Mieheni rahankäyttö loukkaa minua. Ov.
Lyhyesti tilanteemme on se, että avomiehelläni on hyvät tulot, minulla tuloina peruspäiväraha, elatusmaksu ja lapsilisä.
Asumme kolmiossa ja maksamme kulut puoliksi eli vuokran, ruuan jne. Lapseni kulut maksan yksin.
Tästä jo kaikki ymmärtää, että minulla ei jää rahaa mihinkään ylimääräiseen. Toisinkuin miehellä jolla on esim. hienoja vaatteita, ökyauto ja uusin ostos joku vene, koska "sillä on kiva käydä nättinä päivänä ajelemassa".
Meillä on tosiaan omat rahat ja tilit olleet aina (5vuotta) mutta nyt kun jäin työttömäksi (6kk sitten) niin kieltämättä loukkaa, kun mies tietää kuinka tiukilla olen ja samaan aikaan ostelee itselleen kaikkea kivaa mutta minulle ei vahingossakaan mitään. Risteilyllä tosin käytiin ja siitä saan ilmeisesti kuulla kuolemaani asti, mies kun oli niin avokätinen ja maksoi sen. Itse maksoin sielläkin ruuat ja lapsen tuliaiset.
Sekava selostus mutta vaikea lyhyesti selittää niin, että edes joku ymmärtäisi :D
Miltä tilanteemme kuulostaa? Loukkaannunko aiheettomasti?
Kommentit (183)
Aaaa, tämä ketju meni taas sille linjalle, että kaikki naisten toimintaa vähänkään kritisoivat kommentit poistetaan. Mitä tästä oikein kuvittelette hyötyvänne? Totuus ottaa koville?
Keskusteluissa pitää osata myös ottaa kritiikkiä vastaan eikä vain syytellä toista osa-puolta.
Tähän ei palstan naiset siis kykene?
Eipä kuullosta kivalta teidän suhde. Oma mieheni jättää itselleen mielummin ostelematta mitään turhaa, että mä voisin tehdä kivoja juttuja ystävien kanssa. Olen ollut vuoden työttömänä, enkä mistään kivasta jää ikinä paitsi. Kohta lähdetään yhdessä lomalle <3 Ja ei, mieheni ei ole tossukka ;)
Vierailija kirjoitti:
Eipä kuullosta kivalta teidän suhde. Oma mieheni jättää itselleen mielummin ostelematta mitään turhaa, että mä voisin tehdä kivoja juttuja ystävien kanssa. Olen ollut vuoden työttömänä, enkä mistään kivasta jää ikinä paitsi. Kohta lähdetään yhdessä lomalle <3 Ja ei, mieheni ei ole tossukka ;)
Juu, miehesi ei ole tossukka vaan täysiverinen cuck.
Mä en ikinä ymmärrä näitä heterosuhteiden raha/valta ongelmia. Jos itse olin samassa tilanteessa, kuin ap. Eläisin mielummin yksin/lapsen kanssa köyhää elämää, kun taas köyhänä keskellä toisen luksusautoja ja veneitä. Jos olin se rikas niin ei mulla tulis mielenkään elää, kun pohatta ja antaa toisen katsoa ja "ihastelella".
Vierailija kirjoitti:
Minä en tuollaista hyväksyisi, vaikka täällä tietysti heti huudellaan lompakkoloiseksi. Jos ollaan yhdessä niin eletään samaa elintasoa. Piste. Minä olen ollut vuosia kotona lasten kanssa, opiskelemassa ja työttömänä eikä ikinä ole tarvinnut pyytää mieheltä rahaa. Tilit on olleet yhteisiä alusta asti. Mies saattaa soittaa minulle kaupasta , että voiko ostaa uudet kengät, minulla on lupa ostaa itselleni ne kengät jos olen sitä mieltä että meillä on niihin varaa!
No nyt pomppasi. Miehesi on kyllä reppana isolla ärrällä ja pahasti tossun alla. Siis hän tienaa perheen rahat ja kysyy sinulta, että saako ostaa rahoillaan uudet kengät, mutta sinä saat ostaa itsellesi kengät jos siltä tuntuu. Mit vit nyt?
Ei tulisi mieleenkään kysyä vaimolta, että saankos minä nyt ostaa omilla rahoillani uudet kengät. Kaikkea sitä kuuleekin.
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään ole :D Mutta sinä olet ilmeisesti maksullinen nainen ja tämä sopii miehellesi. Ja sitten vielä huudetaan tasa-arvosta ja kaikkea muuta potaskaa.
