Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitäsiskö miehen antaa mulle rahaa, kun olen minimiäitiyspäivärahalla ja mies tienaa kohtuuhyvin?

Vierailija
26.03.2006 |

Mies maksaa kyllä yksin asuntolainaa, mutta asunto onkin hänen nimissään. Hän maksaa myös isot laskut kuten vakuutukset, auton kulut yms. Itse maksan asumiskuluista, sähköstä, ruoasta, vauvan päivittäistarvikkeista yms. puolet tai enemmänkin.

Minulla ei ole varaa ostaa itselleni ikinä mitään, mies sen sijaan ostelee kyllä itselleen kalliita vaatteita, urheilutarvikkeita yms. Kyllä hän kuitenkin saattaa maksaa minulle vaikkapa matkan (ei kovin kallista), jos haluaa lähteä kanssani. Tähän asti olen luullut, että minun tulisi olla kiitollinen, kun en joudu maksamaan asuntolainaa jne. Mutta hiljan aloin miettiä asioita, ja tulikin aika kusetettu olo. Mitä mieltä?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
27.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ratkaisu on yksinkertainen:

sanot miehellesi, että menee heti huomenna pankiin ja hankkii sinulle rinnakkaiskortin hänen tililleen.

Ja käytät sitä kuin omaasi.

Näin meillä on. Tai no, meillä on yhteinen tili, johon menee KAIKKI tulot. Sieltä maksame kaikki laskut, maksamme ruokakaupassa, haemme kumpikin käteistä ja käytämme omia pankkikorttejamme.

Miehelläni tulot n. 2800/kk

Minulla n. 400/kk

Ei se aina noin yksinkertaista ole: tuo toimii vain jos rouvan rahankayttoon voi luottaa.

Onneksi meilla voi. Meilla on molemmilla yhteiset tilit, joihin oma palkka tulee. Minulla on paremmat tulot kuin vaimollani, joten mina maksan suurimman osan laskuista, mutta vaimolla on myos rinnakkaiskortit kaikkiin minun tileihini. Molemmat ostamme sen mika tarvitaan silta tililta jolla nyt milloinkin sattuu olemaan rahaa. Molemmat tekevat herateostoksia, mutta kaikesta suuremmasta sovitaan yhdessa.

Hyvin toimii, mutta vain jos molemmilla on samanlainen kasitys tarpeellisista hankinnoista seka luottamus siihen etta homma pysyy kurissa.

Voin kylla hyvin kuvitella, etta tilanne ajautuisi sellaiseksi kuin ap:lla, jos vaimon kasitys tarpeellisista hankinnoista olisi erilainen kuin minulla.

Vierailija
22/24 |
27.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikina ei olla kertaakaan tapeltu rahasta. Valilla ma olen tienannut paremmin kuin mies ja valilla toisin pain, mutta aina on rahat olleet yhteiset ja tulee olemaan.

AP, koitapa ottaa miehen kanssa puheeksi raha-asiat. Koita vaikka laittaa tilanne toisin pain (mies koyha ja sina rikas) ja kysy onko reilua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
27.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tottunut matalaan elintasoon, minkä vuoksi en aiemmin edes tullut ajatelleeksi, että voisin odottaa mieheltä " tasauksia" näin äitiyslomalla. Kun mietin asiaa, niin kyllä me yleensä ottaen molemmat melko nuukasti eletään. Välillä vaan nyppii, että mies saattaa ostaa uuden kalliin tennismailan tuosta vaan.

Asunnon kanssa on niin, että mies asui jo tässä yksin ja amskoi yksin asuntolainaa ennen kuin minä tuli kuvioihin. Ollaan molemmat vähän innottomia raha- ja talousasioiden suhteen, joten ei ole niistä paljoa ikinä puhuttu tai sovittu, ja asiat ovat ajautuneet nykyiseen tilanteeseen. Molemmilla on eri pankeissa tilit, eikä olla jaksettu edes miettiä pankin vaihtoa tms. Siihen en usko, että mies vedättäisi minua tietoisesti.

Yritän ottaa asian puheeksi, että saataisiin sovittua jokin järkevä systeemi tämän asunnon kanssa. En usko, että miehellä on mitään sitä vastaan. Aion antaa hänen myös ihan sovinnolla maksella enemmän ruokia yms. enkä tarjoudu itse niin usein maksamaan.

Kiitos vaan asiallisista neuvoista. Epäiljöille sanoisin, että kyllä meidän parisuhde muuten voi oikein hyvin ilman yhteistä tiliäkin. Tili ei ole mielestäni perheen mitta. Enenmmän pitäisi vain keskustella ja sopia.

t: ap

Vierailija
24/24 |
27.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee vielä äitiyspäivärahaa. Meillä sama tilanne en maksa juuri mitään perheen kuluja. Nyt tilanne ihan hyvä. Olen jo alkanut puhumaan miehelleni, että kun jään hoitovapaalle on hänen annettava mulla rahaa kun pyydän eikä kysellä mihin ko. raha menee.

Vähän pyörittelee silmiään, mutta on jo alkanut säästämään tulevan varalle. meillä erilliset tilit mikä mustä ihan hyvä, koska itse olen mahdoton tuhlari. Saatan ostaa 200¿ heräteostoksia ja silloin on hyvä, että toisella on rahat tallessa!!