Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä summa sopiva häälahjaksi?

Vierailija
12.05.2017 |

Kun toiveena rahaa niin paljonko sitä pitäisi olla laittaa?

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietin ihan samaa. Hyvä ystävä menossa naimisiin kesällä. Kutsussa toivottiin vain rahaa. Tuntuu tyhmältä antaa kahdelle hyväpalkkaisessa ammatissa vakituisissa töissä oleville rahaa lahjaksi, että he voivat lähteä Mauritiukselle.

Minusta tuo on hyvä että saa antaa rahaa, itse en jaksa mennä kauppaan miettimään pääni puhki mitä ostaisin hääparille, minulle on helpotus kun pääsen lahjaosuudesta noin helpolla.

Ja mitä lahjaan tulee niin onko sun mielestä sitten vähemmän tyhmää osta joku kippo/kattila hääparille? Ja tuntuu siltä että haluaisit ostaa mielummin lahjan niin ei se kiellettyä ole!

No mitäs jos ne prinsessat sitten laittaisivat rahatoiveiden viereen heti summan, millä vieras kattaa KULUNSA ja että jää vielä hieman KÄYTTÖÖN..

Ehkä parasta laittaa summa minkä pari kerjää häämatkaansa vierailtaan.

T. Ö. R. K. E. Ä. Ä!!

Miksi sä irvailet ystäviäsi? Kyllä mä ainakin tiedän että mun ystäväville on pääasia että mä pääsen paikalle, ja tuo tilinumero on juuri sitä varten että JOS haluan jotain lahjaksi antaa niin voin laittaa rahana tai voin myös hankkia lahjan!

En ikinä irvailisi ystävistäni noin..

Vierailija
22/67 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei kyllä 50 eurolla mitään kuluja kata! Tai ainakin omissa häissä pelkät tarjoilut juomineen maksoivat varmaan tuon ja juomat oli tuotu virosta. Vaikkapa en tosiaan odottanutkaan että kukaan tarjoiluta lahjallaan maksaisikaan. Me saatiin varmaan paristakympistä sataan euroon henkeä kohden, en katsonut niin tarkasta keltä tuli mitäkin. En edes tiedä saatiinko kaikilta lahjaa ja silläkään ei oo mitään merkitystä, pääasia että olivat kanssamme juhlissa.

Meillä on kahdet häät kesällä ja molemmissa lahjatoiveena vain häämatka-avustus. Toisessa tilinumero ja toisessa kutsussa sanotaan että juhlapaikalla on kirstu johon voi halutessaan laittaa roposia paluumatkaa varten, menomatkaliput on ostettu. Musta tuo on hyvä idea, jokainen laittaa minkä laitaa eikä tarvitse hävetä vaikka ei olisi sitä rahaa niin paljon laittaakaan. Olisin itsekin tehnyt noin omissa häissäni jos olisin tajunnut.

Me miehen kanssa varmaan laitetaan molemmille pareille 150 euroa, ainakin viimekesän häissä taidettiin tuollainen summa laittaa.

N35

Voi ristuksen perse. Jep. Antaa olla. En todellakaan ole menossa.

Maksakoon ihan itse juhlansa, mulle on ihan veen sama onko ne naimissa vai ei.

Aivan helvetin törkeetä!!!

Vau... kukas sun takapuoltas on väärään suuntaan rassannut? En usko että kukaan oikeasti odottaa että häissä voisi ikinä päästä omilleen saatikka tienata rahaa? Rauhootu ny hyvä ihminen, ei kukaan sua voi pakottaan osallistuman.

Itsekin olen lahjoittanut sitä 50€/lärvi, eihän se nyt oikeasti mitään kata, mutta vähän helpottaa kirpaasua kun lasku tulee hääparille.

Omassa häissän ilmoitin, että läsnäolo on lahja itsessään, mutta jos haluaa muistaa paria, niin tilinumero on se ja se. Ja en välittänyt senttiäkään summasta mitä siihen laitettiin, oman halun ja kyvyn mukaan. Useimmat laittoi sen 50€, jotkut vähemmän, arvasinkin koska osallistuminen vaati pitempää matkaa ja olin iloinen, että edes pääsi tulemaan.

