Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kotitalousvähennyksestä tietoa tarvis

Vierailija
11.05.2017 |

Viime vuonna teetimme remonttia ja palkka remonttimiehelle maksettiin palkkaus.fi kautta. Ymmärsin silloin, että tuo palkkafirma olisi ilmoittanut verottalle nuo summat automaattisesti, mutta ei minun veroilmoituksessa oli mitään kotitalousvähennystä laitettu. Tuo firma ei puheluun vastaa.

Nyt täytän veroilmoitusta ja mulla on sähköpostissa tiedot maksuista eli

Palkkalaskelmassa bruttopalkka on 1669.63 euroa.
Kokonaiskustannus sinulle työnantajana on 2044.02 euroa.
Bruttopalkasta maksetaan verot, vähennykset ja korvaukset, jolloin työntekijälle maksetaan 1209.73 euroa.

Minkä noista summista laitan siis tuonne veroilmoitukseen. Itse ymmärrän, että tuo 1669,63e, mutta miten on?

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Neloskohta edelleen auki.

t: ei ap

Jos olet ostanut palvelun yritykseltä (etkä toiminut itse työntekijän työnantajana, kuten ilmeisesti ap on), niin vuodelta 2016 minimikustannus (yrityksen työstä veloittama summa), jolla saa täyden kotitalousvähenyksen, on 5556 euroa. Siitä 45 % on 2500 euroa, ja kun siitä vähennetään 100 euron omavastuu, saadaan maksimivähennys 2400 euroa.

Mutta tietenkin veroilmoitukseen laitetaan se summa, jonka on oikeasti maksanut yritykselle.

Kiitos, kerrankin jotain järkevää. Tosin pitää jakaa tuo kokonaissumma, siksi sitä ei siihen laiteta kokonaan.

t: jumalauta

Lomakkeessa kysytään kokonaissummaa ja sitten omaa osuutta. Jos asut yhdessä jonkun kanssa, niin voitte kumpikin tehdä maksimissaan tuon vähennyksen. En silti ymmärrä, mihin tarvitset siinäkään tapauksessa tätä tietoa, sillä ihan yhtä ison edun (yhteensä) saatte, jos laitatte suoraan laskun puoliksi.

Aivan, mutta mulle tässä tapauksessa kuuluu koko summa, kun lasku oli mun maksama. Tämän vuoden kotitalousvähennyksessä se onkin sitten molempien. Mutta kiitos sulle!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla