Kotitalousvähennyksestä tietoa tarvis
Viime vuonna teetimme remonttia ja palkka remonttimiehelle maksettiin palkkaus.fi kautta. Ymmärsin silloin, että tuo palkkafirma olisi ilmoittanut verottalle nuo summat automaattisesti, mutta ei minun veroilmoituksessa oli mitään kotitalousvähennystä laitettu. Tuo firma ei puheluun vastaa.
Nyt täytän veroilmoitusta ja mulla on sähköpostissa tiedot maksuista eli
Palkkalaskelmassa bruttopalkka on 1669.63 euroa.
Kokonaiskustannus sinulle työnantajana on 2044.02 euroa.
Bruttopalkasta maksetaan verot, vähennykset ja korvaukset, jolloin työntekijälle maksetaan 1209.73 euroa.
Minkä noista summista laitan siis tuonne veroilmoitukseen. Itse ymmärrän, että tuo 1669,63e, mutta miten on?
Kommentit (41)
Verottajan sivuilla on kyllä hyvät ohjeet, itsekin täytin tuon vasta eilen.
Merkitset siihen työn osuuden alveineen. tarvikkeista et saa vähennystä, laskulla pitäisi olla erittely työn osuudesta.
Mikä se on se määrä mikä siihen kannattaa laittaa, että saa täyden vähennyksen? Jos se on 50%, niin 4800 + 100 vai jotain muuta?
Vierailija kirjoitti:
Mikä se on se määrä mikä siihen kannattaa laittaa, että saa täyden vähennyksen? Jos se on 50%, niin 4800 + 100 vai jotain muuta?
Tietäiskö joku? En päässyt KVG oikein selville. t: Jumalauta
Aiemmin se summa oli 5555E, mutta nyt vissiin vähemmän, kun määrä on 50% 45%:m sijaan? Kuka tietää?
Vierailija kirjoitti:
Verottajan sivuilla on kyllä hyvät ohjeet, itsekin täytin tuon vasta eilen.
Merkitset siihen työn osuuden alveineen. tarvikkeista et saa vähennystä, laskulla pitäisi olla erittely työn osuudesta.
Jos itse maksaa palkan, ei siinä ole alvia. Tuo sinun ohje sopii silloin, kun työn tehnyt firma on lähettänyt työstä laskun.
Vierailija kirjoitti:
Aiemmin se summa oli 5555E, mutta nyt vissiin vähemmän, kun määrä on 50% 45%:m sijaan? Kuka tietää?
Juu tuo 5000€ kannattaa laittaa.
Tarkistitko, kun maksoit palkan, kuuluvatko tekijät ennakkoperintärekisteriin ja oli puhdas verotodistus, jolloin saa kotitalousvähennyksen.
Voit laittaa verovähennykseen maksetun palkat+ palkan sivukulut (tell, sote, yms) ja siitä arvonlisäveron.
Lakkaa nostelemasta tätä miljoonaa kertaa. Missä sä nyt yrität sitä ilmoittaa? Sähköisesti ilmeisesti vero.fi:ssä? Siellä sivulla on chat auki, josta voit kysyä neuvoa ihan asiantuntijalta! Vero.fi:ssä on tosi hyvät ohjeet, en nyt vain jaksa itse ryhtyä millään tunnuksilla kirjautumaan sisään kun siellä on ihan neuvontapalvelukin.
No tietenkin se työntekijän bruttopalkka.