Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä summa sopiva häälahjaksi?

Vierailija
12.05.2017 |

Kun toiveena rahaa niin paljonko sitä pitäisi olla laittaa?

Kommentit (67)

Vierailija
1/67 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän kuinka tutuista ihmisistä on kyse. Minusta 50e on aika sopiva summa. Se kattaa oman osuuden tarjoiluista, skumpista ym. ja siitä jää hääparille vielä mukavasti käteenkin.

Vierailija
2/67 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omien varojen mukaan. Vaikka kuin läheinen menisi naimisiin, ei mulla oo antaa paljoa ja tyhmää suuttua ja kieltää tulemasta jos kahisevaa ei löydy.

Meninpä siskon pojan synttäreille ja yksi lapsi jo valitti, kun sankari sai minulta lahjaksi vähän rahaa. HÄN oli kuulemma saanut 100e.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/67 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kertoa että 50 eurosta ei tosiaan jää käteen, jos tuolla tavalla ajattelee. Ruokien ja skumppien lisäksi kun maksaa aika moni muu asia, juhlatilan vuokrasta lähtien. Mielestäni häälahjaa ei kuitenkaan edes pitäisi ajatella noin, että millä summalla "kattaa kulunsa", vaan ihan sitä kautta, että kuinka läheinen hääpari itselle on ja millainen on oma rahatilanne. Itse olen häälahjaksi antanut 50-120 €, riippuen siitä, kuinka hyvin olen hääparin tuntenut. Ymmärrän, että kaikilla ei vain ole varaa maksaa, mutta lahjoissahan onkin ideana, että antaja saa päättää, mitä haluaa antaa.

4/67 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

20-50 euroa olen antanut. Pienemmät summat silloin, kun olin opiskelija, muuten 50 euroa.

En ajattele summan suuruutta (tai pienuutta) siten, että sen pitäisi kattaa ruoka- ja juomakulut. Häät eivät ole sama kuin illallinen a la carte ravintolassa. En anna myöskään synttärisankarille lahjaa sen mukaan, mitä hänen tarjoamat syömiset tulee maksamaan/hlö.

Vierailija
5/67 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa kyllä jännä, kuinka moni ajattelee häitä tai muita juhlia siksi järjestettynä juhlana, että vieraat maksavat kulut ja tienaakin vielä jotain.

Ei vittu. Taidan jättää väliin. En ole pyytänyt järkkäämään itselleni mitään juhlia.

Vierailija
6/67 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa kyllä jännä, kuinka moni ajattelee häitä tai muita juhlia siksi järjestettynä juhlana, että vieraat maksavat kulut ja tienaakin vielä jotain.

Ei vittu. Taidan jättää väliin. En ole pyytänyt järkkäämään itselleni mitään juhlia.

Sittenkö prinsessat vertailee kuka vieraista kattoi kulunsa ja kuka ei?

Onneksi menin itse naimisiin ihan maistraatissa.

Vierailija
7/67 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

30e ja jos tienaa hyvin niin enemmän. Tai jos läheinen kuten sisarus menossa naimisiin niin enemmän

Vierailija
8/67 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kyllä 50 eurolla mitään kuluja kata! Tai ainakin omissa häissä pelkät tarjoilut juomineen maksoivat varmaan tuon ja juomat oli tuotu virosta. Vaikkapa en tosiaan odottanutkaan että kukaan tarjoiluta lahjallaan maksaisikaan. Me saatiin varmaan paristakympistä sataan euroon henkeä kohden, en katsonut niin tarkasta keltä tuli mitäkin. En edes tiedä saatiinko kaikilta lahjaa ja silläkään ei oo mitään merkitystä, pääasia että olivat kanssamme juhlissa.