Tämä ketju taas sen osoitti. Puhutaan, että arvojen pitäisi muuttua ja ei ole olemassa miesten ja naisten töitä jne. Mutta kas kummaa kun puhutaan rahasta, niin sitten onkin "perinteiset" arvot voimissaan. Eli miehen pitää tuoda rahat kotiin ja vaimo määrää mitä rahoilla tehdään. No jos tämä käy molemmille, niin mikäs siinä. Tuo on kyllä täysverinen lompakkoloisen määritelmä vaikka kuinka perustelisitte asiaa.
Millainen mies ei kustanna samassa taloudessa asuvan lapsen menoja? Minä elätän vaimoni lasta kuin omaani. Omia minulla ei olekaan, ja tämä ainoa poikapuoleni on minulle rakas ja tärkeä. Ihan hävettää taas olla mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asumme kolmiossa ja maksamme kulut puoliksi eli vuokran, ruuan jne.
Miksi maksat oman ruokasi lisäksi osan myös kämppäkaverisi ruoasta?
Vai syötkö kuin hevosenpuolikas eli yhtä paljon kuin aikuinen mies?
No oeipös nyt liioitella. Miehen kulutus on keskimäärin viitisensataa kaloria enemmän. Eiköhän ap:n kakara sen 500 kaloria huitaise huiviinsa ja vähän ylikin.
Ap maksaa omat ruokansa. Ap:n lapsen suusta alas menee 500 kalorin verran miehen tarvitsemaa ravintoa, eli mies on jatkuvasti 500 kalorin vajeessa. Ok. Eli ap maksaa omat ruokansa ja lapsen ruoat. Ja mies elää kalorivajeessa.
Aloituksessa luki: "Asumme kolmiossa ja maksamme kulut puoliksi eli vuokran, ruuan jne. Lapseni kulut maksan yksin." Mutta sinä tiedät tuon kalorivajehomman paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No oeipös nyt liioitella. Miehen kulutus on keskimäärin viitisensataa kaloria enemmän. Eiköhän ap:n kakara sen 500 kaloria huitaise huiviinsa ja vähän ylikin.
Ja naiset kuluttavat kosmetiikkaan, saippuaan ja v1ttutuppoihin vuodessa vähintään sen mitä mies ruokaan.
Miehen dödö, partaterät ja muut hygieniatuotteet ovat ilmeisesti ilmaisia? Shampoo maksaa saman verran käyttipä sitä mies tai nainen. Aika laihaa saisi miehen ruoka olla ruokkiakseen itsensä kuukautissuojiin kuluvilla rahoilla.
Vierailija kirjoitti:
Koomista lukea täältä kun miehet ovat olleet jollain paskapäivärahalla niin naisten ei pidä elättää jätä se sika.
Sitten kun nainen on jollain paskapäivärahalla niin miesten pitää antaa rahaa että elintaso kohtaa?
Voi vittu teidän kanssa.
Katsos kun vain nainen voi olla uhri!
Jos nainen on työtön tai huonosti kouluttautunut niin hän on olosuhteiden tai ilkeän isän syrjäytynyt uhri. Hänelle kuuluisi hyvä ja rakas mies joka tukisi henkisesti ja rahallisesti.
Jos mies on työtön tai huonosti kouluttautunut niin hän laiska ja tyhmä vätys jollaista kenenkään naisen ei tarvitse vaivoikseen ottaa! Mitä nainen tekee miehellä joka ei edes perhettää osaa elättää ja suojella?
Vierailija kirjoitti:
Aaaa, tämä ketju meni taas sille linjalle, että kaikki naisten toimintaa vähänkään kritisoivat kommentit poistetaan. Mitä tästä oikein kuvittelette hyötyvänne? Totuus ottaa koville?
Keskusteluissa pitää osata myös ottaa kritiikkiä vastaan eikä vain syytellä toista osa-puolta.
Jos omat viestit tuntuu palstalta katoavan, niin kannattaa varmaan miettiä hieman omaa argumentointia ja sitä miten sitä voisi parantaa.
Koska parisuhteen kuuluu perustua tulotasoon? Harva siinä vaiheessa kun ihastutaan/rakastutaan/suunnitellaan yhteistä elämää välittää toisen tulotasosta, vaan ihan siitä, millainen persoona kyseessä!
Vierailija kirjoitti:
Ja sinusta on ihan fine maata kotona ja käyttää miehen rahat omiin juttuihin? Säälittävää, että kehtaat vielä tänne tulla mainostamaan, miten elelet ja tuhlailet muiden rahoja. :D Kannattaisi vaikka töissä käydessä koittaa vähän laittaa säästöön, ettei tarvitse miehen kituuttaa sen takia, että saa kustannettua toisen elintason...