Yhtäkään lakanaa tai kippoa tai yhden yhtään pannua en halunnut, olinhan jo kolmekymppinen ja miehen kanssa yhteiseloa yli 10vuotta takana, kaikkea yllin kyllin ja enemmänkin kuin tarpeeksi. Lapselle joku oli tehnyt villasukkia, olivat ihania ja tarpeen, koska puikot ei pysy käsissäni...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko noudattaa rahalahjatoivetta. Voit laittaa lahjaksi jotain ihan muuta.

Lahjakortin jos laittaa esim. s-ryhmään, saa bonukset itselleen. 

Vierailija
24/67 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa kyllä jännä, kuinka moni ajattelee häitä tai muita juhlia siksi järjestettynä juhlana, että vieraat maksavat kulut ja tienaakin vielä jotain.

Ei vittu. Taidan jättää väliin. En ole pyytänyt järkkäämään itselleni mitään juhlia.

Sittenkö prinsessat vertailee kuka vieraista kattoi kulunsa ja kuka ei?

Onneksi menin itse naimisiin ihan maistraatissa.

Mitä sillä vihkipaikalla (kirkko vs. maistraatti) on tekemistä hääjuhlan kanssa? Eikö se kerro vain siitä, haluaako mennä naimisiin jumalan kasvojen edessä?

Vierailija
25/67 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietin ihan samaa. Hyvä ystävä menossa naimisiin kesällä. Kutsussa toivottiin vain rahaa. Tuntuu tyhmältä antaa kahdelle hyväpalkkaisessa ammatissa vakituisissa töissä oleville rahaa lahjaksi, että he voivat lähteä Mauritiukselle.

Minusta tuo on hyvä että saa antaa rahaa, itse en jaksa mennä kauppaan miettimään pääni puhki mitä ostaisin hääparille, minulle on helpotus kun pääsen lahjaosuudesta noin helpolla.

Ja mitä lahjaan tulee niin onko sun mielestä sitten vähemmän tyhmää osta joku kippo/kattila hääparille? Ja tuntuu siltä että haluaisit ostaa mielummin lahjan niin ei se kiellettyä ole!

Ja jos toivotut summat lähentelee sataa euroa, perheeltä monta sataa, niin tulee niin kalliiksi että ei kiitos.. Maksakaa ihan itse ylikalliit häänne. Jos ei ole varaa, ei järjestetä törkyhäitä.

Jaa, en ole koskaan törmännyt kutsuun jossa olisi valmiiksi pyydetty joku tietty summa.. Mielenkiintoista että sulla on joku ystävä joka kehtaa noin tehdä, en menisi minäkään!

Ei ollut kutsussa mutta ilmoitettiin perästäpäin että olisi parasta lahjan olla summa, jolla vieras kattaa omat menonsa.

Summaa ei ilmoitettu enkä tiedä mikä semmoinen summa on, no nähtävästi ainakin 50 euroa, mielellään enemmän että jää jotain " käteenkin"..

Täytyy varmaan jättää syömättä muutama viikko että saadaan tarpeeksi rahaa kasaan, tai ottaa lainaa jotta kehdataan mennä. Tällä porukalla jos he on varanneet tietyn summan meidän maksettavaksi niin se on kolmensadan euron pinnassa...

Vierailija
26/67 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä 50€ yhdeltä vieraalta on jo tosi reilu summa. Meillä oli kutsussa maininta, ettei toivota lahjoja vaan halutaan ihmiset juhlimaan meidän kanssa ja halutessaan voi muistaa hääparia. En ala kiukutella niille, jotka eivät laita rahaa tilille. Itselle ei tullut mieleen oikein pyytämällä pyytää rahaa, toivon vaan ettei tule yhtään mitään tavaraa :D

Vierailija
27/67 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa kyllä jännä, kuinka moni ajattelee häitä tai muita juhlia siksi järjestettynä juhlana, että vieraat maksavat kulut ja tienaakin vielä jotain.

Ei vittu. Taidan jättää väliin. En ole pyytänyt järkkäämään itselleni mitään juhlia.