Meillä on kahdet häät kesällä ja molemmissa lahjatoiveena vain häämatka-avustus. Toisessa tilinumero ja toisessa kutsussa sanotaan että juhlapaikalla on kirstu johon voi halutessaan laittaa roposia paluumatkaa varten, menomatkaliput on ostettu. Musta tuo on hyvä idea, jokainen laittaa minkä laitaa eikä tarvitse hävetä vaikka ei olisi sitä rahaa niin paljon laittaakaan. Olisin itsekin tehnyt noin omissa häissäni jos olisin tajunnut.

Me miehen kanssa varmaan laitetaan molemmille pareille 150 euroa, ainakin viimekesän häissä taidettiin tuollainen summa laittaa.

N35

9/67 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei kyllä 50 eurolla mitään kuluja kata! Tai ainakin omissa häissä pelkät tarjoilut juomineen maksoivat varmaan tuon ja juomat oli tuotu virosta. Vaikkapa en tosiaan odottanutkaan että kukaan tarjoiluta lahjallaan maksaisikaan. Me saatiin varmaan paristakympistä sataan euroon henkeä kohden, en katsonut niin tarkasta keltä tuli mitäkin. En edes tiedä saatiinko kaikilta lahjaa ja silläkään ei oo mitään merkitystä, pääasia että olivat kanssamme juhlissa.

Meillä on kahdet häät kesällä ja molemmissa lahjatoiveena vain häämatka-avustus. Toisessa tilinumero ja toisessa kutsussa sanotaan että juhlapaikalla on kirstu johon voi halutessaan laittaa roposia paluumatkaa varten, menomatkaliput on ostettu. Musta tuo on hyvä idea, jokainen laittaa minkä laitaa eikä tarvitse hävetä vaikka ei olisi sitä rahaa niin paljon laittaakaan. Olisin itsekin tehnyt noin omissa häissäni jos olisin tajunnut.

Me miehen kanssa varmaan laitetaan molemmille pareille 150 euroa, ainakin viimekesän häissä taidettiin tuollainen summa laittaa.

N35

Kyllä se on hääpari ja/tai heidän läheisensä jotka hääjuhlan maksavat, eivät vieraat. Nykyään rahalahjat ovat yleisiä, mutta etenkin ennen häälahjaksi toivottiin kattiloita, astioita ym. Sen kattilan tai lautasparin hinta tuskin myöskään kattaa kuluja/hlö.

Vierailija
10/67 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N35

Voi ristuksen perse. Jep. Antaa olla. En todellakaan ole menossa.

Maksakoon ihan itse juhlansa, mulle on ihan veen sama onko ne naimissa vai ei.

Aivan helvetin törkeetä!!!

Vierailija
11/67 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin ihan samaa. Hyvä ystävä menossa naimisiin kesällä. Kutsussa toivottiin vain rahaa. Tuntuu tyhmältä antaa kahdelle hyväpalkkaisessa ammatissa vakituisissa töissä oleville rahaa lahjaksi, että he voivat lähteä Mauritiukselle.

Vierailija
12/67 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin ihan samaa. Hyvä ystävä menossa naimisiin kesällä. Kutsussa toivottiin vain rahaa. Tuntuu tyhmältä antaa kahdelle hyväpalkkaisessa ammatissa vakituisissa töissä oleville rahaa lahjaksi, että he voivat lähteä Mauritiukselle.

No joo, meillä itsellä suita ruokittavana ja itse mentiin pienesti naimisiin kun ei ollut varaa järjestää juhlia..

Hitto kun ei tajunnut että senhän voi maksattaa vierailla!!:D

Laitan onnitteluviestin ja skippaan juhlat.

Vierailija
13/67 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä lähtien juhlia on järjestetty jotta vieraat maksavat juhlat?

Ei tuo ole oikein.

Vierailija
14/67 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuo on hyvä että saa antaa rahaa, itse en jaksa mennä kauppaan miettimään pääni puhki mitä ostaisin hääparille, minulle on helpotus kun pääsen lahjaosuudesta noin helpolla.