Vierailija kirjoitti:
Lyhyesti: en ymmärrä lainkaan näitä eri elintason "perheitä".
Piti siis tätä tuohon edelliseen kommenttiini siitä, että harva tulotasosta välittää, lainata
Vierailija kirjoitti:
Lyhyesti tilanteemme on se, että avomiehelläni on hyvät tulot, minulla tuloina peruspäiväraha, elatusmaksu ja lapsilisä.
Asumme kolmiossa ja maksamme kulut puoliksi eli vuokran, ruuan jne. Lapseni kulut maksan yksin.
Tästä jo kaikki ymmärtää, että minulla ei jää rahaa mihinkään ylimääräiseen. Toisinkuin miehellä jolla on esim. hienoja vaatteita, ökyauto ja uusin ostos joku vene, koska "sillä on kiva käydä nättinä päivänä ajelemassa".
Meillä on tosiaan omat rahat ja tilit olleet aina (5vuotta) mutta nyt kun jäin työttömäksi (6kk sitten) niin kieltämättä loukkaa, kun mies tietää kuinka tiukilla olen ja samaan aikaan ostelee itselleen kaikkea kivaa mutta minulle ei vahingossakaan mitään. Risteilyllä tosin käytiin ja siitä saan ilmeisesti kuulla kuolemaani asti, mies kun oli niin avokätinen ja maksoi sen. Itse maksoin sielläkin ruuat ja lapsen tuliaiset.
Sekava selostus mutta vaikea lyhyesti selittää niin, että edes joku ymmärtäisi :D
Miltä tilanteemme kuulostaa? Loukkaannunko aiheettomasti?
Miehesi on tyypillinen itsekäs materialistinen narsisti, joita maailmassa piisaa. Samalla hän on sitten pihi koskien puolisoaan ja laskee, että laskut menevät pennilleen puoliksi. Maailmallahan tätä kutsutaan "saksalaiseksi tavaksi", jossa pariskunta jakaa ravintolassa laskun pennilleen puoliksi huolimatta tuloeroista.
Kyllä tuosta asiasta saa ja pitääkin puhua. Mikä ihmeen avo/avioliitto se sellainen on, jossa toinen nautiskelee ja toinen kituuttaa?
M47
Käsi pystyyn ne naiset, joiden unelmamies on varakas mutta pihi mies? Sellainen, joka ei koskaan ajattele naisen etua ja ajattelee, että nainen pärjätköön omillaan? En usko, että montaakaan kättä nousi pystyyn. Oikeasti, ei kukaan halua elää elämäänsä tällaisen tyypin kanssa, varmaan säästelee suukkoja ja halauksiakin. Tottakai valtaosa naisista haluaa tulla huomioiduiksi parisuhteessaan, kyllä siihen kuuluu sekin, että jos on todella hyvin tiukkaa rahasta, ja toisella on sitä kuin roope ankalla, niin toinen jeesaa. Aniharva nainen varmaan nauttii risteilystäkään, jonka toinen on maksanut sillä silmällä, että jankuttaa siitä kokoajan. Tällaisten miesten kuuluisi olla yksin koko elämänsä, niin ei tarvitsisi jakaa koskaan mitään kenellekään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja naiset kuluttavat kosmetiikkaan, saippuaan ja v1ttutuppoihin vuodessa vähintään sen mitä mies ruokaan.
Miehen dödö, partaterät ja muut hygieniatuotteet ovat ilmeisesti ilmaisia? Shampoo maksaa saman verran käyttipä sitä mies tai nainen. Aika laihaa saisi miehen ruoka olla ruokkiakseen itsensä kuukautissuojiin kuluvilla rahoilla.
Ot, mutta vaimolle ei tietenkää kelpaa se halppis shampoo, vaan pitää olla sitä kampaamon saakelin kallista shampoota. Ja sama homma on dödöissä. Partakone on 20 vuotta vanha, joten vuosittaiset kulut ovat minimaaliset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos omat viestit tuntuu palstalta katoavan, niin kannattaa varmaan miettiä hieman omaa argumentointia ja sitä miten sitä voisi parantaa.
Ketjusta on poistatettu muutama kommentti, joissa ei ole ollut mitään asiatonta.
Toki ne ovat olleet tämän palstan naisille totuuksina liikaa. Pää vain pensaaseen ja miehiä syyttelemään.
Keskustelupalstan ideana on nimenomaan keskustella, ei ajaa yksisilmäisesti omaa agendaansa.
Sinusta ei ole siihen?