Sittenkö prinsessat vertailee kuka vieraista kattoi kulunsa ja kuka ei?

Onneksi menin itse naimisiin ihan maistraatissa.

Mitä sillä vihkipaikalla (kirkko vs. maistraatti) on tekemistä hääjuhlan kanssa? Eikö se kerro vain siitä, haluaako mennä naimisiin jumalan kasvojen edessä?

No meidät vihki pappi lapsen kastejuhlassa. Eikä tarvinnut ottaa velkaa eikä kerjätä vierailta.

Juhlia järjestetään kun niihin on varaa, ei niin että vieraat maksaa juhlat.

Vierailija
28/67 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä 50€ yhdeltä vieraalta on jo tosi reilu summa. Meillä oli kutsussa maininta, ettei toivota lahjoja vaan halutaan ihmiset juhlimaan meidän kanssa ja halutessaan voi muistaa hääparia. En ala kiukutella niille, jotka eivät laita rahaa tilille. Itselle ei tullut mieleen oikein pyytämällä pyytää rahaa, toivon vaan ettei tule yhtään mitään tavaraa :D

No jos 50 euroa on sellainen summa joka ei vielä edes kata kuluja ( kuten täällä kerrottu) ja pari nimenomaan kertoi että vieraat maksaa juhlat, niin olisi ehkä parasta laittaa vaikka 80 euroa per nokka... Eli sellainen 600 olisi ihan jo hyvä summa.

Joo, eiköhän onnistu. Täytyy lähtee pankkiin tai myydä auto.

Ihanaa kun tyttö saa elämänsä juhlat!!!!:)

Ah ihanaa!

Vierailija
29/67 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljokos häät maksoi?

30/67 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja jos toivotut summat lähentelee sataa euroa, perheeltä monta sataa, niin tulee niin kalliiksi että ei kiitos.. Maksakaa ihan itse ylikalliit häänne. Jos ei ole varaa, ei järjestetä törkyhäitä.

Oikeastiko jengi laittaa häälahjaksi tyyliin 50-100 €/hlö? Ei olisi meillä mielenkiintoa osallistua yksiinkään häihin perheenä tuolla investoinnilla. Keksin tuolle rahasummalle monta parempaakin käyttökohdetta. Kyllä meillä on se rahalahja ollut 50 €/perhe. Enpä ole tavaralahjastakaan 300-600 euroa maksanut..

Vierailija
31/67 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On maailma mennyt kuumaksi kun kaikkiin juhlii kerätään rahaa ja vielä niin että paljon ja eniten. Kilpaillaan jopa kuka antaa eniten. Eikö juhlan tarkoitus ole se et kaikki nauttivat ja viihtyvät ja häistä jää ikimuistoinen muisto. Jokainen antaa lahjansa "kukkaronsa " ja arvojensa mukaisesti. Eikö se riitä? Jos tuntuu ettei ole varaa niin antaa jonkin sopivan lahjan tai alkaa kimppaan toisen kans ja yhteissummana tai yhteislahjana.

Vierailija
32/67 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että pitäisi itse kustantaa häätarjoilut antamallaan eahalahjalla... Voinko sitten lähettää hääparille laskun kaikista kuluista mitä minulle aiheutuu häihin osallistumisesta? Ei meinaan ole halpaa, kun ostaa mekon ja kengät. Lapsillekin ehkä. Majoitus siellä kaupungissa missä häät on jne. Maksaa monta sataa.

Vierailija
33/67 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu vähän kuinka tutuista ihmisistä on kyse. Minusta 50e on aika sopiva summa. Se kattaa oman osuuden tarjoiluista, skumpista ym. ja siitä jää hääparille vielä mukavasti käteenkin.

Ei sillä että minusta häälahjan pitäisikään kattaa omaa osuutta tarjoiluista ja itse emme ole toivoneet lahjaksi mitään, mutta en tiedä missä olet hääsi viettänyt, koska suunnittelen itse häitämme ensi kesälle ja voin kertoa että tuo 50e ei todellakaan edes kata yhden vieraan tarjoiluja eikä siitä varsinkaan jää käteen mukavasti! :D 

Vierailija
34/67 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljokos häät maksoi?