Ja mitä lahjaan tulee niin onko sun mielestä sitten vähemmän tyhmää osta joku kippo/kattila hääparille? Ja tuntuu siltä että haluaisit ostaa mielummin lahjan niin ei se kiellettyä ole!

Vierailija
15/67 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuo on hyvä että saa antaa rahaa, itse en jaksa mennä kauppaan miettimään pääni puhki mitä ostaisin hääparille, minulle on helpotus kun pääsen lahjaosuudesta noin helpolla.

Ja mitä lahjaan tulee niin onko sun mielestä sitten vähemmän tyhmää osta joku kippo/kattila hääparille? Ja tuntuu siltä että haluaisit ostaa mielummin lahjan niin ei se kiellettyä ole!

No mitäs jos ne prinsessat sitten laittaisivat rahatoiveiden viereen heti summan, millä vieras kattaa KULUNSA ja että jää vielä hieman KÄYTTÖÖN..

Ehkä parasta laittaa summa minkä pari kerjää häämatkaansa vierailtaan.

T. Ö. R. K. E. Ä. Ä!!

Vierailija
16/67 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja jos toivotut summat lähentelee sataa euroa, perheeltä monta sataa, niin tulee niin kalliiksi että ei kiitos.. Maksakaa ihan itse ylikalliit häänne. Jos ei ole varaa, ei järjestetä törkyhäitä.

Vierailija
17/67 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 euroa, ei kannata tuhlata, eroavat kuitenkin muutaman vuoden päästä. Minua naurattaa ja puistattaa kaikki häähössöt, ei liitot kestä mitä turhanpäiväisempi on morsian. Itse olen ollut naimisissa vasta 32 vuotta.

Vierailija
18/67 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka toiveena olis rahaa niin kyllä silti voi viedä lahjan jos haluaa nähdä sen vaivan että etsii hääparille sopivan jutun ja paketoi sen.

Mä vien aina rahaa, menen sitten häihin, synttäreille tai mökille vieraaksi. Summa riippuu ihan siitä kuinka läheisiä hääpari on mulle ka mitä muita kuluja tulee, jos häät on esim. Pitkän matkan päässä ja joudun maksamaan kulkemisen ja majoituksen niin annan hiukan vähemmän..

Hääpari on mulle aina sen verran tuttu/läheinen että mun ei tarvi miettiä mitä he ajattelee mun lahjasta, heille on pääasia että saavun paikalle. Puolituttujen häihin en mene.

Vierailija
19/67 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja jos toivotut summat lähentelee sataa euroa, perheeltä monta sataa, niin tulee niin kalliiksi että ei kiitos.. Maksakaa ihan itse ylikalliit häänne. Jos ei ole varaa, ei järjestetä törkyhäitä.

Jaa, en ole koskaan törmännyt kutsuun jossa olisi valmiiksi pyydetty joku tietty summa.. Mielenkiintoista että sulla on joku ystävä joka kehtaa noin tehdä, en menisi minäkään!

Vierailija
20/67 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

20 euroa, ei kannata tuhlata, eroavat kuitenkin muutaman vuoden päästä. Minua naurattaa ja puistattaa kaikki häähössöt, ei liitot kestä mitä turhanpäiväisempi on morsian. Itse olen ollut naimisissa vasta 32 vuotta.

No niin totta, mutta musta tuntuu että tämä pari kyllä seuraa keltä tulee ja minkä verran, joten parasta jättää väliin..

En todellakaan kuvittele, että jos järkkään juhlia tai pyydän porukkaa kylään, että he kustantavat itse syömisensä ja juomisensa. On mennyt maailma aivan naurettavaksi!:D

Kumma että päästiin miehen kanssa naimisiin ja ollaan pysyttykin ilman 10 000 lainaa ja miettimistä pistääkö vieraat tarpeeksi rahaa jotta kulut on katettu...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yhdeksän