 kypällä ei ravintolassa saa kun hampurilaisen jos sitäkään
tiedän että järkytän teitä mutta silti kerron teille.
Koska molempien vanhemmat lupautui maksamaan hääkulumme
ja opintomme vuokrineen
sijoitimme niin kihla ja häälahjaksi saamamme rahat pörssi osakkeihin
sijoituksemme kihla ja häälahjamme on tuottanut meille 2 yksiötä hesassa
voihan sitä nauttia näinkin ja vaikka ajatella että noi on meitin häälahjoja ;D
Miksi teidän pitäisi tietää mihin pariskunta laittaa lahjaksi saamansa rahan??
kumma ettette haluu tietää mihin verottaja käyttää justiin teidän maksamia vero rahoja
samoin valitatte kuinka paljon teille tulee matka ja muita kuluja hääreissusta
että sentakia annatte vaan 20€
oisko paree laittaa toi 20€ kuoreen ja postiin onnittelukortin kanssa
siinä jo säästäisitte kummasti
toihan kertoo vaan sen ettei teillä koskaan olekkaan muuta kuin se 20€
eli ette hallitte omaa talouttanne eles
Kyllä on tyhmää porukkaa täällä. Häiden tarkoitus nykyisin on tehdä bisnestä. Odotetaan 200-300€:n tilillepanoja per nuppi. Voi v.ttu miten kornia porukkaa.
Yleensä annetaan 100€/vieras. Oikein hyville kavereille enemmänkin.
Ruokailujen hinnan, eli 50 egee hlö ja tiput päälle eli 10-15 egee lisää. Eli yhteensä 60-65 egee per osallistuja.
Se on kohtuus, maksaa omat ruokansa.
Vierailija kirjoitti:
Voin kertoa että 50 eurosta ei tosiaan jää käteen, jos tuolla tavalla ajattelee. Ruokien ja skumppien lisäksi kun maksaa aika moni muu asia, juhlatilan vuokrasta lähtien. Mielestäni häälahjaa ei kuitenkaan edes pitäisi ajatella noin, että millä summalla "kattaa kulunsa", vaan ihan sitä kautta, että kuinka läheinen hääpari itselle on ja millainen on oma rahatilanne. Itse olen häälahjaksi antanut 50-120 €, riippuen siitä, kuinka hyvin olen hääparin tuntenut. Ymmärrän, että kaikilla ei vain ole varaa maksaa, mutta lahjoissahan onkin ideana, että antaja saa päättää, mitä haluaa antaa.
Ei siitä pidäkään jäädä. Ei vieraiden ole tarkoitus maksaa sun häitä ja tienata sulle vielä ylimääräistä. Sinä itse päätät kuinka isot ja kalliit häät haluat oman budjettisi mukaan.
Talous kyllä kestäisi sen 300-600 euron lahjan mutta tiedätkö mitä; mua ei kiinnosta investoida häälahjaan noin paljoa. Käytän rahat mieluummin itseeni ja perheeseen. En kerta kaikkiaan näe järkeä noin kalliissa lahjassa. Eri asia sitten, kun omat lapset menevät naimisiin..