Juhlat on tulossa nyt viikonloppuna, mutta ruokiin ja juhlatilaan menee noin 3000€. Koristeet, sormukset, puvut ja kampaaja on sitten ihan erikseen. Yhteensä menee varmaan helposti 6000-7000€, mutta onneksi nää kulut on jakautuneet monelle kuukaudelle, ettei tule kaikki kerralla.

Vierailija
35/67 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa, en ole koskaan törmännyt kutsuun jossa olisi valmiiksi pyydetty joku tietty summa.. Mielenkiintoista että sulla on joku ystävä joka kehtaa noin tehdä, en menisi minäkään!

Ei ollut kutsussa mutta ilmoitettiin perästäpäin että olisi parasta lahjan olla summa, jolla vieras kattaa omat menonsa.

Summaa ei ilmoitettu enkä tiedä mikä semmoinen summa on, no nähtävästi ainakin 50 euroa, mielellään enemmän että jää jotain " käteenkin"..

Täytyy varmaan jättää syömättä muutama viikko että saadaan tarpeeksi rahaa kasaan, tai ottaa lainaa jotta kehdataan mennä. Tällä porukalla jos he on varanneet tietyn summan meidän maksettavaksi niin se on kolmensadan euron pinnassa...

Siis jos pari jälkikäteen tai edes etukäteen alkaa osallistumissummaa määräämään, on todella törkeää. Useimmat ihmiset eivät ole sellaisia.

Kyseisessä tilanteessa on hyvä todeta, että kiitos ei, on törkeää määrittää vähimmäismaksua.

Vierailija
36/67 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei. Ei pysty. Pitäkää häänne.

Lahjaan satasia ja vaatteet päälle niin tulee niin kalliit bileet että ollaan konkassa.

Ei mulle olisi tullut mieleen järkätä tonnien häitä jos "perse auki".

Vierailija
37/67 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on häät tänä kesänä ja voin sanoa ihan vilpittömästi, että minua ei kiinnosta tippaakaan, antaako joku 0, 5, 20, 50 tai 80€ lahjarahaa. Ei sillä ole yhtään mitään väliä.

Älkää stressatko! Uskon, että suurimmalle osalle hääpareista se teidän paikalletulo on tärkeää, eiväthän he sitä kutsua olisi muuten teille pistäneetkään.

Vierailija
38/67 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos joku oikeesti alkaa puhuun kulujen kattamisesta tai minimi summasta, sano että selvä, kerro summa, mä vähennän siitä omat kuluni, jotka tuli kun osallistun sun juhlaasi ja sanot lähettäväsi laskun perästä.

Mutta herran jestas, älkää ny etukäteen asiasta keuhkokko ja stressakko... vain idiootit tekee tommoista ja suurin osa ei ole idiootteja...

Vierailija
39/67 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

20 euroa, ei kannata tuhlata, eroavat kuitenkin muutaman vuoden päästä. Minua naurattaa ja puistattaa kaikki häähössöt, ei liitot kestä mitä turhanpäiväisempi on morsian. Itse olen ollut naimisissa vasta 32 vuotta.

Juuri näin. Työni vuoksi tiedän useita tapauksia, joissa avioliitto purkautui ennen kuin häitä varten otettu (älytön) laina on maksettu.

Typeriä ovat nykyihmiset!

Vierailija
40/67 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on häät tänä kesänä ja voin sanoa ihan vilpittömästi, että minua ei kiinnosta tippaakaan, antaako joku 0, 5, 20, 50 tai 80€ lahjarahaa. Ei sillä ole yhtään mitään väliä.

Älkää stressatko! Uskon, että suurimmalle osalle hääpareista se teidän paikalletulo on tärkeää, eiväthän he sitä kutsua olisi muuten teille pistäneetkään.

Niin paitsi jos nyt ideana on järkätä kivat bileet ja näyttää että meillä juhlitaan!!! ( paitsi ettei oo rahaa ja olis hyvä kun summa on semmoinen jolla kattaa sit omat kulunsa)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kaksi